7x19 Empty Places

Här pratar vi mest om Säsong 7

Vad vill du ge "Empty Places" för betyg då?

1
1
3%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
11
30%
8
16
43%
9
6
16%
10
3
8%
 
Antal röster : 37

7x19 Empty Places

Inläggav caffeineaddict » fre sep 19, 2003 17:37

Mera gamla godingar. En åtta fick avsnittet (liksom de flesta mot slutet av S7, förutom Lies... och naturligtvis Chosen):

---

Whoa! Jag kände mig något skeptisk när jag såg att Joss överlät två av de fem sista avsnitten någonsin till Drew Greenberg och Rebecca Rand Kirshner. Men än så länge har det fungerat rätt väl, för veckans Empty Places är tveklöst Greenbergs bästa avsnitt någonsin. Och, i den sista scenen, tar handlingen en oerhört oväntad (men ändå inte oförberedd) vändning.

Jag undrar precis hur detta kommer påverka fortsättningen. Mindre Gellar i de sista avsnitten? Ingen Gellar alls (nej, knappast, men vem vet?)? Hursomhelst följer det logiken i vad jag tidigare har tyckt och tänkt om Buffy som general och hennes tilltagande känslokallhet under denna säsong. Jag längtar oändligt till Kirshners uppföljning nästa vecka (och det är nog första gången som jag längtat ordentligt efter ett Kirshner-avsnitt). Vilken del (om någon alls) kommer Buffy att spela i kampen mot Caleb? Hur kommer detta påverka Calebs plan? Och vad är denna plan exakt (han kunde väl knappast förutsäga detta?)? Hur kommer Faith fungera som ny ledare? Är jag den ende som tycker (och trodde) att Giles skulle väljas till ny ledare?

Jag hade stora förhoppningar om att vi skulle få en återgång till grundvänskapen mellan Buffy, Willow & Xander i detta avsnitt p.g.a. Xanders förlorade öga. Det får vi, till viss del, även om inte lika mycket som jag hoppades. Scenen mellan Willow och Xander var underbar men alldeles för kort (det måste erkännas, jag har nästan aldrig sett en sådan kemi mellan skådespelare som den mellan Hannigan och Brendon), och medan Buffy inte klarar av att släppa fram sina känslor ens inför de två så får hon ett sådant ögonblick senare när hon tittar på fotot av de tre från säsong 2.

Hela avsnittet flöt på bra, och hade dessutom en del humor (det var något slags genidrag att teama upp Spike med Andrew). Men det var som sagt den allra sista scenen som verkligen var briljant. Jag återkommer till ordet "modigt" om och om igen, för det är verkligen vad det är att ta dessa oväntade men logiska vändningar så nära slutet. Bara tre avsnitt kvar, vilket gör mig deprimerad, men förhoppningsvis blir det bara ännu bättre fr.o.m. nu. Om Greenberg kunde ge sitt allt i sitt sista avsnitt så får vi hoppas att Kirshner också klarar det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån feb 02, 2004 0:59

Jag blir mer och mer imponerad av den här säsongen för varje avsnitt jag ser om. Det här avsnittet har väldigt många bra scener och speciellt de två riktigt känslosamma scenerna med Willow-Xander och Buffy mot resten. Jag säger mot resten för så ensam som SMG ser ut där och så utlämnad av kärngänget har hon aldrig varit. Det är en svår scen att titta på och som caffeine säger en modig sak att göra såhär närma avslutningen.

Det som ska sägas om s07 som alla måste hålla med om vad man än tycker om säsongen som helhet är att den lämnar en inte oberörd.

Som caffeine sa var det något av ett genidrag att teama upp Spike och Andrew för de står för en så rolig dialog så man kan inte hålla igen utan bara måste gapskratta. Meningen som beskriver dialogen bäst måste vara:

ANDREW: It's an onion... and it's a flower. I—I don't understand how such a thing is possible.
:D


Edit: Jag har förresten bara stört mig i två scener på SITarna och det var väldigt lite. Börjar fundera på om det är att jag fått mig själv att inte irritera mig eller att det helt enkelt inte är så farliga som man tyckte de var första gången.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån feb 02, 2004 1:14

För varje sådan här Off-post längtar jag mer och mer till S7-släppet 5 april. Något helt enormt just nu...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån feb 02, 2004 1:16

Give in to the dark powers. Titta på nerladdade avsnitt igen!!! :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån feb 02, 2004 1:19

Off: No way! Inte med så här kort tid kvar! Inte, inte, inte!

Sen så ser jag ju ändå om båda serierna för tillfället, plus att jag har cirka 300 timmar otittat material hemma. Jag behöver få mitt sömnbehov bortplockat så att jag hinner se det någon gång...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån feb 02, 2004 1:21

300 timmar antar jag är andra serier annars är jag väldigt sugen på din hårddisk
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån feb 02, 2004 1:23

Serier och filmer.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav malavel » ons apr 28, 2004 15:17

Underbar inledning på avsnittet. Willow/Xander var nästan för bra. Spike och Andrew ute på en covert operation, hur underbart var inte det? Anya och Andrew var också riktigt bra. Men resten av avsnittet drar ner betyget till en 7:a.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » tor apr 29, 2004 19:37

tycker att slutet är för sorgligt "for seven years I keept us safe and now suddenly you act like you can´t trust me?" (förlåt om det är fel citerat). Den scenen får mig att tänka på The Yoko Factor när alla bråkar.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Zaxx » tis jun 08, 2004 1:15

jag måste vara i ngt slags "bad mode" nu.. för jag hittar fel på allt... först klagande på Angel, och nu detta avsnitt!

visst avsnittet får en 7:a av mi i betyg, men mer är det inte. Helsköna scener var och en försig (Xander-Willow, Spike-Andrew, Caleb-Buffy mfl).. men va händer. 3 avsnitt från slutet på hela BUFFY, så drar BUFFY, ngt är fel. Något måste ändras på... detta kan inte stämma... jaja får fortsätta imorgon, nu väntar sängen.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » tis jun 08, 2004 1:43

En sak är säker. Jag och Zaxx har inte riktigt samma synpunkter idag :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » tis jun 08, 2004 3:54

jag tar tillbaka allt jag sa i förra inlägget! denna natten var den bästa hittills!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Sweeper » fre aug 20, 2004 10:58

vill bara säga en sak

SMG och Marsters är dom enda som e vettiga i huvet i det här avsnittet

någe som skulle va tufft när hon blev överkörd av nästan allihopa är att BUFFY,ANGEL och SPIKE hade kunnat starta en egen front
och utrota alla ubervamps innan the wannaslay brigade kommer dit

hehe skulle va stenhårt....skulle vilja se deras miner då
:D :) 8)
ja jag vet jag lever i min lilla fantasi värld
Wesley: You can't turn your back on the Council.
Buffy: They're in England. I don't think they can tell which way my back is facing.
Sweeper
Demon Fodder
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 01 mar 2004

Inläggav VelocityBoy » fre aug 20, 2004 11:09

Sweeper skrev:någe som skulle va tufft när hon blev överkörd av nästan allihopa är att BUFFY,ANGEL och SPIKE hade kunnat starta en egen front och utrota alla ubervamps innan the wannaslay brigade kommer dit


Jag har mycket svårt att se hur de tre skulle kunna jobba sida vid sida

Spoiler Angel s5

Visst Spike och Angel lärde sig att respektera varandra men deras gemensamma historia med Buffy var ju hela tiden en källa till irritation och bråk (Destiny), skulle hon ha varit där hade det spårat direkt... :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Sweeper » fre aug 20, 2004 11:31

jaja ok det skulle va svårt men du måste ju hålla med att det skulle va tufft????
Wesley: You can't turn your back on the Council.
Buffy: They're in England. I don't think they can tell which way my back is facing.
Sweeper
Demon Fodder
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 01 mar 2004

Inläggav noike » fre aug 20, 2004 12:10

Med tanke på hur Buffy beteer sig och fortfarande kommer upp med planer som nästan enbart fungerar för en människa med superkrafter så skulle jag också sparkat henne. Att leda andra i strid och att vara en bra krigare är inte riktigt samma sak.

Faith erkänner att hon inte vill eller ens riktigt kan göra det, SiT skulle jag inte lita på att organisera en tårtbakning vilket bara lämnar Willow, Giles, Xander och Dawn. Deras antagande om att de behövs en som leder dem är felaktig, det behövs en grupp som uppväger varandras svagheter och där skulle även Buffy behövas.

Spike förstår inte det eftersom han är fortfarande fast lite i vampyrgängtänkandet där alla följer ledaren även om de dör.

(Angel S1 spoiler) Och rätt mycket som sägs av Faith i Sanctuary till Buffy stämmer fortfarande -- Buffy måste vara i kontroll.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » fre aug 20, 2004 13:13

Spoider framtiden:
Ni vet det alla! Ingen ide´ att ni säger ngt annat... Spike, Angel och Buffy, sida vid sida. Kan det bli annat än succe´!?

behövde kanske inte spoilermärka men ändå....

;) :P
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Sweeper » fre aug 20, 2004 13:22

jajjemen....en självklar succe
Wesley: You can't turn your back on the Council.
Buffy: They're in England. I don't think they can tell which way my back is facing.
Sweeper
Demon Fodder
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 01 mar 2004

Inläggav Noggster » fre aug 20, 2004 16:58

Alltså.. greenberg har ju gjort smallville innan buffy.. smallville!?
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör aug 21, 2004 2:10

Noggster: Inte för att vara småaktig och petig, men började han inte skriva Smallville efter Buffy?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön aug 22, 2004 16:41

Caffeine har rätt. Sen ska man inte dissa smallville :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » sön aug 22, 2004 17:13

Off: jo, första säsongen kan man pinka på om man så vill. Därefter är den fullt sebar och ibland riktigt intressant.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » sön aug 22, 2004 17:56

Håller med, ser dock barsnligt mycket fram mot s04 efter slutet på 3.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Koala » tis nov 16, 2004 19:03

Riktigt bra avsnitt, en stark åtta!

BuffyBitchy är borty! Började tröttna på moraliserandet (utan giles funkar det bara inte).

Spike och Andrew på bågen var jäkligt kul

It's an onion... and it's a flower. I—I don't understand how such a thing is possible.

-så jävla bra.
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Xanahti » tis nov 16, 2004 19:09

Det var för mig totalt oväntat att alla skulle vända sig emot Buffy, och det gjorde ont att se alla klanka ner på henne. :( Hon försöker ju så gott hon kan, och behöver verkligen all uppmuntran hon kan få. jag är så besviken på gänget, att Dawn säger till Buffy att lämna huset är ganska absurt. Slutet är så fruktansvärt nära nu, och jag vet inte riktigt vad man kan förvänta sig från finalen.
-there's a heart beat pulse
That keeps on pumping some sunshine ray
Through a crack in the shutter
Or a sight of a light at the end of a tunnel
Still there's a feeling this world is using me
-Action this day, Queen
Användarvisningsbild
Xanahti
Minion
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 23 sep 2004

Inläggav CheeseGuy » tis nov 16, 2004 19:22

Mycket bra avsnitt (och ändå är det det sämsta den här veckan!). Grälet i slutet var väldigt bra skrivet; både Buffy och de andra hade många bra poänger.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Shetani » tis nov 16, 2004 19:24

Trevligt avsnitt. Caleb är creepy. Buffy är ensam, från början till slut nästan. Få se hur det här ska sluta.

übervamp
Claws, teeth
Breakup sex
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav Eisa » tis nov 16, 2004 20:36

tycker också att det är absurt av gruppen att slänga ut buffy ur hennes eget hus, dålig ledare eller inte. och vad menar dawn med att hon behöver ha bort buffy för tillfället? så mycket buffy ställt upp för henne. och de andra verkar helt oförstående inför vilken press buffy har på sig, förutom de andras liv bär hon hela världen på sina axlar. hon var visserligen svår att tala till rätta, men att slänga ut henne var en liten väl drastisk åtgärd.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Buffybot Wannabe » tis nov 16, 2004 21:00

HMMMMPHFFFFFF.....VA? .... Aksibaksifanskap.... HMMNOOOOBLOBBI? Bara sådär... Babaff...

NU FATTAR JAG INGENTING... köra iväg Buffybus sådär... och nu LÄNGTAR jag ännu mer tills imon! För en gångs skull har jag kollat på eftermiddagens sändning, så nu får jag vänta typ 1,5 dygn innan jag ser nästa, för nu blir det åter till nattsändningarna!

Men det var ett bra avsnitt, Spike-Andrew var ju bäst... Tänk en spin-off serie där Spike och Andrew reser runt på hans motorcykel och räddar världen!Baaaaah, fan va skoj!


Edit: DÅLIGT AV DOM! Ingen nakenspike!
Senast redigerad av Buffybot Wannabe ons nov 17, 2004 0:32, redigerad totalt 1 gång.
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Tinwiel » tis nov 16, 2004 21:29

Jag håller med, det var lite väl hårt att kasta ut Buffy, och det var ju Dawn som gjorde det av alla människor...(ok hennes hus och det var bara hon som hade kunnat göra det men that's beside the point..). Jag tycker dock att de andra gjorde rätt i att ifrågasätta Buffy och jag blir så ledsen när jag tänker på hur situationen kunde ha lösts så mycket bättre om dom bara hade lyssnat på varandra, speciellt Buffy. Starkt ledarskap är bra och viktigt men diktatur, nja jag vet inte.. Nu ska jag sluta skriva för jag vet hur det slutar, innan jag råkar försäga mig..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron