7x22 Chosen

Här pratar vi mest om Säsong 7

Jag tänker inte sätta in lägre än 7 och allt under 10 är bara med för att jag är snäll.

1
3
2%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
4
3%
6
1
1%
7
3
2%
8
7
5%
9
23
18%
10
90
69%
 
Antal röster : 131

<3

Inläggav WillowGirl » tis dec 07, 2010 19:17

Jag känner mig tom. Tårarna har runnit nerför min kind. Det känns som jag blivit lämnad av en kär vän.
För första gången i mitt liv har jag sett Buffy the Vampire Slayer, från början till slut.
Det här avsnittet hade allt. Förlåt, den här serien har allt. ALLT.
Framförallt så har den The Scooby Gang. <3

Jag har kunnat titta på mitt favoritgäng under sju säsonger och fått följa deras äventyr. Fått skratta med dem, delat deras sorg och delat deras glädje.
Något som känns tryggt är att jag aldrig kommer behöva säga hejdå till dem. Jag kommer se om den här serien, om och om igen. Läsa serieböckerna. Och framförallt så kommer jag att att ägna oändligt många tankar åt alla underbara karaktärer.

Den här serien har påverkat mig väldigt mycket och jag kommer alltid att ha Buffy-gänget i mitt hjärta.
Jag kommer alltid att minnas Willow, Buffy, Xander, Giles, Spike, Dawn, Anya, Tara, Oz, Joyce, Andrew, Faith, Cordelia och Angel och jag kommer att få ett leende på läpparna varje gång jag tänker på dem.

Att se Spike offra sig själv i Chosen är bland de finaste jag sett i Buffy the VPS. Så himla modigt och på något sätt vackert. Men samtidigt så hemskt och sorgligt.
Och Willow, finaste och vackraste Willow. Snacka om att hon har bevisat att hon har krafter.. först förlora Tara för att sen resa sig upp och visa vilken hjälte hon faktiskt är. För det är hon.

När Buffy blev huggen så jag så rädd. Men hon reste sig och bevisade att hon är den slayer hon faktiskt är (THE Slayer). Och fina, virriga Anya..

ALLA var så modiga.
Och jag glömmer dom Aldrig.
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav AKS » tis dec 07, 2010 20:42

Var det första gången du såg S7? Kul att du kommenterat! Börjar bli pepp inför vår omtitt till sommaren nu... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav WillowGirl » tis dec 07, 2010 22:21

Allra första gången!
Så kul att det här stället finns, så man kan skriva av sig.

Känner redan nu att jag längtar tills det blir omtitt :)
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav noike » tis dec 07, 2010 22:39

Men du har Angel kvar att titta på?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav WillowGirl » tis dec 07, 2010 23:06

Ja, Angel tänkte jag sätta igång med om några dagar. Måste bara hämta mig lite först :rolleyes:

Ni som sett den, är den i samma liga som Buffy?
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav gaspode » tis dec 07, 2010 23:21

Där går åsikterna isär. :)

Serien är definitivt stundtals helt fantastisk, men i slutändan tycker inte jag att den riktigt når upp till Buffys klass.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tis dec 07, 2010 23:28

Den har lägre bottnar, och inte riktigt lika många höga toppar så i slutändan vinner nog BtVS för mig. Men jag har tyckt annat genom åren tror jag, så det är nära...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav WillowGirl » tis dec 07, 2010 23:47

Ah okej. Kul att höra, ni verkar ha bra koll :)
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav noike » ons dec 08, 2010 0:16

Som helhet är det svårt att jämföra dem, de har alldeles för olika strukturer. Den är lite mera komplex och med fler toner i gråskalan — personlig räddning istället för att rädda världen. Den vinner en hel del på det och att allt hänger samman på ett annat sätt än i Buffy. Och sedan förlorar den på det som AKS säger.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav WillowGirl » ons dec 08, 2010 0:49

Kul å höra att den är annorlunda och att inte Angel-serien tog efter Buffy-konceptet helt och hållet bara för att de är "samma värld".

Hört att ex Wesley, Willow, Spike och Cordelia är med en del i Angel också, kul :)
För visst är det så att tiderna utspelar sig ungefär samtidigt serierna emellan..?
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav gaspode » ons dec 08, 2010 17:43

det finns en tråd i FAQ-avdelningen som skall avhandla exakt vilken ordning avsnitten händer, men eftersom du redan sett hela buffy så behöver du ju inte bry dig om det riktigt :)

Angel började när Säsong 4 av Buffy började, så tidsmässigt börjar serien då och slutar ett år efter Chosen.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Binchy » ons dec 08, 2010 22:17

Angel känns en aning mera "vuxen", vad jag nu menar med det. Mindre av antingen svart eller vitt, mera av alla kan vara både goda och onda samtidigt. Men som sagt, topparna är inte lika höga som i Buffy, dalarna är lite djupare.

Sen har vi ju Firefly och Serenity, där "Caleb" är The Good Guy. He plays both with aplomb!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav mattek72 » ons dec 08, 2010 22:51

Angel är helt klart den bästa serien av de två. Mycket på grund av vad noike säger och att Angel inte har samma, "jag är bättre än alla er andra" inställning som Buffy har.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav WillowGirl » tor dec 09, 2010 1:20

Efter att ha tittat på ett gäng knasiga julfilmer ikväll så blir det att premiärtitta första Angel i natt. Kan säga att jag längtat :chock:
Eftersom jag tycker att hela Buffy var minst sagt fenomenal så har Angel enligt mig ganska stora skor att fylla. Men jag tvivlar inte på den ett dugg, jag tror jag kommer fastna rätt omgående! Så snart blir det att hoppa in i även Angel-forumet... :)
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav Rombat » tor dec 09, 2010 9:12

mattek72 skrev:Angel är helt klart den bästa serien av de två. Mycket på grund av vad noike säger och att Angel inte har samma, "jag är bättre än alla er andra" inställning som Buffy har.

Hon är ju det.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav WillowGirl » tor dec 09, 2010 12:29

På ett sätt är hon ju det.
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron