7x20 Touched

Här pratar vi mest om Säsong 7

que?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
2%
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
2%
7
4
9%
8
7
16%
9
15
33%
10
17
38%
 
Antal röster : 45

Inläggav Tinwiel » ons nov 17, 2004 19:35

Så sant Nyx.

Förresten är det nån som vet vad låten heter som dom spelar när alla har sex/sover tillsammans?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Nyx » ons nov 17, 2004 19:44

Right back at you, Tinwiel!
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinder » ons nov 17, 2004 20:28

Tinwiel tror det är It's Only Love med Heather Nova.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Tinwiel » ons nov 17, 2004 20:32

Gulle dig Tinder! Ska genast fixa....
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Joamna » ons nov 17, 2004 21:02

Ah underbart. Kändes himla bra när Spike kom tillbaka och sa vad han tyckte. Han sa precis vad jag tyckte..
You sad, sad, ungrateful traitors. Who do you think you are?


Väldigt fegt av Willow att förvränga sanningen när hon berättar för Spike, visar ju på att hon tycker att de gjorde fel, eller att hon bara är rädd för Spike. Fast jag tror på det första.

Känns verkligen inte kul att se Buffy såhär uppgiven men hon har all rätt att göra det.

Scenerna mellan Buffy och Spike var alla enormt fina. Hans tal, hennes ansiktsuttryck. "Will you just hold me?" finare omhållning får man leta för jäves efter..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » ons nov 17, 2004 21:16

Flisa skrev:Ah underbart. Kändes himla bra när Spike kom tillbaka och sa vad han tyckte. Han sa precis vad jag tyckte..
You sad, sad, ungrateful traitors. Who do you think you are?


You tell ém Spike!

Flisa skrev:Väldigt fegt av Willow att förvränga sanningen när hon berättar för Spike, visar ju på att hon tycker att de gjorde fel, eller att hon bara är rädd för Spike. Fast jag tror på det första.


Jag har skrivit i princip exakt det här på annat håll... så jag håller med förstås :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Joamna » ons nov 17, 2004 21:26

Gör ont till och med att se Buffy le (som hon ändå gör mot Spike några gånger) eftersom man nästan ser mer hur sårad och förkrossad hon är då. Ah jag blir nästan tokig eftersom det är så rörande. Och ändå tokigare eftesom jag inte hittar några bra screenshots så jag kan göra en wallpaper som terapi..

VelocityBoy skrev:
Flisa skrev:Väldigt fegt av Willow att förvränga sanningen när hon berättar för Spike, visar ju på att hon tycker att de gjorde fel, eller att hon bara är rädd för Spike. Fast jag tror på det första.


Jag har skrivit i princip exakt det här på annat håll... så jag håller med förstås :)


Yeah! :)
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CiX » tor nov 18, 2004 3:37

Yay! Ett av de enligt mig bästa avsnitten! Både humor och allvar.

Vinklat med en hel del 1on1 scener:

Buffy vs Spike, helt klart den bästa började lite torftigt, men blev bara bättre o bättre!

Faith vs Woods, verkade bli något bra, båda öppnar upp sig lite, men spårade ur till något som inte gav så mycket.

Anya vs Xander, kort men humoristisk.

Buffy vs Caleb, snyggt gjord med lite användning av "Martial Art filmeffekter". Störde mig dock lite på musiken som påminde aaaningen för mycket om musik från The Matrix. (övriga fightingen kändes av någon anledning lite tam)

Willow vs Kennedy, fördjupar förhållandet, ja


Sen lite kort o gott:

Andrew med en orolig Spike: "Come on, what is the worst thing that can happen to her!"

Andrew när han o Spike kommer tillbaka: "We´re baaack!!"

Han (Andrew) är för övrigt lysande när han blir "possessed" eller vad man nu ska kalla det. Underbar likgiltighet!

Det är nu också bekräftat att Spike absolut inte gillar när det är okammat.

Ljusa stunder med Faith vs Woods:
Woods: "I wanted her to hold me like a baby, in a manly way of course."
Faith: "Of Course"

Faith: "Does it have a heel thing too?"


Härligt slut på episoden, i äkta Cliffhanger anda!

woohoo, "the captain" Me Like!
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Lipton » tor nov 18, 2004 10:11

Det här var bra.
Spike som luktade sig fram till Buffy, och medans alla bumpt uggly så låg de bara och höll om varandra, det var så vackert.
Det var lite Matrix inspirerat där på slutet när Buffy satte Caleb på plats.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Nightcrawler » tor nov 18, 2004 11:06

Jag kom att tänka på hur omöjligt det måste vara att hänga med i serien om man missat ett par avsnitt, det är verkligen inte fristående avsnitt längre, men jag tycker ändå det fungerar bra. Som tur är har jag aldrig missat ett enda Buffy avsnitt :D

Angående detta avsnitt tycker jag det var bra, en 8:a från mig. JAg vet inte riktigt vad jag ska tycka om alla dessa desperata kärleksscener, men annars var det bra. Andrew är verkligen kul hela tiden, och slutet var riktigt bra. Scenen där Spike och Buffy sitter i sängen var väldigt melankoliskt vacker...

Ett bra avsnitt!

Och nu är det bara 2 avsnitt kvar :(
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Nyx » tor nov 18, 2004 14:26

Nightcrawler skrev:Scenen där Spike och Buffy sitter i sängen var väldigt melankoliskt vacker...

Ett bra avsnitt!

Och nu är det bara 2 avsnitt kvar :(

Ack ja! Jag har verkligen ångest nu. Vill inte se de två sista avsnitten i klippt version men jag vet att det kommer att vara olidligt svårt att avhålla mig från att titta på 17.05-sändningen först...
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Buffybot Wannabe » tor nov 18, 2004 17:13

SHIT!

vilket avsnitt, kan man annat än älska Spike??? Talet i sovrummet, hur han håller om Buffy...
Jag lipar, skrattar, tjuter, skriker rakt ut, lipar lite till, blir kär 50000 ggr om (som om man inte redan var det?)... jag blir knäsvag! riktigt jävla knäsvag!


andrew älskar jag mer och mer för varje avsnitt!

det enda som är lite tråkigt med de senaste avsnitten det är att Willow, Xander och Buffy verkar glida mer och mer från varandra...men, serien är ju inte slut ännu, så vem vet!!!!

annars hände det ju inte så mkt mer "superspännande" saker, förutom slutet då! jävla cliffhanger! och det är såååååå långt tills nattsändningen!!!
får gå ut i skogen med pållarna så är man upptagen ett par timmar... sen kanske man skulle sova lite innan... heeeee...neeee, sov två timmar efter nattsändningen som var inatt, varför bryta sovmönstret ;)


Jaha, alla goingar, då vart det bara två avsnitt kvar nu då... *tjuter*
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Pazuzu » tor nov 18, 2004 17:19

Buffybot Wannabe skrev:får gå ut i skogen med pållarna så är man upptagen ett par timmar...


Helt Off topic men: en hästintresserad till på forumet, alltid trevligt. :)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Nyx » tor nov 18, 2004 17:44

Buffybot Wannabe skrev:vilket avsnitt, kan man annat än älska Spike???
Nej! :P Fast det visste jag förstås redan innan, men det är så otroligt skönt när karaktären utvecklas precis så som man hoppats allra mest, eller hur?

Buffybot Wannabe skrev:andrew älskar jag mer och mer för varje avsnitt!
He. Tyckte det var kul att Buffy sa för några avsnitt sen att Andrew är som en svamp som suger upp ondska när den finns i närheten. Alltså klockrent att han blir den som får ge röst åt den stumme bringern!

Buffybot Wannabe skrev:det är såååååå långt tills nattsändningen!!! [...] sov två timmar efter nattsändningen som var inatt, varför bryta sovmönstret ;)
Känner igen mig där. :oops:

Buffybot Wannabe skrev:Jaha, alla goingar, då vart det bara två avsnitt kvar nu då... *tjuter*
*lipar ikapp med Buffybot
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Buffybot Wannabe » tor nov 18, 2004 20:37

tänkte på en sak, kan någon förklara VARFÖR Spike kunde gå in i huset utan inbjudan? Han sa ju typ bara att stan är verkligen illa ute när han inte ens behöver en inbjudan.

så sa han egentligen inte alls, men jag är så trött så jag kommer inte ihåg exakt... mmm, kaffe...
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav VelocityBoy » tor nov 18, 2004 20:50

Buffybot Wannabe skrev:tänkte på en sak, kan någon förklara VARFÖR Spike kunde gå in i huset utan inbjudan? Han sa ju typ bara att stan är verkligen illa ute när han inte ens behöver en inbjudan.


The firsts grepp om stan är så starkt nu att folks hem inte räknas som deras något längre därmed kan Spike komma och gå som han vill.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav noike » tor nov 18, 2004 21:37

Buffybot Wannabe skrev:tänkte på en sak, kan någon förklara VARFÖR Spike kunde gå in i huset utan inbjudan? Han sa ju typ bara att stan är verkligen illa ute när han inte ens behöver en inbjudan.


De som bodde där har lämnat staden för att inte komma tillbaka. Det bor ingen där längre alltså, så det är fritt fram.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » sön nov 21, 2004 16:26

Jag är allvarligt talat precis så besatt av Spikes tal till Buffy i det här avsnittet så att jag har den i en egen liten fil på datorn så att jag kan se den så fort jag känner för det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Eisa » tor nov 25, 2004 14:17

jag vill inte lyssna för ofta på talet, det kan ju hända att man nöter ut det, men oftast är det svårt att låta bli...
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav JonesH » ons dec 15, 2004 3:38

Okej kids, har ni nån aning om hur enormt irriterande det är att höra alla lovorda hans tal och sexscenen när just sexscenen försvann från min nedladdade version (missade alla S7 när de sändes, för mycket skolskit)? Det är bara en stor digital glitch där. Korv.

Men hell of an avsnitt var det. Buffy mot evil priest guy var tjusigt. Jag stör mig så ofta på när hon får spö, speciellt av no-name vampyrer som hon egentligen borde ta utan att svetaas det minsta. Nu råkar väl Caleb kanske vara det farligaste som finns, men det är skönt när hon visar upp lite riktiga dråparkrafter.
JonesH
Demon Fodder
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 16 nov 2004

Inläggav Ai » ons dec 15, 2004 3:49

På den jag har på hubben så är det ingen digital 'glitch', du är välkommen att ladda ner den. ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav latarmig » ons dec 15, 2004 3:49

JonesH skrev:Jag stör mig så ofta på när hon får spö, speciellt av no-name vampyrer som hon egentligen borde ta utan att svetaas det minsta.


Jag stör mig tvärtom ofta på att vampyrerna är så lättdödade. En stilla promenad på begravningsplatsen och sedan bara ut med pålen så är ännu en vampyr borta. På så sätt går det inflation i hela vampyrgrejen. Ännu värre är det när scoobisarna dödar vampyrer och demoner åt höger och vänster. Buffy är ju åtminstone slayer de andra är ju som vem som helst - och vem som helst ska inte kunna döda vampyrer och demoner.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Re: 7x20 Touched

Inläggav sprite » lör dec 18, 2004 16:41

Nyx skrev:Kan fortfarande nästan inte prata, ska se om jag kan skriva...jorå:
Weeeeeee!! Vilket avsnitt - helt underbart! (*finns det ingen smiley med ett stort lyckligt men samtidigt lite sorgligt leende?) Igår kände jag mig lite frustrerad att så stor del av avsnittet fylldes av personer som man inte gillar (Caleb...Wood...SIT:ar...) när det är så få avsnitt kvar men idag var fokus precis där det skulle vara. The heart of the matter.

Off skrev:Sen så har vi scenen mellan Spike och Buffy. Vad kan man säga om den här scenen förutom WOW. Fastän det visas 3 heta scener medan man ser de två tillsammans känns Spike och Buffy så mycket närmare varandra än någon av de andra gör.

Visste att Spike skulle följa Buffy vad som än skedde, men att han hade insikt nog att trösta henne med sina ord och sin omsorg tog fullkomligt andan ur mig! Att han gjorde det på ett sådant mänskligt sätt. Hans kärlek har förändrat honom mer än någonting annat. Hela scenen kändes helt rätt och var något av det vackraste jag sett i BtVS.


kan bara instämma med er! scenerna mellan spike och buffy var något av det mest rörande jag någonsin har sett. Tårarna rann..
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav SarahTheBloody » mån dec 27, 2004 17:59

Detta är ett ruskigt bra avsnitt! (7x22 spoilers)Jag tycker det var lite dumt gjort av dem att bygga upp Spike så jädra bra och sen låta honom offra sig i Chosen... :cry:
Fast det var bra ändå. Håller med alla som tycker att "sängkammar" scenen är underbart bra! Och jag tyckte att det var ganska coolt att Buffys allra sista ord i serien var "Spike"...det var nån annan som skrev det på nån sida och jag minns inte riktigt var men när jag tänkte efter så stämde det ju... :P
Jag tyckte dock att hon kunde ha klämt fram en tår när de stod där och titta ut över "hålet"..... *ler*


[Moderator-edit: allt som rör avsnitt som kommer senare eller andra serier ska spoilermarkeras]
Without Passion, We'd Be Truly Dead./~Angelus~
Användarvisningsbild
SarahTheBloody
Minion
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 19 dec 2004
Ort: Eskilstuna

Inläggav Ai » mån dec 27, 2004 18:05

SarahTheBloody: Spoilermarkera sakerna som handlar om avsnitt 7x22 i den här tråden. ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav SarahTheBloody » mån dec 27, 2004 21:35

Sorry! Det tänkte jag inte ens på :?
Without Passion, We'd Be Truly Dead./~Angelus~
Användarvisningsbild
SarahTheBloody
Minion
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 19 dec 2004
Ort: Eskilstuna

Inläggav Tam » lör jan 01, 2005 15:59

Det finns tydligen dom som anser att Anya och Xander blir ihop igen här. Finns det fler som tycker så eller är ni också inne på "en gång till" en gång till-linjen?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav noike » lör jan 01, 2005 16:05

Tam: blir ihop och blir ihop. Nej de blir inte ett par igen även om de är på väg De håller på att rätta vad de har gjort fel än så länge men de är inte riktigt ett par.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav virve » lör jan 22, 2005 20:05

:cry: Scenen med Spike och Buffy i sovrummet var ju bara finast i världen!!

Scenen med Faith och First/Mayor var också väldigt bra!

Jag tycker som bäst om Buffy när hon lider. Är det sjukt? :D
ANYA: Am I supposed to be changing my clothes a lot? Is that the helpful thing to do?
Användarvisningsbild
virve
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: Uppsala

Inläggav latarmig » lör jan 22, 2005 20:08

Vi är nog alla lite sjuka i så fall. ;-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron