Älskar Buffy Spike? (Spoilers hela serien)

Här pratar vi mest om Säsong 7

Inläggav AKS » mån apr 19, 2004 13:31

noike: Haha! Det var en oerhört kul länk. Precis så är det att vara jag! *skratt*

VelocityBoy: Nu talade jag inte bara om Spike/Buffy-grejen då jag sa att man kunde få stöd för sina tankar på andra MB:s. Som sagt, de flesta håller inte med mig om nånting (1 sak av 100 kanske), men då talar jag om allt från Spikes (o)själviskhet, Doyles fantastiskhet (här håller många med mig dock!), Angel i Chosen, tv-filmernas vara eller icke vara, Angel S2 vs Angel S1... The list goes on and on. Och jag besöker många olika MB:s, vissa Spike-relaterade, vissa Cordyrelaterade, vissa SMG-relaterade, även om jag bara postar här.

Och alltid är det nån som tycker som jag. Senast var det följande inlägg på Save Angel Campaign:s MB som precis summerar mina tankar kring eventuella tv-filmer (detta är mycket OT, I'm so sorry):

I also agree with one of the posts above, that we were going toward saving the show in its current format-- not the movie of the week slot. Yes, I would watch any incarnation. But in a way, it pisses me off because it's like the WB gets whatever it wants. It gets to cancel Angel and then bring it back on a limited basis-- to placate the viewers. Here have a cookie, don't you feel better? That kind of thing.

(http://www.saveangel.org/forum/index.php?showtopic=606&st=15)

I AM NOT ALONE! Hehe.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » mån apr 19, 2004 13:46

AKS skrev:VelocityBoy: Nu talade jag inte bara om Spike/Buffy-grejen då jag sa att man kunde få stöd för sina tankar på andra MB:s. Som sagt, de flesta håller inte med mig om nånting (1 sak av 100 kanske), men då talar jag om allt från Spikes (o)själviskhet, Doyles fantastiskhet (här håller många med mig dock!), Angel i Chosen, tv-filmernas vara eller icke vara, Angel S2 vs Angel S1... The list goes on and on. Och jag besöker många olika MB:s, vissa Spike-relaterade, vissa Cordyrelaterade, vissa SMG-relaterade, även om jag bara postar här.


Jag begrep hur de menade... jag tog bara ett exempel.

TV-filmerna tycker jag verkar vara en tråkig idé allt eller inget... jag ser hellre en ordentlig avslutning på tv-serien (ett avslut som tydligen är ganska kontroversiellt enligt de som har läst spoilers för det... själv har jag lyckats hålla mig :) ) än ett antal små filmer som håller en på halster.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav AKS » mån apr 19, 2004 22:58

Jag förstod då jag skickat mitt inlägg att du förstått vad jag sagt i mitt tidigare inlägg, men då ville jag inte ta bort det inlägg jag skrivit så mycket i. :)

Håller med dig om tv-filmerna. Visst vill man ha mer Angel, men ändå...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » mån apr 19, 2004 23:20

adolvsson skrev:Jag håller inte med om att ME är inkonsekventa här. Karaktärerna i Buffy kanske är det, ja, men de är å andra sidan människor (mer eller mindre). Gänget lärde känna Angel med själen, han var deras vän och skapade känslomässiga band innan han förlorade sin själ. Med Spike var det tvärtom. Det är en stor skillnad.


Hur kommer det sig att Angelus är en helt annan person än Angel medans Spike är bara sig själv med ett samvete och medkänsla...

Har de goda (mer eller mindre) demonerna själar tex Anya (som demon), Clem och Whistler... jag tycker inte att Buffyverse är speciellt konsekvent med hur själar fungerar.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav noike » tis apr 20, 2004 11:45

Spike valde att få sin själ, i hans fall är det en spirutuell resa. Angel fick sin själ påtvingad. Sedan har de två olika drivkraft, med eller utan själar. Angelus vill ha roligt medan Spike vill ha kärlek så det är klart att de påverkas olika.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav VelocityBoy » tis apr 20, 2004 12:14

noike skrev:Spike valde att få sin själ, i hans fall är det en spirutuell resa. Angel fick sin själ påtvingad. Sedan har de två olika drivkraft, med eller utan själar. Angelus vill ha roligt medan Spike vill ha kärlek så det är klart att de påverkas olika.


Naturligtvis är de olika... Spike är unik eftersom att han behöll sin mest framträdande karaktärsdrag det vill säga önskan att vara älskad (det har spekulerats bland manusförfattarna om Spike på något sätt lyckades behålla delar av sin själ...) men jag tycker inte att det på något sätt förklarar varför han verkar vara så "opåverkad" av själen i jämförelse med Angel som har en total personlighetsklyvning (Angelus talar ju tom om att han är instängd i Angel och uppleva världen genom Angel).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav JRT » tis apr 20, 2004 13:22

Nja, skillnaden mellan s6-Spike och Spike med själ är ju inte så stor. Däremot skillnaden mellan, låt oss säga, s2-Spike och Spike med själ - den är desto större! Man får ha i åtanke att till och börja med har den Spike som i slutet av s6 kämpar för att få sin själ varit "tämjd" i ett par år. Han har aldrig varit i närheten av lika sadistisk och grym som Angelus, men inte var han någon nancy boy innan han fick sitt chip direkt. Vi vet dessutom sedan säsong två att Spike har ett visst mått av mänsklighet i sig - detta enligt the Judge i Surprise. Det har inte Angelus. Det är klart att det blir större skillnad då man ger en mänsklig själ till någon som tidigare var helt omänsklig än till någon som har så mycket mänsklighet som en själlös demon kan ha redan innan.
En annan faktor är väl att de demoner som blir till och tar över den vampade personens kropp är individer precis som människor. Det finns allting från Angelus till Harmony, behöver jag säga mer!

Det enda som jag tycker är knepigt är när man börjar prata om Angel och Angelus som två olika personer (ok, vampyrer). "De" är mycket olika, men visst är det samma person/vampyr, det är det enda vettiga med tanke på att Angelus fick en själ för att lida för alla tusentals han slaktat. Hade förbannelsen däremot gått ut på att låsa in Angelus inuti en mänsklig vampyr där han bara fick titta på utan att kunna påverka så hade det varit en annan sak, då hade det blivit mer korrekt att prata om dem som två olika enheter. Nåväl...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav VelocityBoy » tis apr 20, 2004 13:46

JRT skrev:Det finns allting från Angelus till Harmony, behöver jag säga mer!


Ja just det Harmony (som har varit en favorit för mig sedan s4... hon är för härlig :) ) hade jag faktiskt glömt... men hon är också (framförallt i s5 Angel) ett mycket märkligt inlägg i hur vampyrer utan själ fungerar...

Nu tycker jag iofs inte att detta är speciellt störande ("it´s amazing the amount of cheese we can get away with on this show" -Joss) utan jag bara noterar det det viktiga är ju historien de försöker berätta.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sharatec » sön maj 02, 2004 18:48

Det här kanske har mindre med saken att göra, men personligen tror jag att det faktum att Buffy inte protesterar mot uttrycket "dead lover" beror på att hon inte har någon större lust att bjäbba med the First... Det är så jag uppfattar det.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav sus@n » sön maj 02, 2004 18:58

I mitt tycke så menar Buffy det hon säger till Spike i slutet varför skulle hon annars säga det, Buffy säger aldrig något för att hon måste. Buffy älskar Spike, helt klart, men hon kommer alltid att ha Angel i sitt hjärta också.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav VelocityBoy » sön maj 02, 2004 21:14

sus@n skrev:I mitt tycke så menar Buffy det hon säger till Spike i slutet varför skulle hon annars säga det, Buffy säger aldrig något för att hon måste. Buffy älskar Spike, helt klart, men hon kommer alltid att ha Angel i sitt hjärta också.


You are my best friend in the whole world :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sharatec » sön maj 02, 2004 22:44

Enligt min åsikt skulle Buffy visst kunna få för sig att säga det... Kanske rentav inbilla sig att det är sant. Just därför tycker jag att det är trevligt att han alltid kommer att känna henne bättre än hon känner sig själv.

Jag tycker att den scenen är underbar, men troligen mest för att jag utgår från att han har rätt.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav caffeineaddict » sön maj 02, 2004 23:02

sharatec: Totally agreed!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sharatec » sön maj 02, 2004 23:24

*Ryggdunk till caffeineaddict*

Vill också nämna att jag tror att hon mycket möjligt kunde ha blivit kär i honom, om de hade haft mer tid på sig... Jag är visserligen en benhård Buffy/Angel-anhängare (kan ju ha en del att göra med att jag inte har sett serien Angel...?), men jag vill inte utesluta att någonting hade kunnat växa fram.

Däremot tycker jag att den närhet de faktiskt uppnår är precis lagom; min åsikt är att Spikes agerande i Seeing Red inte hade fått de konsekvenser det borde ha om de hade kommit över det helt i den här säsongen. (Instämmer på den punkten med vad vissa redan nämnt: sant, Spike och Angels handlingar bedöms olika, men det beror rimligen på att alla lärde känna Angel när han hade en själ.)
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav VelocityBoy » mån maj 03, 2004 10:08

sharatec skrev:*Ryggdunk till caffeineaddict*

Vill också nämna att jag tror att hon mycket möjligt kunde ha blivit kär i honom, om de hade haft mer tid på sig... Jag är visserligen en benhård Buffy/Angel-anhängare (kan ju ha en del att göra med att jag inte har sett serien Angel...?), men jag vill inte utesluta att någonting hade kunnat växa fram.


Du ger mig ett halmstrå iaf *tackar och bockar* :D
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sharatec » mån maj 03, 2004 13:41

Men självklart, VelocityBoy... självklart.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav sus@n » tis maj 04, 2004 18:21

VelocityBoy skrev:You are my best friend in the whole world :)


Tack :) Caffeine akta dig så att han inte tar din plats som min bästa vän ;)

Angående inbillning: Jag tror inte att hon inbillar sig utan att hennes känslor för Spike bara äntligen hade fått ett ord, jag tror att hennes "jag älskar dig" hade kunnat komma tidigare om Spike inte hade försökt våldta henne, hennes känslor efter hon lämnat honom i s6 var mer mogna, det var inte allt om sex.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav VelocityBoy » tis maj 04, 2004 22:06

sus@n skrev:Angående inbillning: Jag tror inte att hon inbillar sig utan att hennes känslor för Spike bara äntligen hade fått ett ord, jag tror att hennes "jag älskar dig" hade kunnat komma tidigare om Spike inte hade försökt våldta henne, hennes känslor efter hon lämnat honom i s6 var mer mogna, det var inte allt om sex.


Jo det var på väg att bli allvarligt där... men först så lyckades ju Spike ligga med Anya och sedan, i "Seeing red", visade han ju att ett förhållande var omöjligt utan en själ, när han sattes under stark psykisk press så räckte det ju inte att tänka "vad skulle Buffy tycka" utan hans brist på empati och förståelse för rätt och fel slutade i katastrof.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sus@n » ons maj 05, 2004 10:47

Det märks ju hela två gånger att Spike har ändrat sig om Anya: När han får möjligheten att ligga med henne igen i säsong 7 så säger han ju nej! Hans känslor har ju utvecklats med.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav VelocityBoy » ons maj 05, 2004 11:25

sus@n skrev:Det märks ju hela två gånger att Spike har ändrat sig om Anya: När han får möjligheten att ligga med henne igen i säsong 7 så säger han ju nej! Hans känslor har ju utvecklats med.


Du behöver inte argumentera med mig om att Spike har förändrats i s7, han växer ju enormt som ett resultat av själen (även om han i mångt och mycket är sitt vanliga snarky self :) ), vad jag menade var att utan själ så var Spike inte riktigt boyfriend material då han för eller senare skulle göra ett misstag... i slutet av s7 däremot.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sus@n » ons maj 05, 2004 11:49

jag hade gjort vad som helst för att få se buffy & spike tillsammans på riktigt, ett hus med staket kanske?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav VelocityBoy » ons maj 05, 2004 12:27

sus@n skrev:jag hade gjort vad som helst för att få se buffy & spike tillsammans på riktigt, ett hus med staket kanske?


Jo jag hade också velat se det (med metall staket då så att det inte sker en olycka när Spike kommer hem snubblande där på småtimmarna :) )... fast jag är ganska nöjd med det jag fick också, sista scenen med Buffy och Spike var fin.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Eisa » lör maj 15, 2004 1:50

jag tror också att buffy menade vad hon sade. varför skulle hon ljuga? för att göra honom glad? finns flera gånger tidigare i serien spike hade behövt höra det, ändå fanns inte buffy där....så varför skulle hon hitta på något sådant nu? nej, jag tror det handlar om att hon länge tryckte undan sina känslor för spike i ren rädsla men till sist insåg hur hon kände.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Eisa » lör maj 15, 2004 2:21

en fråga:
när insåg egentligen Spike att han älskar Buffy?
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav gaspode » lör maj 15, 2004 2:32

Du har ju inte sett allt vad jag förstått, så jag varnar dig. Scenen är mycket bättre när man inte vet att den ska komma.
Han inser iaf att han har "a thing" för henne i Säsong 5, när han drömmer att hon kommer för att Stakea honom, men han kysser henne istället.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » lör maj 15, 2004 10:43

Eisa skrev:jag tror också att buffy menade vad hon sade. varför skulle hon ljuga? för att göra honom glad? finns flera gånger tidigare i serien spike hade behövt höra det, ändå fanns inte buffy där....så varför skulle hon hitta på något sådant nu? nej, jag tror det handlar om att hon länge tryckte undan sina känslor för spike i ren rädsla men till sist insåg hur hon kände.


Nu dyker nu i upp... var var ni när jag var helt ensamen för någon vecka sedan? *bitter* :D

Flintstens hårda s7 Buffy skulle inte ljuga för någons skull... utom möjligtvis för sig själv men jag lutar mig på hur Sarah spelar sista scenen det ser verkligen ut som att hon plötsligt inser något och har man sett serien vet man att Buffy inte har lätt att säga att hon älskar någon (minns den klassiska scenen där hon säger att hon älskar Gilers).

Att Spike säger emot henne tror jag beror på två saker (möjligtvis 3 men den sista är jag inte så förtjust i :) )

1) Spike vill att hon skall återvända till ytan vill att hon äntligen skall få leva det liv hon har gjort sig förtjänt av och inte att hon skall fortsätta med sitt hjärta krossat. Jag önskar att Spike skulle ha kunnat se Buffys sista leende, han hade varit så glad och stolt...

2) på samma sätt vill han nog också ge sig själv mod att göra det han måste... det måste ha varit extremt frestande att sluta där och leva (in a way) vidare med Buffy.

3) efter att så länge ha trånat efter Buffy utan att ha fått sina känslor besvarade kan han helt enkelt inte tro henne när hon säger det (det sätt som James spelar scenen gör att jag inte tror att det är på det här viset).

Jaja nu skall jag försöka vara tyst i ämnet... (som om det kommer att hända :))
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Zaxx » ons jun 09, 2004 9:00

ok.. som ngn annan sade här i tråden...

"Buffy loves Spike, but she's not IN LOVE with him"

även om det är snubblande nära iblad, ger det bara utlopp för hennes sexuella drifter. Det är vad jag tror iallfall, känner likadant själv när hon gör så mot mig helatiden....
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Nea » tis jun 22, 2004 14:57

Får väl också ta och ge min åsikt i det här något laddade ämnet. Har mest skummat igenom den här tråden hitintills, så om jag upprepar vad någon annan sagt, så ber jag om ursäkt på förhand. :)

Älskar Buffy Spike?

Det kortast möjliga svaret på den frågan är: Nej. Jag tror inte att Buffy älskar/älskade Spike. Åtminstone inte på det romantiska planet.

För att utveckla det hela, så tror jag att hon kände sig attraherad av honom och också någon slags "släktskap" gentemot honom. Hennes slayer-kraft baserade sig ju på en hel del mörker (om än inte ondska) och jag tror att hon drogs till honom eftersom han hade möjligheten att förstå henne på ett annat sätt än hennes vänner.

Men, inte en enda gång under seriens lopp, har jag trott att hon varit kär i Spike. Inte en enda gång. Deras förhållande under s6 var så destruktivt och Buffy visar om och om igen att hon inte mår bra i den situationen, men hon har också svårt att ta sig ur den. Hon var inte sig själv, och jag ser inget jag kan kalla kärlek under de omständigheterna.

Däremot tror jag att hon kom att hålla av honom väldigt mycket under s7. Som hon säger i "First Date", "Because I´m not ready for you to not be here." Jag gillade den repliken. Därför kändes det också märkligt att hon i samma avsnitt skämtsamt utbrister: "Why does everyone think I´m still in love with Spike?" Som sagt, jag har aldrig tidigare sett henne visa, eller för den delen uttrycka, att hon någonsin varit kär i Spike. Och definitivt inte upp till det avsnittet. Beroende av honom? Ja. Förälskad? Nej.

Det är svårt att ta ställning för eller emot. Hela deras förhållande är så komplicerat att jag egentligen finner det omöjligt att ställa mig i något av Ja- eller Nej-lägren i det här ämnet. Jag står lite grand med foten mitt emellan och vet inte riktigt åt vilket håll jag ska röra mig.

Jag kan nämna scenen i "Touched" som en av mina Spike/Buffy-favoriter, när han talar om för henne att han inte kräver något av henne, att han har sett både hennes bästa och sämsta sidor och att han förstår precis vem hon är, följt av att de somnar i varandras armar. Det visade, om inget annat, på att Buffy nu litar på Spike och känner sig trygg i hans sällskap.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav sharatec » tis jun 22, 2004 23:20

Nea> Elegant. Jag bugar. Du är ett geni! :D

Mycket snygg sammanfattning! Instämmer helt.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Nea » tis jun 22, 2004 23:36

Sharatec - Oj, nu blir jag alldeles generad. Och riktigt glad, också. :) Tackar så mycket för komplimangen.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron