7x12 Potential

Här pratar vi mest om Säsong 7

¿

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
3%
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
3
9%
7
14
41%
8
13
38%
9
3
9%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 34

7x12 Potential

Inläggav Off » sön feb 01, 2004 3:40

Ett helt ok avsnitt. Mest pga några scener med Spike och SMG + SITarna men mest pga sista scenen med Dawn och Xander. Uj jag blir alldeles känslosam bara jag tänker på den. När Xander berättar om hur svårt han har haft det i sju år nu med att inte ha några speciella egenskaper/krafter medan han sett sina vänner bli starkare och starkare känner man verkligen för honom. Vad kan man säger mer än THE ZEPPO FOREVER!

Sen är där ju en lite rolig kommentar som caffeine borde gilla. Tänker på diskussionen efter det att de tror att Dawn är en potential:

WILLOW: A slayer. Makes sense, I guess. Remember that thing about they share the same blood or whatever?

ANYA: Yeah, I never got that.


;)

Hittills stör jag mig inte så mycket på SITarna som jag har för mig att jag gjorde innan men det kommer ju fler avsnitt.

Förresten!
Spoiler resten av s07
Har ni tänkt på att det är lite ironiskt att Dawn säger att Xander är killen som ser saker och ser blir han av med ett öga.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinder » sön feb 01, 2004 5:24

Off tror inte direkt att det är en slump.
Men jag gillar Xander och hans betydelse och låter mig gärna falla in i alla snack om honom. För mig är Xander hjärtat i gruppen där buffy är musklerna och willow kanske hjärnan. ogillar stora plottar där de ignorerar nån av dem
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Off » sön feb 01, 2004 12:31

Det där va bra skrivet för att vara halv 5 på morgonen :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » sön feb 01, 2004 14:56

Off: Japp, alldeles lysande kommentar av Anya, och slutscenen är helt magnifik och underbar. Tänker lägga till en lista i list-tråden snart, MINA SERIÖSA FAVORIT-XANDER-ÖGONBLICK (if that makes sense). Den scenen lär ju knappast lyckas undvika den listan.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav dizzy » tor apr 22, 2004 18:27

Känns som serien har ändrat inriktning delvis här, med träningen av the potentials. Från Scooby-gängets "en för alla, alla för en" och hur unik Buffy varit som haft vänner och familj som hjälpt henne, till att plötsligt vara om hur speciell en Slayer är och hur allt hänger på henne. Och scenen med Xander och Dawn, även om den var bra, följer i samma mönster. Inte heller ett ord om hur de andra, inklusive the X-man, utan superkrafter har klarat av åtskilliga monster.
Kanske nödvändigt för säsongens arc men ändå.

Men allvarligt talat, är det Buffy eller manusförfattarna som fått mental Faith-blockering! Eller varför säger hon stup i kvarten: "om jag dör kommer någon av er att bli Slayer."
De har ju redan kommit fram till att linjen gått till Kendra och sen Faith efter Buffys första "död". Det var väl nån gång i S6, efter att ingen ny kallats efter hon dog den gången. Eller är det något jag drömt?

Nåja ett hyfsat avsnitt men inte mer. (Men Spike var ju bra som vanligt.)
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor apr 22, 2004 20:00

dizzy: Därför att the Potentials inte vet om det och om de skulle få veta det så skulle de knappast känna sig säkra. Som det är nu tror de åtminstone att det alltid kommer att finnas en Slayer att skydda dem.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tor apr 22, 2004 22:34

Om Buffy skulle säga " om jag dör så kanske någon kommer" så hade det inte varit den bästas suppoerten. Nu ska jag må bra ikväll å dåligt imorgon . Diksussionen fortsätter mirronn!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav malavel » sön apr 25, 2004 14:27

När Dawn får slayer-potential-ljuset på sig så säger hon nått i stil med:

If I am to be a slayer, she has to die. (she syftar på Buffy)

Varken Anya, Xander eller Willow protesterar trots att de är ensamma i rummet (möjligtvis med undantag för Andrew.)
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Langtry » sön apr 25, 2004 15:02

malavel, varför skulle de protestera?
Det är ju så det är, om nå'n av the potentitals ska bli slayer så innebär ju det att Buffy dör...

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav malavel » sön apr 25, 2004 15:20

Nu är jag besviken Langtry. Förtjänar jag ingen stor bokstav på malavel längre? Måste nog skriva i jag-är-deppig-tråden nu.

Men som andra skrev tidigare i tråden, Faith har stafettpinnen nu.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » mån apr 26, 2004 17:47

malavel skrev:När Dawn får slayer-potential-ljuset på sig så säger hon nått i stil med:

If I am to be a slayer, she has to die. (she syftar på Buffy)

Varken Anya, Xander eller Willow protesterar trots att de är ensamma i rummet (möjligtvis med undantag för Andrew.)


varför skulle de protestera, det är ju sant.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav gaspode » mån apr 26, 2004 18:00

sus@n skrev:
malavel skrev:När Dawn får slayer-potential-ljuset på sig så säger hon nått i stil med:

If I am to be a slayer, she has to die. (she syftar på Buffy)

Varken Anya, Xander eller Willow protesterar trots att de är ensamma i rummet (möjligtvis med undantag för Andrew.)


varför skulle de protestera, det är ju sant.


Det är ju det det inte alls är. Det är väl till 98% klargjort att det INTE kommer en ny slayer om Buffy dör sen hon dog och det inte kom nån ny slayer så att säga.

Stafettpinnen, eller stafettpålen kanske, gick vidare till Kendra redan i Säsong 1 när Buffy dog där, för att sen hamna hos Faith när Kendra dog.
---
Lite spoilersnack för S7:
Enligt the First var det ju när de återupplivade Buffy som Slayer-linjen blev disrupted, så spelreglerna kan ju ha ändrats sen dess, men isåfall borde väl vi tittare ha blivit informerade :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » mån apr 26, 2004 19:43

gaspode skrev:
sus@n skrev:
malavel skrev:När Dawn får slayer-potential-ljuset på sig så säger hon nått i stil med:

If I am to be a slayer, she has to die. (she syftar på Buffy)

Varken Anya, Xander eller Willow protesterar trots att de är ensamma i rummet (möjligtvis med undantag för Andrew.)


varför skulle de protestera, det är ju sant.


Det är ju det det inte alls är. Det är väl till 98% klargjort att det INTE kommer en ny slayer om Buffy dör sen hon dog och det inte kom nån ny slayer så att säga.


Det tänkte jag inte alls på. Tänkte bara snabbt: Buffy slayer, Buffy dör ny slayer. Tänkte inte alls på att Faith fanns med i bilden: så det betyder väl att både Buffy och Faith (eller bara Faith) måste dö för att nästa ska bli kallad?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » mån apr 26, 2004 20:01

sus@n: Jag kan irritera ihjäl mig på hur otydligt detta görs i serien ibland (kanske främst i detta avsnitt), men nog är det så att slayer-grejen är som en stafettpinne... alltså, Buffy är ju faktiskt inte den "officiella" slayern längre, Faith är det (även om Buffy fungerar som den "officiella" slayern eftersom Faith lider av ett slight case of badgirlishness and jailtime).

M.a.o. Buffy dog och Kendra blev slayer, Kendra dog och Faith blev slayer. Därför "går linjen" nu igenom Faith och det är hon som måste dö för att nästa ska kallas.

(spoiler 7.22):Inte för att detta någonsin händer eller kommer behöva hända efter att reglerna ändras i Chosen. Yay, female empowerment!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » mån apr 26, 2004 20:33

Mer 7.22:
Stafettpinne-analogin pajar ju lite här. Får varje tjej som görs till Slayer där en stafettpinne? Eller ändras reglerna så att alla Potentials alltid automatiskt blir Slayers? Eller är det kanske en tjej som är den officiella Slayern och som har stafettpinnen?
Innan de gjorde alla till slayers i Chosen trodde jag att de skulle "följa" slayerlinjen och döda och resurrecta potentialsarna en efter en. Då hade det varit mer logiskt hur det hängde ihop nu, men det hade ju inte gått eftesom de inte hade alla potentials på plats.
(Egentligen kanske den här diskussionen hör hemma i en egen tråd..:))
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » mån apr 26, 2004 20:36

caffeineaddict skrev:sus@n: Jag kan irritera ihjäl mig på hur otydligt detta görs i serien ibland (kanske främst i detta avsnitt), men nog är det så att slayer-grejen är som en stafettpinne... alltså, Buffy är ju faktiskt inte den "officiella" slayern längre, Faith är det (även om Buffy fungerar som den "officiella" slayern eftersom Faith lider av ett slight case of badgirlishness and jailtime).

M.a.o. Buffy dog och Kendra blev slayer, Kendra dog och Faith blev slayer. Därför "går linjen" nu igenom Faith och det är hon som måste dö för att nästa ska kallas.


Spoiler Dirty Girls: Faith nämner att alla säger saker till Buffy först eftersom hon är den officiella eller riktiga Slayern. Ser inte Faith sig som The Slayer då?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » mån apr 26, 2004 20:42

gaspode: 7.22:Det är ju precis det de ändrar. "From now on, every girl in the world who might be a Slayer, will be a Slayer. Every girl who could have the power, will have the power." M.a.o. fr.o.m. Chosen och framåt blir alla som skulle blivit potentials slayers istället. Både de som redan har fötts och de som föds senare. Reglerna har ändrats. Det finns inte längre en stafettpinne. Hela laget spelar samtidigt.

Nu har jag överdoserat på sportmetaforer för ett bra tag framöver.


sus@n: 7.18:Faith har aldrig varit mycket för ansvar. Hon gillar nog att låta Buffy leda trupperna och själv sitta i vicepilot-sätet så länge det går. Och Buffy har onekligen mer erfarenhet av att sköta slayer-yrket på "rätt" sätt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav brat » ons aug 11, 2004 20:58

Hehe, ett inlägg om avsnittet och resten om stafett :)
Det ska ändras nu när jag går vidare i min omtitt av S7!

Jag tycker att det här avsnittet är väldigt intressant eftersom de utforskar lite av vad som skulle kunna hända om Dawn var en potential. Angående dessa irriterande potentials måste jag säga att Amanda aldrig blir lika irriterande som övriga. Istället för att vara extremt gnällig och högljudd (Rona) eller extremt kaxig och högljudd (Kennedy) är hon nervös, försiktig och tyst. Tror det är därför jag gillar Vy också, hon är också den osäkra typen. Men nog om min personliga smak bland alla potentials. Avsnittet har humor i alla scener där Spike är med och alla potenials blir så chockade vad han än gör. Men ännu mer har ju avsnittet så klart drama! Dawn visar verkligen hur mycket hon vuxit och jag kan inte låta bli att tycka SÅ synd om henne, än om jag nu anser att det var bättre att hon inte var en potential. I det här avsnittet ÄR hon ignorerad men hon klagar inte, i S6 var hon inte ignorerad men klagade ändå multum. För det beundrar jag henne.

Så ett välskrivet avsnitt med en intressant handling och flera höjdpunkter. Varför kan jag ändå aldrig tycka att det här avsnittet är värt att minnas som riktigt bra? Vad saknas? Jag har ingen aning. :? Men så är det, avsnittet kommer förbli medel för mig.

Och i ämnet 'Buffys tal' går vi har vidare till det tredje. Det första (7x10) är bra och motiverande och känslosamt och jag gillar det. Det andra (7x11) är knappt ett tal, Buffy konstaterar bara kort att kampen kommer att bli svår, men de kommer att klara den. Också det helt ok. Det här talet är omotiverat och omotiverande. Hon hoppar på dem utan anledning och har sedan heller ingen poäng med talet som inte hade kunnat meddelas på ett redigare sätt. Buffy som 16-åring (i S1) hade aldrig accepterat ett sånt här läge. Hon tyckte att hon fick för mycket press på sig då, och då var det ingen som sa åt henne att 'Du kommer att dö' på daglig basis. Har de inte hört talas om positiv uppmuntran?

Bästa karaktär: Dawn
Bästa scen: Första scenen då Buffy och Spike tränar potentials tävlar med sista scenen då Xander och Dawn pratar.
Bästa replik: Andrew: Killing pigs is just so wrong… and also hard… :D

Bonusplus: Anyas replik om hur hon aldrig förstod hela blod-grejen (citerad i trådens första inlägg)
Bonusminus: Att alla scoobies fått tillfällig minnesförlust och inte kan minnas att linjen går genom Faith nu. Jag blir tokig på sånt här. Det finns fåniga saker i serien och det finns konstruerade saker. Men INGET är så hemskt som det här. Det är bara oförlåtligt. :evil: :evil: :evil:
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav VelocityBoy » mån aug 16, 2004 9:49

Så efter de två senaste svaga avsnitten så är det dags för ett riktigt bra avsnitt igen.

Avsnitt ägs förstås av Michelle Trachtenberg (med ett smärre inhopp av Spike och Buffy i början, Spuffy city :D ) jag vet inte vad det är med henne som jag är så otroligt förtjust i (kan vara att hon är extremt rolig, varm och söt :) ) men jag tycker hon är super

Det var skönt att inte ME lät henne bli en potential vilket iofs inte hade varit helt ologiskt med tanke på att hon är skapad av Buffy men paradoxalt nog så gör de Dawn mer unik genom att låtar henne vara normal... vilket Xander på ett så briljant sätt säger i sitt lilla tal på slutet (han är defintivt värd en cape, vilken förvandling han har gjort ifrån s6), jag älskar fö Dawns reaktion med tydlig klump i halsen.

Jag älskade Amanda i Help och blev verkligen jätteglad när hon kom tillbaka som en recurring. Hon är en suverän karaktär och definitivt en utav de mer färgstarka potentials

Spoiler Buffy s7 ep 22

Otroligt synd att hon skulle dö i sista avsnittet men jag antar att ME visste att de behövde offra personer som tittarna känner för för att det skulle få den känslomässiga tyngden i slutklämmen.... RIP Amanda :cry:

Det är verkligen vansinnigt lustigt då hon föreslår att de skall låta vampyren äta upp "the marching band" (eller var det tvärtom) det tillsammans med hennes bryska behandling av hennes mobbare gör att hon var ett perfekt virke för slayerdom :) .

Jag stör mig dock en aning över att de stänger en vampyr i ett rum med glasrutor... hello? :rolleyes:
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Tinwiel » fre nov 05, 2004 19:15

Spike och Buffy undervisar potentials. Fint. :)

Dawn och Xander. Också fint. Nä, förresten, jääättefint. Jag satt å småsnyftade för mig själv, så fint var det, och ville krama Xander genom tv-rutan för att han är en så härlig, lojal, och varm person.

Resten av avsnittet var väl ok, men det var dessa scener som stack ut. I övrigt håller jag med alla andra om det här med Faith och slayerlinjen, man blir förvirrad, men man kanske kan skylla det på att även Scoobysarna är förvirrade. (eller manusförfattarna). Det finns vissa såna logiska luckor i Buffy, som verkligen irriterar en ibland, synd att dom inte kan tänka igenom sånt lite mera nogrannt, jag menar dom måste ju veta om att Buffy-fansen analyserar allt och definitivt kommer upptäcka och diskutera kring sånt som inte stämmer. Såna logiska luckor finns det också ibland i Angel, och det kan också irritera en när man inte får ihop saker och ting, men i överlag tycker jag att det brukar funka bättre i Buffy (ja, jag vet att många inte håller med mig..)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav CheeseGuy » fre nov 05, 2004 19:46

Ett hyfsat avsnitt. Felet är egentligen att det är lite småtråkigt (inte särskilt intressant eller spännande och det händer knappt något). Men det finns mycket bra:

-De potentiella dråparna är faktiskt inte irriterande alls.
-Slutscenen är fin.
-Andrew är bra som vanligt (inte lika vass, p.g.a. mindre tid, som i de senaste avsnitten dock).
-Jag gillar hur man trodde att Dawn var potentiell men att det egentligen var Amanda, och hur Dawn hanterar situationen.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Joamna » fre nov 05, 2004 20:06

Tycker att potentialarna är lite mindre irreterande nu när de slutat vara så gnälliga. Hoppas de fortsätter på den banan nu när de kommit på att de faktiskt kan göra nåt själv..

VelocityBoy skrev:Avsnitt ägs förstås av Michelle Trachtenberg (med ett smärre inhopp av Spike och Buffy i början, Spuffy city :D ) jag vet inte vad det är med henne som jag är så otroligt förtjust i (kan vara att hon är extremt rolig, varm och söt :) ) men jag tycker hon är super


Kan inte annat än hålla med ända ut i fingerspetsarna! :)
Dawn har verkligen mognat en hel del.. vilket syns när hon kommer på att det är Amanda som är en potential och inte hon. Xanders tal till henne var underbart, undra om inte han hade behövt nåt liknande själv när han var yngre.. men men han klarade sig iaf. I vilket fall som helst så är det mycket bra att Xander finns nu och kan se saker de andra inte har tid att se. Att se Dawn när Buffy inte gör det..

Clem! You look great, so toned.
:D
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Sparvid » fre nov 05, 2004 20:29

noike skrev:dizzy: Därför att the Potentials inte vet om det och om de skulle få veta det så skulle de knappast känna sig säkra. Som det är nu tror de åtminstone att det alltid kommer att finnas en Slayer att skydda dem.
Det är möjligt, men i så fall kunde de väl haft en snabb scen där Buffy säger till de andra "bäst om ingen nämner Faith än" eller nåt liknande...
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav Nyx » fre nov 05, 2004 21:32

Tinwiel skrev:Spike och Buffy undervisar potentials. Fint. :)


Jupp! Learning by doing. :D Kul att se Buffy undervisa flocken. Glad också att Spike får vara sig själv och faktiskt ha lite kul med Buffy och småflickorna istället för att vara galen och/eller bli torterad :)

Tinwiel skrev:Dawn och Xander. Också fint. Nä, förresten, jääättefint.


Finfint :cry: *snyftar och ler. Gillar verkligen Xander den här säsongen. Han har mognat och skulle nog bli en bra pappa i framtiden. Tur att det finns någon i Scooby-gänget som faktiskt är en normal människa. Och med ett sånt stort hjärta!
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » lör nov 06, 2004 1:14

Flisa skrev:
VelocityBoy skrev:Avsnitt ägs förstås av Michelle Trachtenberg...


Kan inte annat än hålla med ända ut i fingerspetsarna! :)


Det borde finnas en Dawn appreciation society också...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Emily » lör nov 06, 2004 3:38

SPIKE: I'm... fine. Couple of ribs ain't quite set right since... I'm fine.

BUFFY: Lemme see.

SPIKE: No, it's just—

BUFFY: Spike. (tries to touch his ribs)

SPIKE: (he stops her, holding her hand) I'm gonna be OK.



Jag fick fjäril i magen
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav dizzy » lör nov 06, 2004 3:56

Angående Faith och Slayer-linjen så är det väl kanske bara så att de inte vill ägna tid åt att ta upp den rätt komplicerade historien här.

spoilers Dirty Girls och framåt:
och om de skulle nämna Faith för mycket så förtar det ju en del av effekten när hon väl dyker upp.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » lör nov 06, 2004 5:20

Nån mer som tänkte att Amanda kunde var en vampyr som skulle lura Dawn och döda henne? Minns att det var min teori när jag såg avsnittet första gången, innan det avslöjades att det faktiskt var Amanda som var the potential.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Nightcrawler » lör nov 06, 2004 12:24

Bra avsnitt! Bäst var ju scenen mellan Dawn och Xander på slutet! Är han möjligtvis den största hjälten av dom alla? En mycket gripande, vacker och rörande scen...Resten av avsnittet var okej, lite småkul idé med "slayer-skolan"...Avsnittet får en 8:a av mig, men slutscenen skulle vara värd en 10:a ;)
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Nightcrawler » lör nov 06, 2004 12:28

dizzy skrev:Angående Faith och Slayer-linjen så är det väl kanske bara så att de inte vill ägna tid åt att ta upp den rätt komplicerade historien här.

spoilers Dirty Girls och framåt:
och om de skulle nämna Faith för mycket så förtar det ju en del av effekten när hon väl dyker upp.


Men å andra sidan är det ganska självklart att hon kommer dyka upp igen. Skulle de ha struntat i henne hade det varit mycket, mycket konstigt! Hon livar ju upp det hela en del ;)
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron