Robert Duncans musik till S7

Här pratar vi mest om Säsong 7

Kompositör?

Christophe Beck (S2-S4 + senare inhopp)
18
67%
Thomas Wanker (S5-S6 förutom t.ex. OMWF och The Gift)
1
4%
Robert Duncan (S7)
7
26%
Robert J. Kral (Angel)
0
Inga röster
Greg Edmondsson (Firefly)
1
4%
 
Antal röster : 27

Robert Duncans musik till S7

Inläggav caffeineaddict » ons mar 10, 2004 17:05

Jag vill bara konfirmera att det förmodligen bara är jag som är dum i huvudet, men har någon annan (som lyssnat på låten) hört att i den längre versionen av Chosen-musiken som finns på Duncans hemsida (tyvärr, orkar inte leta länk just nu) så spelas på slutet (nu minns jag inte avsnittet så väl i detalj, men jag gissar att det är i sista scenen) en låååååångsam orkesterversion av det klassiska Nerf Herder-Buffytemat. Jag har säkert lyssnat på stycket ett dussin gånger och insåg det ändå inte förrän alldeles nyss.

Väldigt vackert och ett fantastiskt snyggt sätt att avsluta serien musikaliskt måste jag säga. Liksom många andra (gissar jag) hade jag varit gladare om fantastiske Christophe Beck hade stannat kvar hela serien, men det ska erkännas att Duncan gjorde ett jäkla fint jobb med Chosen (även om han stal lite väl mycket från Hans Zimmers Gladiator ibland. Men Zimmer stal från Holsts "Planeterna", så det är lungt).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » ons mar 10, 2004 17:08

eftersom kaffe-killen är lat så fick jag googla :(
http://www.duncanmusic.com/buffy.html
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » ons mar 10, 2004 17:10

Thank you, dear. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre apr 30, 2004 21:06

Jag var tvungen att rösta på Greg Edmonson. Jag älskar Christophe Becks musik, men på bara fjorton avsnitt hann Greg Edmonson skriva oerhört många fantastiska stycken. Det jag tänker på är främst musiken i hela Out of Gas i princip. Samt avskedsmusiken i The Message. Smärtsamt vackert. Tänk så många fantastiska stycken han hade kunnat skriva om Firefly nu varit inne på sin andra säsong!! Aaargh, att de lade ner den fantastiska serien!!! *snyft*

Duncans musik i Chosen, Lies My Parents Told Me, Bring on the Night osv är också mycket bra så jag har absolut inget emot att han var kompositör för S7.

EDIT: En CD med musiken (dvs inte poplåtar o dyl) från Angel ryktas vara på gång. Det är fint, men det ultimata skulle vara en samlings-Cd med Joss Whedon-musik, if you see what I mean. Det bästa av Beck, Edmonson, Duncan, Kral osv. Skulle vara underbart!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Peak » lör maj 01, 2004 0:16

Den enda som varit "dålig" av de där är väl egentligen Wanker, tycker jag...

Beck är ju kungen, men även Duncan gjorde mycket bra ifrån sig.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Sparvid » lör maj 01, 2004 2:08

Efter att ha laddat ner lite diverse bakgrundsmusik från nätet, men hittat titlar på många fler låtar: Finns det någon bra DC++ hub för Buffymusik? Och, eftersom jag tyvärr f.n. är tvungen att använda en dator med väldigt lite utrymme, nån där man inte behöver dela en massa för att komma in?
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Re: Robert Duncans musik till S7

Inläggav Yog-Sothoth » tor jan 20, 2005 1:01

caffeineaddict skrev:Jag vill bara konfirmera att det förmodligen bara är jag som är dum i huvudet, men har någon annan (som lyssnat på låten) hört att i den längre versionen av Chosen-musiken som finns på Duncans hemsida (tyvärr, orkar inte leta länk just nu) så spelas på slutet (nu minns jag inte avsnittet så väl i detalj, men jag gissar att det är i sista scenen) en låååååångsam orkesterversion av det klassiska Nerf Herder-Buffytemat. Jag har säkert lyssnat på stycket ett dussin gånger och insåg det ändå inte förrän alldeles nyss.

Väldigt vackert och ett fantastiskt snyggt sätt att avsluta serien musikaliskt måste jag säga. Liksom många andra (gissar jag) hade jag varit gladare om fantastiske Christophe Beck hade stannat kvar hela serien, men det ska erkännas att Duncan gjorde ett jäkla fint jobb med Chosen (även om han stal lite väl mycket från Hans Zimmers Gladiator ibland. Men Zimmer stal från Holsts "Planeterna", så det är lungt).

Vad kul att hitta den här gamla tråden! Kul att du också diggar Planeterna. :)

Mitt syfte när jag sökte i forumet var att hitta en tråd i vilken jag kunde fråga efter musiken till Chosen, och vad hittar jag inte här om en sida där man kan ladda ner hela långa versionen i bra kvalitet!! Underbart, detta räddade kvällen. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Zaxx » tor jan 20, 2005 2:02

Den långa Chosen är ju underbar!!

Den skulle likagärna vara tagen ur en storfilm :) Tack för att du fick mig att lyssna på den igen Yoggie :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav CheeseGuy » tis mar 29, 2005 19:09

Jag såg om Objects in Space för ett par dagar sedan, och sen dess har jag inte kunnat låta bli att se om en viss scen om och om igen, till stor del p.g.a. den fantastiska musiken. Nu undrar jag förstås: Finns soundtracket att ladda ner? Jag vet att det inte har släppts på skiva, men jag tänker att det kanske har hittat ut på Internet ändå på något sätt.

Angående pollen: Chris Beck har gjort både mest bra musik OCH de allra bästa styckena. Greg Edmondson lyckades som sagt enormt bra på bara 14 avsnitt, men producerade helt enkelt inte tillräckligt mycket material för att kunna konkurrera. De övriga ligger en bit efter (även om Duncan och Kral är riktigt bra också).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tinwiel » tis mar 29, 2005 19:34

Så den här Wanker har alltså skrivit musiken till the Gift? Musiken som spelas när Buffy hoppar är ju helt underbar.. annars skulle jag nog rösta på Beck...

Hehe, hur kan man heta Wanker egentligen? Snacka om pinsamt namn... ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » tis mar 29, 2005 19:56

Tinwiel: Näpp, han har skrivit till S5-S6 förutom bitar av The Gift och hela OMWF. Biten när Buffy hoppar är ren Christophe Beck.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » tis mar 29, 2005 20:03

caffeineaddict skrev:Tinwiel: Näpp, han har skrivit till S5-S6 förutom bitar av The Gift och hela OMWF. Biten när Buffy hoppar är ren Christophe Beck.


Aha, jag missförstod. Jag trodde ju att Beck hade gjort The Gift, för den låter väldigt "Christophe Beckigt", så därför så blev jag lite förvånad när jag läste att Wanker hade skrivit den. Men jag läste ju fel. Tokigt. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » tor mar 31, 2005 17:07

Actionscenerna i säsong 7 är ju överlägset dem allra flesta actionscenerna i S1-S6. Har lyssnat en hel del på Duncans musik nu när jag har sett om avsnitten, och jag tror det har mycket med hans musik att göra. Den är riktigt bra, och i framförallt actionscenerna tillför den grymt mycket. Är det någon som vet om Duncans musik finns ute i något album, officiellt eller inofficiellt. Har letat en del men det som hela tiden dyker upp är ju framförallt Becks musik från säsong 2 och 3.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Willowtree » tor apr 07, 2005 19:20

Christophe Beck är ju fantastisk. Perfekt musik att somna till.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Re: Robert Duncans musik till S7

Inläggav AKS » mån jun 11, 2007 20:43

caffeineaddict skrev:Jag vill bara konfirmera att det förmodligen bara är jag som är dum i huvudet, men har någon annan (som lyssnat på låten) hört att i den längre versionen av Chosen-musiken som finns på Duncans hemsida (tyvärr, orkar inte leta länk just nu) så spelas på slutet (nu minns jag inte avsnittet så väl i detalj, men jag gissar att det är i sista scenen) en låååååångsam orkesterversion av det klassiska Nerf Herder-Buffytemat. Jag har säkert lyssnat på stycket ett dussin gånger och insåg det ändå inte förrän alldeles nyss.


Har nyss laddat ner detta stycke nu och det är verkligen bra. Runt 1.15 kickar den del in som jag vill minnas att jag lyssnat om hur många gånger som helst i avsnittet (alltså sett om samma scen många gånger för att få höra musiken).

Jag vet inte om du är dum, caffeine, men jag hör det inte ens trots att du nu nämnt det. Om det alltså är Chosen - long version som du menar?

CheeseGuy skrev:Jag såg om Objects in Space för ett par dagar sedan, och sen dess har jag inte kunnat låta bli att se om en viss scen om och om igen, till stor del p.g.a. den fantastiska musiken. Nu undrar jag förstås: Finns soundtracket att ladda ner?


Jag har hittat Firefly-soundtracket på några ställen, men ingen som seedar. Himla irriterande... :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Robert Duncans musik till S7

Inläggav mattek72 » mån jun 11, 2007 21:35

AKS skrev:Jag har hittat Firefly-soundtracket på några ställen, men ingen som seedar. Himla irriterande... :(


Detta? http://www.demonoid.com/files/?category=0&subcategory=All&quality=All&seeded=0&external=2&query=firefly+soundtrack&uid=0&sort=
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Re: Robert Duncans musik till S7

Inläggav caffeineaddict » mån jun 11, 2007 21:38

AKS skrev:
caffeineaddict skrev:Jag vill bara konfirmera att det förmodligen bara är jag som är dum i huvudet, men har någon annan (som lyssnat på låten) hört att i den längre versionen av Chosen-musiken som finns på Duncans hemsida (tyvärr, orkar inte leta länk just nu) så spelas på slutet (nu minns jag inte avsnittet så väl i detalj, men jag gissar att det är i sista scenen) en låååååångsam orkesterversion av det klassiska Nerf Herder-Buffytemat. Jag har säkert lyssnat på stycket ett dussin gånger och insåg det ändå inte förrän alldeles nyss.


Jag vet inte om du är dum, caffeine, men jag hör det inte ens trots att du nu nämnt det. Om det alltså är Chosen - long version som du menar?


Japp, det är det. I sista sekvensen, när saker lugnar ner sig igen, från 5:00 och framåt. Själva Buffyslingan kickar in vid 6:20, men den går så långsamt att den kan vara svår att känna igen först.

AKS skrev:Jag har hittat Firefly-soundtracket på några ställen, men ingen som seedar. Himla irriterande... :(


Jag har. Du har tillgång till BF-hubben, right? Går in.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Capt. Peroxide » mån jun 11, 2007 21:55

En av kompositörerna heter Thomas Wanker. Thomas Wanker. Nuff said.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav noike » mån jun 11, 2007 21:59

Capt. Peroxide skrev:En av kompositörerna heter Thomas Wanker. Thomas Wanker. Nuff said.

Fast namnet "W.G. Snuffy Walden" slår det. "Wanker" kan man uttala på annorlunda vis, försök göra det med "Snuffy".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Willowtree » mån jun 11, 2007 22:17

Hur uttalar man Wanker annorlunda?
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån jun 11, 2007 22:22

Willowtree skrev:Hur uttalar man Wanker annorlunda?

Jag skulle tro att det är ett germaniskt namn och bör uttalas i början som Wagner.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Willowtree » mån jun 11, 2007 22:24

Nja, jag tror på Wääänker!
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Re: Robert Duncans musik till S7

Inläggav AKS » mån jun 11, 2007 22:36

caffeineaddict skrev:
AKS skrev:Jag har hittat Firefly-soundtracket på några ställen, men ingen som seedar. Himla irriterande... :(


Jag har. Du har tillgång till BF-hubben, right? Går in.


Danke!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » mån jun 11, 2007 22:37

Reagerade på "Wanker" när jag läste detta inlägg:
Peak skrev:Den enda som varit "dålig" av de där är väl egentligen Wanker, tycker jag..


Passade så bra in, s.a.s.... :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Capt. Peroxide » tis jun 12, 2007 13:58

I USA betyder inte wanker något speciellt, lika lite som randy (se S6E8 för ett skämt om detta). Därför är Peggy "Våra värsta år" Bundys flicknamn Wanker, och hennes födelseort Wanker County. Knappast omedvetet gjort, men det går under FCC:s radar.

Det finns folk i Sverige som heter Wanker. Har alltid undrat hur passkontrollen i England hanterade det på den tiden de alltid ställde några frågor till inresande utlänningar.

[Engelsk tullare med stiff upper lip]: So, miss Wanker, how long do you plan to stay in the United Kingdom?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav HeY » fre jun 29, 2007 21:52

Ingen som vet hur man kan få tag på den dära Pianomusiken som är i t.ex Språkval på DVD:en (S7) och även i serien ett antal ggr - tror den är i sista när Buffy håller sitt Cookie-tal till Angel.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » tor okt 07, 2010 15:16

Nån som vet vart jag kan få tag i låten, eller melodin som är när man väljer språk i början i s7? Lite dåligt förklarat men låten är så jäävla bra! Har letat efter den ett tag nu men kan inte hitta den.. :'(
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » tor okt 07, 2010 16:06

Är det den där mysiga piano melodin du menar?
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav HeavyAlex » tor okt 07, 2010 23:14

Aah tror det. :)
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » tor okt 07, 2010 23:21

Trodde jag hade den men så var det inte.
Man kan ju spela in ljudet på datorn.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron