7x17 Lies My Parents Told Me

Här pratar vi mest om Säsong 7

Ditt beyg på "Lies My Parents Told Me"?

1
1
2%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
2%
6
0
Inga röster
7
8
17%
8
17
35%
9
12
25%
10
9
19%
 
Antal röster : 48

Inläggav Lipton » sön nov 14, 2004 21:22

Jag "såg" väl ett handtag bara för att jag tog för givet att det skulle finnas ett där, jag kan till och med beskiva hur det såg ut, ett sådant där u-format med ett runt trä handtag. Jag drömde väl dit ett, tänkte, en spade utan handtag :eek: otänkbart. :D


edit: såg om sekvensen i slowmotion för att se om det inte var ett handtag där i alla fall, men nej :cry: jag hade fel, det var till och med avslaget. Ja ja så kan det va.
Senast redigerad av Lipton mån nov 15, 2004 10:08, redigerad totalt 1 gång.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav VelocityBoy » sön nov 14, 2004 21:48

Ai: Nice bild mina favvotjejer getting down to business :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Lipton » sön nov 14, 2004 21:55

Early One Morning

Early one morning, just as the sun was rising
I heard a maid sing in the valley below
"Oh don't deceive me, Oh never leave me,
How could you use, a poor maiden so?"
Remember the vows that you made to me truly
Remember how tenderly you nestled close to me
Gay is the garland, fresh are the roses
I've culled from the garden to bind over thee.

Here I now wander alone as I wonder
Why did you leave me to sigh and complain
I ask of the roses, why should I be forsaken,
Why must I here in sorrow remain?

Through yonder grove, by the spring that is running
There you and I have so merrily played,
Kissing and courting and gently sporting
Oh, my innocent heart you've betrayed

How could you slight so a pretty girl who loves you
A pretty girl who loves you so dearly and warm?
Though love's folly is surely but a fancy,
Still it should prove to me sweeter than your scorn.

Soon you will meet with another pretty maiden
Some pretty maiden, you'll court her for a while;
Thus ever ranging, turning and changing
Always seeking for a girl that is new.

Thus sang the maiden, her sorrows bewailing
Thus sang the poor maid in the valley below
"Oh don't deceive me, Oh never leave me,
How could you use, a poor maiden so?"
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Nightcrawler » mån nov 15, 2004 12:41

Skaplig sång det där ;) Jag tycker att allt det här med sången gör det hela väldigt mycket psycho, vilket enbart kan ses som positivt!
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Eisa » mån nov 15, 2004 13:23

sången är kanon.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Bad Girl » mån nov 15, 2004 14:23

Lipton: Tack så mycket för texten... nu kan jag sjunga med rätt!

Tackar också för diskussion om Spikes flashbacks, även om mina funderingar bara blev fler... :) Det stämde helt enkelt inte för mig när hans mamma inte visste var han hade varit - jag bara studsade upp och ropade "Graven då". Jag tog däremot för givet att tjänstefolket släppte in honom, men nu kan jag inte släppa det heller.
Jag tyckte avsnittet var jättebra, gav det en 9:a. Får dock panik och börjar att hyperventilera när jag inser att det bara är en vecka kvar.
Hur överlever man?
Bad Girl
Demon Fodder
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 07 okt 2004
Ort: Lund, Skåne

Inläggav JRT » mån nov 15, 2004 14:39

Bad Girl skrev:Tackar också för diskussion om Spikes flashbacks, även om mina funderingar bara blev fler... :) Det stämde helt enkelt inte för mig när hans mamma inte visste var han hade varit - jag bara studsade upp och ropade "Graven då". Jag tog däremot för givet att tjänstefolket släppte in honom, men nu kan jag inte släppa det heller.


Hehe. Happy brooding. :twisted:

Jag tyckte avsnittet var jättebra, gav det en 9:a. Får dock panik och börjar att hyperventilera när jag inser att det bara är en vecka kvar.
Hur överlever man?


Man ser om allting, tittar på Angel (om man inte redan gör det), läser fanfic och drömer sig bort... Sen vässar man till en träpinne, greppar en flaska vigvatten och går till närmaste kyrkogård. Till skrämda gravbesökare försäkrar man "ingen fara, jag håller bara utkik efter vampyrer"... Sen går man i terapi.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav noike » mån nov 15, 2004 14:49

Bad Girl skrev:Det stämde helt enkelt inte för mig när hans mamma inte visste var han hade varit - jag bara studsade upp och ropade "Graven då". Jag tog däremot för givet att tjänstefolket släppte in honom, men nu kan jag inte släppa det heller.

Det var ett bra tag sedan jag såg avsnittet, men vi har väl aldrig sett Spikes grav. I och med att huset förefaller vara stort och välbärgat, så kan man nästan anta att någon tjänare släppte in dem.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » mån nov 15, 2004 15:29

JRT skrev:Man ser om allting, tittar på Angel (om man inte redan gör det), läser fanfic och drömer sig bort... Sen vässar man till en träpinne, greppar en flaska vigvatten och går till närmaste kyrkogård. Till skrämda gravbesökare försäkrar man "ingen fara, jag håller bara utkik efter vampyrer"... Sen går man i terapi.


Jag ser kyrkogårdsbesökarnas ansikten framför mig när du smyger där mellan gravarna i mörkret. :D

Något jag tänkte på när jag såg om detta avsnitt i går var hur skakigt fightscenen i garaget var filmat, blev irriterad för att det var svårt att se ordentligt. Har inte tänkt på det förr men det kanske alltid är så skakigt under fightscener.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav CiX » tis nov 16, 2004 4:14

Spike:
It was a nice little song you got there

no more, no less
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav adolvsson » tis nov 16, 2004 10:14

Utan att ha avsnittet där Spike nämner sin grav i någon form av färskt minne, kan det inte har varit så att det bara var något han sa? Knowing Spike, it doesn't seem impossible at alla. Om det sedan var för att komma Buffy närmare, för att snacka i nån sorts metafor, för att det hör till med gravar när man är död, eller för att bluffa lite i största allmänhet, det är i så fall uppe för vidare diskussion. Men jag tror att det helt enkelt (om vi bortser från den andra stora möjligheten, att det var en vanlig liten miss) bara var någonting han sa.

The kid's got a smooth mouth, yo.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis nov 16, 2004 10:26

Spoiler Angel S2:Min teori har alltid varit att Dru grävde ner honom tills han vaknade för sakens skull, precis som hon gjorde med Darla i Reunion. Ingen "officiell" grav alltså, utan Drus egna lilla ceremoni.
Senast redigerad av caffeineaddict tis nov 16, 2004 10:29, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » tis nov 16, 2004 10:26

Adolvsson: jag tror inte att han ljög i "As you were" han var gravallvarlig i den scenen och hade inga 'ulterior motives' som jag ser det.

Jag har dock inga problem med att hans mor inte visste om att han var död jag kan gott och väl se Dru släpa William till en dödgrävare.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nightcrawler » tis nov 16, 2004 10:40

caffeineaddict skrev:Spoiler Angel S2:Min teori har alltid varit att Dru grävde ner honom tills han vaknade för sakens skull, precis som hon gjorde med Darla i Reunion. Ingen "officiell" grav alltså, utan Drus egna lilla ceremoni.


Den där teorien låter väldigt vettig :)
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav adolvsson » tis nov 16, 2004 11:42

Äh, jag skriver också under på kaffekickens. Glöm mig. Jag var inte här. Och framför allt, jag hade inte druckit kaffe när jag skrev det där.



Denny Crane!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » tis nov 16, 2004 12:02

Instämmer med caffe - det är samma teori jag alltid haft.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav JRT » ons nov 17, 2004 10:20

Ah, jag hittade det! Caffeinteorin stämmer säkerligen.

Spoiler Angel 5.22
SPIKE: Ahh. Nice crowd.
BARTENDER: It can get pretty ugly in here, I gotta warn you.
SPIKE: (belting a shot) What I'm after. Couple more shots of courage, and I may make my presence felt.
BARTENDER: Your funeral.
SPIKE: Well, I never had a proper one.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav VelocityBoy » ons nov 17, 2004 10:49

JRT to the rescue! :P
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav JRT » ons nov 17, 2004 11:52

Ja, eller hur! :) Så får vi väl anta att det var något tjänstefolk som släppte in William och Dru också. Fast det hade varit en snygg och klargörande gest om kroppen efter "inbjudaren" synts i bild vid något tillfälle, som...

Angel 1.16
Liams syster Kathy. "She thought I returned to her. An angel."
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Re: 7x17 Lies My Parents Told Me

Inläggav Yog-Sothoth » tor dec 09, 2004 0:54

Lite tråkigt att de har en annan skådis för Nikki Wood än i "Fool for Love". Det är klart, April Weeden-Washington som spelade Nikki då är en stuntkvinna och kanske inte så bra skådespelare. De kunde dock ha valt någon som såg lite mer "hardcore 70's" ut än K.D Aubert, som visserligen är en söt tjej men i uppenbar afro-peruk inte känns lika cool som den gamla.

I övrigt är de bra i Buffyverse på att återanvända gästskådisar. Jag blev ju överlycklig i början av S7 när The First visade sig i form av samtliga bossar i Buffy. Det kan inte varit helt trivialt att samla ihop dem...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav ttias » tis dec 14, 2004 22:03

Är det bara jag som tycker att regnet ser litet konstigt ut när man ser, jag glömmer hennes namn, rektorns slayermammas ansikte?

Tråkig och ovesäntligt att diskutera effekter och specialeffekter kanske, men jag får känslan att det är ett rätt taskigt filter de lagt på kamran.
Det gör ont...
Användarvisningsbild
ttias
Minion
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 15 okt 2004
Ort: gbg

Inläggav Off » tis dec 14, 2004 22:11

De pratade på kommentatorspåret om att det från början hade råkats lägga på en regneffekt på de scenerna men att de blivit borttagna efteråt. På DVD-versionen ser jag inget fel iaf och den sända versionen var det för länge sedan jag såg.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav ttias » tis dec 14, 2004 22:16

Jag har någon rip som jag kollade på senast. Ingen aning om det är från tv eller dvd. Kan ju leta upp mitt gamla band som jag spelade in från femman.
Men jag vidhåller det ser ut som om regnet är identiskt (jag inser hur nördig jag låter) och inte dynamiskt som riktigt regn. Dock inte i alla scener. Får väl vänta och se om tomten kommer med en dvd-box i julklapp, eller helt enkelt inse att jag blivit galen av att streckse s7 på tre dagar. :)
Det gör ont...
Användarvisningsbild
ttias
Minion
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 15 okt 2004
Ort: gbg

Inläggav Lila » ons dec 15, 2004 22:38

ttias skrev:inse att jag blivit galen av att streckse s7 på tre dagar. :)


...haha.testa o se 4 säsonger på tre dar!! då blir man galen....du vet så där..."svårt att ta sig tebax till verkligheten galen"

Förövrigt satt jag ungefär två meter över marken o aploderade när Spike änligen, efter att nästa alltid bara åka på stryk nuförtiden, visar lite power...Med kraft i äkta Angel-anda!!
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav noike » ons dec 15, 2004 22:44

Lila skrev:
ttias skrev:inse att jag blivit galen av att streckse s7 på tre dagar. :)

...haha.testa o se 4 säsonger på tre dar!! då blir man galen....du vet så där..."svårt att ta sig tebax till verkligheten galen"


Pfft. Läsa alla strippar på sexylosers.com under en dag, blir du galen. Och drömmarna blir underligare. Och associationsförmågan blir really really freaky.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

..ur tråden

Inläggav Lila » tor dec 16, 2004 2:56

...men struntsamma..Jag har blivit lätt psykist instabil...

alltså det borde finnas nått avänjningsprogram när man gör såna här saker.......helt sjukt...man går runt som om man vore med i serien med sjuka repliker till allt i vardagen..huua....

My name is Lila...and I'm thi vamp.....

no I'm lila, en student med ett superordinärt liv utan mystiska incidenter.... I'm lila, en student med ett superordinärt liv utan mystiska incidenter.... I'm lila, en sketen student med ett superordinärt liv utan mystiska incidenter....

....jäkla lov...
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Re: ..ur tråden

Inläggav Ai » tor dec 16, 2004 3:05

Lila skrev:...men struntsamma..Jag har blivit lätt psykist instabil...

alltså det borde finnas nått avänjningsprogram när man gör såna här saker.......helt sjukt...man går runt som om man vore med i serien med sjuka repliker till allt i vardagen..huua....

My name is Lila...and I'm thi vamp.....

no I'm lila, en student med ett superordinärt liv utan mystiska incidenter.... I'm lila, en student med ett superordinärt liv utan mystiska incidenter.... I'm lila, en sketen student med ett superordinärt liv utan mystiska incidenter....

....jäkla lov...


Been there, done th.... eh... nix är fortfarande kvar där efter över två år.... sorry, Lila - det finns inget bot. Du är fast. Detta är ditt liv nu. :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav virve » sön jan 16, 2005 19:04

:eek: Makalöst! Det här är bland de bästa buffy-avsnitten någonsin!!

Spikes flashbasks är fantastiska och ger svar på en del frågetecken jag haft sedan FFL.

Jätteintressant att läsa vad alla tycker om Buffy, Giles och Spikes handlande!
ANYA: Am I supposed to be changing my clothes a lot? Is that the helpful thing to do?
Användarvisningsbild
virve
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Binchy » mån jan 31, 2005 0:48

Jaha, vad finns det att tillägga. :?

Flisa skrev:
Nyx skrev:
VelocityBoy skrev:Buffy är livrädd för att hon inte skall kunna rädda alla, hon upplever att SITna inte kan klara sig själva och att hennes vänner inte står upp för henne som de ska som att hon får ta hela ansvaret för hur allt skall gå och hon får bara kritik tillbaka... men Spike är tålig och tuff han kan ta vara på sig själv hon slipper vara orolig (dessutom lyssnade han då hon bad honom om hans styrka) [...] Willow vågar inte använda sina krafter, Xander kan laga fönstrena, Giles är bra på att förebrå folk, Anya kan... vara sarakstisk och inget utav det hjälper mot en armé av übervamps. Spike är den enda hon har...


Det tål att citeras många gånger! ;)


Då får jag väl citera det igen då :) Var ganska precis vad jag tänkte medans jag läste igenom tråden.


Jag vill också vara med och citera.

Appropå kyrkogårdar: För några år sedan när jag jobbade natt i centrala Göteborg och bodde i Kortedala, brukade jag cykla hem via Kvibergs kyrkogård. För er som inte är från GBG så är det en jättestor kyrkogård (tror till och med att gatorna därinne har namn). Om jag cyklade hem mellan tolv och ett vågade jag inte cykla på kyrkogården utan cyklade utanför. Efter kl ett gick det dock bra, men lite läskigt var det allt. Men det var väldigt vackert på somrarna när man cyklade där vid tretiden just som solen gick upp. Några vampyrer såg jag aldrig till.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tinkerbelle » mån jan 31, 2005 10:51

usch,jag hatar kyrkogårdar!
speciellt våran,och ännu värre är kyrkan.
jag är övertygad om att det spökar där..
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron