Jag vet inte vad jag ska skriva riktigt, känner mig bara tom just nu. Jag vill inte att det ska vara slut.

Min första reaktion är att vilja se om allt från början igen, men det kommer jag tyvärr inte låta mig själv göra på ett bra tag. Så skönt att ha s5 av Angel kvar i alla fall!
Jag håller fast vid det jag skrev om Angel i End of Days-tråden, men han blir ändå lite för mycket här. Jag gillar att han blir svartsjuk dock och älskar när han säger "Aha! Boyfriend!"

När det gäller Buffy och Angel så kommer jag nog alltid att tycka att de hör ihop. Jag är så glad att de fick sin tid som ett par, men i slutändan så tycker jag ändå inte att de ska vara tillsammans. De ska liksom alltid finnas till hands för varandra, men jag tycker om tanken på att de slåss på olika håll. Det har ingenting med Spike att göra, även om jag ju hellre vill se Buffy med honom.
Jag är nöjd över att de visar att Giles och Buffy verkligen är sams också efter det som hände med Spike och när Buffy sa "I think you've taught me everything I need to know", med deras det lilla ögonblicket då Giles säger "If you want my opinion" och Buffy svarar "I really do" och ger honom en menande blick. Skönt att de ger oss det, för det är annars en sådan sak som jag skulle kunna gå runt och tänka på.
Underbart med Spikes Angel-teckning.

Jag tycker så synd om honom att han tvingades se Buffy och Angel tillsammans. Så totalt onödigt hela den grejen. Men i alla fall så är jag glad att Buffy kommer till honom på en gång och att hon stannar där över natten också. Älskar hans "I don't know what I would have done if you'd have gone up those stairs." Natten därpå när hon kommer ner igen så tror jag att de har sex. Jag vet inte om det är vad jag vill tro, men jag tror det hur som helst. Det känns som något som hon skulle vilja göra dagen innan det är mycket möjligt att de dör, och något som hon vill ge honom om inte annat. Det känns som en sådan scen också. Att hon plötsligt står där och att de sedan kastar sig i varandras armar, typ.
Sista scenen mellan Buffy och Spike betyder så mycket för mig att det knappt går att beskriva. Jag minns hur nervös jag var inför att se det här avsnittet första gången eftersom jag inte visste hur deras sista scen skulle bli (inte bara därför, men mestadels). Den kunde verkligen inte ha gjorts bättre. Jag grät nog mer till den scenen nu än jag någonsin gjort tidigare och jag kunde knappt sluta gråta och fokusera på vad som hände efter att den var över. Just att Buffy tar hans hand och att de bara står och tittar på varandra ett bra tag innan de säger något gör den extra stark. Och vad underbart det måste kännas för Spike att få höra henne säga att hon älskar honom, även om han inte tror att hon menar dem. Förra säsongen tror jag inte att hon älskade honom, men jag tror att det har växt fram nu när han har en själ och att hon faktiskt gör det. Mer än som en vän men ändå inte på samma sätt som hon älskar Angel.
Scenen med Xander och Andrew är så rörande.
Avsnittet som sådant är inte perfekt, men det känns i alla fall verkligen som en serieavslutning. Det med att alla blir slayers kanske inte är den bästa idén, men jag gillar att de gör något så storslaget. Det gör att jag inte stör mig på det, utan jag njuter avsnittet igenom även om det är ganska långt ifrån en 10:a. Slutscenen är dock fantastisk. Jag känner verkligen Buffys lättnad när Dawn frågar "Yeah, Buffy. What are we gonna do now?" och hon bara står och ler där vid kanten. Det absolut perfekta slutögonblicket, helt klart.
Det känns som att det finns så mycket mer som jag skulle vilja kommentera, men det är svårt.. Det här får duga.
Favoritcitat:
Buffy: I love you.
Spike: No, you don't. But thanks for saying it.
Betyg: Svag 9:a
Säsong 7:Jag visste innan jag började med den att det är den säsong jag tycker näst minst om, men ändå så blev jag lite besviken. Vissa avsnitt känns väldigt tråkiga och oengagerande, men som tur är så lyfter det rejält i slutet fr.o.m. Storyteller och serien får verkligen ett värdigt slut. Likaså Buffy/Spike och det är jag så glad och tacksam över. Jag önskar bara att de hade fått lite mer tid tillsammans under säsongen, men då kanske inte slutet hade blivit lika fantastiskt.
Min kärlek till den här serien är i alla fall precis lika stark nu som tidigare. Jag längtar tills nästa gång jag får se den igen.
Topp 5:
1. Chosen
2. Dirty Girls
3. Lies My Parents Told Me
4. Storyteller
5. Sleeper
Snittbetyg på säsongen: 6,14 (mellan s1 som fick 5,5 och s4 som fick 6,36)