Andrew (spoiler hela serien)

Här pratar vi mest om Säsong 7

Inläggav sharatec » fre sep 17, 2004 20:23

Eisa skrev:det han önskar och vill mest är att bli accepterad av dessa hjältar som han ser upp till. han gör allt för att bli en i gänget och får känna sig omtyckt, om inte...


Jag instämmer helt i att Andrew är en människa som har en (ovanligt) stark tendens att söka acceptans och sammanhang; jag tycker bara att det är en annan sak, vilket jag nog redan nämnt. Sedan vill jag inte hävda att han skulle vara intresserad av varenda kille som förekommer i serien: jag kan tänka mig att han är lite attraherad av Spike (och vem tusan är inte det ibland?), jag tycker att han rätt uppenbart är förtjust i Xander, och jag är fortfarande osäker på hans (eventuella) känslor för Warren...
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Eisa » tis sep 21, 2004 9:43

att han är förtjust i xander behöver ju inte har något med kroppslig attraktion att göra. jag kan inte komma på någon scen i buffy som faktiskt styrker att andrew skulle vara TÄND på vare sig Xander eller Warren.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav sharatec » tis sep 21, 2004 10:19

Eisa skrev:att han är förtjust i xander behöver ju inte har något med kroppslig attraktion att göra. jag kan inte komma på någon scen i buffy som faktiskt styrker att andrew skulle vara TÄND på vare sig Xander eller Warren.


Observera att jag klumpar ihop tänd på och kär i här, alltså att jag letar efter tecken på att han känner någondera känslan för folk.

Förklara gärna vad han menar när han sitter och mimar till Anyas repliker i Storyteller respektive hans kommentar om att Warren aldrig älskade... (paus när han kommer på sig) att hänga med dem. Visst, inget är ett bevis, men jag skulle gärna se en kommentar till dem. (Jag vet att jag använder mig av indicier här, men å andra sidan - om han någonstans öppet hade proklamerat att han är bög hade det ju inte varit någon diskussion. :) )
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Eisa » tis sep 21, 2004 12:48

Han kanske älskar Warren på samma vis som alla tjatar om att Buffy älskar Spike, rent platoniskt. och att han mimar till Anyas repliker behöver ju faktiskt inte betyda någonting. han kanske ser upp till Anya och hellre skulle vara henne? okej, jag vet...det var riktigt långsökt=) men jag har ingen bra förklaring till det, jag anser helt enkelt att Andrew inte är Tänd på någon i serien, snarare Fascinerad som jag har babblat om tidigare.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Tob » tis sep 21, 2004 19:12

Jag tycker Andrews mimning är ett av dem starkaste argumenten som talar för att Andrew är bög. Det är inte bara det faktum att han mimar till Anya, utan hela kroppspråket och hur han verkligen lever sig in i situationen. Men som sagt var inget bevis, men ett tydligt tecken.

Men och andra sidan så säger han väl till Anya att hon är det perfekta kvinnan eller något liknande. Vilket skulle tyda på att han ser upp Anya mycket.

Andrews relation till Anya är för övrigt ganska intressant, och skall defintivt titta närmare på den under återtitten.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Eisa » ons sep 22, 2004 10:32

i Chosen tycker jag andrew påvisar mycket mer djup än vad han har gjort tidigare. det är ju han som förstår att anya faktiskt älskar det mänskliga släktet istället för att förakta dem som hon så envist försökte hävda. jag blev förvånad över att andrew kunde uppvisa en sådan insikt om andra...för när det gäller honom själv verkar han mest vara förvirrad.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare