7x10 Bring On The Night

Här pratar vi mest om Säsong 7

Ditt betyg på "Bring On The Night":

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
3%
6
2
6%
7
16
47%
8
10
29%
9
4
12%
10
1
3%
 
Antal röster : 34

Inläggav Rombat » tis apr 04, 2006 15:52

Angående dränkningsförsöken: Jag tror det har visats i serien att vampyrerna har mänskliga reflexer. Och om en stor jävla übervamp först sparkade sönder mina revben och sen tryckte ner mig i vatten så skulle väl en del reflexer ta över. Och det lär göra jävligt ont att bråka med sin andningsreflex med en gäng brutna revben. Jag låtsas alltid som om detta var sant när jag ser avsnittet iaf.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Vamp_Willow » tis apr 04, 2006 16:01

Den fick en sjua av mig. Jag gillade hur skrämmande det var att se Buffy på storstryk. Hon får liksom aldrig det längre, hon är för stor och häftig! ;)
"Normal is the halfway point between what you want and what you can get."
- Samantha, Sex and the City
Användarvisningsbild
Vamp_Willow
Demon Fodder
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 04 apr 2006
Ort: Malmö

Inläggav Garim » lör apr 08, 2006 16:33

Jag gillade det här avsnittet. Jäklar vad Spike och Buffy får spö av Ubervampen. Också en bra idé att plocka in potential slayers.

Känslomässigt slut. Buffy pep-talk. Bra gjort! Jag ger det en 8:a.

Jag gillar ju också alltid när Drusilla är med. Jag tycker hon är så bra.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » ons jul 04, 2007 16:50

Inom quote-taggarna nedan min originalrecension av Bring on the Night från dvdforum.nu skrivet 19/12 2002. Jag har bara läst första meningen, men hm... tycks ha ändrat åsikt ganska rejält.

Bring on the Night har en av de bästa avsnittstitlarna i serien. Alldeles fantastisk tycker jag. Synd att avsnittet inte lever upp till förväntningarna då jag hör den titeln.

Trots att jag inte alls är förtjust i avsnittet så finns det en del saker jag gillar: Andrew är småkul, en vampyr bankar skiten ur Buffy... Ja, jag tycker alltså inte att det är bra att Buffy åker på stryk, men sättet hon gör det på. Ouch! Jag tycker så synd om henne där hon sitter och lyssnar då Giles pratar inne i matsalen. Sen kommer hon in och håller ett långt tal som jag fått för mig att jag hatar, men jag tyckte att det var helt okej.

Vari finns trovärdigheten i att Annabell eller vad hon heter springer ut helt oskyddad i natten? Idiot.

Spoiler resten av S7:
Synd att det faktiskt inte var en "handfull" potentials kvar som Giles sa. Känns som att det blev 15 stycken eller nåt till slut. Om det hade varit på sin höjd fem stycken hade jag nog kunnat acceptera tjejerna mer.

BotN är snäppet bättre än Never Leave Me, men inget av avsnitten är nån höjdare direkt.

5 av 10

AKS för 4½ år sen skrev:Spoiler BUFFY 7.10 Bring on the Night

Jag tyckte att detta avsnitt var mycket bra, även om jag tillhör den grupp av människor som skulle vilja ha ett stand-aloneavsnitt. Dessutom är det just nu mycket mörkare än i S6 så jag saknar den komiska ton som gör BtVS till BtVS.

Dränkningen av Spike... Snälla rara. Ingen i hela skrivteamet kom på att det får oss att skratta?! Grabben behöver inte andas och är han så j-vla dum att han gör det ändå så förtjänar han vatten i lungorna.

Håller med om att Adam börjar att bli tråkig som den klassiska nörden. Lyckligtvis hade de dock kompenserat hans myckna (hrm..) närvaro med väldigt lite Dawn (mindre än vanligt i alla fall) så jag är ganska nöjd.

Få se nu... Jo, slutet gillade jag skarpt. Blev nästan lite rörd av Buffys tal och samtidigt som hon visade på stor inre styrka såg hon ut som en liten sårbar flicka. Snygga motsatser. Men var inte musiken där på slutet lite väl inspirerad av Sagan om ringen-musiken? Eller är det jag som ser så mycket fram emot TTT imorgon att jag hör nåt som inte finns där?

Annars måste jag få säga att fightscenerna var bra för att vara BtVS efter att koreografi/stunt-teamet byttes ut inför S6. Musiken har dock inte hämtat sig efter att Christophe Becks slutade. Synd.


EDIT: Adam?! Bad AKS. ;) Förresten tyckte jag denna gång att musiken var riktigt bra i detta avsnitt... :?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons jul 04, 2007 17:08

Buffys tal accepterar jag också. Det är inte bra men det får mig inte att spy. (spoiler resten av säsongen) För det var första gången. Sedan blir det naglar på svarta tavlan-varning över det. Hon håller mer pompösa tal än president Bartlet i hela West Wing. En evangelistisk fundamentalist är mer ödjmukt predikande än Buffy.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons jul 04, 2007 17:10

Hear, hear, noike!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » mån jan 18, 2010 0:18

Ett ganska tråkigt avsnitt. Jag känner att jag nästan inte har något att skriva om s7-avsnitten, för det är inte särskilt mycket som engagerar mig, i alla fall inte hittills. Det är som vanligt Spike som jag känner mest för, dock så tycker jag inte att hans scener med Drusilla är särskilt bra. Nu är det ju inte Drusilla på riktigt, men det känns ändå som att hon borde vara underhållande, för här orkar jag knappt lyssna på vad hon säger. Inte ens Giles känns särskilt intressant i det här avsnittet och the Potentials är hemska. Andrew är en av de få höjdpunkterna.

Favoritcitat:
Giles: Must've been an agent of The First, after my little burglary session. The knowledge contained in these files had to be protected, and there wasn't time for bureaucracy or debate. The Council knows no other way.
Andrew: And it cost them their lives!

Betyg: 4
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron