7x19 Empty Places

Här pratar vi mest om Säsong 7

Vad vill du ge "Empty Places" för betyg då?

1
1
3%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
11
30%
8
16
43%
9
6
16%
10
3
8%
 
Antal röster : 37

Inläggav VelocityBoy » tis nov 16, 2004 22:19

Jag har skrivit så mycket om det här avsnittet och s7 i allmänhet så jag hoppas att ni går in där efter att säsongen är slut.

Annars håller jag med Eisa och Tinwiel.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Sparvid » ons nov 17, 2004 2:49

Shetani skrev:Trevligt avsnitt. Caleb är creepy. Buffy är ensam, från början till slut nästan. Få se hur det här ska sluta.

übervamp
Claws, teeth
Breakup sex

För att vara noggrann så ska "Breakup sex" vara understruket också :D
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav Pazuzu » ons nov 17, 2004 2:59

Sparvid skrev:
Shetani skrev:Trevligt avsnitt. Caleb är creepy. Buffy är ensam, från början till slut nästan. Få se hur det här ska sluta.

übervamp
Claws, teeth
Breakup sex

För att vara noggrann så ska "Breakup sex" vara understruket också :D


Och inte att förglömma är det överstrykna "steak" och det rättstavade "stake". :D
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav malavel » ons nov 17, 2004 4:20

Är det ingen annan som stör sig på att Xanders öga verkar vara en större grej än att två potentials dött? För oss tittare är det inte så konstigt, men borde inte Buffy och co se dödsfallen som en större katastrof?
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Emily » ons nov 17, 2004 11:51

Clem är så roligt :D


CLEM: It's getting bad here. Really bad. Hellmouth acting up again, people feeling it, getting crazier. You can't swing a cat without hitting some kind of demonic activity. Not that I swing cats, or eat—nope. Heh. Cuttin' way back


CLEM: I don't think anyone's gonna be able to stop it. (catches himself) I mean, I'm sure you'll do fine. Complete confidence in you. Heh. Uh, if anyone can do it, you can, because you...rock! If you save the world, I'll come back, we'll have drinks. When. When, I mean. When you save the world. It's gonna be great with all the... rocking.
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav Shetani » ons nov 17, 2004 12:17

Andrew, the nerd(man?) with a board.
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav Nightcrawler » ons nov 17, 2004 12:56

Jag tyckte det här var ett väldigt bra avsnitt, även om det inte hände så mycket! Det känns som om de flesta karaktärerna hade sina ljusa studner i det här avsnittet. Jag tycker synd om Buffy, hon har ju rätt! Hon är den naturliga ledaren enligt mig, och tycker att resten av "armén" beter sig väldigt skumt när de inte vill ha kvar Buffy som ledare.

Scenen när Spike och Andrew diskuterar snabbmat på motorcykel var mycket charmig och rolig!

Jag tycker det är lite synd att Clem lämnar staden, men han hade väl ändå inget större utrymme kvar i serien som tyvärr lider mot sitt slut. Ska bli kul att se finalen, som med all säkerhet kommer bli väldigt bra. Bara tre avsnitt kvar nu...:(
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Besviken....

Inläggav Angel_7 » ons nov 17, 2004 15:09

Ju för sig så är jag lite sent ute...men jag har följt buffy och sett alla avsnitt. Men det här avsnittet kändes konstigt på något sätt. Visst var det roligt med Andrew och spike, och visst blev man lite känslomässig i scenen med willow och xander. Man förstår även att alla blev emot Buffy pga av hennes hybris och diktatur ledarskap. Men det finns ju saker som är irriterande som egentligen inte borde vara så. Varför ska just Dawn säga åt Buffy att lämna huset när buffy dog för hennes skull en gång. Det är väl mer rätt att hon stöttar henne och går in i döden med Buffy.

Tycker bara att det var lite konstigt. Det brister lite där. Det spelar ingen roll vad som händer i kommande avsnitt vilket jag längtar väldigt mycket till. Det borde bara inte vara så....!!! :cry:
Angel_7
Demon Fodder
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 17 nov 2004

Inläggav sus@n » ons nov 17, 2004 16:03

Dawn säger det för att Buffy faktiskt tar fel beslut och om hon inte kan acceptera vad de andra tycker så kan hon inte stanna kvar.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Noam » ons nov 17, 2004 16:12

VÄLKOMMEN, Angel_7

Jag håller med dig om Dawn-grejen... hon kan tycka hur mycket som helst att Buffy gör fel.. men hon är fortfarande Buffy's syster.. man totalsågar inte sitt eget kött och blod inför 10 andra. Hon var alldeles för hård..
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Pazuzu » ons nov 17, 2004 16:27

Jag tycker faktiskt att det var rätt av Dawn att avvisa Buffy, även om det naturligtvis måste varit svårt för henne. Hela världens framtida existens beror på dem, och om detta är det som krävs är det ett rätt beslut. Det skulle helt enkelt inte vara rätt om Dawn höll med sin syster bara för sakens skull.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav noike » ons nov 17, 2004 16:33

CyberAL skrev:Jag håller med dig om Dawn-grejen... hon kan tycka hur mycket som helst att Buffy gör fel.. men hon är fortfarande Buffy's syster.. man totalsågar inte sitt eget kött och blod inför 10 andra. Hon var alldeles för hård..


Dear God! Vad är det för konstig familj jag har vuxit upp i om det ska vara så där? Att Dawn är släkt med Buffy är snarare det som ger henne rätten att säga det. Vilket tydliggörs av att hon senare säger till Rona att hålla käften.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » ons nov 17, 2004 16:36

noike: Har inte främst du (men även vi andra när vi kommenterat dina berättelser) redan kommit fram till vilken konstig familj du har vuxit upp i? ;)

Men jag håller ändå med dig. Det är väl betydligt vettigare att säga till en familjemedlem på skarpen när de håller på att klanta till saker (och särskilt om världen står på spel) än att bara spela med och säga "Bra jobbat, syrran!".

Vad det gäller själva utkastningen så är det ju Buffy själv som konstaterar att hon inte kan stanna om de tänker byta ledare. Hon blir inte utkastad, hon blir avsatt. Att lämna huset är hennes eget förslag och först då kommer Dawn fram till att det kanske vore en bra idé. Buffy kan knappast stanna i den inre kretsen om hon tänker gå omkring och vara arg och tycka att det nya ledarskapet bara är problematiskt och felaktigt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Joamna » ons nov 17, 2004 19:27

Jag är kluven. Lite iaf. Kan förstå att Sitsarna är nervösa och tvivlar på Buffy men att scoobiesarna går emot henne så hårt tycker jag är fel. De borde veta att hon är kapabel, desutom borde de förstå att hon inte är i en lätt situation och inte har varit det på senaste tiden och gett henne stöd tidigare. Istället för att konfrontera henne på det här sättet.
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » ons nov 17, 2004 20:59

Familj skall få den respekt de förtjänar... inget är gratis.

Det sagt så vidhåller jag förstås min tidigare ståndpunkt att det är för ruttet gjort av resten av gänget... att ingen av dem sprang efter Buffy är i princip ett brott mot de mänskliga rättigheterna.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Lipton » tor nov 18, 2004 14:52

Clem var så bra i början när han hela tiden kommer på sig och ändrar det han säger, och Andrew (med tavlan) och Anya.

Tycker att Dawn har varit lite konstig hela säsonen, var tog den Dawn som slogs med Buffy nere i graven vägen. Mer än lovligt grinig mot än den ena och än den ändra.

Scoobisarna borde väl veta vid det här laget att Buffy har ett sjätte sinne för vad som är det rätta. Det borde vara de där tjuriga och läpphängande SiTarna som skulle lämna huset, hys in dem i Spikes gamla krypta.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav VelocityBoy » tor nov 18, 2004 14:56

Lipton skrev:Tycker att Dawn har varit lite konstig hela säsonen, var tog den Dawn som slogs med Buffy nere i graven vägen. Mer än lovligt grinig mot än den ena och än den ändra.


Dawn har ju varit jättehärlig hela säsongen de enda gångerna hon har varit sur och arg är ju på Spike (förståeligt), i Him (var förhäxad) och så det här avsnittet när hon drabbades av en hjärnblödning (den var kolletiv iofs) men ansjovis sången ifrån CWDP gör att allt är förlåtet :)
Senast redigerad av VelocityBoy tor nov 18, 2004 15:17, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Lipton » tor nov 18, 2004 15:07

Förstår verkligen inte att man kan äta ansjovis på pizza.

Iofs så är Dawni den åldern då man blänger på allt och alla, så det är väl som det ska.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Pazuzu » tor nov 18, 2004 15:09

Lipton skrev:Förstår verkligen inte att man kan äta ansjovis på pizza.


Eller på någonting annat heller, för den delen. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav noike » tor nov 18, 2004 15:25

Lipton skrev:Scoobisarna borde väl veta vid det här laget att Buffy har ett sjätte sinne för vad som är det rätta.


Förutom då att Buffys plan är vansinnig -- det sista stället SiT ska befinna sig är i Calebs timmerstuga. Det skulle bara bli en masslakt till och det hade de knappast vunnit alls på. Snarare tvärt om, eftersom Buffy hade blivit distraherad av alla som skulle dött runt omkring. Hon försöker att inte bry sig men det är bara en image.

Däremot förtjänar hon inte att leda dem.

Which is why you have to fall in line! I'm still in charge here.


Måhända är det mitt autoritethat som bubblar upp, men en bra ledare förtjänar sin lojalitet, och där förlorade Buffy allt sådant. Hon själv har under 6 år kämpat emot att gå i någons ledband. Hon följde inte order från tWC eller under den korta tid hon var i Initiativet. OCh nu vill hon att folk ska följa henne eftersom hon har befälet? Är detta hennes största argument? Det håller inte alls. Hon borde veta bättre. Mycket bättre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav VelocityBoy » tor nov 18, 2004 16:17

noike skrev:Däremot förtjänar hon inte att leda dem.


Förtjänar att leda dem? fram till det har ingen annan har stigit upp, Giles som har auktoriteten att leda har bara babblat om hur Buffy skall uppträda och har varit gnällig i allmänhet, de andra har inte gjort någonting utan har bara blivit räddade av Buffy... hon har inte haft något val.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav noike » tor nov 18, 2004 16:41

Kanske lite klumpigt forumlerat.

Och ja, Giles har gnällt men jag tror det kommer av att han förväntar sig orimligt mycket mer av Buffy.

Men Buffy har inte let dem speciellt bra sedan Showtime och nu när de andra ifrågasätter hennes order så blir hon oerhört defensiv. (Visst finns det idioter bland SiT, men bland resten av dem? Någon borde hon ju lyssna på.) När det finns ett val så vill hon inte ge upp det. Jag kan förstå att hon blir sårad, men herre gud, folk har dött. De behöver verkligen tänka över deras strategi.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav VelocityBoy » tor nov 18, 2004 16:47

noike: än en gång så säger jag att jag håller med om att Buffy har fel här

Spoiler Buffy s7 ep 20

showen visade ju tom det

hon är ur balans för att hon är rädd och desperat, de behövde lägga om planerna men de hade kunnat hantera det bättre.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav noike » tor nov 18, 2004 16:50

VelocityBoy skrev:noike: än en gång så säger jag att jag håller med om att Buffy har fel här


Jag ville bara klargöra vissa poänger (jag missförstod dig lite också, men inte alls så mycket som det kanske verkar). Att sedan de andra är lite väl okänsliga också gör det inte bättre. Önskar bara att Dawn hade varit lite brutalare mot Rona.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tor nov 18, 2004 21:20

noike skrev:Önskar bara att Dawn hade varit lite brutalare mot Rona.


Medhåll. Bambuskott-fingernaglar-brutal ungefär.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nea » tor nov 18, 2004 22:31

caffeineaddict skrev:
noike skrev:Önskar bara att Dawn hade varit lite brutalare mot Rona.


Medhåll. Bambuskott-fingernaglar-brutal ungefär.

Och ditto-medhåll härifrån också. Argh, jag vill att de ska kasta ut henne istället!
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav noike » tor nov 18, 2004 22:36

Nea:

Rona: The wicked witch is dead!
Dawn: If you want her to be, sure. Rona you can too get the fuck out. Have fun dying bitch.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav VelocityBoy » tor nov 18, 2004 22:39

Nea skrev:Och ditto-medhåll härifrån också. Argh, jag vill att de ska kasta ut henne istället!


Jo hon är verkligen ett otacksamt kräk här...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav caffeineaddict » tor nov 18, 2004 22:57

Eller helt enkelt:

Rona: Ding-dong! The witch is dead!
(Dawn turns around and throws at sword at Rona's head, decapitating her.)
Dawn: Yup.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor nov 18, 2004 23:07

caffeineaddict skrev:Eller helt enkelt:

Rona: Ding-dong! The witch is dead!
(Dawn turns around and throws at sword at Rona's head, decapitating her.)
Dawn: Yup.


För snabbt. Jag vill att hon ska lida. Länge. Hon ska vara vid medvetenade när hon stryps av sina egna tarmar ungefär.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron