7x10 Bring On The Night

Här pratar vi mest om Säsong 7

Ditt betyg på "Bring On The Night":

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
3%
6
2
6%
7
16
47%
8
10
29%
9
4
12%
10
1
3%
 
Antal röster : 34

Inläggav Koala » ons nov 03, 2004 18:58

Jodå, det är väl aight, slutet känns lite väl amerikanskt och uppviglande.. men en sjua får detta avsnitt ändå!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav CheeseGuy » ons nov 03, 2004 19:07

Ytterliggare ett bra avsnitt, men inte riktigt lika starkt som Sleeper eller Never Leave Me. Buffys tal på slutet är faktiskt ganska bra. Och den här gången kändes inte de potentiella dråparna jobbiga (fast det är ju framförallt i morgondagens avsnitt som de är överdjävligt irriterande).

Censuren var irriterande också. Typ en halv minut försvann i slutstriden (übervampen misshandlar egentligen Buffy rejält innan den slänger henne genom muren).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Joamna » ons nov 03, 2004 22:51

Fanns mycket bra här tycker jag.
Dawn t.ex. "Anya gets to hit him", och även hennes tidskapsel prat, och hon och Anya som försöker väcka Andrew ..

Även Willows aaa, eee, rrr, måste ju vara något av det roligaste!

Alltid härligt att se Dru tillbaka, även fast det inte är hon, och hon är lite ur form..

Till Buffys slut-tal kan jag bara säga Go Buffy go! Skönt att hon inte blev catatonic-Buffy igen..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » ons nov 03, 2004 23:06

Flisa skrev:Till Buffys slut-tal kan jag bara säga Go Buffy go! Skönt att hon inte blev catatonic-Buffy igen..


Hårda Buffy... how do I love thee? Let me count the ways... :P
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Joamna » ons nov 03, 2004 23:16

VelocityBoy skrev:
Flisa skrev:Till Buffys slut-tal kan jag bara säga Go Buffy go! Skönt att hon inte blev catatonic-Buffy igen..


Hårda Buffy... how do I love thee? Let me count the ways... :P


Oh yes! vill bara tillägga "Can we gag him?" :D
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Nightcrawler » tor nov 04, 2004 12:24

Intressant teorier, caffeineaddict!

Jag tyckte det här avsnittet var helt okej, en sjua...
Avsnitten hänger ihop nu mer än vad de gjort någonsin, och varje avsnitt känns mer som ett kapitel än ett avsnitt, jag gillar det eftersom jag har på känn att det här kommer utvecklas till en riktigt intressant Buffy-saga...Jag ser fram emot fortsättningen!
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav caffeineaddict » tor nov 04, 2004 12:56

Nightcrawler: Heh, de där gamla kommentarerna ja. :) De är ju äldre än forumet, måste ha skrivit dem på DVDforum julen 2002 eller något sånt. När avsnittet först sändes.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Lipton » tor nov 04, 2004 15:31

Det här var sämre än föregående avsnitt. Ingenting händer ju igentligen, Buffy fightas med Uruk-Han som verkar vara en vampyrvariant av sagan om ringens Uru-kai (stavningen är nog inte helt rätt). En regäl fight mot en varelse som verkar lika osårbar som Glory. Förutom den så är det inte så mycket mer som för handlingen framåt.

Slayertjejerna var ganska tråkiga, varför kan man undra lämnade den ena gruppen och stack ut när hon vet att det finns något farligt där ute, helt ologiskt kan man tycka, eller så kan allt konstigt förklaras med att det är the first som är i farten.
Dawn har blivit konstigt kall tycker jag, vill gärna slå på "vad han nu heter" utan vidare anledning.

Det som händer Spike är bara onödigt våld och inget som har någon betydelse för handligen. Jag tror inte att det var någon rolig replik i avsnittet heller, inte vad jag kommer ihåg.

Läste Caffeins teori om Giles och att han är the first, intressant, måste jag tänka på när jag ser nästa avsnitt. Det var ju lite underligt att han försvan vid hålet där ett tag, och att det inte nämndes något om hur han undkom yxan.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Illyria » tor nov 04, 2004 15:53

Lipton skrev:Dawn har blivit konstigt kall tycker jag, vill gärna slå på "vad han nu heter" utan vidare anledning.

Har du inte lagt Andrews namn på minnet ännu? Dags att gör det då ;)

(och jag tycker inte Dawn är speciellt kall, hon vill bara vara delaktig)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Lipton » tor nov 04, 2004 16:15

Illyria skrev: Har du inte lagt Andrews namn på minnet ännu? Dags att gör det då ;)


:D

Konstigt ändå att Spike visste vem hans bror var.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav noike » tor nov 04, 2004 18:08

Lipton: det är mitt i en superminiarc. Avsnitten hänger samman som aldrig förr och det behövs setup för framtiden. Det händer egentligen en massa.

Och Dawn är inte direkt kall, men Andrew var trots allt en hejduk till Warren. Som sköt Tara. Det finns en massa bokomliggande känslor till varför de vill slå Andrew. Han är ju... nja, ond.

Tucker har säkert gjort en massa saker off-screen eftersom alla vet vem han är.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav JRT » tor nov 04, 2004 18:16

noike skrev:Tucker har säkert gjort en massa saker off-screen eftersom alla vet vem han är.


Det måste han rimligen ha gjort, för vi har ju bara sett honom i The Prom - och då var Spike inte i Sunnydale.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Lipton » tor nov 04, 2004 20:01

Om vi fick se allt som kan ha hänt off-screen så kunde de ha gjort en säsong till. :)
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Nyx » tor nov 04, 2004 23:04

VelocityBoy skrev:
Flisa skrev:Till Buffys slut-tal kan jag bara säga Go Buffy go! Skönt att hon inte blev catatonic-Buffy igen..


Hårda Buffy... how do I love thee? Let me count the ways... :P


Yes, yes, YES to all of the above! Och på något konstigt sätt lyckas hennes sönderslagna ansikte i den scenen vara så rörande vackert!

Jag uppskattade faktiskt den uppenbara Terminator-pastischen i striden med übervampen: liknande musik, fabriksmiljö, haltande hjältinna, järnrör, obönhörlig fiende och försök att krossa den med tung maskin fast som inte lyckas...

Visst har väl Buffy stora likheter med Sarah Connor? Båda är tuffa och ger sig inte när oddsen är dåliga 8)
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » tor nov 04, 2004 23:08

Nyx skrev:
VelocityBoy skrev:Hårda Buffy... how do I love thee? Let me count the ways... :P


Yes, yes, YES to all of the above! Och på något konstigt sätt lyckas hennes sönderslagna ansikte i den scenen vara så rörande vackert!


Visst är hon ruggigt snygg även med allt blod... iofs så verkar ju hennes slayer krafter hindra att hon svullnar upp ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nyx » tor nov 04, 2004 23:39

VB: Ja, tur att Buffy snabbläker, synd att hennes hus inte har samma förmåga att magiskt återhämta sig efter att ha blivit sönderslaget!

Men visst är det något magiskt med hjältinnor/hjältar som kan uthärda smärta och skador och framhärda i striden för "the greater good" och för sina vänner?

Spike har ju också blivit rejält torterad, inte bara i detta avsnitt utan under större delen av säsong 7 hittills (inräknat mental tortyr i källaren) och även i slutet av s6 när han genomgick proven för att få tillbaka sin själ. Klart att han har mycket ont att göra bot för, men mitt hjärta blöder för honom. Hoppas det är slut på tortyren snart för hans del och att de hittar på andra sätt att få visa honom utan skjorta i fortsättningen! :)
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Emily » lör nov 06, 2004 0:39

SPIKE: (scoffs) Give it up. Whatever you are, whatever you get away with, I'm out. You can't pull this puppet's strings anymore.

DRUSILLA: (raised voice) And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world?

SPIKE: She does. Because she believes in me.


:( rörande
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav Djehuti » tis jan 25, 2005 15:25

Rätt bra avsnitt...faktiskt. Även om de föregående tre var bättre. Nu känns det verkligen aningen desperat. Det är tuffa tider...diggar dock Buffy's tal, även om det känns lite kliché. Men är man en sucker för storslagna pepptal så är man... ;)


Btw, Buffy fick 900,517 träffar på "evil", jag fick 43,300,000.
Betyder det att ondskan ökat 48ggr på några få år? It's the end of the world! :eek:
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav JRT » tis jan 25, 2005 15:58

Buffy använder väl en annan sökmotor? Google rules.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav A bear » lör jan 29, 2005 12:18

Ett avsnitt som verkligen är blandad kompott (med dränkningen av Spike som solklart bottennapp). Men det har sina höjdpunkter, och jag tycker faktiskt det för handlingen framåt - om inte annat så just genom att presentera ett antal saker som de måste lösa. Wannabesen dyker upp, Giles är i Sunnydale - även om vi inte vet om det är han, Djing... Turok-khan visar sig vara något riktigt överjävligt... det är en transportsträcka som antagligen kunde gjorts bättre.

En sak jag aldrig fattat med wannabesen: har de inga föräldrar? Någon av dem? "Hejdå morsan, jag drar till Californien för att kämpa mot ondskan och hugga huvudet av vampyrer. Kan du skriva på den här lappen att jag får bli begravd där borta om något händer?" "OK, ha kul!"

En liten detalj jag gillar är hur Joyce uppenbarligen INTE är The first här, hon rör ju faktiskt vid Buffy i hennes dröm. Alltså är det någon del av Buffys egna undermedvetna som tvivlar... lite foreshadowing där (liiiite spoilerskt s7):

En stor del av säsongen kommer ju att spela på just det temat; de KAN inte vinna. Det är, per definition, omöjligt att besegra en idé som "ondska" (eller "terrorism", men jag vet inte om vi ska tolka så hårt, även om Buffys tal i slutet ekar lite GWB). Vad var det Angel sa någon gång om att man inte slåss för att vinna, utan för att vissa saker är värda att kämpa för? s7s stora grej - och tyvärr också, pga hur slarvigt det ofta sköts, stora nackdel - är ju just det; de kämpar mot något som är i princip allsmäktigt. Chansen att vinna, slutgiltigt-alla-lever-lyckliga-rolling-in-puppies-och-alla-bad-guys-är-damm, är lika med 0. Men de gör det ändå.

Det är väl på något sätt logiskt att en serie som handlar om att suga kroppsvätskor har någon sorts inofficiellt rekord i oralsexskämt. Men det här är nog ett av de bästa:

WILLOW You wanna do the sleeping arrangements?

KENNEDY OK. You, uh, better not hog the covers. (smiles, turns to go upstairs)

(Willow's eyes widen)

DAWN Does she want to eat?

WILLOW What? Huh? Oh, she's—Oh, she's new. (glances up the stairs after Kennedy)


Och så det här förstås:

GILES How do you plan to research something as ill-defined as The First?

BUFFY I have the best plan ever.

(Buffy googlar "evil")
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » lör jan 29, 2005 14:53

Björn skrev:En liten detalj jag gillar är hur Joyce uppenbarligen INTE är The first här, hon rör ju faktiskt vid Buffy i hennes dröm. Alltså är det någon del av Buffys egna undermedvetna som tvivlar... lite foreshadowing där (liiiite spoilerskt s7):


Tror inte att det var Buffy undermedvetna. Det känns alldeles för specifikt för det. Även om det inte var the First själv så tror jag mycket mer på att det är något magiskt som the First beordrat.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » lör jan 29, 2005 20:40

Som sagts tidigare här, ett transportavsnitt. Men transporter är ju nödvändiga ibland.

Dränkningen av Spike, aaaaaahh! Om man inte andas så kan man inte heller dränkas. Det har ju framgått vid flera tillfällen att vampyrer inte andas, Angel kan inte ge Buffy "kiss of life" när hon dog första gången, när de blivit instängda i källaren av Marcie och nästan gasade går Angel in och stänger av gasen, "it's not like I need the oxygen". Ändå flämtar vampyrerna när de anstränger sig hårt, hur går det ihop?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » lör jan 29, 2005 20:52

Det där med att Angel inte kan ge konstgjord andning är väl en lika stor miss som att Spike kan bli dränkt (och Drusilla strypt i 2x22). Vampyrer KAN bevisligen andas - annars skulle de väl varken kunna prata eller röka - men de behöver inte.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav CheeseGuy » sön jan 30, 2005 0:56

Jag läste i någon tråd att det var holy water, och att det var meningen att man skulle se brännskador på Spike, men att de togs bort för att det såg groteskt ut. Eller så var det bara spekulationer.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Pazuzu » sön jan 30, 2005 1:06

CheeseGuy skrev:Jag läste i någon tråd att det var holy water, och att det var meningen att man skulle se brännskador på Spike, men att de togs bort för att det såg groteskt ut.


Jag har för mig att det var för att de glömde lägga till effekterna, någon som vet hur det egentligen ligger till?
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Tam » sön jan 30, 2005 1:35

Kan Spike röka kan Spike dränkas. Han dör bara inte av det. Och alla vet väl hur jobbigt det är med vatten i näsan så det är prima tortyr. Drusilla/The first säger ju till Spike där han ligger och hostar upp vatten att vampyrer är svåra att döda etc. Kan inte tänka mig att det var tanken att skulle vara holy water.

Om Prophecy girl tycker jag frågan är om vampyrer inte kan ge människor syre eller om Angel avstod av issues orsaker.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav VelocityBoy » sön jan 30, 2005 1:40

Pazuzu skrev:
CheeseGuy skrev:Jag läste i någon tråd att det var holy water, och att det var meningen att man skulle se brännskador på Spike, men att de togs bort för att det såg groteskt ut.


Jag har för mig att det var för att de glömde lägga till effekterna, någon som vet hur det egentligen ligger till?


Jag har hört att de bara missade det... han skulle vara svårt bränd men att det inte blev av.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav carre » sön jan 30, 2005 14:26

Tam skrev:Kan Spike röka kan Spike dränkas. Han dör bara inte av det. Och alla vet väl hur jobbigt det är med vatten i näsan så det är prima tortyr. Drusilla/The first säger ju till Spike där han ligger och hostar upp vatten att vampyrer är svåra att döda etc. Kan inte tänka mig att det var tanken att skulle vara holy water.

Om Prophecy girl tycker jag frågan är om vampyrer inte kan ge människor syre eller om Angel avstod av issues orsaker.


Spoiler Angel S5
De är ju lite tvetydliga med det där med vatten, t.e.x i Angel 5x13 Why We Fight så spänner de ju bara fast tyngder i Angels ben och låter honom sjunka ner. Senare tvingar ju dessutom Angel Spike och Lawson att simma hem. Lite dränkning är ju ingenting mot att simma in mot land från botten? av havet, med tanke på dykarsjuka o.s.v
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Tob » tor mar 31, 2005 16:50

VelocityBoy skrev:
Pazuzu skrev:
CheeseGuy skrev:Jag läste i någon tråd att det var holy water, och att det var meningen att man skulle se brännskador på Spike, men att de togs bort för att det såg groteskt ut.


Jag har för mig att det var för att de glömde lägga till effekterna, någon som vet hur det egentligen ligger till?


Jag har hört att de bara missade det... han skulle vara svårt bränd men att det inte blev av.


Tyvärr håller inte teorin om Holy water heller. Tänkte på detta när jag såg avsnittet tidigare idag och denna missen irriterar mig skarpt. Übervampen doppar tydligt ner sina armar i vattnet och han har inte ont av det, något som han skulle haft om det nu var Holy water. Febrilt letade jag efter en ny konstruktion och kom snabbt fram till att übervampen tål ju tex vis att bli stucken med en träpåle, så han är säkerligen immun mot Holy water också.

Mini spoiler nästa avsnitt
Men det håller inte heller då i Showtime gör dem klart att han uppenbarligen tar skada av Holy water

Finns det någon mer efterkonstruktion som man kan tillämpa? Köper inte det att det skulle vara obekvämt för vampyrer att vara under vatten. Det är ju bara att inte andas.

EDIT: Eller är det bara att hålla tyst och inse att det är en gigantisk miss. Tycker bara det är underligt hur man efter 7 år i en serie kan göra en sådan här uppenbar miss.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Isabella » tis apr 04, 2006 15:33

Jag stör mig också lite på det där han de försökte dränka Spike. Det där med att Giles inte rör någonting i hela serien har jag ej tänkt på. Fast jag hoppas han inte blev dödad av de dära demoerna :(
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron