brat skrev:Jag gillar inte Kennedy, inte förr, inte nu och definitivt inte mittemellan. Hon passar inte med Willow, de har ingen kemi. Och då jag säger kemi menar inte jag att de behöver ha kärnkraftverk på sin första träff. Jag menar att skådespelarna ska kunna spela vilken situation som helst, romantisk eller inte, och få oss övertygade att det finns något outforskat mellan dem.
Jag håller verkligen med brat här. Noll kemi mellan de båda och eftersom jag gillar Aly (även om jag tycker att hon är långt ifrån den bästa skådespelaren i Buffyverse) så skyller jag på Iyari Limon. Oooh, I'm evil! Nej, men det krävs ju två för att dansa den där dansen så det går inte att skylla på nån annan än den som castat. Dessutom gillar jag inte Kennedy som karaktär. Fram till detta avsnitt var hon okej, men här är hon pushy, pushy, pushy. Sluta spela den där Salt'n'Pepa-låten nu, tack!
Avsnittet som sådant: Ett av de bättre i säsongen hittills. Jag är inte redo att ta fram 8: an, men det var skönt att återigen slippa ett avsnitt som helt och hållet fokuserar på arcen. Trevligt att komma ihåg i efterhand vad avsnittet handlade om. Det som var extra kul är att jag sedan förra omtitten för ca tre år sedan hunnit glömt bort att Willow förvandlas till Warren så då det avslöjades tappade jag hakan i en sekund innan jag kom på att "jarå, kommer ihåg detta!". Jag gillar Willow blir Warren-grejen.
Jag gillar även de övriga Scoobiernas äventyr med Giles. *Så* kul. "So you think I'm evil if I *don't* touch girls" (väldigt mycket parafras) är klassiskt.
Buffy och Spike-delen drar ner resten av avsnittet. Snacka om nja:ig storyline.
En av favoritscenerna förutom Giles i öknen är den farsartade scenen då Andrew kramar Warren bakifrån och placerar händerna på Willows barm och i bakgrunden ser man Spike få ett anfall...

A whole lot of things going on there.
Hm, jag tyckte Adam Busch var het i det här avsnittet. Det känns som att det kan vara ett potentiellt pinsamt erkännande så därav den lilla texten.Betyg: 7 av 10
EDIT: Hittade en gammal kommentar, från när jag först såg avsnittet till detta avsnitt också.
Jag gillade detta avsnitt. Aly var lysande och Adam Busch var också mycket bra. Jag gillade också den andra storyn med Andrew och gänget. Hmm, insåg nu att jag skrev Andrew och inte Xander eller Anya... Måste betyda att jag gillar Andrew. Hur kul som helst då han grabbar tag i "Willows" bröst. Annars håller jag med om slarvet med manus i denna säsong. De har inte fyllt the Initiative med cement, Spikes "tortyr" medelst drunkning... Finns fler småsaker jag irriterat mig på. Minst intressant var Buffy och Spike-storyn. Jag menar, vad gör de med min Spike?!!! Jag tycker att hans karaktär blir mindre och mindre intressant och tråkig för varje avsnitt. Riktigt jäkla besviken är jag. Att de fuckar Xander kan jag acceptera (även om jag inte gillar det), men denna tråkifiering av Spike gör mig mycket besviken. Fast jag är den första att erkänna att den tråkiga story som just nu har med Spike att göra kan bli mycket bra senare i säsongen. Bara vi kommer ifrån att Spike hela tiden ska skrika i smärta. Been there, done that. Uppskattade dock allra mest att detta var ännu ett fristående avsnitt och jag hoppas att Willow och Kennedy är väldigt kära i nästa avsnitt.

Det sista
måste vara drypande sarkasm!!