7x19 Empty Places

Här pratar vi mest om Säsong 7

Vad vill du ge "Empty Places" för betyg då?

1
1
3%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
11
30%
8
16
43%
9
6
16%
10
3
8%
 
Antal röster : 37

Inläggav Capt. Peroxide » tis jul 10, 2007 18:24

Tam skrev:de potentiella är ju störande mest hela tiden. Det är inte ens rörande vackert när de spöar poliser. Så även om de har rätt är alla mina sympatier hos Buffy. (Dawn är fin också. Och Faith såklart. Trots användande av ordet "siesta". Fult ord.)


Man får kanske ha överseende med att Faith efter flera år i kaliforniskt fängelse lagt sig till med lite spanska uttryck. Det är ALLTID rörande vackert när poliser får spö.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » tis jul 10, 2007 19:00

Jag har en vit spetsduk i fickan för alla tillfällen då poliser åker på spö. Det är inte utan att en liten tår väller upp i ögonvrån då...

Nä, men jag hatar ju the potentials. De är den stora anledningen till att S7 hamnar långt ner på min topplista över säsonger för mig. Tillsammans med ett antal meh-avsnitt runt mitten och (spoiler 7.22) att alla blir slayers på slutet. Så jag vill verkligen inte tycka att de har rätt, men vad göra? Det är ju det jag gillar med serien: jag har lust att bitchslappa Buffy för hennes dumhet här, men i slutändan är det henne jag håller på ändå (inte just i detta avsnitt och Touched, men i slutändan). Det är tillåtet att göra fel för en huvudperson i BtVS. No fucking Lana Lang up in this shit. Tack gode gud för det!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » lör jan 23, 2010 22:50

Inte lika bra som de senaste avsnitten, men jag gillar det ändå.

Scenen med Willow och Xander på sjukhuset fick mig att bli lite tårögd. :(

Skönt att Faith sätter Buffy lite grann på plats utanför the Bronze faktiskt. Löjligt att Buffy slår ner henne bara för att hon tar upp det som hände på vingården. Slutscenen tycker jag är rätt bra eftersom jag har varit ganska trött på Buffy på sistone, men samtidigt så tycker jag synd om henne. Visst var hennes plan med vingården inte något vidare och hon har inte visat särskilt bra omdöme när det gäller Spike, men lite mer förtroende tycker jag ändå att de borde ha för henne. T.ex. så har hon mycket mer erfarenhet än Faith och det borde i alla fall scoobisarna inse. Det som Anya säger irriterar mig bara och Rona är fruktansvärd. Tur att hon inte får mer utrymme, för det enda hon gör är att gnälla.

Favoritcitat:
Andrew: It's an onion... and it's a flower. I don't understand how such a thing is possible.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron