7x12 Potential

Här pratar vi mest om Säsong 7

¿

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
3%
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
3
9%
7
14
41%
8
13
38%
9
3
9%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 34

Inläggav Joamna » lör nov 06, 2004 12:51

Illyria skrev:Nån mer som tänkte att Amanda kunde var en vampyr som skulle lura Dawn och döda henne? Minns att det var min teori när jag såg avsnittet första gången, innan det avslöjades att det faktiskt var Amanda som var the potential.

Jag tänkte att hon varit en potential men att the first nu tog form som henne och försökte lura Dawn..

VelocityBoy skrev:Det borde finnas en Dawn appreciation society också...

Självklart! I'm in.. and I'm here to defend Dawns right to appreciation right from the beginning! :D

EDIT: blev lite kreativ igen, VelocityBoy kolla länken i min signatur..
Senast redigerad av Joamna lör nov 06, 2004 18:10, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » lör nov 06, 2004 12:56

Jag kan inte låta bli att undra över Spikes chip: I det här avsnittet knockar han potential-Rona vid träningen och knivhugger en "bringer" (de är väl mänskliga?) utan synbara känningar av sitt chip.

Vi såg det ju fungera i Beneath you, Help och senast i Sleeper när han knockade Xander. Men när han var under inflytande av the First så fungerade det inte - vilket jag skulle kunna köpa som en sidoeffekt av FEs mind-control.

Men då borde det fungera igen nu, eller? Om inte vattentortyren i grottan hade som syfte att skölja ut Spikes chip en gång för alla :idea:
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » lör nov 06, 2004 13:52

Hmm, jag vet inte om The Bringers kan anses vara mänskliga längre, därför kanske inte de räknas.... Angående chipet så aktiveras det inte om det bara är på låtsas, om Spike inte har för avsikt att skada nån, som i detta fallet, när dom "tränade", men..

Spoiler 7x13
Varför Spikes chip inte fungerade när han var kontrollerad av the First, har säkert med att mind-control strular till hjärnvågorna, och därför funkar inte chippet, men i detta avsnitt får vi veta att chippet håller på att "gå sönder", och därför måste åtgärdas.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Anniiis » lör nov 06, 2004 15:49

Jag älskade den scenen i början med Spike och Buffy, söt! Hmm och det var såå fint i slutet med Xander och Dawn :)
Anna
Användarvisningsbild
Anniiis
Demon Fodder
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 01 nov 2004

Inläggav Koala » sön nov 07, 2004 15:02

Avsnittet var inge vidare, men Xander och Dawn höjde det hela från en sjua till en åtta!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav VelocityBoy » sön nov 07, 2004 15:11

Flisa skrev:Självklart! I'm in.. and I'm here to defend Dawns right to appreciation right from the beginning! :D

EDIT: blev lite kreativ igen, VelocityBoy kolla länken i min signatur..


Haha klart bra... jag sätter upp länken och inträder som medlem nummer 2 och grundare :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Illyria » sön nov 07, 2004 15:56

I appreciate Dawn, I'm #3 :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Joamna » sön nov 07, 2004 17:00

VelocityBoy skrev:
Flisa skrev:Självklart! I'm in.. and I'm here to defend Dawns right to appreciation right from the beginning! :D

EDIT: blev lite kreativ igen, VelocityBoy kolla länken i min signatur..


Haha klart bra... jag sätter upp länken och inträder som medlem nummer 2 och grundare :)


Härligt, budskapet sprids! :)

Illyria skrev:I appreciate Dawn, I'm #3


Åh redan tre medlemmar, det här kan gå hur långt som helst..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön nov 07, 2004 17:07

Dawn appreciator #4.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » sön nov 07, 2004 17:08

Då är jag #5.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Noggster » sön nov 07, 2004 17:12

lätt, dawn är ju bäst!
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » sön nov 07, 2004 17:45

VelocityBoy skrev:Haha klart bra... jag sätter upp länken och inträder som medlem nummer 2 och grundare :)


Nedrans! Nu har jag sett paneldebatten från s6 dvd-n och måste anmäla mig som #6, hon är ju inte bara söt utan vältalig och varm också :) Gillar Dawn. Mer och mer.
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Pazuzu » mån nov 08, 2004 0:15

Känns rätt att bli medlem nr 7, våga vägra Riley. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav VelocityBoy » mån nov 08, 2004 0:19

Det känns bra att sådana saker som s6 och Dawn är rätt populära här på siten då jag gillar dem så väldigt mycket och då de är rätt så impopulära på andra ställen.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav noike » mån nov 08, 2004 0:21

Pazuzu skrev:våga vägra Riley. ;)


Callin' all cars. Callin' all cars. We got a code red. I repeat. Code red. Backup bicycles have been dispatched. Bring in the target for questioning and cookies. Do not, do not use deadly force.

