7x22 Chosen

Här pratar vi mest om Säsong 7

Jag tänker inte sätta in lägre än 7 och allt under 10 är bara med för att jag är snäll.

1
3
2%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
4
3%
6
1
1%
7
3
2%
8
7
5%
9
23
18%
10
90
69%
 
Antal röster : 131

Inläggav Ai » tor dec 23, 2004 21:59

Stezze: Välkommen!

Här hittar du lite Presentationslänkar.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav LWes » tor dec 23, 2004 22:14

CheeseGuy skrev:Jag tycker att det det är bra att Anya dör, och att dödscenen var snabb, brutal och oväntad. Mitt enda problem är att det gick lite för snabbt. Det räcker nästan med en blinkning för att missa det.


Jag tycker också att det är bra. Hon kändes som en: (jag vet inte vad det heter på svenska...)

Engelskt uppslagsord
expendable

Svensk översättning
förbruknings-, som kan förbrukas (adjektiv)


alltså en förbrukningskaraktär.
En karaktär man kunnde förbruka.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tor dec 23, 2004 22:23

det är inte att hon dör som är problemet, det är hur hon dör.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Yog-Sothoth » tor dec 23, 2004 22:29

LWes skrev:Jag tycker också att det är bra. Hon kändes som en: (jag vet inte vad det heter på svenska...)

Jobbigt att vara så dålig på svenska, när man är svensk och så. ;)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Ai » tor dec 23, 2004 22:40

LWes skrev:Jag tycker också att det är bra. Hon kändes som en: (jag vet inte vad det heter på svenska...)

Engelskt uppslagsord
expendable

Svensk översättning
förbruknings-, som kan förbrukas (adjektiv)


alltså en förbrukningskaraktär.
En karaktär man kunnde förbruka.


Anya - en förbrukningskaraktär? En karaktär som har haft flera avsnitt centrerade kring sig, guest spot sen s. 3x09 och en cred regular sen 5x01? Det som känns så fruktansvärt, tycker jag, är att hennes död är just så hemsk för att den är så snabb. Nästan vaffan-hände-var-är-fjärren-jag-måste-spola-tebax-snabb.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav LWes » tor dec 23, 2004 23:25

Mönsterstudenten Thomas skrev:
LWes skrev:Jag tycker också att det är bra. Hon kändes som en: (jag vet inte vad det heter på svenska...)

Jobbigt att vara så dålig på svenska, när man är svensk och så. ;)

Tack jag vet. No need to rub it in... (eller "ingen anledning att gnida in det" som vi säger på svenska...)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » fre dec 24, 2004 17:30

Tob skrev:Håller med, detta har diskuterats ett antal gånger och forumet är verkligen splittrat. Anya är verkligen min favoritkaraktär, och se henne ryckas bort så snabbt kändes inte bra. Jag ville bearbeta och sörja, men nu blev det nästan lite av en "va! jaha!" upplevelse. Därefter händer så mycket att man knappt kan ta till sig vad som hände Anya, utan man lämnar det helt enkelt bakom sig och enligt mig en av dem sämre dödscenerna i hela Buffyverse.


Det är ju dödsscenens kompromisslöshet som gör den så bra. Det är en helt vanlig och realistisk död och därför blir man så tagen på sängen och chockad när det händer. Anya konfronterar en motståndare som är både starkare och snabbare än henne själv och striden når sin enda logiska upplösning: Anya dör.
Något sådant borde egentligen ha hänt Xander för flera år sedan men eftersom BtVS faktiskt är en TV-serie och man inte får döda karaktärer på ett så oheroiskt sätt har det aldrig skett.
Man vet som att ingen kommer dö i en helt schablonartad kyrkogårdsstrid mot vampyrer eller andra underhuggare även om Xander enligt all logik borde göra det i ett ögonblick. En snickare mot vampyrer för tusan.
Sålunda har serien på något sätt blivit immun mot allvarliga dödsoffer under vanliga strider och just därför är Anyas död så stark - för att den än en gång skriver om reglerna för vad man får och inte får göra på en serie som BtVS på samma sätt som "Seeing Red" gjorde för några år sedan.

Okej, nu är det här seriens sista avsnitt och dödande av huvudpersoner är ett grundkriterium för en serieavslutning men jag trodde aldrig att Joss Whedon skulle våga döda en så älskad regular på ett så hänsynslöst sätt.
Spike gör sorti som en riktig hjälte, offrar sig själv för att förinta The Firsts armé och så vidare. Anya gör ingenting. Hon slåss så bra hon kan utan demonkrafter och hon förlorar. Anya får en kniv i ryggen medan Spike får ett högtidligt "I love you" från Buffy. Inga svar, ingen pardon.
Det här är inte på något sätt respektlöst mot alla Anya-fans (jag håller henne själv som min absoluta favoritkaraktär jämte Buffy), har jag förstått det rätt är Anya en av Joss Whedons personliga favoritkaraktärer och han skulle nog aldrig ge henne en så nästan obetydlig dödsscen om han inte visste att folk skulle reagera på det - att folk skulle bli förbannade och gå runt och svära högt i sina lägenheter.
Sensmoralen är entydig: alla dödsfall har inte någon djupare mening. Plötslig och oskyldig död är undantagslöst onödigt och dumt - precis som i verkliga livet.
Vidare så tror jag inte att någon, allra minst Xander, ignorerar hennes död. "Chosen" skulle sluta lyckligt och att se Xander bryta ihop och gråta stör lite bilden av ett lyckligt slut.
Sörjandet kommer, var så säker. Xander älskade ju trots allt damen men att hon är borta verkar inte riktigt hinna sjunka in på den korta tid vi får se efter Anyas död.
Och övriga karaktärer, med Andrew som undantag, verkar inte ens vara medvetna om vad som har hänt så att kalla dem okänsliga är bara fel.

Ett av seriens starkaste dödsfall.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Tob » fre dec 24, 2004 21:37

Jag håller ju med om hela tankegången och hela argumentationen också, men jag kan inte hålla med. Det känns inte heller som det är någon ide att försöka käfta emot, för min hjärna säger att det var ett värdigt avslut Anya fick och att Joss gjorde helt rätt. Men mitt hjärta vill ha ut något mer av ett dödsfall, jag vill inte bara sitta där stämma in, där försvann hon. Speciellt inte Anya, som förmodligen är den karaktär jag känner allra mest för, iaf genom serien.

Jag hoppas verkligen att jag kan se Anyas avslut på samma sätt som du när jag väl har sett om allting en gång. När man såg det första gången så ville man verkligen hänga med överallt, man var lite för laddad och man tappa nästan koncentrationen på vad som egentligen hände.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Yog-Sothoth » lör dec 25, 2004 16:14

Kan man se Anyas död som ett slutgiltigt straff för sina år som demon?

Jag har tagit upp det här förut, jag tror dock inte jag fick några svar då: Varför är übervamparna så jäkla lättdödade i slutet?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav CiX » lör dec 25, 2004 16:27

kan vara üntervampyrer in disguise.
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav CheeseGuy » lör dec 25, 2004 16:42

I något AtS-avsnitt nämns det att en nybliven vampyr måste dricka blod innan den kan bli riktigt stark. Det handlar visserligen om en speciell vampyr, men jag antar att det gäller för alla, och då är det inte omöjligt att även übervamps fungerar så.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » lör dec 25, 2004 17:09

Mönsterstudenten Thomas skrev:Jag har tagit upp det här förut, jag tror dock inte jag fick några svar då: Varför är übervamparna så jäkla lättdödade i slutet?

Därför att den första hade fått superstyrka från the First på samma sätt som Caleb. Det är min teori och den håller jag krampaktigt fast vid.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Mr_Jack » sön dec 26, 2004 15:25

noike skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Jag har tagit upp det här förut, jag tror dock inte jag fick några svar då: Varför är übervamparna så jäkla lättdödade i slutet?

Därför att den första hade fått superstyrka från the First på samma sätt som Caleb. Det är min teori och den håller jag krampaktigt fast vid.


tack, den ger mej något att hålla fast vid också. Eller det andra att den måste dricka blod för att nå sin fulla styrka... det får jag fundera på en stund.
Mr_Jack
Minion
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 16 nov 2004

Inläggav Yog-Sothoth » sön dec 26, 2004 18:07

noike skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Jag har tagit upp det här förut, jag tror dock inte jag fick några svar då: Varför är übervamparna så jäkla lättdödade i slutet?

Därför att den första hade fått superstyrka från the First på samma sätt som Caleb. Det är min teori och den håller jag krampaktigt fast vid.

Men av någon anledning känns det alltid lite halvdant att hålla fast vid teorier som man har kommit på själv och som inte nämns i avsnitten...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Zaxx » sön dec 26, 2004 20:34

Mönsterstudenten Thomas skrev:
noike skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Jag har tagit upp det här förut, jag tror dock inte jag fick några svar då: Varför är übervamparna så jäkla lättdödade i slutet?

Därför att den första hade fått superstyrka från the First på samma sätt som Caleb. Det är min teori och den håller jag krampaktigt fast vid.

Men av någon anledning känns det alltid lite halvdant att hålla fast vid teorier som man har kommit på själv och som inte nämns i avsnitten...


Är det bara jag eller tycker ni också att MT's inlägg var riktigt kul ? :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Ai » sön dec 26, 2004 20:36

Jäkligt kul vet jag väl inte direkt - men det får mig att ifrågaställa migsjälv och alla dom miljoner egna teorier jag presenterat i allehanda trådar om serien.... kommer liksom av mig i analyserandet efter att ha läst det... :|

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Yog-Sothoth » sön dec 26, 2004 21:06

Zaxx skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:
noike skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Jag har tagit upp det här förut, jag tror dock inte jag fick några svar då: Varför är übervamparna så jäkla lättdödade i slutet?

Därför att den första hade fått superstyrka från the First på samma sätt som Caleb. Det är min teori och den håller jag krampaktigt fast vid.

Men av någon anledning känns det alltid lite halvdant att hålla fast vid teorier som man har kommit på själv och som inte nämns i avsnitten...


Är det bara jag eller tycker ni också att MT's inlägg var riktigt kul ? :)

Hehe... min tanke är att om inte avsnittsförfattarna har förklarat något själva eller med ens minsta ledtråd, då har de helt enkelt glömt bort det. Ens egna teorier är bara lögner för en själv så att man skall göra det bättre än vad det egentligen är.

Fan vad jag kan vara pessimistisk ibland. :(
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Ai » sön dec 26, 2004 22:33

Angående übervampsen:

På kommentatorspåret för Chosen säger Joss Whedon om übervamps:

ung. från minnet mind you - och min engelska stavning är kanske inte exakt...

Some people complained that the vampires was too easy to kill. That they were supposed to be stronger than other vampires and the fact of the matter is - it's true! Like the convinience of the magic (Willows magi som gjorde alla SIT's till Slayers...), it's true. Because I was more interested in showing the empowerment than I was in the continuity. To make every vampire as hard to kill as the first one would have been too hard.


Hoppas att det ger dig lite mer kött på benen MT. Det är alltså en fråga om att helt enkelt "gilla läget". Übervampsen i Hellmouth ÄR enklare att döda. Så är det bara.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav noike » sön dec 26, 2004 23:40

Mönsterstudenten Thomas skrev:Men av någon anledning känns det alltid lite halvdant att hålla fast vid teorier som man har kommit på själv och som inte nämns i avsnitten...

Det kan jag inte ritkigt hålla med om. Whedonverse-serier låter faktsikt tittarna klura ut saker själv -- allt förklaras inte in i minsta detalj och ibland ignorerar de att ta upp vissa saker helt och hållet. Detta är en av de saker som gör serierna bra och att de är så bra att se om.

Om man bara skulle räkna med det som sägs rakt ut i serien så skulle det inte alls vara lika bra, i varje fall inte för mig. Jag gilalr saker som kan tolkas på olika sätt och där man som tittare får spela en mer aktiv roll i hur sker och ting hänger samman. I want to think when I watch damnit.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Yog-Sothoth » mån dec 27, 2004 0:01

noike skrev:Om man bara skulle räkna med det som sägs rakt ut i serien så skulle det inte alls vara lika bra, i varje fall inte för mig. Jag gilalr saker som kan tolkas på olika sätt och där man som tittare får spela en mer aktiv roll i hur sker och ting hänger samman. I want to think when I watch damnit.

Det kan jag förvisso hålla med om... dock kan det vara lite tröttsamt när saker som uppenbarligen är missar/dåliga förklaras väldigt långsökt av fans.

Ett till exempel är tekniksnacket i Star Trek. Där gäller samma sak som i Buffy dock: Analysera inte. Det är i framtiden, det finns rymdskepp och utomjordingar, acceptera att Picards communicator ibland röstaktiveras och ibland av knapptryck.
Senast redigerad av Yog-Sothoth mån dec 27, 2004 0:43, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav RalfiParpa » mån dec 27, 2004 0:19

Ai skrev:
Some people complained that the vampires was too easy to kill. That they were supposed to be stronger than other vampires and the fact of the matter is - it's true! Like the convinience of the magic (Willows magi som gjorde alla SIT's till Slayers...), it's true. Because I was more interested in showing the empowerment than I was in the continuity. To make every vampire as hard to kill as the first one would have been too hard.



Mm. Jag ser det här som ett av våran guds få klavertramp.
Because I was more interested in showing the empowerment than I was in the continuity.
Varför skulle det ena utesluta det andra? Ös för all del på med feministbudskapet tills du tröttnar men att ignorera kontinuitet helt och hållet är inte riktigt försvarbart.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Jhonny » tis jan 04, 2005 10:44

Fick dem med minnen av morsan och anya tro.
There is no knowledge that is not power
Användarvisningsbild
Jhonny
Minion
 
Inlägg: 295
Blev medlem: 07 okt 2004
Ort: Dalsjöfors

Inläggav Eisa » tis jan 04, 2005 16:55

jag såg avsnittet igår igen, och det gör mig så lycklig att spike äntligen får bli mannen han alltid velat vara...
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tis jan 04, 2005 23:31

So, that's that then. Igen.

För var gång jag ser det här avsnittet så känns problemen (som onekligen finns där) mindre och de bra sakerna så mycket bättre. Det finns nog minst ett dussin scener som antingen får mig att gråta, skratta högljutt, eller jubla så högt att grannarna funderar på att få mig vräkt. Eller alla tre. Jag har ett underbart pirr i ryggraden under åtminstone hela andra halvan av avsnittet. Ett underbart, underbart avsnitt. Ett fantastiskt slut på Världens Bästa Serie.

Naturligtvis en 10:a. När jag ser det nu förstår jag inte ens hur jag kunde tänka något annat första gången jag såg det (eller, jo, det gör jag, men det var p.g.a. särskilda omständigheter).

Så det var maratonet. Nu tror jag faktiskt att jag ställer serien i hyllan (eller åtminstone ser relativt få avsnitt, definitivt inga helgenomkörningar) i ett år eller två. Jag vill inte riskera att tjata ut Buffy, då det är bland det absolut bästa jag vet. Jag menar, herrejävlar, ingenting annat skulle få mig att skriva 6000 poster på ett forum på mindre än 1½ år. ;)

Min kärlek till den här serien är bortom förklaring. Jag tvekar starkt på att någon annan serie, damn it något annat konstverk, någonsin kommer få mig att känna något liknande, trycka på den oerhört speciella punkten inom mig. Ett alldeles unikt konstverk, som får att skratta så mycket, gråta så mycket, engagera mig så starkt, känna en sådan enorm kärlek. Jag har inte riktigt ord (fast uppenbarligen ändå en hel del ord, för det här börjar bli en rätt lång post).

Jag känner mig bara så lycklig när jag tänker på den. Lycklig, och oerhört tacksam.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Djehuti » tor jan 06, 2005 13:49

Orkar inte läsa igenom hela tråden för tillfället, men tänker ändå fälla ett snabbt kort omdöme. Mitt intryck av Chosen var att det var ett utmärkt avsnitt och ett perfekt slut på serien. Min enda invändning ligger i att avsnittet känns aningen för kort och "ihoptryckt", en kvart extra skulle gjort susen!
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav Fool for love » tor jan 06, 2005 20:31

Chosen är det perfekta slutet på en perfekt serie,i alla fall enligt mig. Redan innan avsnittet började så var jag och mina två kompisar i tårar över att det snart skulle vara över. Buffys leende i slutet var det bästa i avsnittet. Vi grät i över en timme efteråt och jag kunde knappt titta på andra buffy avsnitt på över två månader.
Eyeballs to entrails my love
Användarvisningsbild
Fool for love
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 06 jan 2005

Inläggav LWes » tor jan 06, 2005 20:39

Fool for love skrev:Chosen är det perfekta slutet på en perfekt serie,i alla fall enligt mig. Redan innan avsnittet började så var jag och mina två kompisar i tårar över att det snart skulle vara över. Buffys leende i slutet var det bästa i avsnittet. Vi grät i över en timme efteråt och jag kunde knappt titta på andra buffy avsnitt på över två månader.


Var du inte ensam när du såg det?!

Är det bara jag som fått för mig att man måste vara ensam vid säsongsavslutningar?
Inte för att "In the end, you're always alone"-regeln från Buffy utan för att det är bättre då.
Man absorberar kännslan av avsnittet helt själv istället för att dela den med andra personer.

Om en ensam person ser det: :D
Om 3 personer ser det tillsammans: :) :) :)

Förstår ni min logik?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » tor jan 06, 2005 20:41

Jag har alltid sett avsnitten ensam första gången. Tycker man absorberas av det mycket bättre då, det vill jag inte dela med någon annan.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Joamna » tor jan 06, 2005 21:16

Tycker också det känns bättre att se avsnitt själv första gången. Risken är alltid så stor att de andra man ser med förstör avsnittet genom att fälla en dum kommentar. Men ibland har jag inte haft något val då även min sambo velat se det.
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sharatec » tor jan 06, 2005 23:21

Föredrar också att se avsnitten själv först... För min del beror det bland annat på att jag har lite svårt för att gråta när jag tittar tillsammans med någon, och vissa avsnitt (ex. 5x16, 5x22 och 7x22) lockar lätt fram tårar - och får för mig gärna göra det också.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron