Flisa skrev:Till Buffys slut-tal kan jag bara säga Go Buffy go! Skönt att hon inte blev catatonic-Buffy igen..
VelocityBoy skrev:Flisa skrev:Till Buffys slut-tal kan jag bara säga Go Buffy go! Skönt att hon inte blev catatonic-Buffy igen..
Hårda Buffy... how do I love thee? Let me count the ways...
Lipton skrev:Dawn har blivit konstigt kall tycker jag, vill gärna slå på "vad han nu heter" utan vidare anledning.
noike skrev:Tucker har säkert gjort en massa saker off-screen eftersom alla vet vem han är.
VelocityBoy skrev:Flisa skrev:Till Buffys slut-tal kan jag bara säga Go Buffy go! Skönt att hon inte blev catatonic-Buffy igen..
Hårda Buffy... how do I love thee? Let me count the ways...
Nyx skrev:VelocityBoy skrev:Hårda Buffy... how do I love thee? Let me count the ways...
Yes, yes, YES to all of the above! Och på något konstigt sätt lyckas hennes sönderslagna ansikte i den scenen vara så rörande vackert!
WILLOW You wanna do the sleeping arrangements?
KENNEDY OK. You, uh, better not hog the covers. (smiles, turns to go upstairs)
(Willow's eyes widen)
DAWN Does she want to eat?
WILLOW What? Huh? Oh, she's—Oh, she's new. (glances up the stairs after Kennedy)
GILES How do you plan to research something as ill-defined as The First?
BUFFY I have the best plan ever.
(Buffy googlar "evil")
Björn skrev:En liten detalj jag gillar är hur Joyce uppenbarligen INTE är The first här, hon rör ju faktiskt vid Buffy i hennes dröm. Alltså är det någon del av Buffys egna undermedvetna som tvivlar... lite foreshadowing där (liiiite spoilerskt s7):
CheeseGuy skrev:Jag läste i någon tråd att det var holy water, och att det var meningen att man skulle se brännskador på Spike, men att de togs bort för att det såg groteskt ut.
Pazuzu skrev:CheeseGuy skrev:Jag läste i någon tråd att det var holy water, och att det var meningen att man skulle se brännskador på Spike, men att de togs bort för att det såg groteskt ut.
Jag har för mig att det var för att de glömde lägga till effekterna, någon som vet hur det egentligen ligger till?
Tam skrev:Kan Spike röka kan Spike dränkas. Han dör bara inte av det. Och alla vet väl hur jobbigt det är med vatten i näsan så det är prima tortyr. Drusilla/The first säger ju till Spike där han ligger och hostar upp vatten att vampyrer är svåra att döda etc. Kan inte tänka mig att det var tanken att skulle vara holy water.
Om Prophecy girl tycker jag frågan är om vampyrer inte kan ge människor syre eller om Angel avstod av issues orsaker.
VelocityBoy skrev:Pazuzu skrev:CheeseGuy skrev:Jag läste i någon tråd att det var holy water, och att det var meningen att man skulle se brännskador på Spike, men att de togs bort för att det såg groteskt ut.
Jag har för mig att det var för att de glömde lägga till effekterna, någon som vet hur det egentligen ligger till?
Jag har hört att de bara missade det... han skulle vara svårt bränd men att det inte blev av.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare