noike skrev:Nej, nej, nej. "Lover" är en generisk term som i sig inte betyder någonting annat än en person man har sex med. Har du inte sett Saturday Night Lives "Hello Lover"-sketcher?
Spike känner Buffy, om hon verkligen hade älskat honom så skulle han inte sagt så där i Chosen utan istället något i stil med "And now you figure it out?" Spike är inte finkänslig. Han är rak och brutal. Om hon verkligen älskade Spike, skulle hon då kastat sig i armarna på Angel på det viset?
You say tomato... jag säger att Spike visst hade valt att släppa Buffy fri om han visste att han skulle dö och att hon skulle leva vidare jag är tom helt övertygad om det.
Vad det gäller lover grejen så tog jag upp det för att påvisa att det så annorlunda ifrån s6 där hon aldrig skulle ha låtit något sådant pasera men som sagt jag tar inte det som något bevis direkt.
Angående det där med Angel så säger ju Joss själv att det blev jävligt knixigt... att han var tvungen (vilket han inte var alls... Angel skulle inte ha varit med eller så skulle han inte ha varit efter Buffy med tanke på att han hade Cordelia liggande i coma hemma i LA) att ta med honom pga Bangel fansen.
...och för att återgå till Joss igen så sa han
play the romance vilket inte tyder på vänskaplig jag-älskar-dig-som-en-bror kärlek....
Slutligen så tycker jag att scenen i Chosen säger allt... för min del behövs det inte något commentary track för att förklara det.