I övrigt har vi redan en Dawn-tråd som mycket väl skulle kunna fungera för den här diskussionen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Nightcrawler » mån nov 08, 2004 12:25

Jag tycker Dawn är okej, men hon är verkligen ingen favorit...Det finns så många andra bättre karaktärer :)
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Lipton » tis nov 09, 2004 12:01

Emily skrev:SPIKE: I'm... fine. Couple of ribs ain't quite set right since... I'm fine.
BUFFY: Lemme see.
SPIKE: No, it's just—
BUFFY: Spike. (tries to touch his ribs)
SPIKE: (he stops her, holding her hand) I'm gonna be OK.


Och kommentaren från en av de potentiella, "ska vi hångla med dem också?" var ju kul.

Ett hyfsat bra avsnitt, som sagt bra att Spike börjar att bli sig själv igen.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav A bear » sön jan 16, 2005 23:57

Kul också att vi har en svenskhet till i den här: Demonerna i baren lyssnar på "I Love You" med Silverbullit.

Men ärligt talat, hur fint och rörande Xanders tal på slutet än är - var kom det där med att "se" ifrån? Tidigare har hans roll alltid beskrivits - i den mån han inte ansetts vara mer eller mindre en börda för scoobies - som HJÄRTAT i gänget. I "Same Time, Same Place" säger han sig ha räddat världen med sin mun. Nu är han plötsligt ögonen? Visserligen inser jag att

Spoilers s7x18 Dirty Girls:
de inte gärna kan låta Caleb slita hjärtat ur honom

men såna där grejer dyker upp lite för ofta i s7: man slänger in helt nya saker som går mer eller mindre tvärs emot det vi fått lära oss under 6 år tidigare. (Precis som det där med slayerlinjen.)

Men ett bra avsnitt ändå, mer punch i det, mer story än den intressanta men alldeles för långsamma miniarcen i de 4 föregående. Anya är lysande.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav latarmig » mån jan 17, 2005 0:14

Spoiler "Dirty Girls" 7x18. Respons på Björns spoiler.
Det är speciellt irriterande eftersom Xander och Dawn var ensamma när hon talade om hans särskilda förmåga till seende och vetande/inkännande (knowing är svåröversatt). Eftersom Xander innan dess var ovetande om att det var hans speciella gåva, så kan det inte ha diskuterats förut, vilket i sin tur gör det omöjligt för Caleb att veta om det (the First var inte där).
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav RalfiParpa » mån jan 17, 2005 0:16

Björn skrev:Men ärligt talat, hur fint och rörande Xanders tal på slutet än är - var kom det där med att "se" ifrån? Tidigare har hans roll alltid beskrivits - i den mån han inte ansetts vara mer eller mindre en börda för scoobies - som HJÄRTAT i gänget. I "Same Time, Same Place" säger han sig ha räddat världen med sin mun. Nu är han plötsligt ögonen? Visserligen inser jag att

Spoilers s7x18 Dirty Girls:
de inte gärna kan låta Caleb slita hjärtat ur honom


Nu betraktar jag inte det som ett kontinuitetsfel eftersom "hjärtat i gruppen" faktiskt är rätt vagt.
Jag tycker Xander förklarar sin roll lysande i det här avsnittet:
"I see more than anybody realizes because nobody’s watching me."

Hjärtat? Synen? Fingertopparna? Örsnibbarna? Xander är allt det där och lite till.
Senast redigerad av RalfiParpa mån jan 17, 2005 0:24, redigerad totalt 3 gånger.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav VelocityBoy » mån jan 17, 2005 0:16

Björn skrev:Men ärligt talat, hur fint och rörande Xanders tal på slutet än är - var kom det där med att "se" ifrån? Tidigare har hans roll alltid beskrivits - i den mån han inte ansetts vara mer eller mindre en börda för scoobies - som HJÄRTAT i gänget. I "Same Time, Same Place" säger han sig ha räddat världen med sin mun. Nu är han plötsligt ögonen?


Visst det kommer en aning oannonserat men samtidigt så tycker jag inte att det är otroligt att han skulle märka hur Dawn kämpar trots att hon inte har några krafter precis som han har gjort... och därför köper jag talet fullt ut inget han säger känns konstlat

Spoiler Buffy s7 ep 18
Vad som däremot är lite märkligt är att Caleb anmärker på det som hans främsta egenskap vilket det enligt serien inte riktigt är... men vem vet kanske Caleb på något sätt hörde konversationen (eller att han kunde läsa Xander när han höll i honom) och bara ville håna Xander innan han lemlästade honom
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav RalfiParpa » mån jan 17, 2005 0:21

latarmig skrev:Det är speciellt irriterande eftersom Xander och Dawn var ensamma när hon talade om hans särskilda förmåga till seende och vetande/inkännande (knowing är svåröversatt). Eftersom Xander innan dess var ovetande om att det var hans speciella gåva, så kan det inte ha diskuterats förut, vilket i sin tur gör det omöjligt för Caleb att veta om det (the First var inte där).


VelocityBoy skrev:Spoiler Buffy s7 ep 18
Vad som däremot är lite märkligt är att Caleb anmärker på det som hans främsta egenskap vilket det enligt serien inte riktigt är... men vem vet kanske Caleb på något sätt hörde konversationen (eller att han kunde läsa Xander när han höll i honom) och bara ville håna Xander innan han lemlästade honom


I så fall tror jag på att han hörde samtalet via The First. Det visar ju sig i "Touched" att The First obehindrat kan se vad som händer i Summers-huset (kan han göra en 360 kickflip också?).
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 17, 2005 0:54

RalfiParpa skrev:
latarmig skrev:Det är speciellt irriterande eftersom Xander och Dawn var ensamma när hon talade om hans särskilda förmåga till seende och vetande/inkännande (knowing är svåröversatt). Eftersom Xander innan dess var ovetande om att det var hans speciella gåva, så kan det inte ha diskuterats förut, vilket i sin tur gör det omöjligt för Caleb att veta om det (the First var inte där).


VelocityBoy skrev:Spoiler Buffy s7 ep 18
Vad som däremot är lite märkligt är att Caleb anmärker på det som hans främsta egenskap vilket det enligt serien inte riktigt är... men vem vet kanske Caleb på något sätt hörde konversationen (eller att han kunde läsa Xander när han höll i honom) och bara ville håna Xander innan han lemlästade honom

Att Xander är den som vet och iakttar, är det alltså något slags mystisk förmåga, inte bara en roll han har hamnat i?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav VelocityBoy » mån jan 17, 2005 0:58

Yog-Sothoth skrev:Att Xander är den som vet och iakttar, är det alltså något slags mystisk förmåga, inte bara en roll han har hamnat i?


Nix det tror jag inte att de menar... så tolkade iaf inte jag det utan det är väl mer att han är den vanliga killen som står mitt i alltihopa och egentligen bara kan titta på (och laga fönster förstås :P)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav caffeineaddict » mån jan 17, 2005 9:12

(7.18 ):Jag gillar på något sätt att Caleb bara "vet" det och att det blir som en liten referens tillbaka till Potential. Det är ju inte som att det är någon stor plot point. Allt behöver inte förklaras och jag känner mig väldigt nöjd med att vi aldrig säkert kommer få veta. Det gör ögonblicket ännu lite bättre, stämningen lite starkare och logik i sådana här fall är rätt överskattat.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Binchy » sön jan 30, 2005 1:08

Ujujujuj, vilken svart tråd. Spoilers galore!

Jag gillar Amanda skarpt. De andra potentials flyter ihop lite grand, men hon är verkligen en personlighet. Dawn har verkligen vuxit och mognat, jag tyckte att hon var sååå jobbig när hon gnällde och surade för allt. Horray for grown-up Dawn!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Lipton » mån dec 12, 2005 14:54

I inledningen när namnen rullar ser man en vit figur med alien format huvud, vad sjutton är den i från. Kan inte komma på vad jag sett den.
Den dyker upp ganska tidigt i inledningen.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav A bear » mån dec 12, 2005 15:17

Lipton skrev:I inledningen när namnen rullar ser man en vit figur med alien format huvud, vad sjutton är den i från. Kan inte komma på vad jag sett den.
Den dyker upp ganska tidigt i inledningen.


"The Gift". Den syns som hastigast i det där huset som förvandlas av en blixt från Glorys portal.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Lipton » mån dec 12, 2005 15:34

A bear skrev:
Lipton skrev:I inledningen när namnen rullar ser man en vit figur med alien format huvud, vad sjutton är den i från. Kan inte komma på vad jag sett den.
Den dyker upp ganska tidigt i inledningen.


"The Gift". Den syns som hastigast i det där huset som förvandlas av en blixt från Glorys portal.


Ah, tack , nu slipper jag fundera på det.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Isabella » tor apr 06, 2006 16:36

Jag tycker det här är ett bra avsnitt. Fast jag undrar lite, Eftersom Buffy dog i 5:te säsongen, borde det inte dyka up en ny dråpare? Eller har jag missat något eller?
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron