7x09 Never Leave Me

Här pratar vi mest om Säsong 7

Vill du ge "Never Leave Me" ett betyg?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
5%
6
1
3%
7
6
16%
8
20
54%
9
7
19%
10
1
3%
 
Antal röster : 37

Inläggav Nightcrawler » tor nov 04, 2004 12:27

Sant, jag tycker det är synd om Spike...Han har verkligen haft en intressant utveckling under seriens gång, från att vara en hänsynslös bad-boy till hjältemodigt offer. En riktigt intressant karaktär!
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Eisa » tor nov 04, 2004 12:50

å andra sidan har de flesta karaktärerna genomgått en intressant utveckling, annars skulle inte serien vara så bra.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Nyx » tor nov 04, 2004 17:55

Lipton skrev: det var så mycket springa runt i skumma utrymmen så att man hade svårt att se vad som hände.


Jag brukar alltid få höja upp ljuset när jag ser på Buffy. Trodde det bara var min tv som hade ovanligt mörk inställning men det kanske är seriens idiom 8)
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » tor nov 04, 2004 18:02

malavel skrev:Andrew, Andrew och Andrew! Behöver man säga mer?


Jag börjar verkligen förstå och gilla orsaken bakom din avatar!

malavel skrev:Har inte klippningen blivit ännu värre? Spike som matas med blod av Buffy var för läskigt och Buffy som sparkar Spike i ansiktet gick inte heller att visa.


Dricka ur "bag-in-hand" går ju inte, man ska ha en proper flaska och glas på fot, annars göre man sig icke besvär ;) . Jag tror de tillämpar blunda-och-sätt-saxen-på-måfå tekniken.
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav virve » lör jan 15, 2005 18:00

Big bad avslöjas! Synd bara att jag var spoilad....
Actionfyllt och väldigt spännande!

Äntligen får jag svar på någonting jag undrat över sedan jag såg säsong 2.
I WML? berättar Kendra att hon som väldigt ung blev tvungen att lämna sin familj och börja träna med sin watcher (eller något liknande), och jag har alltid undrat över hur det kom sig och om det fanns fler som gjorde som hon, och det visar sig göra det! :)
ANYA: Am I supposed to be changing my clothes a lot? Is that the helpful thing to do?
Användarvisningsbild
virve
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Binchy » lör jan 29, 2005 20:11

VelocityBoy skrev:Andrew är verkligen världsfrånvänd om han tror att slaktaren tillhandahåller tandkräm.


Jag har tolkat det som att han rabblar en massa saker för att inte slaktaren ska reagera på allt blodet. Han säger ju blodet väldigt fort och fortsätter sedan rabbla ännu mer, han kom väl inte på mer slakterivaror utan kom in på snabbköpsvaror istället.

Mycket bra avsnitt. Första gången jag såg serien tyckte jag att Andrew var lite väl jobbig (stupid me), men han är ju helt underbar ju.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tam » lör jan 29, 2005 21:06

Binchy skrev:
VelocityBoy skrev:Andrew är verkligen världsfrånvänd om han tror att slaktaren tillhandahåller tandkräm.


Jag har tolkat det som att han rabblar en massa saker för att inte slaktaren ska reagera på allt blodet. Han säger ju blodet väldigt fort och fortsätter sedan rabbla ännu mer, han kom väl inte på mer slakterivaror utan kom in på snabbköpsvaror istället.


Det är en köpa kondomer-metafor.

Riktigt bra avsnitt. Andrew är jätterolig. "That´ll do pig!" Har sällan eller aldrig skrattat så. Men Spikes människoblod withdrawal känns mest konstigt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav A bear » ons mar 16, 2005 12:06

Ahh, humor. Det behövs efter det i och för sig utmärkta men deprimerande "Sleeper". Scenen mellan Andrew och Willow är bland det roligaste på hela säsongen.
ANDREW: I'm not bad anymore. I'm good. I do good things now.
WILLOW: Then why do you need lots and lots of blood?
ANDREW (tänker efter): I am bad. I'm bad, I'm evil, but I'm protected by powerful forces. Forces you can't even begin to imagine, little girl. If you harm me, you shall know the wrath of he that is darkness and terror. Your blood will boil, and you will know true suffering. Stand down, she-Witch. Your defeat is at hand—
WILLOW (snudd på s2-Willow här): Shut your mouth. I am a she-witch, a very powerful she-witch... or witch, as is more accurate. I'm not to be trifled with—
ANDREW: But I—
WILLOW: I'm talking. Don't interrupt me, insignificant man. I am WILLOW. I am DEATH. If you dare defy me, I will call down my fury, exact fresh vengeance, and make your worst fears come true. OK?

Det där lilla sista "OK?" är verkligen kronan på verket. Har jag nämnt att jag älskar Alyson Hannigan?

Har jag nämnt att jag nog älskar Xander Harris också?
XANDER: He's primed. I'll be pumping him in no time. (Inser vad han precis sagt) He will give us information soon.

Och Xander och Anya som good cop/bad cop är lysande, även om Xanders lilla tal om Anyas hämnd på honom känns lite krystat - varför vill han tala ut om det med Andrew, av alla? Och förväntas vi verkligen tro att Spike kan slå sig rakt igenom en vägg, men behöver mer än 10 sekunder för att döda Andrew? Jag har också lite svårt att köpa att Spike kan fejka normalhet när han är under The Firsts kontroll ("Feeling a bit peckish"-scenen).

Men jag gillar fortfarande Principal Wood. Tydligen fick DB Woodside länge inte ens veta om Wood är ond eller god, och vi får ju inte heller göra det. Scenen där han hittar och begraver Jonathan (ack, Jonathan) är - speciellt efter Spikes dödgrävarscen i avsnittet innan - kuslig i sin enkelhet; han ger oss verkligen ingen ledtråd till var han står.

Och Dawn kicks ass! Yay!

Men CGI-explosionen på watchers council är verkligen patetisk.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Garim » mån apr 03, 2006 19:40

Ett till bra avsnitt :)

Jag gillar mörka Spike som han är nu, och det fanns många roliga scener. Willow som snackar upp Andrew. Förhörsscenen. Anya slår Xander, hehe :) Grisjakt... :D

Och massor av cliffhangers... Giles, Watcher's Council, Ubervampen.

The First. Har han figurerat tidigare förresten? Jag kommer inte ihåg.

8/10.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav noike » mån apr 03, 2006 19:42

Garim skrev:The First. Har han figurerat tidigare förresten? Jag kommer inte ihåg.

Ja. Säsong 3.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Ai » mån apr 03, 2006 20:41

noike skrev:
Garim skrev:The First. Har han figurerat tidigare förresten? Jag kommer inte ihåg.

Ja. Säsong 3.


Avsnittet Amends. The First tar Jenny Calendar's skepnad och jävlas med Angel...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tea » mån apr 03, 2006 20:57

Först och främst vampyr blodet från Spike, då vi sett innan att vampyrer blöder så antar jag att de har någotsånär fungerande blodomlopp, där troligtvis blodet snabbt ersätts hela tiden med det nya blodet de dricker vilket skulle innebära att Angel och Spike går omkring med grisblod i ådrorna om jag skulle ha rätt.[/quote]

PÅ TAL OM!!
har tänk mycket på det här med Buffyvampyrer och sex.. Men där fick jag nog förklaringen till det oxå :D

Men... i s.4 i Pangs, så sägs det att spike inte har ett fungerande blodomlopp... detta är förbryllande...
Senast redigerad av Tea ons apr 05, 2006 11:16, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » tis apr 04, 2006 15:16

Kul att man får se mer av Andrew! Många roliga scener med honom :P
detta avsnitt får en åtta.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav AKS » ons jul 04, 2007 12:41

Det här avsnittet gör extremt lite för mig. Antagligen det sämsta hittills i säsongen. Jag såg det för bara en halvtimme sen, men kommer knappt ihåg varför jag tycker vad jag tycker. Det säger en hel del.

Bra del: Andrew.

Resten av avsnittet är definitivt meh. Jag hade tydligen röstat tidigare, antingen 5 eller 6, men nu skulle avsnittet inte få mer än 4 av 10 av mig enligt Buffyskalan.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » ons jul 04, 2007 13:33

AKS skrev:Bra del: Andrew.


Jag gillar Xander och Anya i detta avsnittet också - good cop, bad cop :D

Annars har du rätt, ganska medelmåttigt avsnitt men långt ifrån tråkigt vilket säger mycket om Buffy :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jul 04, 2007 13:57

HeY skrev:
AKS skrev:Bra del: Andrew.

Jag gillar Xander och Anya i detta avsnittet också - good cop, bad cop :D


Mm, i princip alla scener med Andrew är bra. Andrew-Willow, Andrew-the First, Andrew-Anya/Xander... Resten: nja...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » ons jul 04, 2007 14:08

AKS skrev:
HeY skrev:
AKS skrev:Bra del: Andrew.

Jag gillar Xander och Anya i detta avsnittet också - good cop, bad cop :D


Mm, i princip alla scener med Andrew är bra. Andrew-Willow, Andrew-the First, Andrew-Anya/Xander... Resten: nja...


Jag kan komma på en Buffy/Willow sen också: You want me to kill Anya?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jul 04, 2007 14:13

:D Man vet att de börjat komma över S6 ganska rejält om de kan skämta om såna saker. Jag gillar också extremt non-DarkWillow som ska försöka skrämma Andrew. Hon lyckas iofs, men hey... det är ju Andrew. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » ons jul 04, 2007 15:05

AKS skrev::D Man vet att de börjat komma över S6 ganska rejält om de kan skämta om såna saker. Jag gillar också extremt non-DarkWillow som ska försöka skrämma Andrew. Hon lyckas iofs, men hey... det är ju Andrew. :)


Ja det är kul också! Haha, Dawn skulle kunna skrämma Andrew :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tooticki » tor jul 26, 2007 20:58

Har ni märkt att Andrew står still i en kort sekund vid dörren hos slaktaren innan han försöker springa ifrån Willow? Förmodligen väntade Tom Lenk på att någon skulle ropa "Action"..Om man ska springa ut från nåt ställe så stannar man väll inte till vid dörren och sen fortsätter.
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

Inläggav AKS » tor jul 26, 2007 21:13

HeY skrev:Ja det är kul också! Haha, Dawn skulle kunna skrämma Andrew :D


Iofs kan Dawn skrämma Spike så... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » lör jul 28, 2007 1:43

Ja men han var galen då :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör jul 28, 2007 1:52

Eftersom det är Andrew, och hans hjärna är lite konstigare än alla andras, så det skulle inte kunna vara så att han stannar upp för att han sett folk göra så i filmer? Som en slags kroppslig konstpaus innan han flyr mot friheten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tooticki » sön aug 05, 2007 22:22

noike skrev:Eftersom det är Andrew, och hans hjärna är lite konstigare än alla andras, så det skulle inte kunna vara så att han stannar upp för att han sett folk göra så i filmer? Som en slags kroppslig konstpaus innan han flyr mot friheten.


Tror du? :P
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

Inläggav noike » sön aug 05, 2007 23:18

Tooticki skrev:
noike skrev:Eftersom det är Andrew, och hans hjärna är lite konstigare än alla andras, så det skulle inte kunna vara så att han stannar upp för att han sett folk göra så i filmer? Som en slags kroppslig konstpaus innan han flyr mot friheten.

Tror du? :P

Fullt möjligt. Det är något väldigt Batman '66 över det hela, det enda som saknas är att han inte skrattar medan han står stilla.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tooticki » mån aug 06, 2007 15:37

Njaaa.? Kan ju vara så men jag håller mig till min teori om att det var Tom Lenk som började springa när någon ropade "Action"
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

Inläggav Echolls » sön jan 17, 2010 22:05

Jag har svårt att hålla isär många av s7-avsnitten (samma med s4 av Angel) av någon anledning. Det här hade jag t.ex. ingen aning om vad det skulle handla om och trodde inte att det skulle vara något speciellt med det, men lite positivt överraskad blev jag i alla fall.

Mycket roligt med Andrew här. När han försöker döda grisen, scenen med Willow och så Anya/Xander.

Jag tycker fortfarande att Buffy är rätt dryg mot Spike, i alla fall i början av avsnittet. Men scenen då han ber henne att döda honom är väldigt bra. Jag älskar när hon säger "I believe in you, Spike."

Jag gillar inte alls the First, det känns mest bara frustrerande.

Favoritcitat:
Xander: He's primed. I'll be pumping him in no time. (Buffy and Anya stare at him) He'll give us information soon.

Betyg: Svag 7:a
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav WillowGirl » tis nov 30, 2010 16:01

Haha, scenen med minigrisen <3
och VAR är Giles?
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron