7x18 Dirty Girls

Här pratar vi mest om Säsong 7

Ditt betyg på "Dirty Girls":

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
5%
7
6
14%
8
19
43%
9
12
27%
10
5
11%
 
Antal röster : 44

Inläggav Nightcrawler » ons nov 17, 2004 13:01

Matt skrev:Det är meningen att Caleb ska vara obehaglig.


Nehä! ;)
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Buffybot Wannabe » ons nov 17, 2004 13:13

Caleb ska föreställa en sådan söt liten sydstatspojk som du vill ta hem och presentera för mamma!
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Lipton » ons nov 17, 2004 14:29

Buffybot Wannabe skrev:Caleb ska föreställa en sådan söt liten sydstatspojk som du vill ta hem och presentera för mamma!


Jag tycker att han är lik Julia Roberts bror Eric, ful med andra ord.
Nä nu var jag dum, fy.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav noike » ons nov 17, 2004 14:32

Buffybot Wannabe skrev:Caleb ska föreställa en sådan söt liten sydstatspojk som du vill ta hem och presentera för mamma!


Givetvis. Fast man måste ta hem honom eftersom man lär inte bli insläppt hos honom. "You ma ain't puttin' her goram boots on my boat missus."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » ons nov 17, 2004 16:36

Ai skrev:
VelocityBoy skrev:Ai: Jo det är onekligen en hel del kemi men James lyckades ju skapa kemi med en dörr så borde väl inte vara överraskning att han tillsammans med Eliza (som har en charisma som träffar som en slägga) får luften att darra...


Dörr...Hihi - jag brukar köra liknelsen
...med en klump asfalt
Men fakta kvarstår: Den nivå på kemi dom har kommer SMG och JM aldrig upp i.


Visst finns det väl en intervju någonstans med någon avsnittsförfattare eller någon, som sa, att James kunde framkalla kemi med en betongklump så att alla blev betongklump/Spike-shippers.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Ai » ons nov 17, 2004 17:41

Lipton: Låter som något Jane Espenson skulle kunna sagt.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Lipton » tor nov 18, 2004 10:50

Ai skrev:Lipton: Låter som något Jane Espenson skulle kunna sagt.



Ja, skulle tro att det var hon, känner igen namnet när du säger det.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Ai » tor nov 18, 2004 15:25

Lipton skrev:
Ai skrev:Lipton: Låter som något Jane Espenson skulle kunna sagt.

Ja, skulle tro att det var hon, känner igen namnet när du säger det.


Goa Jane! Hon säger alltid så bra saker. *pekar på VelocityBoy's signatur*

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav VelocityBoy » tor nov 18, 2004 16:27

Ai skrev:Goa Jane! Hon säger alltid så bra saker. *pekar på VelocityBoy's signatur*


Här är en länk till hela intervjun ifrån vilken jag tog citatet

Jane Espenson interview with TVZone
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Mr_Jack » tor nov 18, 2004 20:15

ja, när caleb trycker in tummen i ögat på xander är ingen vacker syn, och xanders vrål! jag såg den censurerade episoden och fattade ingenting, caleb höll tummen någon centimeter från xanders öga och nästa sekund låg han ner med blod i ansiktet... så jag spelade in nattavsnittet. Poor xander
Mr_Jack
Minion
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 16 nov 2004

Inläggav virve » tis jan 18, 2005 22:57

Faith återvänder till Sunnydale! :D Och ett avsnitt med Faith är ett bra avsnitt.

Jag tänkte också på Glory när Caleb fightades med scoobiesarna (hur stavas det?) i slutet, men Caleb är definitivt mer intressant än Glory.
Gillade verkligen "jag är en hyperkonservativ präst från amerikanska södern"-grejen.
Joss och co är så himla duktiga på att skapa intressanta motståndare till Buffy!

Stackars Xander som fick ögat sönderkrossat! Jag skrek av förtvivlan! :)
ANYA: Am I supposed to be changing my clothes a lot? Is that the helpful thing to do?
Användarvisningsbild
virve
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: Uppsala

Inläggav carre » tis jan 18, 2005 23:13

virve skrev:Faith återvänder till Sunnydale! :D Och ett avsnitt med Faith är ett bra avsnitt.

Jag tänkte också på Glory när Caleb fightades med scoobiesarna (hur stavas det?) i slutet, men Caleb är definitivt mer intressant än Glory.
Gillade verkligen "jag är en hyperkonservativ präst från amerikanska södern"-grejen.
Joss och co är så himla duktiga på att skapa intressanta motståndare till Buffy!

Stackars Xander som fick ögat sönderkrossat! Jag skrek av förtvivlan! :)


Kul att du gillar Caleb! Han är helt klart min favvo-big-bad tillsammans med Dru & Spike.
Och att Nathan Fillion är en snygg jävel gör inte det hela värre.. ;)
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Djehuti » ons jan 26, 2005 16:28

Åh, utmärkt avsnitt. Har det mesta som man kan önska sig...och Faith.
Saknat henne. :)

Gillar också Caleb, han är en bra big bad...lite trist bara att de har så dålig fantasi när det gäller att komma på speciella egenskaper hos monster...90% av alla fiender de möter är lika dana, förutom möjligtvis olika styrka och sånt. Caleb är ju som sagt ungefär samma som Glory fast annan karaktär och utséende; han har ingen unik förmåga eller något sånt, utan är helt enkelt bara astark och über.

Jaja...annars så tycker jag faktiskt att SMG och JM har jävligt bra kemi...
Diggar ex den där scenen med Buffy, Spike och Spike's tändare. ;)
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav Binchy » mån jan 31, 2005 11:49

Nyx skrev:Misstänker starkt att läskige Caleb (fanatiskt misogyn sydstatspredikant) som Big Bad är Joss sätt att rikta en rallarsving mot den kristna republikanska högern. Nån som hört honom uttala sig i frågan?


"fanatiskt misogyn sydstatspredikant" - precis de orden (eller i alla fall samma andemening) hade jag tänkt använda om honom. "Misogynistic pig!" tänkte jag under alla hans scener i detta avsnittet. Jag älskar att hata honom.

(Avskyr när någon säger att alla kvinnor är dåliga för att Eva tog av äpplena. Om det hade hängt porrtidningar eller öl i trädet, då hade inte vilda hästar kunnat hålla Adam därifrån, och han hade inte delat med sig till Eva. Hon sökte kunskap, vad är det som är så fel med det.)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav VelocityBoy » mån jan 31, 2005 11:58

Binchy skrev:Om det hade hängt porrtidningar eller öl i trädet, då hade inte vilda hästar kunnat hålla Adam därifrån.


*GAPSKRATT*

Extremt lustigt och sant.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav A bear » fre mar 18, 2005 10:51

FAITH: Are you the bad slayer now? (mikropaus) Am I the GOOD slayer now?


Hur fel det än känns att säga emot Bill Hicks: You GOTTA have Faith.
ANDREW: Her name alone invokes awe. Faith. A set of principles or beliefs on which you are willing to devote your life.

Visst är det givet att Faith måste dyka upp inför slutstriden - de har ju passat på att smyga in små påminnelser om att hon fortfarande är med i ekvationen, om än inte att räkna med - och även om hon kanske används marginellt bättre i de föregående Angelavsnitten är hon en frisk fläkt som heter duga. Buffy behöver en påminnelse om att hon inte nödvändigtvis är den enda med muskler (och den enda som kan få Spike att göra en double take).

Andrews presentation av Faith är ju lysande - väver in både Andrewhumor och en väldigt skarp påminnelse om vem Faith trots allt är.
MOLLY: I thought you weren't supposed to be doing this anymore - making up stories.
ANDREW: I'm not. This is true. Except for that...possible...word misunderstanding. They're the things you need to know about. Faith...has a history not to be taken lightly. She's a killer. Never forget that.

Stackars Faith kan aldrig bli förlåten, kan aldrig bli accepterad. Oavsett vad som sker kommer ingen i gänget någonsin att våga vända henne ryggen. Det är kärvt, men det är nog också smart.

Och sen Caleb. Jisses. Som bad guy är han nästan - nästan - FÖR uppenbar; en serie som handlat om kvinnlig makt får äntligen en fiende som är misogynin personifierad. Men han är kuslig, och scenen nere i vinkällaren där han utan att ens svettas mördar potentials till höger och vänster (inte för att någon bryr sig sådär väldigt, men ändå) är verkligen otäck. Även om jag undrar varför ingen försöker sätta ett batteri med armborstpilar i honom. Och så Xanders öga... ewwww.

Nä, ett oerhört laddat avsnitt. Påminnelser om vad striden kommer att kosta; om flera dödsfall, brutna armar och ett öga inte var nog för att påpeka det så dessutom Faith, en vandrande påminnelse om vad gänget aldrig velat bli - och som de nu måste stå sida vid sida med för att besegra sin värsta fiende.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » mån sep 05, 2005 13:58

Ett av skälen till att jag verkligen gillar "Dirty Girls" är att folk ju faktiskt för en gångs skull är sympatiska här - inklusive Buffy! Hon ger ju faktiskt Faith en chans. Måhända något av Giles snack i avsnittet innan faktiskt trängde igenom den där tjocka skallen?

Och Faith försöker ju verkligen. Hon är ödmjuk (så långt Faith KAN vara det) och muckar inte gräl
DAWN: Does she have to stay here? Because there's some nice hotels that welcome tried-to-kill-your-sister types.
FAITH (uppskattande) : Check it out. Brat's all woman-sized.
hon är tolerant mot minipopslayersarna, och när Buffy frågar vad hon gör i Sunnydale får vi inget smartass-svar, inget om att Angel bad henne, utan
FAITH: Willow said you needed me. Didn't give it a lot of thought.

Hon är fortfarande Faith - hon är inte knäckt, som Willow alltför ofta är under säsongen, och hon är fortfarande absolut inte någon mes - men hon är en Faith som vuxit upp och lärt sig att allt inte handlar om henne. Och återigen speglar hon Buffy, som för en gångs skull har något att lära sig av sin "syster".
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Holier than thou » sön okt 30, 2005 9:09

Det finns några scener som jag tycker är helt underbara.

Kyrkogården i början, Faith som försöker fatta vad som hänt utan att riktigt lyckas :P
Scenen i källaren. Fast Faith rör sig så mycket. Flyttar ständigt armar och ben, sätter sig på ett annat ställe och har sig
Xander. Caleb. Öga. Måste jag säga mer?
Calebs monolog i slutet är också bra. Eller han kanske pratade med The first?

dom tycker jag är bäst i hela avsnittet
Min skola är så sträng så att vi inte får andas på vissa lektioner!
Holier than thou
Demon Fodder
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 okt 2005
Ort: Väsby

Inläggav Binchy » sön okt 30, 2005 9:35

Välkommen hit, Holier than thou!

Här finns lite presentationslänkar. Check them out!

Ödmjukt citat! :D
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Holier than thou » sön okt 30, 2005 13:39

taxck för välkomnandet :)
Min skola är så sträng så att vi inte får andas på vissa lektioner!
Holier than thou
Demon Fodder
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 okt 2005
Ort: Väsby

Inläggav sharatec » mån mar 13, 2006 0:58

Vet inte hur många gånger jag har sett det här avsnittet nu, men det är fortfarande lysande. Känns spännande att vara inne på slutspurten av serien igen...
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Isabella » lör apr 08, 2006 23:41

Jahapp.. Ett ganska händelserikt avsnitt. Caleb har väll någon speciell kraft i stil med glory (kanske inte riktigt) och det han gjorde med xander öga >.< Jag vet inte vad jag ska skriva om det men jag gissar på attt de flesta här förstår vad jag menar.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Garim » mån apr 10, 2006 19:31

Nathan Fillion! My Captain Tightpants :D

Kanonbra avsnitt. Caleb är ju hur cool som helst. Ta det tillsammans med allt annat bra som händer i avsnittet. Faith! Xander! (stort avsnitt för Nick! Dröm, Tal, Öga... eeeww).

Det här lär bli en riktigt spännande avslutning. Bra att det var brutalt, det skapar verkligen respekt för fienden.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav A bear » mån apr 10, 2006 19:47

Garim - gick du hit utan att ha sett ikapp Angelavsnitten som föregår?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Garim » mån apr 10, 2006 20:33

Nej, jag ser dem i den ordning de sändes :) Så, det är spännande att följa båda...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » lör jul 07, 2007 2:22

Yay! Dirty Girls kommer och visar varför det är det bästa avsnittet i säsongen genom att vara förbaskat bra, helt enkelt.

Nathan Fillion äger detta avsnitt tillsammans med Eliza Duschku. Jag blir helt förtrollad då Caleb snackar. Så jäkla bra spelad och så härligt skruvad karaktär.

Som nån nämnde ovan så är detta annars ett bra Xander-avsnitt. Drömmen i början (hey, hon i OC!), talet han håller om Buffy och sedan hela grejen med ögat. Stackars Xander! :(

Spike och Faith nere i källaren är hur bra som helst som redan nämnts i tråden. James Marsters och Eliza Duschku hade definitivt kunnat bära en spinoff på sina axlar. För mig skulle dock inte bad boy-bad girl, som nån nämnde ovan, vara mer uppenbart än kombinationen bad boy-good girl...

Caleb och Faith kommer in och injicerar en hel del vitamin i serien. Välbehövligt dessutom.

Stark 8 av 10, snudd på 9
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav makane » mån okt 29, 2007 13:43

Många avsnitt har varit sedan jag kommenterade här sist. Nu har jag iallafall kommit fram hit.

Jag gillade det här avsnittet. Pastorn är fruktansvärt vidrig på alla sätt. Xander är lysande i avsnittet. Andrews presentation av Faith var rolig. och Faith - hon är ju lysande vad hon är gör. Hon förhöjde Angel säsong 4 det lilla hon var med och hon gör samma sak när hon dyker upp här. Scenen med henne och Spike var grym och Buffys ansiktsuttryck när hon ser dem är riktigt bra.
Dock så stör det mig lite att Buffy trampar rakt in i fällan. Jag förstår att hon måste sitta i en jävla sits där alla förväntar sig att hon ska veta och göra allt. Och samtidigt leda alla de andra i ett krig. Men det känns lite för lättlurat att gå på det fullständigt.
Dessutom så stör det mig att ingen skriker tidigare. Nu minns jag inte exakt men några potentials hinner väl dö innan någon ger den hemliga signalen (att skrika) så att team 2 kommer in.
Jag hade blivit spoilad om Xanders öga genom att se bilder från seriealbumen där han har en lapp över ögat. Men jävlar vilken äcklig scen.

I en jämförelse Buffy säsong 7 och Angel säsong 4 (t.o.m avsnitt 19 i bägge fallen) så vinner Buffy med hästlängder. Och då tycker jag ändå inte att säsong 7 har imponerat hela vägen.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav AKS » mån okt 29, 2007 14:03

Ang. det sista: Du vet att du är tokig va? Soon to be sectioned? Certifiable? Yes? :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån okt 29, 2007 14:04

Inlåst i en labyrintkällare under en skola till och med.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån okt 29, 2007 14:08

Nej, hon har helt rätt. Buffy S7 är överlägsen Angel S4.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare