7x22 Chosen

Här pratar vi mest om Säsong 7

Jag tänker inte sätta in lägre än 7 och allt under 10 är bara med för att jag är snäll.

1
3
2%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
4
3%
6
1
1%
7
3
2%
8
7
5%
9
23
18%
10
90
69%
 
Antal röster : 131

Inläggav noike » lör nov 20, 2004 13:33

caffeineaddict skrev:Great minds...


Vi är som tvillingar! Fast separerade på spermabanken.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » lör nov 20, 2004 13:34

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Great minds...


Vi är som tvillingar! Fast separerade på spermabanken.


Bortsett från att du är kort. Väldigt, väldigt kort. Och lite äldre.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör nov 20, 2004 13:42

caffeineaddict skrev:
noike skrev:
caffeineaddict skrev:Great minds...


Vi är som tvillingar! Fast separerade på spermabanken.


Bortsett från att du är kort. Väldigt, väldigt kort. Och lite äldre.


Ja. Därav "separerade på spermabanken". De råkade antagligen klyva en med en yxa innan de frös in den.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » lör nov 20, 2004 14:25

RalfiParpa skrev:
    Varför är feministbudskapet när alla potentials "aktiveras" så sliskigt att jag får utslag? En flicka på en baseballplan? Joss, vad tänkte du på?!


Jag tycker att det är jättebra, men så räknar jag mig själv som feminist också. Det är ju ett jättebra slut att slayerkraften delas mellan alla potentials. Alla har kraften, om dom väljer den. Visst kanske det är lite övertydligt att alla tjejerna, bla hon på basebollplanen, plötsligt får slayerkrafter, men det är samtidigt en underbar metafor för alla de tillfällen då tjejer/kvinnor låter sig trampas på för att dom tror att dom inte har kraften att säga ifrån. Tada! Slayerkraft, and now there gonna kick some ass! Jag tyckte inte alls att det var sliskigt, tvärtom. Tack Joss säger jag istället.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav CheeseGuy » lör nov 20, 2004 15:14

RalfiParpa skrev:
    Varför går Buffy och hennes trupp ner i Hellmouth innan de vet om Willows magi fungerar?

Det undrar jag också, och ett lika stort problem (om jag inte har lyckats missa en förklaring) är hur Buffy kom på den idén.
RalfiParpa skrev:
    Varför kan helt plötsligt Anya döda Übervamps genom att hugga dem i magen?

Om jag minns rätt så befinner sig vampen i kanten av bilden, och kan ha blivit attackerad samtidigt (bakifrån) av Andrew. Det är faktiskt inte helt omöjligt (om man nu inte ser Andrew någon annanstans).
RalfiParpa skrev:
    Varför är feministbudskapet när alla potentials "aktiveras" så sliskigt att jag får utslag? En flicka på en baseballplan? Joss, vad tänkte du på?!

Håller med till viss del, det balanserar i alla fall på gränsen för mig. Men den här gången (5-6:e) så fungerade det faktiskt bättre.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Shetani » lör nov 20, 2004 16:18

ANGEL: Is it Spike? You’re not telling me something and his scent… I remember it pretty well.
BUFFY: You vampires. Didn’t anybody ever tell you the whole “smelling people” thing’s a little gross?
ANGEL: Is he your boyfriend?
BUFFY: Is that your business?
ANGEL: Are you in love with him? Okay, maybe I’m out of line but this is kind of a curve ball for me. I mean, we are talking about Spike here.
BUFFY: It’s different. He’s different. He has a soul now.
ANGEL: Oh... Well.
BUFFY: What?
ANGEL: That’s great. (muttering) Everyone’s got a soul now.
BUFFY: He’ll make a difference.
ANGEL: You know, I started it. The whole having a soul. Before it was all the cool new thing.
BUFFY: Oh, my god, are you twelve?
ANGEL: I’m getting the brush-off for Captain Peroxide. It doesn’t necessarily bring out the champion in me.
BUFFY: You’re not getting the brush-off. Are you just going to come here and go all Dawson on me every time I have a boyfriend?
ANGEL: Ah-Ha! Boyfriend.



:D
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav Illyria » lör nov 20, 2004 16:57

RalfiParpa skrev:Varför går Buffy och hennes trupp ner i Hellmouth innan de vet om Willows magi fungerar?

Vad ska de annars göra? Även om Willows magi inte hade fungerat så var de på väg in i en stor fight och hade de inte gjort något hade the first vunnit. Kämpa och kanske dö eller lägga sig ner direkt och dö? De väljer att kämpa såklart. Och sen fanns alltid Spike med den där amuletten som backup.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav RalfiParpa » lör nov 20, 2004 18:50

Illyria skrev:
RalfiParpa skrev:Varför går Buffy och hennes trupp ner i Hellmouth innan de vet om Willows magi fungerar?

Vad ska de annars göra? Även om Willows magi inte hade fungerat så var de på väg in i en stor fight och hade de inte gjort något hade the first vunnit. Kämpa och kanske dö eller lägga sig ner direkt och dö? De väljer att kämpa såklart. Och sen fanns alltid Spike med den där amuletten som backup.


Tja, de hade ju kunnat vänta i korridoren för att se om det fungerar och gett de potentials som just blivit Slayers några minuter att vänja sig vid sin nyvunna kraft? Förresten hade väl Willow lika gärna kunnat utföra spektaklet i sitt sovrum eller liknande.

noike skrev:Übervampsen har inte blivit the First-förstärkta likt Caleb. Min teori är att det var därför den första übervampen var svår att ha ihjäl nad I'm sticking to it.


Jag har inga som helst problem med den här förklaringen, synd bara att det aldrig nämns i själva serien.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Shetani » lör nov 20, 2004 19:03

RalfiParpa skrev:
Illyria skrev:
RalfiParpa skrev:Varför går Buffy och hennes trupp ner i Hellmouth innan de vet om Willows magi fungerar?

Vad ska de annars göra? Även om Willows magi inte hade fungerat så var de på väg in i en stor fight och hade de inte gjort något hade the first vunnit. Kämpa och kanske dö eller lägga sig ner direkt och dö? De väljer att kämpa såklart. Och sen fanns alltid Spike med den där amuletten som backup.


Tja, de hade ju kunnat vänta i korridoren för att se om det fungerar och gett de potentials som just blivit Slayers några minuter att vänja sig vid sin nyvunna kraft? Förresten hade väl Willow lika gärna kunnat utföra spektaklet i sitt sovrum eller liknande.



Men nu gjordes det jus i rektorns rum, rakt ovanför sigillet. Kanske var nödvändigt.
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav monkeyboy » lör nov 20, 2004 19:23

Någon annan som stör sig ohyggligt mycket på faith i det här avsnittet, speciellt scenen med wood i källaren?
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav sus@n » lör nov 20, 2004 19:32

monkeyboy skrev:Någon annan som stör sig ohyggligt mycket på faith i det här avsnittet, speciellt scenen med wood i källaren?


Jag anser att det är Faiths personlighet hon är så och dessutom tyckte jag den scenen var rolig så nej JAG stör mig inte.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav RalfiParpa » lör nov 20, 2004 20:16

monkeyboy skrev:Någon annan som stör sig ohyggligt mycket på faith i det här avsnittet, speciellt scenen med wood i källaren?


Stör mig lite på "Dude, I got mad skills" men annars nej. Inte Faith. Aldrig.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Emily » lör nov 20, 2004 20:45

Giles skrev:Det känns nästan som att man har levt med serien i hela sitt liv.

You said it.

Var spoilad att dom alla blir slayers, men Spike grejen :eek:

fråga Angel s5
Han är väl med sesong 5? Så han dog inte eller?


BUFFY: You know, one of these days I’m just going to put you two in a room and let you wrastle it out.
SPIKE: No problem at this end.
BUFFY: (daydreaming) There could be oil of some kind involved…

:D

måste skaffa spuffy avatar....
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav Joamna » lör nov 20, 2004 22:10

Shit vilken avslutning. Jag kan knappt vara nere för att serien är slut. Slutet var så jäkla hoppfullt och underbart. Buffys leende på slutet gav mig allt jag behövde för att gå vidare. Visst känns det tungt, men hade kännts tyngre om den slutat efter säsong 5. Det tål att sägas igen; underbart avsnitt. Mycket allvarligheter men ändå plats för den enormt underbara humorn! Var desutom helt säker på att Buffy skulle dö, har fått för mig det för väldigt längesedan och har trott det sedan dess, men det här var så mycekt bättre!

Underbara scener:

Gänget samlas innan slutstriden. Ringen är sluten. "The earth is definitely doomed."

Här funkade verkligen Angel tyckte jag, det blev så plötsligt och så lite i förra avsnittet, men nu var det bättre. Älskade hans småsinnshet..
ANGEL: You know, I started it. The whole having a soul. Before it was all the cool new thing.
BUFFY: Oh, my god, are you twelve?


Dawn som sparkar Buffy på smalbenet; ännu en bra scen. The summers-violence. :D

Hela rollspelsscenen var också underbar (det verkar inte finnas nån gräns för hur många gånger jag kan använda det ordet, jag kallar det brist på varierande ordkunskap). Xanders blick mot Anya och hans rufsande i hennes hår var riktigt fint.

Visst är det SMG som sagt att hon tyckte det blev för lite Xander i detta avsnitt? Kan hålla med om att det kanske var lite, men de stunder han var med var han vädligt mycket istället. Både hans blick när Andrew berättar om Anya och hans "Only the crazy" tycker jag visar så mycket av honom.

Sedan självklart; Buffy och Spike. Angående hennes "I love you", så tror jag verkligea att hon gjorde det just då. Men jag tror inte att hon kännt så tidigare. De har haft en förståelse för varandra som är väldigt sällsynt, men jag tror inte hon älskat honom på det sättet förut. Hon har mått dåligt och har därför varit i behov av honom på olika sätt vid olika tidpunkter, men inte kunnat älska honom.

Mina åsikter är lite i virrvarr i mitt huvud än trots att jag sätt avsnittet två gånger, jag befinner mig just nu i en nostalgiperiod där jag tänker tillbaka de gamla säsongerna och kan knappt vänta med att se om hela serien.
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » lör nov 20, 2004 23:56

Emily skrev:BUFFY: You know, one of these days I’m just going to put you two in a room and let you wrastle it out.
SPIKE: No problem at this end.
BUFFY: (daydreaming) There could be oil of some kind involved…

:D

Var bara tvungen att ha med det citatet igen för det är så bra.

Såg först vid andra titten idag Angel-teckningen som Spike satt upp på slagpåsen :D

Jag har inte sett Angels senare säsonger. Kan nån berätta lite försiktigt (utan spoilers) hur de förhåller sig kronologiskt till BtVS? Motsvaras BtVS s7 av Angels s4? Eller är det här det definitiva slutet för bägge serierna? :?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön nov 21, 2004 0:11

Buffy s7 motsvarar Angel s4, sen fortsatte Angel med s5 också men sen tog det slut.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Imica » sön nov 21, 2004 0:20

Jag tycker som många att det här avsnittet borde ha varit längre, helst dubbelt så långt.

Suck, Anya, en av mina favoriter. Det var ruskigt sorgligt att hon var dog.

Och Spike, även en favorit.
Okej, men den där amuletten, som var till någon med själ men som var starkare än en människa. Varför kunde inte Angel ha tagit den själv?
Förklaras det i Angel-serien? Har inte sett ett endaste avsnitt därifrån...

Varför är serien tvungen att ta slut? :(

Förresten, bara jag som undrar över vad resten av Amerika kommer tycka om att hela Sunnydale har trillat ihop ner i ett hål?
- I love you
- You don't know what true feelings are!
- Yes I do! I lie awake all night thinking of you
- You sleep during the day!
- Yeah, but..., you're missing the point
Användarvisningsbild
Imica
Minion
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 30 sep 2004
Ort: Eskilstuna

Inläggav noike » sön nov 21, 2004 0:26

Imica skrev:Okej, men den där amuletten, som var till någon med själ men som var starkare än en människa. Varför kunde inte Angel ha tagit den själv?

Det kunde han men Buffy ville inte.

Förresten, bara jag som undrar över vad resten av Amerika kommer tycka om att hela Sunnydale har trillat ihop ner i ett hål?


Damn those dirty terrorists?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav VelocityBoy » sön nov 21, 2004 0:26

Imica skrev:Okej, men den där amuletten, som var till någon med själ men som var starkare än en människa. Varför kunde inte Angel ha tagit den själv?


Han ville ju det men Buffy ville ju att han skulle utgöra en andra försvarslinje om de skulle misslyckas dessutom så var Spike hennes champion vid det här laget.

Du borde fö se Angel jag lovar att du inte kommer att bli besviken.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Imica » sön nov 21, 2004 0:31

VelocityBoy skrev:Du borde fö se Angel jag lovar att du inte kommer att bli besviken.


Perhaps I should, men jag har aldrig riktigt tyckt om Angel.
- I love you
- You don't know what true feelings are!
- Yes I do! I lie awake all night thinking of you
- You sleep during the day!
- Yeah, but..., you're missing the point
Användarvisningsbild
Imica
Minion
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 30 sep 2004
Ort: Eskilstuna

Inläggav noike » sön nov 21, 2004 0:39

Imica skrev:Perhaps I should, men jag har aldrig riktigt tyckt om Angel.


Angel i Buffy är rätt småtråkig och får aldrig utvecklas. Så ser det inte ut i hasn egna serie. Alls.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Buffybot Wannabe » sön nov 21, 2004 1:26

noike skrev:
Förresten, bara jag som undrar över vad resten av Amerika kommer tycka om att hela Sunnydale har trillat ihop ner i ett hål?


Damn those dirty terrorists?


Nej nej... jordbävning... ca 249 på Richterskalan!!!
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Tob » sön nov 21, 2004 1:29

Första gången jag såg Buffy, så tyckte jag inte om Angel förrän han blev Angelus. När han sedan kom tillbaka i S3 så suckade jag nästan, och började skaka på huvudet, nej inte han. I hela S3 står Buffy och Angel relationen väldigt stilla, Angel som karaktär står stilla och det märktes tydligt att man inte riktigt visste vad man skulle göra med Angel och relationen mellan Angel och Buffy. Att man skapade en Spin Off serie var nog det bästa man kunde tänka sig och håller defintivt med noike om att Angel i Angel inte är detsamma som Angel i Buffy.

Skall även tilläggas att under omtitten av Buffy S1-3 så har jag uppskattat Angel betydligt mer, men jag tycker fortfarande att man stod och trampade på samma punkt med karaktären.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Ai » sön nov 21, 2004 1:30

För att inte tala om hur mycket bättre Davids skådespeleri blir med tiden. I början var det med jämna mellanrum pinsamt dåligt.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tob » sön nov 21, 2004 1:37

Ai skrev:För att inte tala om hur mycket bättre Davids skådespeleri blir med tiden. I början var det med jämna mellanrum pinsamt dåligt.


Instämmer, men jag tycker detta gäller främst i Buffy, i Angel har han kommit in i rollen betydligt bättre. Lycklitgvis så funkar kemin mellan Sarah och David riktigt bra, trots brister i skådespeleriet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Ai » sön nov 21, 2004 1:40

Absolut. När det kommit så långt som till att han fick serien så är han bra. Jag förstår om många vid första genomtittning av BtVS inte riktigt faller för DB/Angel, men det är synd om det får dom att missa AtS.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Lipton » mån nov 22, 2004 10:53

Vad tycker jag om det här slutet igentligen? Det var bra, det var det, men jag tycker att eftersom att det var sista någonsin så kunde de centrala karaktärerna få överleva. Å andra sidan om det nu var några som tvunget måste gå åt så var det väl de som levat mer än en mansålder som var de rätta. Fast i det här fallet så tycker jag att den tidiga sändningen är bättre i vissa fall för att det är inte lika tydligt vad som händer och man kan leva i förnekelse. ;)
Jag gillar inte det faktum att Buffy hela tiden skulle ha ogillat att vara den utvalda, att hon hela tiden önskar att hon var vanlig, det käns inte riktigt ok. Som någon annan också sa, var hon ledsen över att Spike "dog", det var inget som syntes.

Spoiler Angel
Om jag har förstått rätt så kommer väl Spike till LA efter det här, så alltså måste han ju på något mirakulöst sätt överlevt. För han kan ju inte hunnit med att vara både i SD och i LA samtidigt.


Man får ju reda på en del i Angel säsong 5.


Nu är det ju ganska långt tills man får se det på tv, om det nu någonsin händer, och har man inte tillgång till DVD,erna så. Man ska ju inte behöva se en annan serie för att få svar, tycker jag.

Jag tror att det var Caffein som skrev något i stil med att han inte skulle ifrågasätta så mycket, jag tycker att det är helt i sin ordning att man gör det. Man ska vara kritisk och ifågasätta även om det är en serie som man tycker är det bästa man kan se.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav VelocityBoy » mån nov 22, 2004 11:09

Lipton skrev:Jag gillar inte det faktum att Buffy hela tiden skulle ha ogillat att vara den utvalda, att hon hela tiden önskar att hon var vanlig, det käns inte riktigt ok.


och jag tycker att det är så logiskt om man tänker på vad hon har upplevt vi 22 års ålder, vad hon har blivit berövad (inte minst sitt liv vid två tillfällen) på pga sitt kall, ansvaret hon har burit för så många människor... det är inte konstigt om hon tycker att det är för mycket.

Lipton skrev:Som någon annan också sa, var hon ledsen över att Spike "dog", det var inget som syntes.


Buffy är ju extremt sammanbiten när bussen stannar och när Giles frågar vad som hände så säger hon bara "Spike" som att det som skedde mellan dem i de sista ögonblicken var privat (för mig är det åtminstone uttryck för sorg)... Buffy pratar överhuvudtaget inte med de andra i hela sista scenen för att slutligen le skuggan av ett leende när hon inser vilken tyngd som har lyfts ifrån hennes axlar.

Lipton skrev:Nu är det ju ganska långt tills man får se det på tv, om det nu någonsin händer, och har man inte tillgång till DVD,erna så. Man ska ju inte behöva se en annan serie för att få svar, tycker jag


Jag tycker att det här slutet står för sig det behövs inga svar ifrån Angel.

Lipton skrev:Jag tror att det var Caffein som skrev något i stil med att han inte skulle ifrågasätta så mycket, jag tycker att det är helt i sin ordning att man gör det. Man ska vara kritisk och ifågasätta även om det är en serie som man tycker är det bästa man kan se


Jag tycker att du har en sund inställning men samtidigt så har ju serien alltid satt metaforen och budskapet i första rummet och monstrena i gummidräkt i andra (vilket har gjort serien en aning svårsåld) så det känns inte som att sista avsnittet avviket speciellt mycket ifrån det.

Jag tycker också att avslutningen på säsongen har brister framför allt hur de fick amuletten men sammantaget är jag extremt nöjd med hur den utformades och jag har ju faktiskt s7 som knapp tvåa (före s6) på min toplista över bästa säsonger.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Lipton » mån nov 22, 2004 11:40

VelocityBoy skrev:
Lipton skrev:Jag gillar inte det faktum att Buffy hela tiden skulle ha ogillat att vara den utvalda, att hon hela tiden önskar att hon var vanlig, det käns inte riktigt ok.


och jag tycker att det är så logiskt om man tänker på vad hon har upplevt vi 22 års ålder, vad hon har blivit berövad (inte minst sitt liv vid två tillfällen) på pga sitt kall, ansvaret hon har burit för så många människor... det är inte konstigt om hon tycker att det är för mycket.


Jo visst är det logiskt om det hade varit i verkligheten, men i serien så känns det som att Faith har den rätta inställningen till sitt öde, förutom att hon blev brottsling då, men i övrigt. Det blir tragiskt på något vis när hjältinnan ständigt mår dåligt över det öde hon fått. Det är så svårt att förklara det här så att det inte blir fel. :) Jag menar inte att de inte ska må dåligt ibland, utan mer att det känns bättre för en själv som tittare om huvudpersonen tar sitt öde som, ja vad ska jag säga "naturligt".
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Koala » mån nov 22, 2004 11:40

Var det bara jag som blev förvånad över att Faith överlevde?

Jag trodde verkligen att hon skulle dö och någon ny skulle bli kallad mitt på plats =D
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron