7x22 Chosen

Här pratar vi mest om Säsong 7

Jag tänker inte sätta in lägre än 7 och allt under 10 är bara med för att jag är snäll.

1
3
2%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
4
3%
6
1
1%
7
3
2%
8
7
5%
9
23
18%
10
90
69%
 
Antal röster : 131

Inläggav Ai » fre nov 19, 2004 22:55

"From now on, every girl in the world who might be a Slayer, will be a Slayer. Every girl who could have the power, will have the power. Can stand up, will stand up. Slayers? every one of us. Make your choice. Are you ready to be strong?"


Och det är väl det som hela serien har genomsyrats av? Styrka. Våga vara stark. Vara en Slayer.
----------------

I slutet innan the original Scoobies går till sina poster i skolan utspelas nästan identiskt samma scen mellan dom som i slutet på the Harvest, och Giles slutreplik:

The Harvest (1x02):
Giles: (to himself)The Earth is doomed!

Chosen:
Giles: (to himself) The earth is definitely doomed.

----------------------

Sen Spike....

Han lyckades ännu en gång fälla Welcome to Sunnydale-skylten. Old habits never die!

Spikes dröm: I'm drowning in footweare!
Lite långsökt trivia: footweare-skor. I skor finns sulor. Engelska för sulor är misstänkt likt engelska ordet för själar. Spikes själ "dränker" honom på slutet (i eld).

Help (7x04)
Cassie: Someday she'll tell you...

-------------------

Avsnittet förtjänar och får en tia.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav caffeineaddict » fre nov 19, 2004 23:02

Ai skrev:Spikes dröm: I'm drowning in footweare!
Lite långsökt trivia: footweare-skor. I skor finns sulor. Engelska för sulor är misstänkt likt engelska ordet för själar. Spikes själ "dränker" honom på slutet (i eld).


Lika långsökt iofs, men teorin jag har hört mest är att Spike till slut begravdes tillsammans med det Sunnydale Mall som Buffy och gänget pratade om att gå till och kväva sin "wicked shoe craving".


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » fre nov 19, 2004 23:17

Har hört den med! :D Gillar den mer faktist.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Noam » fre nov 19, 2004 23:57

sharatec skrev:Willow & Kennedy (och lite Tara och 'Dead-Evil-Lesbian-Cliche'
[snip]... lesbiska förhållanden kan sluta väl. Det behöver inte ta slut i blod, tårar och galenskap. ...[snip][


tack sharatec, slapp jag ta det..
---------

hm.. tycker alla är sjukt positiva till det här avsnittet.. får väl skylla på chocken över att Buffy är slut ;)

JAG tycker avslutningen var helt värdelös.. en total brist på balans när det gäller krafter.

Spike och hans amulett är på TOK för starka... de potentiella, Faith, Buffy och Willows magiska trick med yxan blev plötsligt helt meningslösa. Spikes amulett grillar tusentals übervamps på fem röda, medans Buffy och de potentiella dödat ett par hundra på en halvtimme. *doh*

En riktigt slut hade dragit ner effekten på Spikes amulett och istället gjort den till en del av kampen. Man skulle också involverat Willow i slutstriden, sure.. hon kanske hade tappat kraft efter sina trick.. men jag tycker ändå det var synd att man inte hade kvar henne i sin "vita" form och plockade ner henne för lite vamp whoop-ass.

Nä, det här avsnittet fick en etta av mig... många bra scener dock.. Andrew vid rollspelet är en favorit.. men inte på långa vägar en genomtänkt serieavslutning.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav VelocityBoy » lör nov 20, 2004 0:56

Inklippt ifrån End of days tråden då det bara skulle bli svarta block där ändå...

Illyria skrev:
VelocityBoy skrev:Nej men det är ju i sig ganska irriterande här har de slitit i hela säsongen för att besegra the first och så löser Angel det hela med att komma ifrån ingenstans och ge dem lösningen... det känns som en nödlösning, de hade kunnat få hitta den själv och sedan hade Angel kunnat komma förbi för att hjälpa dem och få bli hemskickad igen

Mer om "Chosen" och slutet:
Jag tycker inte det känns som någon nödlösning, det är all världens onska de kämpar mot och den går väl egentligen inte att besegra. Nån ondska kommer alltid finnas kvar, the first går egentligen inte att döda? Och hur många är de i gänget, 20-25-30 något uppemot tusentals ubervamps, klart de behöver hjälp även om de lyckas hjälpa sig själva rätt bra genom att ändra slayerlinjen.


Jag håller med om att de behöver hjälp och har inget emot amuletten alls (jag tycker tom att det är superbra) jag tycker bara att det är synd att det som avgör alltihopa bara kommer som ett brev på posten i slutet av näst sista avsnittet... jag tycker att Buffy & co skulle ha kunnat hitta den på egen hand så att de känns mer som att de löste problemet.

Illyria skrev:Spoiler Angel s5Sen tycker jag det är otroligt intressant hur ondska (W&H) vill hjälp till mot ondska (the first), även om det är för egen vinning och det spelar ju också in.


Jo det är intressant men om man inte har sett Angel så har man ingen aning om det...

Spoiler Angel s5

och inte fick man reda på varför i angel heller

Illyria skrev:Det känns inte som själva slaget egentligen är det stora eller ens poängen, även om ubervampsen såklart är väldigt viktiga att stoppa, utan att det är slayerlinjen och Spikes uppoffring som är det. De behövde hjälp och hjälpen kändes inte för mig som fel eller att den förminskar deras kamp. Och Angel blir ju hemskickad direkt. The perfekt ending.


Jag håller med om att fighten i sig inte är det viktiga och det är egentligen inte en så stor grej för mig då jag har avsnittet på min top 10 bästa avsnitt men det är det enda jag stör mig på och jag var tvungen att nämna det (det är som det där att man inte skall peta på sårskorpor men man gör det ändå.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav CheeseGuy » lör nov 20, 2004 0:58

CyberAL skrev:hm.. tycker alla är sjukt positiva till det här avsnittet.. får väl skylla på chocken över att Buffy är slut ;)

JAG tycker avslutningen var helt värdelös.. en total brist på balans när det gäller krafter.

Spike och hans amulett är på TOK för starka... de potentiella, Faith, Buffy och Willows magiska trick med yxan blev plötsligt helt meningslösa. Spikes amulett grillar tusentals übervamps på fem röda, medans Buffy och de potentiella dödat ett par hundra på en halvtimme. *doh*

I striden i det här avsnittet så var det ganska meningslöst, men gör det nödvändigtvis avsnittet sämre? Och det gör ju enorm skillnad på lång sikt.

Däremot kan jag också tycka att det känns lite väl enkelt att de bara får en amulett av Angel plötsligt som visar sig vara enormt mäktig.

CyberAL skrev:Nä, det här avsnittet fick en etta av mig... många bra scener dock.. Andrew vid rollspelet är en favorit.. men inte på långa vägar en genomtänkt serieavslutning.


Även om du inte tycker jättemycket om det, så kan du väl ändå inte på fullt allvar tycka att det inte är värt mer än en etta (om du har ett relativt normalt betygsystem)? Vad gav du för betyg till t.ex. "Teacher's Pet" och "I Robot, You Jane"?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav VelocityBoy » lör nov 20, 2004 1:01

CyberAL skrev:Nä, det här avsnittet fick en etta av mig... många bra scener dock..


Jag visste att det var ett dåligt beslut att lägga till möjligheten att ge avsnittet betyg 1-6 ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Illyria » lör nov 20, 2004 1:13

VelocityBoy skrev:Spoiler Angel s5
och inte fick man reda på varför i angel heller

As I see it: W&H ville 1. döda/fånga Angel 2. inte få honom att ta över W&H i LA och 3. binda honom till dem och på så sätt ändra shanshu? Men sen gick det fel, på mer än ett sätt. Vi fick inte direkt se någon mer förklaring för det rann ut i sanden?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » lör nov 20, 2004 1:13

VelocityBoy skrev:
CyberAL skrev:Nä, det här avsnittet fick en etta av mig... många bra scener dock..


Jag visste att det var ett dåligt beslut att lägga till möjligheten att ge avsnittet betyg 1-6 ;)


Jag hatar att säga det här: men du har rätt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » lör nov 20, 2004 1:27

noike skrev:
VelocityBoy skrev:
CyberAL skrev:Nä, det här avsnittet fick en etta av mig... många bra scener dock..


Jag visste att det var ett dåligt beslut att lägga till möjligheten att ge avsnittet betyg 1-6 ;)


Jag hatar att säga det här: men du har rätt.


noike: Menar du att VB eller CyberAL har rätt? Jag hoppas verkligen att du menar VB... Jag vet ju att du inte är lika förtjust i Chosen som många av oss andra, men ändå.

Antar att du menar VB iaf.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Noam » lör nov 20, 2004 1:35

CheeseGuy skrev:(om du har ett relativt normalt betygsystem)?


Om jag ska betygsätta avsnittet som vilket som helst så får det en 7'a.. jag betygsatte det dock baserat på vad avsnittet ska ådstakomma.. det är itne ett avsnitt i mängden.. det är inte bara en säsongsavslutning.. det är en avslutning på hela serien... om man har inte ens tänkt igenom basicgrejorna.. tråkigt ;(
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav noike » lör nov 20, 2004 1:56

caffeineaddict skrev:Antar att du menar VB iaf.


Ja, jag menade VB.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CiX » lör nov 20, 2004 2:49

här tänkte jag skriva en en fin o bra review, men nu sitter jag bara o gråter....inga ord, inga ord alls.
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Buffybot Wannabe » lör nov 20, 2004 2:59

Sitter en helt förstörd liten flicka ensam djupt inne i Smålands mörka skogar och behöver bli tröstad av sina Buffyvänner :(
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Giles » lör nov 20, 2004 3:06

jaha, då va exakt allting slut då..

Det känns nästan som att man har levt med serien i hela sitt liv, Man minns ju alla sånna små detaljer så väl, när Xander gled omkring på sin Skateboard, Willow och hennes hängslen, Cordelia's iskalla kommentarer, man kan hålla på för alltid..

Det är först nu jag verkligen förstår var Joss's Gudstatus kommer ifrån..

Själva avsnittet va ju riktigt skönt tycker jag, men det är alldeles för många saker som sker och händer för att jag ens nästan ska kunna beskriva va som är bra och mindre bra..

hela serien flashar förbi i skallen oavbrutet just nu, det känns helt overkligt..
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Nyx » lör nov 20, 2004 3:07

OMG...DET...VAR...SÅ...

Förlåt att jag tvivlade på din förmåga att avsluta på ett passande sätt
Förlåt att jag våndades för att du inte skulle göra rätt mot våra karaktärer
Förlåt att jag ängslades för att bli besviken
Förlåt att jag tvivlade på vem du är:

JOSS ÄR GUD


....VACKERT

*med tårar i ögonen, fullt medveten om att det var rätt gjort men ändå med en förtvivlad liten röst som ropar -Men jag vill ha SPIKE tillbaka!
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Buffybot Wannabe » lör nov 20, 2004 3:13

Nyx skrev:
*med tårar i ögonen, fullt medveten om att det var rätt gjort men ändå med en förtvivlad liten röst som ropar -Men jag vill ha SPIKE tillbaka!


Jag med...


Måste bara tillägga, jag har aldrig älskat James Marsters skådespeleri så som i sista scenen, varenda blick, varenda ord, varenda andetag, det kändes som han stod en halvmeter ifrån mig, man KÄNDE allt han gjorde... damn...
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Nyx » lör nov 20, 2004 3:19

Buffybot: Jag vet inte om det tröstar, men din sorg är delad. Det gör alldeles ont i mig med.

Men det var perfekt.

Jag vet inte om jag vill bli tröstad förresten. Det SKA göra ont när en älskad serie tar slut...
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Buffybot Wannabe » lör nov 20, 2004 3:31

Nyx skrev:Buffybot: Jag vet inte om det tröstar, men din sorg är delad. Det gör alldeles ont i mig med.

Men det var perfekt.

Jag vet inte om jag vill bli tröstad förresten. Det SKA göra ont när en älskad serie tar slut...


Buffybot yyyyylar ut sin favvoNazareth-låt LLLLLOOOOOOOVEEEEEE HUUUUUURTZZZZZZ!!!!


Hur eller hur, nu när dammet lagt sig (ajdå, fel ordval, sorry Spike), det var ett bra avsnitt, det var en bra säsongsavslutning, det var en superbra serie ända från 1x01 och ända till 7x22!!!
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav VelocityBoy » lör nov 20, 2004 9:17

noike skrev:Jag hatar att säga det här: men du har rätt.


Ta det inte så hårt, nästa gång kommer jag att ha fel igen ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav VelocityBoy » lör nov 20, 2004 10:31

Buffybot Wannabe skrev:Sitter en helt förstörd liten flicka ensam djupt inne i Smålands mörka skogar och behöver bli tröstad av sina Buffyvänner :(


There there... :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav lady_macbeth » lör nov 20, 2004 11:26

Och så var det slut... :cry: :cry:
Måste bli rik nu, så jag kan köpa alla boxarna. Kan iaf inte bli spoilad längre, och så har jag ju Angel kvar :)

Tyckte det var ett bra avsnitt även om det kändes som att för mycket hände på för kort tid. Kunde de inte haft ett extra långt avslutar-avsnitt, ungefär som en pilot fast tvärtom?
I jämförelse med de andra säsongsavslutningarna hamnar den här väl inte på topp, men som hela-serien-avslutare tycker jag att den är mäkta bra! Visst hade the Gift varit än bra avslutare, men tycker mycket bättre om denna. Och annars hade man ju oxå gått miste om de grymt bra s6 o 7.
Användarvisningsbild
lady_macbeth
Minion
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 11 okt 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Shetani » lör nov 20, 2004 12:13

Buffy...scoobies...it's been nice getting to know you...you will forever live on in our DVD boxes. *sob*

Vad tusan ska jag göra med mina vardagseftermiddagar nu då?
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav Buffybot Wannabe » lör nov 20, 2004 12:25

Shetani skrev:Vad tusan ska jag göra med mina vardagseftermiddagar nu då?


Eftermiddagar? Vad tusan ska man nu göra hela nätterna??? sova eller?
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Shetani » lör nov 20, 2004 12:33

Buffybot Wannabe skrev:
Shetani skrev:Vad tusan ska jag göra med mina vardagseftermiddagar nu då?


Eftermiddagar? Vad tusan ska man nu göra hela nätterna??? sova eller?


Men jag har inte haft möjlighet att stanna uppe varenda natt för att se BtVS, hur mycket jag än velat. Jag har fått nöja mig med eftermiddagar, utom ibland för särskilda avsnitt. Som det här.
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav RalfiParpa » lör nov 20, 2004 13:04

Satte en tia på avsnittet. Jag älskar det och anser att det var en fullt värdig serieavslutning och en av de bästa säsongsavslutningarna överhuvudtaget.
Men som bekant har även solen sina fläckar:
(mycket av det här kan ha nämnts tidigare men jag tar upp det ändå eftersom jag inte orkar läsa igenom 6 sidor)
    Varför går Buffy och hennes trupp ner i Hellmouth innan de vet om Willows magi fungerar?
    Varför kan helt plötsligt Anya döda Übervamps genom att hugga dem i magen?
    Varför är feministbudskapet när alla potentials "aktiveras" så sliskigt att jag får utslag? En flicka på en baseballplan? Joss, vad tänkte du på?!
Senast redigerad av RalfiParpa lör nov 20, 2004 13:10, redigerad totalt 4 gånger.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Sparvid » lör nov 20, 2004 13:05

Shetani skrev:Vad tusan ska jag göra med mina vardagseftermiddagar nu då?


Femman ska börja med säsong 2 av Gilmore Girls :)
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav noike » lör nov 20, 2004 13:23

RalfiParpa skrev:
    Varför kan helt plötsligt Anya döda Übervamps genom att hugga dem i magen?
    Varför är feministbudskapet när alla potentials "aktiveras" så sliskigt att jag får utslag? En flicka på en baseballplan? Joss, vad tänkte du på?!


Übervampsen har inte blivit the First-förstärkta likt Caleb. Min teori är att det var därför den första übervampen var svår att ha ihjäl nad I'm sticking to it.

Hade man fått se hon på basebollplanen faktiskt slåbollen så hade det varit sliskigt men eftersom de aldrig gick så långt har jag inget problem med det. Mer än att alla som fått slayerkrafter knappast kan vara trevliga och osjälviska som Buffy och ny-Faith, fast det är en sådan där sak som gör att slutet verkligen fungerar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » lör nov 20, 2004 13:24

RalfiParpa skrev:
    Varför är feministbudskapet när alla potentials "aktiveras" så sliskigt att jag får utslag? En flicka på en baseballplan? Joss, vad tänkte du på?!


Hade man sett flickan slå en home run hade jag varit beredd att hålla med. Men nu, när man bara får se den där fantastiska blicken i hennes ögon och vet hon kommer klara det utan att behöva se det, så fungerar det. Det fungerar alldeles enormt väl t.o.m.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » lör nov 20, 2004 13:27

noike skrev:Hade man fått se hon på basebollplanen faktiskt slåbollen så hade det varit sliskigt men eftersom de aldrig gick så långt har jag inget problem med det. Mer än att alla som fått slayerkrafter knappast kan vara trevliga och osjälviska som Buffy och ny-Faith, fast det är en sådan där sak som gör att slutet verkligen fungerar.


caffeineaddict skrev:Hade man sett flickan slå en home run hade jag varit beredd att hålla med. Men nu, när man bara får se den där fantastiska blicken i hennes ögon och vet hon kommer klara det utan att behöva se det, så fungerar det. Det fungerar alldeles enormt väl t.o.m.


Great minds...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron