7x02 Beneath You

Här pratar vi mest om Säsong 7

Betygsätt Beneath You

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
2%
5
2
4%
6
6
12%
7
15
29%
8
13
25%
9
10
20%
10
4
8%
 
Antal röster : 51

Inläggav A bear » tis aug 23, 2005 18:08

Yog-Sothoth skrev:Det känns som att man aldrig riktigt ser hans kropp helt belyst, dock. Kan det vara för att dölja att J.M. har blivit äldre och inte har samma kropp som tidigare?


Mja, han var ju naken större delen av s6, och så mycket kan han väl inte åldrats på ett år? Å andra sidan var det väl här han började odla rockstjärnedrömmar på allvar, så vem vet...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Ai » tis aug 23, 2005 20:56

Sen lade han avsiktligt på sig vikt under uppehållet mellan sexan och sjuan också. Han hade tydligen lessnat lite på att hela tiden bli ombedd att ta av sig kläderna...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav The Buffster » ons aug 24, 2005 11:07

Ai skrev:Sen lade han avsiktligt på sig vikt under uppehållet mellan sexan och sjuan också. Han hade tydligen lessnat lite på att hela tiden bli ombedd att ta av sig kläderna...

Oj, det har jag ingen aning om. Märkte att han gick upp lite i vikt mellan säsongerna men tänkte inte så mycket på det. Tycker lite synd om James ifall han nu tyckte att det var jobbigt, men kan givetvis inte låtsas som om jag inte tycker att Spike utan kläder = lycka.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Isabella » fre mar 31, 2006 15:53

Avsnittet är okej. Storyn är som sagt inte sådär jätte bra men den bästa scenen är självklart när Buffy får reda på att Spike har en själ.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav AKS » mån jul 02, 2007 0:37

Den sista scenen! Jag vet inte vilket ord som skulle kunna beskriva den på ett bra sätt, men jag får väl använda ordet "monumental" trots att jag nyss använt det om S6:s avslutande arc. Men den är det, denna scen... monumental alltså. En av de bästa scenerna i hela Buffyverse, "där uppe" med klassiska scener som t ex: Buffy dödar Angel, Angelus iakttar Buffys och Willows sorg över Jenny Calendar, Slayer's Elegy-montaget i The Wish, slutscenen/erna i The Gift, Buffy/Spike-sex i Smashed... Och det allra sista, med en trött Spike lutandes mot korset:

SPIKE: Can we rest now? Buffy? Can we rest?


Fantastiskt!

Det jag dessutom beundrar är att de i denna monolog (ja, jag vet att Buffy säger några ord) så lyckas de få in en förbaskat rolig replik också. *Utan* att det förstör stämningen på nåt vis:

BUFFY: Spike, have you completely lost your mind?
SPIKE: Well, yes. Where've you been all night?


James Marsters är lysande! Att varken han eller SMG vann några större priser övergår mitt förstånd. Men så var det ju en "genreserie" också och en genreserie måste ha 15 miljoner tittare à la Lost för att tupégubbarna ska ge dem en chans.

Avsnittet i övrigt är kanske inte lysande. I alla fall inte maskdelen, men den leder till en del underhållande scener som t ex scenen i the Bronze där tjejen frågar om det finns några som inte haft sex med varandra och Spike och Xander ger varandra en blick. Och om man då kommer att tänka på scenen där Xander beskriver Spike i S5:s Intervention så blir det ännu roligare. :D

Dawn får också en riktigt bra del här:

DAWN: Spike. You sleep, right? You. Vampires. You sleep?
SPIKE: Yeah, what's your point, niblet?
DAWN: Well, I can't take you in a fight or anything. Even with a chip in your head. But you do sleep. If you hurt my sister at all. Touch her. You're gonna wake up on fire.


Ouch! Men det får mig också att tänka på en av de stora förlusterna i S6: Spikes och Dawns scener ihop. Så snart Buffy kommer tillbaka är det slut med det och det är synd, tycker jag. De scenerna var en av många styrkor under S5 och i Bargaining.

Willow... äh, inget särskilt med de scenerna. De utspelas i England och jag älskar England så det är väl kul.

Avsnittet som sådant får 7 av 10 och jag kan säga att det är tre scener som höjer avsnittet och de är nämnda ovan: Spike och korset, Dawn siktar på att bli kallad Gudsystern och den roliga scenen i the Bronze.

EDIT: Förresten så saknade jag Spikes lockar med mörka rötter från 7.01 och början av detta avsnitt. Gillar den frisyren. So sue me! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » sön maj 04, 2008 3:31

27 gånger. Gråter som ett barn varje gång. "It's what you wanted right?!"

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » sön maj 04, 2008 11:43

Ja, sista scenen här är verkligen precis så fantastisk att den nästan helt väger upp att resten av avsnittet är lite si och så.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Echolls » mån jan 11, 2010 0:54

Den sista scenen överglänser verkligen allt annat i avsnittet, så fantastiskt bra och sorglig. Jag börjar gråta när Spike säger "Am I flesh? Am I flesh to you?" Hans min där får det att göra ont i hjärtat på mig. :( Det jag inte riktigt tycker om är att Buffys "Why?" Hon förstår väl antagligen det så jag stör mig på att hon frågar.

Jag tycker det är så roligt när Spike, efter att ha råkat hugga den där killen, skriker "Help me!" :D

Annat jag gillar i avsnittet är Dawns kommentar till Spike och scenen på the Bronze, annars är det inte så jättebra. Willow och Giles scen är ganska tråkig t.ex., men det ska bli kul att se Willow tillbaka i Sunnydale, även om jag inte har förlåtit henne för det hon har gjort. Det var väldigt länge sedan jag såg s7 så jag kommer inte ihåg hur de andra tar emot henne o.s.v. Det blir intressant.

Favoritcitat:
Spike: They put the spark in me and now all it does is burn.

Betyg: Svag 7:a
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron