7x22 Chosen

Här pratar vi mest om Säsong 7

Jag tänker inte sätta in lägre än 7 och allt under 10 är bara med för att jag är snäll.

1
3
2%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
4
3%
6
1
1%
7
3
2%
8
7
5%
9
23
18%
10
90
69%
 
Antal röster : 131

Inläggav Sara » lör jul 16, 2005 12:35

HeY skrev:
Sara skrev:Älskar Chosen,Så fint,så sorgligt,så lyckligt så Allt :cry:


Hehee, jo det förklarar nog det mesta! ;)


Ja d står ju allt,så d förklarar allt :rolleyes: :p
Stop Touching My Magic Bone
Sara
Minion
 
Inlägg: 123
Blev medlem: 10 dec 2004

Inläggav Sara » lör jul 16, 2005 12:36

Ionized- skrev:Helt sjukt COOLT!

Hmm.. ska bara fråga en sak.. Spike e coolast lr?

Spike:"I'm drowning in fotwear!"
Spike:"Oh.. Wierd dream."

:twisted:


:lovebunny: :p
Stop Touching My Magic Bone
Sara
Minion
 
Inlägg: 123
Blev medlem: 10 dec 2004

Inläggav Yog-Sothoth » sön aug 21, 2005 17:44

Var det verkligen nödvändigt att Xander, Giles, Andrew och Anya skulle vakta utgångarna? Chansen att de skulle överleva en attack av super-vampyrerna var ju rätt osannolik (och ändå dog bara en). Dessutom exploderade hela staden ändå, så de vampyrer som skulle ha rymt hade väl ändå dött av explosionen eller solljuset.

Sen att författarna/producenterna såg det som en bra anledning att döda en karaktär är en helt annan sak i och för sig...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav A bear » sön aug 21, 2005 17:59

Yog-Sothoth skrev:Var det verkligen nödvändigt att Xander, Giles, Andrew och Anya skulle vakta utgångarna? Chansen att de skulle överleva en attack av super-vampyrerna var ju rätt osannolik (och ändå dog bara en). Dessutom exploderade hela staden ändå, så de vampyrer som skulle ha rymt hade väl ändå dött av explosionen eller solljuset.


Det där med explosionen visste de ju inte i förväg, och alla potentials behövdes väl nere i hålet, så vad återstår? Sätta upp skyltar vid utgångarna med "tillträde förbjudet för vampyrer"?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Yog-Sothoth » sön aug 21, 2005 18:34

A bear skrev:
Yog-Sothoth skrev:Var det verkligen nödvändigt att Xander, Giles, Andrew och Anya skulle vakta utgångarna? Chansen att de skulle överleva en attack av super-vampyrerna var ju rätt osannolik (och ändå dog bara en). Dessutom exploderade hela staden ändå, så de vampyrer som skulle ha rymt hade väl ändå dött av explosionen eller solljuset.


Det där med explosionen visste de ju inte i förväg, och alla potentials behövdes väl nere i hålet, så vad återstår? Sätta upp skyltar vid utgångarna med "tillträde förbjudet för vampyrer"?

Tänkte inte på att de inte visste om explosionen... men ändå, hade det inte varit bättre att låta vampyrerna springa (Sunnydale var ändå tomt) sätta hela slayer-armén att jaga reda på dem sen?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav LWes » sön aug 21, 2005 18:40

Yog-Sothoth skrev:
A bear skrev:
Yog-Sothoth skrev:Var det verkligen nödvändigt att Xander, Giles, Andrew och Anya skulle vakta utgångarna? Chansen att de skulle överleva en attack av super-vampyrerna var ju rätt osannolik (och ändå dog bara en). Dessutom exploderade hela staden ändå, så de vampyrer som skulle ha rymt hade väl ändå dött av explosionen eller solljuset.


Det där med explosionen visste de ju inte i förväg, och alla potentials behövdes väl nere i hålet, så vad återstår? Sätta upp skyltar vid utgångarna med "tillträde förbjudet för vampyrer"?

Tänkte inte på att de inte visste om explosionen... men ändå, hade det inte varit bättre att låta vampyrerna springa (Sunnydale var ändå tomt) sätta hela slayer-armén att jaga reda på dem sen?

Men det var ju på dagen, och dom vampyrerna tål väl inte heller solljus?
Så dom hade väl inte kunnat ta sig ifrån skolan.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » sön aug 21, 2005 19:31

Yog-Sothoth skrev:
A bear skrev:
Yog-Sothoth skrev:Var det verkligen nödvändigt att Xander, Giles, Andrew och Anya skulle vakta utgångarna? Chansen att de skulle överleva en attack av super-vampyrerna var ju rätt osannolik (och ändå dog bara en). Dessutom exploderade hela staden ändå, så de vampyrer som skulle ha rymt hade väl ändå dött av explosionen eller solljuset.


Det där med explosionen visste de ju inte i förväg, och alla potentials behövdes väl nere i hålet, så vad återstår? Sätta upp skyltar vid utgångarna med "tillträde förbjudet för vampyrer"?

Tänkte inte på att de inte visste om explosionen... men ändå, hade det inte varit bättre att låta vampyrerna springa (Sunnydale var ändå tomt) sätta hela slayer-armén att jaga reda på dem sen?


I och för sig. Men samtidigt är det ju det där med "allt på ett kort"; antingen lyckas de stoppa de allra flesta vampyrerna nere i hålet, och då bör resten av gänget ha en sportslig chans att stoppa de få som återstår. Eller så går hela slayerarmén under, och då spelar det ingen större roll om de andra dör i skolan eller någon kilometer därifrån, det är kört ändå...

Och så är ju frågan om de andra hade gått med på att sätta sig utanför stadsgränsen och vänta. Buffy försökte ju köra bort Dawn - hon vägrade. Anya och Andrew vill slåss, även om det blir deras sista strid. Xander har väl hittills aldrig backat undan från en fight. Etc.

LWes skrev:Men det var ju på dagen, och dom vampyrerna tål väl inte heller solljus?
Så dom hade väl inte kunnat ta sig ifrån skolan.


WOOD: Okay, civilians… if the vampires get upstairs, we have three areas they could get through to another building and then down into the sewers.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav latarmig » sön aug 21, 2005 21:22

Vad jag förstått fanns det bara en in- och utgång till/från vampyrkammaren. Givet att det är rätt uppfattat så är det märkligt att vakta utgångar som ligger längre ifrån. Varför inte istället se till att utgången är blockerad (tills alla slayers ska upp igen), eller om det inte är görligt, ta hand om vampyrerna en och en allteftersom de tar sig upp genom sigillet? Nu skulle i och för sig ett sådant scenario bli vansinnigt trist att titta på så det är förståeligt att de inte valda att göra så. Men som det nu blev verkar handlingsplanen lite ologisk, även om den blev mer spektakulär.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav BePatient » tor aug 25, 2005 21:30

Varför varnade ingen mig om att det skulle göra så ont? Det är slut, det är över, jag kommer aldrig se dem igen och det är slut. Anya dör hjältemodigt, förstås, och Spike, och allt känns så vemodigt. Inte minst på grund av den underbara musiken i slutet. Alla de andra avsnitten med möjligt undantag för the Gift, känns så små just nu. Serien är förstås alldeles för bra för att jag ska kunna småkolla på den, och Chosen är alldeles för slutgiltig för att vara värdig annat än att man ser hela serien innan den. Det kommer dröja många år innan jag ser om Buffy the Vampire Slayer.

Och ja, jag älskar dig Joss. Stor puss
BePatient
Minion
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 01 jun 2004
Ort: Skåne

Inläggav A bear » tor sep 08, 2005 10:41

Så har man då sett om det allra sista avsnittet.

"Chosen" är bra, inget snack om saken. Saker jag älskar:
- "You don't have the b-" "Well, who does nowadays?" Och så Buffy som till slut hittar ett pun så oerhört dumt att hon bara kan skratta åt det själv.
- Dawns lilla spark - och Buffy som inte skäller ut henne eller Xander, utan bara accepterar. "If you get killed, I'm telling."
- Varken Bangel- eller Spuffyscenerna blir egentligen för smetiga.
- Gänget som sys ihop igen i scenen där Buffy förklarar sin plan och ÄNTLIGEN faktiskt börjar leda i stället för att bara skrika sig hes.
- Faith. En del kanske tycker att hennes scener med Wood tar viktig tid från resten av avsnittet, men jag håller inte med. Faith är, även om hon bara var med i ett knappt 20-tal avsnitt, en av de viktigaste rollerna i hela serien och jag älskar det faktum att hon i "Chosen" äntligen får a) släppa någon åtminstone några millimeter in på livet, och b) är den som automatiskt tar över ledarskapet när Buffy faller.
- Rollspelet. "I used to be a highly respected Watcher. Now I’m a wounded dwarf with the mystical strength of a doily." :D
- Scenen i korridoren, där alla går åt olika håll tills bara de fyra återstår. Kan fortfarande inte se den utan att bli alldeles... ja.
- Fighten. Vi, tidigare en av de räddaste, som flinar "These guys are dust" är en mycket starkare liten scen än det där montaget med flickor som reser sig på andra ställen i världen. Buffy som faller och ställer sig upp - och lyckas skämta när hon gör det. Faith som faktiskt slåss FÖR någonting. Anya... som jag hävdar får en av de bästa dödsscenerna i serien. Och så Spike förstås. Han dör lycklig.
- Och så förstås slutscenen vid bussen, även om jag tycker Xander kommer över Anyas död lite väl lätt. Andrew får dra en sista vals, och serien slutar på ett frågetecken som låter dem leva vidare. Och så skylten! Synd bara att de (som Joss säger på kommentarsspåret) helt sumpar fotot, tanken var att man skulle se den långa raka vägen bort till horisonten bakom dem...

Men det som stör - förutom den lite väl övertydliga moralkakan med girl power yada yada - är väl allt som INTE är med. Det stör mig att Xanders sista ord till Anya är "Don't be afraid to use him as a human shield" (även om det passar bra att Anyas svar är "Thanks"). Trots Willows tal till Kennedy om att vara beredd att döda henne får man aldrig en känsla av att Kennedy ens överväger det; slarvig Joss, det där är ju ett lysande tillfälle att väva in lite ångest, sånt brukar du inte missa. Överhuvudtaget känns ju avsnittet stressat; alla scener behövs (utom möjligen rollspelsscenen, men den är kul), men jag hade velat se lite mer detaljer. Jag hade velat se någon slayerette fega ur och lämna huset efter att Buffy säger "Here's where you make a choice". Jag hade velat se någon form av försoning mellan Willow och Faith, som alltid hatat varandra fram till s7. Jag hade velat se Buffy packa en väska med Mr Gordo, Angels kors och läderjackan och slänga in i bussen. Såna saker.

Det där med vilka som borde dött... näe, jag är rätt nöjd med det, även om det känns lite för lätt. Med allt de lagt upp under säsongen hade det känts fel om någon av de fyra eller fler av deras närmaste hade dött. Andrew, den eviga romantikern, måste leva just eftersom han var beredd att dö för en god sak - precis som Anya, den eviga cynikern, måste dö av samma skäl. Faith måste leva eftersom hon ju precis börjat förstå vad det innebär - vilket innebär att Wood måste leva, Faith har blivit övergiven för många gånger. Sen visst, några fler potentials hade kunnat få dö, men ärligt talat - så ansiktslösa som de flesta av dem är gör det just ingen skillnad, rent känslomässigt, om slayerette #23 lever eller dör. (Fast Rona hade kunnat få dö där på bussen.)

Sen så är det alltid kul att läsa Joss originalmanus.
(Buffy) swings the back of the axe like it's a bat, knocking five vamps back and over the edge in one blow. Sauron himself would be, like, "dude..."

And she holds out her scythe to Faith. A moment, and Faith takes it. Stabs the guy behind her without looking at him. And then goes apeshit on the fuckers.

It's brutal and dark and sweaty and bloody and I love it. I love it.

ANGLE: SPIKE
Doing his thing.
ANGLE: AMANDA AND VI
Doing something surprisingly similar to Spike's thing.


Nä, "Chosen" är inte perfekt, det finns åtminstone tre säsongsavslutningar som klår den (2, 5 och 6), men det är ändå riktigt bra, speciellt med tanke på hur sisådär säsongen varit. Erkänn, det finns ingen avslutning på en sån här serie som hade kunnat göra alla glada. Sunnydale slutar existera, och Buffy slutar vara THE vampire slayer. Vackert så.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » tor sep 08, 2005 11:18

A bear skrev:alla scener behövs (utom möjligen rollspelsscenen, men den är kul)


Rollspelsscenen känns ju som den riktiga "farväl"-scenen mellan Xander och Anya, så den behövs, även om de sen har en mini-scen ihop. Sen så behövs den kanske inte för handlingen, men det är ett viktigt adjöss till den sortens avslappnade, charmiga och roliga gruppscener som serien alltid har haft (även om iofs med en annan grupp än bara huvudkaraktärerna).

Jag hade velat se Buffy packa en väska med Mr Gordo, Angels kors och läderjackan och slänga in i bussen.


Visst känns avsnittet lite stressat med allt som måste hända på 45 min (men det kan ju alltid bero på att jag alltid vill ha meeer), men det här var en utmärkt idé. Så litet, så lätt och hade varit precis fantastiskt. Damn it.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tis sep 13, 2005 18:23

Jag kollade precis på omrästningen och såg att 2 hade röstat på 1. Hur kan man tycka detta var dåligt? :eek:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » tor sep 15, 2005 14:53

HeY skrev:Jag kollade precis på omrästningen och såg att 2 hade röstat på 1. Hur kan man tycka detta var dåligt? :eek:


Det är väl såna som kommer in och reggar sig röstar och försvinner.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav latarmig » tor sep 15, 2005 15:13

Var och en röstar givetvis som hon vill, men själv tror jag de låga poängen beror på en oförmåga att skilja besvikelsen över att serien är över, från bedömningen av själva avsnittet.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Guchie » ons jan 11, 2006 21:11

vare bara jag som grät när spike dog?
hur kan man fästa sig i en karaktär så mycke som ja gjort me spike..
tårarna nästan spruta när jag såg han va på väg å dö.. usch..

spike hade gärna fått överlevt för mig..
men de va ändå ett bra slut på serien. faktiskt..
Guchie, the one and only!
Guchie
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 11 jan 2006
Ort: Ljusdal

Inläggav Binchy » ons jan 11, 2006 23:21

Du borde se Angel säsong fem.

Spoiler Angel säsong fem
Där kommer ju Spike tillbaka igen, först som spöke och sedan som "levande" vampyr igen. Han är väl kvar till slutstriden?


Berättade idag för en kollega hela handlingen i Buffy från fjärde säsongen, och Angel från avsnittet efter Hero - på ca 20 minuter. Hon bad om det, så jag spoilade henne inte av elakhet. Kan kanske få henne att se resten av Angel...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav love_buffy_4ever » fre jan 27, 2006 23:49

det är ju dumt att det inte finns buffy säsong 8, tycker jag... =(
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 27 jan 2006
Ort: Jönköping

Inläggav caffeineaddict » lör jan 28, 2006 0:19

love_buffy_4ever: Byt signatur, är du snäll. Den där spoilar rätt ordentligt för folk som inte har sett så långt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav love_buffy_4ever » fre feb 10, 2006 14:48

mmm men jag visste inte att det var så strikt på att man inte fick avslöja nåt. sorry...
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 27 jan 2006
Ort: Jönköping

Inläggav Binchy » fre feb 10, 2006 15:05

love_buffy_4ever skrev:mmm men jag visste inte att det var så strikt på att man inte fick avslöja nåt. sorry...


Man ska inte avslöja något som händer senare i serierna, av hänsyn till andra. Det är ungefär den enda strikta regeln vi har här. We're (almost) spoiler-free! :)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Forever Chosen » ons feb 22, 2006 18:01

Har svårt att uttrycka mig om hur mycket jag älskar det här avsnittet, jag gråter i stort sätt aldrig men det gjorde jag här, tårarna börjar när Spike dör sen så fortsätter det resterande minuter som avsnittet håller på. Att en tv-serie kan påverka en så mycket.

hoppas jag inte spoilar nu, men det känns svårt att spoilermarkera detta
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Binchy » ons feb 22, 2006 23:09

Forever Chosen skrev:hoppas jag inte spoilar nu, men det känns svårt att spoilermarkera detta


Fram till och med det avsnitt man skriver om behöver man inte spoilermarkera. Ser någon avsnitten i fel ordning får de skylla sig själva. Däremot ska man spoilermarkera allt i de andra två serierna, vilken serie man än är inne i för tillfället. I de trådar där titeln innehåller orden "Spoilervarning" behöver man inte vara så noga med att spoilermarkera. Poängen är att alla ska kunna besöka BF utan att bli spoilade av misstag, oavsett om man sett ett avsnitt, alla i en serie, eller bara filmen.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Forever Chosen » ons feb 22, 2006 23:22

Binchy skrev:
Forever Chosen skrev:hoppas jag inte spoilar nu, men det känns svårt att spoilermarkera detta


Fram till och med det avsnitt man skriver om behöver man inte spoilermarkera. Ser någon avsnitten i fel ordning får de skylla sig själva. Däremot ska man spoilermarkera allt i de andra två serierna, vilken serie man än är inne i för tillfället. I de trådar där titeln innehåller orden "Spoilervarning" behöver man inte vara så noga med att spoilermarkera. Poängen är att alla ska kunna besöka BF utan att bli spoilade av misstag, oavsett om man sett ett avsnitt, alla i en serie, eller bara filmen.


i get it ;)
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Re: 7x22 Chosen

Inläggav Isabella » sön apr 09, 2006 23:34

Off skrev: Jag tycker det är en fantastisk avslutning på det hela.
Håller med dig, Så sorligt, Så bra. Tyvärr orkar jag inte läsa igenom allt eftersom det är ungefär 14 sidor.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Garim » tor apr 13, 2006 21:32

Skitbra, men ändå... fan fan... det är ju slut nu :?

Det lämnar ju en del frågetecken, vad händer nu och så... Och Spike... what? Visste man inte bättre, kunde man ju tro att han dog :P

Anya dog. Jaja, hon höll ut in i det sista. Kul twist att göra alla till Slayers. Än en gång, det återkommer man ju till i Fray....

Jaja, dags att börja om från början nu då med omtittar :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Ai » tor apr 13, 2006 21:33

Garim: Har du inte s5 av Angel kvar?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Garim » tor apr 13, 2006 21:35

Ai skrev:Garim: Har du inte s5 av Angel kvar?


Jo då, den har jag kvar :D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tea » tis maj 02, 2006 21:34

det mest otroliga i detta avsnitt, även fast någon kanske sagt det innan, är ju diskussionen om vad scoobysarna ska göra dagen därpå... Och Giles, indeed we are doomed....

Precis likadant som efter deras första utförda mission tillsammans i The Harvest... Underbart litet inlägg...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav The Fucking Easterbunny » ons sep 13, 2006 22:25

Ok, nu har jag sett klart serien..

gav en femma till de här avsnittet för att:

* Kill Your darlings för fan, Anya å Spike räcker inte (ok, jag satt å hoppades att ingen av dom fyra orginalscoobysarna skulle dö, men ändå). Faith, minst hälften av dom nya slayerserna, Kennedy. Kill em all! (blev väldigt nöjd när det såg ut som om en jävla massa skulle dö där ett tag, när Buffy har blivit stabbad å Faith blir gruppspöad)

* Caleb (skönast i hela serien) dog för enkelt

* känns förhastat (borde vart dubbelavsnitt med mer lull lull)

* Gillade inte de där med att halva världen helt plötsligt blev slayers (även om de va fint me hon den misshandlade kvinnan som slog tebax)

* Äh, ett helt ok avsnitt, men I've had Better

och ja, jag kommer nog se om hela skiten å kanske ändra uppfattning nångång..


två år och en månad senare. jag har tydligen inte ändrats mycket.. jag hade ju rätt redan då, även om jag inte minns att jag blev så rörd av att anya dog, hon va bättre den här gången. och jag vill fortfarande slå ihjäl inte bara dawn utan även michelle whats-her-name med porslionsgrisar. jävla sexistiska tillmäle
Senast redigerad av The Fucking Easterbunny tor okt 23, 2008 9:45, redigerad totalt 1 gång.
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav The Fucking Easterbunny » ons sep 13, 2006 22:49

Och Dawn, jag glömde Dawn!

hon skulle ha slagits ihjäl med porslinsgrisar redan efter första avsnittet hon va me i. maken till irriterande karaktär får man leta efter!
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron