7x09 Never Leave Me

Här pratar vi mest om Säsong 7

Vill du ge "Never Leave Me" ett betyg?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
5%
6
1
3%
7
6
16%
8
20
54%
9
7
19%
10
1
3%
 
Antal röster : 37

7x09 Never Leave Me

Inläggav caffeineaddict » fre sep 19, 2003 17:49

Mer gamla tankar och recensioner. Nu kan jag "avslöja" att avsnittet heter Never Leave Me för att så heter låten som triggar Spike (och som återvänder i Lies). Avsnittet är definitivt värt en åtta. Ultimate Drew!

Dessutom kan jag revidera min kommentar att "om det har funnits en riktigt rolig Spike-replik den här säsongen så minns jag den inte". Det fanns definitivt flera senare, och även innan är hans "I'm crazy. What's his excuse?" från Same Time, Same Place riktigt kul.

---

* Tänkte göra det i punktform denna gång, bara för att det är roligt och lite tufft. ;)

* Avsnittet heter Never Leave Me. Jag har inte tänkt så mycket på saken, men jag kommer inte riktigt på varför.

* Det är ett bra avsnitt, ett väldigt bra avsnitt. Dels så var det det roligaste avsnittet på väldigt länge (mycket roligare än det påstådda komediavsnittet 7.06 Him, tveklöst säsongens sämsta än så länge). Dels så fortsätter det vad som verkar bli en av de bästa arcarna i seriens historia. Jag hade dock vissa små problem som kommer tas upp nedan. Inget av dessa var stora nog att hindra mig från att njuta av avsnittet.

* Giles saknas och dyker inte upp i detta avsnitt. The Council vet inte heller var han är. Jag är fortfarande lite rädd för att han kanske är död och att när han dyker upp igen så är det en skepnad liksom Cassie och Warren.

* Quentin Travers dyker upp för tredje gången på fyra år. Och verkar bli sprängd i luften tillsammans med The Councils huvudkontor (som vi får se för första gången och som inte är något särskilt). Jag skriver "verkar" därför att inget är säkert i BtVS vid det här laget.

* The First Evil ÄR The Big Bad (vilket redan var mer eller mindre uppenbart). Det får mig att längta ännu mer efter S3-boxen i januari så att jag kan se om Amends.

* Willow har helt glömt allt hon vid förra säsongens slut kunde om att vara farlig och hotande. Men hon gör ett tappert försök, och det gör Andrew med. Det är den roligaste scenen på hur länge som helst, och jag skrattade mig till tårar.

* Jag gillar verkligen Principal Wood. Han är charmig, duktig, sträng, karismatisk och verkar vara väldigt bra på sitt jobb (definitivt bättre än både Snyder och Flutie). Om man bortser från att han gömmer döda kroppar som han hittar i källaren.

* Spike blev tyvärr rätt tråkig samtidigt som han hittade sin själ. Brist på humor är kanske priset man får betala för sin mänsklighet. Hans historia är fortfarande intressant, och Marsters är väldigt duktig och får visa upp sidor av sin skådespelartalang som vi inte sett förr, men om det har funnits en riktigt rolig Spike-replik den här säsongen så minns jag den inte.

* Det här har hänt så många gånger att det knappt är värt att nämna längre, men Spike får irriterande mycket solljus på sig utan att brinna.

* Allt det här med blod som öppnar portaler är ännu mer ologiskt och slarvigt skött än i säsong 5. Jonathan hade inte nog med blod? Men blod från en minigris (eller några påsar grisblod) skulle duga? Och Spikes blod duger? Borde inte det vara rätt koagulerat och kallt efter att inte ha flutit på 122 år?

* Scenen med minigrisen var för övrigt den också en komisk höjdare.

* Den där supervampyren på slutet var en viss besvikelse. Det kändes inte riktigt som om han (hon? det?) förtjänade uppbyggnaden han fick. Hoppas han visar sig vara rätt ordentligt mycket värre än ett standardmonster, annars är det mycket väsen för ingenting.

* Nykomlingen Drew Goddard som skrev det här avsnittet skrev även 7.05 Selfless och delar av 7.07 Conversations With Dead People (säsongens två bästa avsnitt än så länge). Han är väldigt duktig och verkar kunna karaktärerna väl.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav dizzy » ons nov 26, 2003 19:42

Aha, så det var därför avsnittet heter så! :) Funderade på det.
Ett rätt bra avsnitt annars, speciellt Andrew är ju helkul, scenen med Willow framförallt och när slaktaren kallar honom Neo.

Håller med i det mesta caffeineaddict skrev, saknar Giles och vad som hände med honom.
Men inte om Spikes blod, klart att vampyrerna har en massa rinnande blod, de ger ju det till den de förvandlar till en ny vampyr. Det har vi fått se flera gånger, mest minnesvärda där är väl Darla och Dru. Och Angel har vi väl fått se blöda ordentligt flera gånger.
Det är kanske t o m så att det är i blodet vampyrismen sitter. It's all about the blood, eller nåt sånt säger väl Spike nångång.

En 7:a.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » ons nov 26, 2003 20:29

Det där om att blodet borde vara koagulerat och kallt var väl mest ett skämt från min sida. Tyckte bara att blodportalen i S7 var ÄNNU rörigare än den i S5, och var tvungen att ironisera lite ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » tor nov 27, 2003 0:52

Neej, S5 är värre!
Jonathan hade ju anemi, helt logiskt! :)
Och minigrisen är inte så mycket mindre än Jonathan.. ;)

Framförallt, här är det lite mer komiskt, i S5 var det verkligen allvar på ett annat sätt.

Jag håller med om att det är lite ogenomtänkt, men S5-blodet-grejen hade så otroligt mycket fler och större logiska hål.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » fre jan 09, 2004 2:22

(Blodportaler, spoiler hela S7):Okej, en grej som har varit rörig för mig ända sedan jag såg S7 förra våren (har som sagt inte sett om den än, för att jag velat vänta på DVD-boxen)... i Storyteller "låser" Andrews tårar sigillet till The Hellmouth så att inte The Firsts demoner ska försöka öppna det längre (som i First Date när Ashanti försöker använda Xanders blod för detta ändamål), right? Men i Chosen så är det återigen bara för Buffy och the potentials att droppa lite blod därpå för att det ska öppnas... :? :?: ??? Förstår någon, eller är det något jag bara inte minns alla detaljer korrekt?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinder » fre jan 09, 2004 7:26

Hmm, var ifrån har du fått att låten som triggar Spike heter "Never leave me". Den heter ju Early one morning, både enligt tvtome och de hemsidor jag hittat där orginalets (engelska folksången) text finns + att jag laddat hem 3-4 olika varianter av den med det namnet.
Däremot sjunger de "oh never leave me" i sången vid några tillfällen.

"Early one morning, just as the sun was rising,
I heard the fair (eller a young) maid sing in the valley down below.
Oh, don't deceive me. Oh never leave me.
How could you use a poor maid so?"
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav caffeineaddict » fre jan 09, 2004 11:56

Tinder: Hmm, där ser man... tack för infon, då hade jag helt enkelt fått felaktig info nånstans.

Misinformation, why art thou my bane?! :P


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » lör jan 31, 2004 2:31

Då har man sett om det här avsnittet och jag måste säga s07 är hittils bättre än jag kommer ihåg. Jag tycker inte det är så konstigt det där med blodportalen i det här avsnittet. Sen behöver jag inte fullständiga 100%iga förklaringar heller som vissa här behöver ;) . Det behövdes mer blod än det som Jonathan hade. Efter grisen hade the first tänkt ta Andrew men då han blev tillfångatagen av Buffy och Spike misslyckades med sina mordförsök blev det han istället. Detta för att "bli av med honom" så att han inte kan hjälpa Buffy och för att få henne att koncentrera sig på att få tillbaka Spike istället för något annat.

Angående din spoiler caffeine
Ska titta lite noggranare nu under omtitten och försöka få rätsida på det. Det var inget jag tänkte på när jag såg säsongen för första gången men som jag sagt så många gånger förut så är det ofta så att jag inte märker saker. :)

Sen tycker jag att Spike är fruktansvärt intressant den här säsongen så även fast han kanske inte har lika många roliga repliker (även fast det finns en hel del) så blir jag glad såfort jag ser honom i en scen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » lör jan 31, 2004 2:55

Spike lyckas nästan alltid vara intressant och det på olika sätt för varje säsong. Just det här avsnittet har jag för mig inte led av det, men ibland fick han lite tråkiga transportsträckor i säsong 7.

Jag tror inte heller på 100%iga förklaringar, men jag undrar om inte kaffepojken har en liten poäng. De behandlar inte blodportalen konsekvent och enligt seriens interna logik.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinder » lör jan 31, 2004 3:23

Nu har jag inte sett hela säsongen på ett tag men detta är i alla fall mina funderingar om portalen:
Spoiler om hela säsong 7 kanske:
Först och främst vampyr blodet från Spike, då vi sett innan att vampyrer blöder så antar jag att de har någotsånär fungerande blodomlopp, där troligtvis blodet snabbt ersätts hela tiden med det nya blodet de dricker vilket skulle innebära att Angel och Spike går omkring med grisblod i ådrorna om jag skulle ha rätt.
Sedan ser jag det som att portalen behöver en viss mängd blod för att öppnas, Jonathans blod räckte inte till det behövs mer blod. Vilket innebär att för varje cl extra blod som hälls på så ökar risken att porten öppnar. Eftersom man trodde att Jonathans blod skulle räcka så behövs nog inte särskillt mycket till, kanske så lite som en minigris räcker...
Sedan minns jag inte riktigt förklaringen om Andrews tårar men så här i efterhand med risk att ha fel pga jag inte minns alla detaljer så ser jag det så här. Andrews tårar är ett slags sätt att låsa porten, blod i nog mängd är ett slags sätt att låsa upp porten. När väl porten blivit upplåst måste man låsa den för att vara säker att inget nytt tar sig ut. porten må vara stängd men den är inte låst så att säga, därför behöver man Andrews tårar, då kan man vara säker att inget nytt tar sig ut utan en ny blodsoffring.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav noike » lör jan 31, 2004 3:51

Tinder: (fortsatt spoiler)Men varför väntar det inte mer uber-vampyrer nedanför porten? Det finns en hel civilisation där nere av dem, men det kommer bara ut en och en.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinder » lör jan 31, 2004 4:00

noike:
De har troligtvis inte någonsom hellst kommunikation med "ovanvärlden" vilket skulle innebära att de stått där nere i 1000 och åter 1000år.
Skulle tro att de blivit less att stå vid porten och vänta för ett bra tag sedan då den aldrig öppnas. Sedan märker de att en av deras kamrater försvinner, vilket de inte kopplar direkt till porten först (tja varför skulle de om den varit oaktiv så pass länge). Men när väl några till försvinner senare i säsongen så börjar de nog förbereda sig, kanske de tom har märkt att nått är på gång med porten. Vilket skulle förklara varför de verkar rusta för krig i sista avsnittet.
Så kort svar på din fundering, de första gångerna den öppnas så råkar det bara finnas en/några vampyrer i närheten men när den väl öppnats för näst sista gången så börjar snacket gå därnere. De märker att nått är pågång.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav noike » lör jan 31, 2004 14:41

Det hade säkert kunna stämma om det inte hade varit för en liten detalj. Så fort den öppnas kommer en hand ut jävligt snabbt. Och ägaren till armen tycker man att den hade kunnat skrika på sina vänner och svärma över Sunnydale på nolltid.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » ons apr 28, 2004 1:00

kul avsnitt som förklarade en del uppebara saker... och dessutom gav oss lite mer info om vad som kommer att hända...

kul att the Council var med.. lite mer inblick där.. dock verkar de inte vara så "high-tech" eftersom att de inte kan hitta Giles... undra vart han är, eller vad som hände honom...

en 8:a i betyg tycker jag nog iallafall!

ps. kul att min favvo karaktär får MKT uppmärksamhet
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav brat » sön aug 08, 2004 23:12

Efter avsnitt 7 & 8 kommer ytterligare ett kanonavsnit och säsongen verkar verkligen stark!

Första gången jag såg avsnittet uppskattade jag att BigBad-delen utvecklades och bekräftades, det är the First. Dessutom tog mysteriet med Giles upp en stor del av min eftertanke.

Nu ser jag avsnittet för X:e gången och är inte lika fokuserad på det längre. Däremot reagerar jag över hur otroligt roligt avsnittet är skrivet. Och komedikronan går till: Andrew. Anya har helt blivit nedsatt vilket tydligt märks i alla citat jag väljer ut. Hela idén att både Andrew och Spike är fångar i Summershuset är underbar. "Strong rope. Weak chair. " Scenen då Anya och Xander förhör Andrew är underbar och scenen då Spike sliter den extremt förvånade Andrew genom en vägg är underbar!
Dessutom är avsnittet riktigt dramatiskt med Spikes vändning. Jag älskar att de pratar om varför Buffy aldrig kunnat döda honom, ett litet tabu-ämne eftersom det alltid varit lite smått konstruerat för att passa serien. Men här köper jag Buffys svar med hull och hår, "You're alive because I saw you change." Gulligull! :)

Sedan avslutatas avsnittet med den, enligt mig, grymma Übervampen. :twisted:

Bästa karaktär: Andrew
Bästa scen: Finns många, tror att jag tar... allt med Andrew - det är en scen va?
Bästa replik:
Buffy: You faced the monster inside of you and you fought back. You risked everything to be a better man.
Spike: Buffy...
Buffy: And you can be. You are. You may not see it, but I do. I do. I believe in you, Spike.

Varken scenen med grisen, scenen då Andrew och Willow försöker skrämma varandra eller scenen då Anya och Xander förhör Andrew, gör sig rättvisa på papperet. De är helt enkelt för underbart framförda men här är några små Andrew-godbitar:

ANDREW: I have to do work right now? Can't I just walk around for a while in my coat?

WARREN: Pretty bitchin', right? I'm like Obi Wan?
ANDREW: Or Patrick Swayze. (hehehe)

SPIKE: Did I hurt anybody?
BUFFY: You took a good bite out of Andrew.
SPIKE: Who?
BUFFY: Tucker's brother.
SPIKE: Oh. (sista gången vi får höra det underbara Andrew-skämtet!)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » mån aug 09, 2004 0:27

Grisscenen dödade mig nästan senast jag såg den. Så alldeles fruktansvärd rolig. Tom Lenk, men and gentleladies, Tom Lenk.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » mån aug 09, 2004 17:46

Fram till och med det här avsnittet är säsong 7 helt oändligt bra...

Framförallt är det ett roligt avsnitt men min vana trogen så hänger jag mest upp mig på Buffy/Spike biten. Buffy fortsätter i det här avsnittet (senast var det i "Conversations with dead people") att uppvisa än mer nyvunnen förståelse för Spikes beteende i säsong 6 hon går till och med så långt som att säga att hon litar på honom pga av att han redan hade förändrats innan han fick sin själ vilket är ett enastående avsteg från hennes vanliga förhållningssätt till Spike (och detta säger hon trots att det sista hon såg av Spikelus (unsouled!Spike) var badrumsscenen i "Seeing red"). I det här avsnittet är det istället Spike som hävdar att han är ett monster som behöver dödas... ombytta roller :). Skämtåsido är scenen verkligen gripande...

Jag behöver knappast tillägga att jag älskar scenerna med Spike och Buffy i Buffys sovrum... gulligull indeed :) .

För att återgå till komiken

Andrew är helt suverän i det här avsnittet grisscenen är bland det roligaste någonsin och hans besök hos slaktaren är helt underbart, han är verkligen världsfrånvänd om han tror att slaktaren tillhandahåller tandkräm. Adam Busch är för övrigt helt vansinnigt bra som vanligt det var verkligen jättekul att han fick vara med så mycket som fick den här säsongen (han är tydligen tillsammans med Amber Benson vilket skulle vara extremt ironiskt... snopet för alla Amber/Willow fans som hatar Warren).

Sammantaget är det ett riktigt, riktigt bra avsnitt.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nea » mån aug 09, 2004 19:55

Jag älskar också grisscenen, men det jag tycker är allra roligast är Adam Busch´s reaktioner till det misslyckade spektaklet.
Hans blixtsnabba "Don´t think about Babe" och hans 'hjälpsamma' råd om hur Andrew ska gå till väga, "You gotta corner it..." med tillhörande gester och slutligen hans frustrerade "That was the worst attempted pig slaughtering I´ve ever seen."

Självklart är Andrew också kul, "That´ll do, pig!", men Adam är nog den jag skrattar mest åt, just då.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav CheeseGuy » tis nov 02, 2004 19:11

Återigen ett väldigt bra avsnitt. Jag har inte funderat jättemycket på det här, men Sleeper och Never Leave Me kan mycket väl vara seriens två bästa "mellanavsnitt". Det är fruktansvärt roligt (framförallt Andrew förstås). Och Warrens ansiktsutryck var obetalbara vid flera tillfällen i hans scener med Andrew.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Nyx » ons nov 03, 2004 1:35

Ytterligare ett busbra avsnitt, tredje i raden, puh! Älskar humorn (Andrew!), utvecklingen av säsongens hitintills urskrämmande storyarc och att Buffy plötsligt visar sig så vuxen och smart i sina analyser av Spike-situationen :!: Jag blev helt tagen när han försöker provocera henne till att döda honom (älskar nobla atonement-försök, äv i andra serier - se bilden) och att Buffy i exakt rätt tidpunkt, när Spike mår som sämst, berättar att hon tror på honom... Synd att The Big Bad valde den tidpunkten att släpa iväg Spike till skolkällaren för sin lilla offerrit.
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » ons nov 03, 2004 1:41

Sitter som på nålar inför morgondagen för att få reda på:

1) VAD HÄNDE MED GILES? Hallå, yxmördare? Cliffhanger? Någon?

2) Vad håller rektorn på med? Är han en undercover Watcher? Hypnotiserad/manipulerad av the First? Eller vad?

Så många frågor - så många timmar till nästa avsnitt!

(Och dagens ALIAS hjälpte inte till att lugna nerverna. Lena Olin är också bra på att vara läskig.)
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav malavel » ons nov 03, 2004 2:50

Andrew, Andrew och Andrew! Behöver man säga mer?

ANDREW Maybe not, but let me keep my skin, OK? I'm not bad. I'm not bad anymore. I'm good. I do good things now.

WILLOW Then, why do you need lots and lots of blood?

ANDREW I am bad. I'm bad, I'm evil, but I'm protected by powerful forces. (awkwardly) Forces you can't even begin to imagine, little girl. If you harm me, you shall know the wrath of he that is darkness and terror. Your blood will boil, and you will know true suffering. Stand down, she-Witch. Your defeat is at hand—

WILLOW (pushes him against the brick wall) Shut your mouth. I am a she-witch, a very powerful she-witch, or witch, as is more accurate. I'm not to be trifled with—

ANDREW But I—

WILLOW I'm talking. Don't interrupt me, insignificant man. I am Willow. I am death. If you dare defy me, I will call down my fury, exact fresh vengeance, and make your worst fears come true. OK?


Har inte klippningen blivit ännu värre? Spike som matas med blod av Buffy var för läskigt och Buffy som sparkar Spike i ansiktet gick inte heller att visa.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Koala » ons nov 03, 2004 3:12

Avsnittet var rätt aight, vampyren som kom var rätt aight.. får en 7a!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Illyria » ons nov 03, 2004 3:35

Det finns så mycket bra med detta avsnittet: Spike är ond, Spike blir uppskuren, Spike biter Andrew, vampyren och the first på slutet vid märket, Dawn pratar/ljuger för Principal Wood, Willow vs Andew och tvärtom, Anyas förhörsteknik, Anya slår till Xander, grisen i källaren, Andrew hos slaktaren, Buffy vs Spike, och sen Andrew i allmänhet såklart. En extremt stark åtta!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Nightcrawler » ons nov 03, 2004 12:31

Schysst avsnitt...Spike var grym! Och Andrew är cool i Spike-härmad rock...Favoriten Jonathan kom ju tillbaks som spöke, men det var ju ännu ett mind-game riktat mot Andrew...Ett bra avsnitt, med skön cliffhanger!
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Lipton » ons nov 03, 2004 15:37

Tyckte inte att detta var så bra, det var så mycket springa runt i skumma utrymmen så att man hade svårt att se vad som hände.

Jag ger det 7, men det blir 7+ för det var ändå några väldigt bra delar.
Buffy som äntligen kommer på vad de har att göra med, Spike är bra som vanligt, och om jag förstod rätt så sprängdes the council i luften, det kan man väl räkna till de bra delarna.
Att rektorn skulle visa sig vara skum har man ju bara väntat på, men han kanske är påverkad av the first han också.

Lite konstigt är det i alla fall att Buffy tillåter Spike att komma undan med så mycket jämfört med när det var Anya som hade gjort fel, hon skulle dräpas direkt utan vidare diskussioner, iof så är Spike påverkad av en ond "form" men det var väl Anya också kan man väl säga.

Spännande fortsättning i alla fall.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav VelocityBoy » ons nov 03, 2004 15:48

Lipton skrev:Lite konstigt är det i alla fall att Buffy tillåter Spike att komma undan med så mycket jämfört med när det var Anya som hade gjort fel, hon skulle dräpas direkt utan vidare diskussioner, iof så är Spike påverkad av en ond "form" men det var väl Anya också kan man väl säga.


Nja Anya var en demon som valde att döda folk Spike dödade mot sin vilja...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Lipton » ons nov 03, 2004 17:05

VelocityBoy skrev:
Lipton skrev:Lite konstigt är det i alla fall att Buffy tillåter Spike att komma undan med så mycket jämfört med när det var Anya som hade gjort fel, hon skulle dräpas direkt utan vidare diskussioner, iof så är Spike påverkad av en ond "form" men det var väl Anya också kan man väl säga.


Nja Anya var en demon som valde att döda folk Spike dödade mot sin vilja...


Ok, hon valde att bli demon igen, men efter det så var hon väl tvungen att utföra önskningarna, hon kunde modifiera önskningarna lite och det gjorde hon ju några ggr, alltså hon valde att göra en mildare version av önskningen.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Off » ons nov 03, 2004 19:42

Hon var bara tvungen i utsträckningen att hennes chef inte hade varit särskilt glad om hon struntat i det.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » ons nov 03, 2004 20:07

Off skrev:Hon var bara tvungen i utsträckningen att hennes chef inte hade varit särskilt glad om hon struntat i det.

Och dessutom var graden av hämnd/utförande lite upp till henne också, att mörda tio personer på ett brutalt sätt t ex var ju något over the top men visst hade de kunnat försöka "rädda" Anya på något annat sätt först, i stil med Willows försök. Det var bra gjort av Willow.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron