7x20 Touched

Här pratar vi mest om Säsong 7

que?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
2%
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
2%
7
4
9%
8
7
16%
9
15
33%
10
17
38%
 
Antal röster : 45

Inläggav JRT » lör jan 22, 2005 20:32

virve skrev:Jag tycker som bäst om Buffy när hon lider.


Joss skrev:Our first rule became: Buffy in pain, show good. Buffy not in pain, show not so good.


Det sas redan under Angelusarcet i säsong 2!
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav virve » lör jan 22, 2005 22:44

latarmig skrev:Vi är nog alla lite sjuka i så fall. ;-)


Skönt att höra. Eller nåt.... :)
ANYA: Am I supposed to be changing my clothes a lot? Is that the helpful thing to do?
Användarvisningsbild
virve
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Djehuti » ons jan 26, 2005 19:20

Utmärkt avsnitt...igen. Många fina scener. :cry: Spike scenerna i synnerhet, både talet till gänget och talet till Buffy var utmärkt. Faith fortsätter också att växa...och en rejäl cliffhanger. :) Bara man ger fan i att tänka varför de aldrig placerat ut en bomb brevid Buffy's hus och sprängt alla i luften, eller varför ondingarna aldrig köper maskingevär utan slåss med knivar och pinnar hela tiden. För om man börjar tänka så...ja, då blir det bara knas. Så får man inte tänka, aja mig. :evil:





Pazuzu skrev:
Buffybot Wannabe skrev:får gå ut i skogen med pållarna så är man upptagen ett par timmar...


Helt Off topic men: en hästintresserad till på forumet, alltid trevligt. :)


Han/hon kanske skrev ett "L" för mycket, alltså han/hon kanske skall ut i skogen och leka slayer? ...eller något annat som vi inte borde tala om här. :|
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav Binchy » mån jan 31, 2005 21:09

Åhh, bara två avsnitt kvar. Tur man kan se dem igen, och igen, och igen, och igen, och igen och igen.

Andrew är underhållande som vanligt. Spike och Buffy på sängen i det främmande huset är ju så underbara. Faith och the Mayor och Faith och Wood är mycket bra också.

Faiths första expediton som ledare går inte så bra (underdrift of the year). Det gick ju inte att se detta avsnitt och sedan göra ett uppehåll på ett par veckor, nununununu vad det som gällde.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » fre mar 18, 2005 12:14

Det är lustigt hur lite som egentligen händer i det här avsnittet - eller rättare sagt, det händer en väldig massa men det blir inte huvudhandlingen. Först rensar vi upp efter förra avsnittet, sen hoppar alla (utom Andrew) i säng med varandra, och sen träffar exkrementet luftkonditioneringen under de sista 5 minuterna.

Ännu en grej jag gillar med Buffy; de gör sexscener, men inte bara för sakens skull (några mellan Buffy och Riley undantagna). Ska man visa folk som pippar ska det vara för att det bidrar till handlingen, inte bara för att liva upp ett trist avsnitt.

Sen... Faith och borgmästaren i en scen igen, för första gången på 3 år. Hur kan man inte älska det? Det verkligt kusliga är ju att det verkligen är Faith och borgmästaren; Dushku spikar det perfekt, hon VET att det är the first men det är en så perfekt imitation att hon verkligen inte kan låta bli att köpa det ändå. Och återigen, som nästan alltid i Buffy: big bads behöver inte ljuga, sanningen funkar mycket bättre.

Och så är det ju givet att bringern väljer att tala genom Andrew.
ANDREW: I am a drone in the mind that is evil.
:D

Och så ännu en sån där elak cliffhanger också... bra avsnitt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Sara » lör maj 14, 2005 0:46

Ett avmina Absoluta favorit avsnitt..Älskar Andrew å Spike i Kyrkan ;p,Älskar Spike å Faith som bråkar,Älskar Spike som försvarar Buffy i vått och tort,Älskar Anya å Xander när dom Snackar medans dom äter glass,Älskar Spikes Tal till buffy å när dom sedan sover tillsammans(Älskar det mest ;p)..Älskar allt i d avsnittet,En klar tia!!! :lovebunny:
Stop Touching My Magic Bone
Sara
Minion
 
Inlägg: 123
Blev medlem: 10 dec 2004

Inläggav caffeineaddict » mån maj 22, 2006 20:09

Hihi, ibland drar man sig något citat till minnes som påminner en precis om varför man älskar den här serien så ohyggligt mycket. Idag var det detta:

Principal Wood: That's exactly what The First does. Finds your Achilles heel.
Faith: Nah, it just talked to me. What? It does a heel thing, too?


Det är dock Elizas spel som får repliken att flyga. :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Garim » mån maj 22, 2006 20:13

caffeineaddict skrev:Hihi, ibland drar man sig något citat till minnes som påminner en precis om varför man älskar den här serien så ohyggligt mycket. Idag var det detta:

Principal Wood: That's exactly what The First does. Finds your Achilles heel.
Faith: Nah, it just talked to me. What? It does a heel thing, too?


Det är dock Elizas spel som får repliken att flyga. :D


Jag såg det här avsnittet (igen) för några dagar sedan... Och den är bra kul när Eliza levererar den!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav VelocityBoy » mån okt 16, 2006 12:37

Hej allihopa det var ett tag sedan :)

Jag vara bara tvungen att posta den här länken:

Buffys brev till Spike

Det är tydligen det brev som användes i avsnittet och såldes nyligen på ebay utav Fox. Extremt väl diskuterat brev som fick sin upplösning här.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Tinwiel » mån okt 16, 2006 13:00

Hej VB! :) Kul att "se" dig!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » mån okt 16, 2006 13:02

VelocityBoy skrev:Hej allihopa det var ett tag sedan :)

Whoo! *teatraliskt svimmande*

:)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån okt 16, 2006 13:48

Hej VB! Hoppas du stannar ett tag! :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » sön okt 29, 2006 23:23

Riktigt bra avsnitt. Buffy/Spike scenen är lång som satan.. men riktigt jäkla bra! Bra att få se buffy utan att tvinga sig vara stenansikte som det har varit ett tag när hon har lett "armén".

Borgmästarscenen. Vad säger man.
MAYOR/FIRST skrev:Hey, hey, hey, hey, hey. Language! You're a leader now. You keep throwing the "h-e-double hockey sticks" around, pretty soon, the girls are going to pick up on it. Then what?
Xander/Anya scenen är ju också för härlig
Anya skrev:mean, if we're done having sex, then... I think other people should just knock it off.
Skulle viljat ha sett lite fler scener med Faith och Robin. De har väl bara haft en scen tidigare? Klart de kan ha sex ändå men...skulle vara trevligt med lite fler scener.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör jul 07, 2007 16:30

Jag gillar detta avsnitt. Scenen mellan Spike och Buffy i sovrummet är definitivt bra och rörande, men den blir som bäst då Spike håller tyst och de bara ligger i sängen. Då jag tänker på detta avsnitt är det den scenen jag tänker på, inte på Spikes tal.

Tycker inte om då Spike kallar alla traitors. Han har ju ingen aning om vad som pågått och *varför* de gjorde som de gjorde, så han går bara på gut reaction vilket betyder väldigt lite för mig.

För lite Caleb i detta avsnitt också. :( Mer Caleb!!

7 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

sorgsen

Inläggav buffy_angel » tis feb 19, 2008 11:49

efter att nu ha sett hela serien från början till slut ännu en gång och denna gång blev detta avsnitt som jag sett minst sju gånger...och det var ännu mera känslosamt än dom sista gångerna jag sett det. Detta avsnittet är ett av dom bästa buffyavsnitten enligt mig. Men det gjorde mig väldigt sorgsen att det var på väg att ta slut igen. Få människor jag känner kan förstå hur jobbigt det är och hur starka känslor jag har för denna serien.....
hej ! alla buffy älskare där ute ! skulle vilja chatta med någon som förstår sig på min kärlek till denna geniala serie .....
buffy_angel
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 27 jan 2006

Inläggav JRT » mån apr 28, 2008 15:48

Det här avsnittet är TRÅKIGT. Oansenligt till den grad att jag får tänka efter för att minnas vad som hände i det - då är det illa. Spike kan ta sin lovey-dovey crap och stoppa upp nånstans. Snälla, ge tillbaka den stackars vampyren LITE ryggrad som INTE har med Buffyfixering att göra. Fullfjädrad kärlekskrank fjolla, jo tack, det var han både 1880 och 2003. Alla message of Jasmine i världen är bättre än hans larv i det här avsnittet.

Och hör sen.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Rombat » mån apr 28, 2008 19:12

The hand. It's listening to all your opinions.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav JRT » mån apr 28, 2008 19:24

Plutti-nutt. Varför anade jag att du skulle dras hit av det inlägget? :D
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Rombat » mån apr 28, 2008 19:35

Jag kan inte hjälpa det. :P

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav buffy<3spike » fre jan 16, 2009 19:18

sus@n skrev:Spikes tal är underbart! Kan man göra något annat än att älska den karaktären?


Jag håller med! Man kan inte göra något annat än att älska den karaktären, och tycker att Spike's tal är absolut underbart! :) ;)
Användarvisningsbild
buffy<3spike
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 apr 2008

Inläggav Echolls » sön jan 24, 2010 1:24

Nej - sista skivan! :(

Ett bra avsnitt igen. Slutet av den här säsongen håller verkligen en hög nivå.

Så fint med Buffy och Spike i sovrummet när de håller om varandra. Spikes tal har dock aldrig varit en av mina favoritscener med dem. Första gången jag såg den så gillade jag den inte alls faktiskt, men nu har den växt en aning för mig i alla fall. Jag har alltid haft svårt för scener när någon ger en annan person sådant direkt beröm eller vad man ska kalla det, speciellt när den personen börjar gråta. Det känns så självgott på något sätt. Och sen tycker jag inte om hur Spike förklarar varför han älskar henne. "I love what you are, what you do, how you try. I've seen your kindness and your strenght." Det verkar konstigt om det var därför han älskade henne när han inte hade en själ, men det kanske har ändrats och att det bara är nu han känner så - jag vet inte. Jag försöker att inte tänka så mycket på detaljer som stör mig, men när det gäller det som engagerar mig mest så kan jag inte låta bli. Det är jättesvårt att förklara hur jag känner gällande det här egentligen så jag borde nog inte ha försökt. :)

Favoritcitat:
Buffy: I don't wanna be the one.
Spike: I don't wanna be this good looking and athletic. We all have crosses to bear.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav WillowGirl » mån dec 06, 2010 22:56

Spikes tal till Buffy.. så otroligt fint.
Och sen slutscenen, teaser!!
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron