Vad tycker du om sista säsongen?

Här pratar vi mest om Säsong 7

Inläggav VelocityBoy » tis dec 14, 2004 13:29

noike skrev:Om man bortser från komiken så platsar Mayor Richard Wilkins III definitivt mer på den listan än de där två. De gjorde de eftersom de var "onda". Borgmästaren såg sig aldrig som riktigt ond, utan mer att han gjorde vad han gjorde eftersom han var tvungen för "allas bästa" ur sin egen synvinkel. Att äta en massa studenter var mer ett nödvändigt offer.


För mig är Warren och Caleb mycket mer otäck än borgmästaren då hans ondska är mer saga (han vill bli en demon som skall härska över jorden) precis som Glorys, det är mycket otäckare att se in i ett sinne som Warrens som i mångt och mycket är en vanlig människa men som genomför horribla brott.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav noike » tis dec 14, 2004 14:10

VB: om man ser ondskan i sig själv ja, men borgmästaren var mycket mycket mer mänsklig. Både Caleb och Warren föll i det där "Lookit me everybody! I'm frelling Evil!" för mycket för att jag ska se dem som något annat än vanliga film-bad guys. Lite mer kompetenta i och för sig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » tis dec 14, 2004 19:27

Både Caleb och Warren led väl av mindervärdeskomplex och ville ha uppmärksamhet, de skulle "visa" alla som sett ner på dem förut, i alla fall Warren. Sådanna personer kan ta sig till med istort sett vad som helst. Det är sånna som beväpnar sig och går in i skolor och skjuter.
Borgmästaren var en trygg och egentligen trevlig person, han behövde inte bevisa något. Så jag tycker också att Caleb och Warren är värre, deras syfte var simplare.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Binchy » mån jan 24, 2005 10:21

Mycket bra säsong, har väldigt svårt att rangordna säsongerna. Tycker oftast att den säsong som jag ser för tillfället är den bästa. Och just nu har jag sett klart säs 7. Det känns väldigt sorgligt att det är den sista, jag vill se meeeeer. :cry:

Håller med många tidigare här att Caleb och Warren är mycket skrämmande i sin vanlighet.

SITarna är med lite väl mycket, de borde ha varit mer i bakgrunden. Kennedy är ju, precis som hon själv säger, en rikemansunge som alltid fått vad hon pekat på. Med en sådan uppväxt är det antagligen svårt att lära sig bli ödmjuk och böja sig för andra.

Jag tycker också att många avsnitt i mitten flyter samman. Första och andra gången jag såg säs 7 (på Divx) hade jag dock inga menyer mellan avsnitten, det gjorde väl sitt till för att göra att de flöt samman. Slutet är också lite väl kort, plötsligt är alla übervamps döda och allt rasar samman. Tycker att de kunde ha gjort Chosen till ett dubbelavsnitt, som första avsnittet på 6 säsongen, 80 min istället för 40. Allra bäst hade väl varit om de gjort den feature-lång. En final efter sju år bör ju vara något alldeles extra.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 24, 2005 12:27

Jag tycker att sista säsongen är lätt den mörkaste och den med mest ondskefull stämning. Av alla 10+ värdens undergång scoobisarna har förhindrat känns ingen mer oundviklig än denna, särskilt när man får se hur även gemene man märker av det genom att fly stan. De borde ha sänkt Sunnydale tidigare. ;)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Lipton » tis jan 25, 2005 19:40

Ang det här om vem som var mäst lämpad som ledare.
Det mest naturliga hade varit, tycker jag, att Giles hade varit den som tagit på sig ledar rollen, han är det äldsta (förutom Spike då) och han är en watcher, det är meningen att han ska ta reda på fakta och ge den till slayern så att hon kan göra sitt jobb. Ska hon leda alla andra så blir hon distraherad och därmed en sämre slayer, det här bråket de hade om vem som ska leda var onödigt, vad var Giles roll igentligen. En slayer har väl inte som uppgift att vara en ledare hon är en krigare. Giles kom väl inte ens upp som förslag när de tjatrade om vem som skulle leda. Jag tycker att det var konstigt att inte han tog den rollen. Även om Buffy aldrig varit den som lytt order så kunde han i alla fall hållt ordning på de andra så att Buffy kunnat jobba i fred.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav A bear » tis jan 25, 2005 19:51

Problemet med Giles är väl att han i samband med Wood/Spike-affären tappade inte bara Buffys och Spikes förtroende - de två mäktigaste krigarna i hela gänget - utan i viss mån kom att tvivla på sitt eget omdöme också.

Det som retar mig med sjuan - som av och till är fantastisk - är att den känns slarvig. Gång på gång. Rena idiotiska grejer som går rakt emot allt vi fått lära oss i 6 år (man kan inte dränka en vampyr!). Oförklarliga personlighetsförändringar hos vissa roller. En arc som är så stor att de ofta glömmer av att avsnitten även måste vara intressanta var för sig. Ett upplägg där vissa avsnitt blir lååånga transportsträckor och andra känns löjligt ihoptryckta. Beasties som i ena sekunden är odödliga och i nästa blir damm bara man nyser. Halvhjärtade sistaminuten-omskrivningar av hela slayermytologin. Till skillnad från i princip allt under de 6 första säsongerna känns den helt enkelt inte genomtänkt (t o m Initiative-storyn var ju genomtänkt, bara inte speciellt bra). Om det beror på att Joss var frånvarande stora delar eller vad har jag ingen aning om, men... synd på så rara ärtor. Det hade förtjänat att bli den bästa säsongen någonsin. Den är bra, men inte bra nog.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav CheeseGuy » tis jan 25, 2005 20:01

Fast vampyrdränkningen och de klena Uruk... eh, *host* übervampyrerna kan ju faktiskt förklaras.

Men visst hade den säkert blivit bättre om Joss hade haft mer tid. Se bara på Angel säsong 5, som är den bästa Buffyversesäsongen.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav VelocityBoy » tis jan 25, 2005 20:06

CheeseGuy skrev:Se bara på Angel säsong 5, som är den bästa Buffyversesäsongen.


Han skrev fel han menar Buffy säsong 5 ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav eponinethen » sön maj 15, 2005 21:09

Jag har alltid tyckt att säsong 7 är en av de sämsta (eller, minst bra) säsongerna. Men, jag har nyligen helt bytt åsikt, faktiskt. Jag kommer nog aldrig bli ett stort fan av the potentials. Men om man bortser från dem som karaktärer är ju idén faktiskt riktigt god. Och förövrigt är säsongen riktigt bra. Den är väldigt olik de andra säsongerna, men å andra sidan är alla säsonger rätt olika varandra (och god knows att sista Angel säsongen är otroligt olik alla andra säsonger, men den är ändå min favorit säsong av AtS).
Hur som helst, senare delen av säsongen är ju verkligen så deprimerande och sjukt bra. Och så många avsnitt är helt otroligt bra (som Selfless, Help, Dirty Girls, etc). Bara grejen att de lyckas ta in så många av seriens karaktärer i denna säsong (Drusilla, Amy, Faith, Jonathan, Angel etc). Hur otroligt intensivt allt är i slutet. Hur stakt och sjukt mycket det är, hur hårt de måste arbeta och hur deprimerande karaktärerna blivit. Att de nästan tappat allt, varandra, sina liv, osv. Gah...

Okej, förlåt, jag kände mig bara tvungen att skriva en rant om min nyfunna kärlek till den sista säsongen och slutet av BtVS.
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » sön maj 15, 2005 21:16

Sjuan är definitivt den säsongen som bara fortsätter att växa ju fler gånger man ser den. Jag var väl heller inte en alltför stor fan från början, men mycket berodde kanske på att det var just sista säsongen. Men nu ligger den definitivt i toppen.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav eponinethen » sön maj 15, 2005 22:04

Jaa, jag kommer ihåg att jag var rejält besviken första gången jag såg slutet. Det är verkligen så skönt att känna hur jag ändrar åsikt. Detta är nog fjärde eller femte gången jag ser den, och jag har aldrig gillat den såhär mycket förut.
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Sara » mån maj 16, 2005 16:54

Säsong 7 är min favorit säsong...Älskar Andrew i säsong 7 :D ..Jag gillade inte Kennedy så mycket,elr inte alls..Men annars var det min favorit säsong ;p
Stop Touching My Magic Bone
Sara
Minion
 
Inlägg: 123
Blev medlem: 10 dec 2004

Inläggav Lipton » mån sep 19, 2005 20:28

Jag blev lite besviken över att det inte var mer extramaterial. De säger hela tiden i kommentarspåren att där fick vi klippa och där blev det för långt osv och det måste ju finnas tonvis med tokerier. Att de inte gör en dvd med extramaterial och ger ut. Jag skulle då köpa den. Fast det är väl ingen som har tid att gå igenom allt det där materialet förstås.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Lipton » tor dec 15, 2005 15:16

Man saknar även kommetarer från SMG och AH i extra materialet, de är ju inte med på något, jag tror SMG flimrar förbi lite i nått hörn bara, med AH var det en liten kort intervju, synd.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Forever Chosen » ons feb 22, 2006 17:54

Finns ingen serie som haft en sån bra sista säsong, alla får sin tid rampljuset och alla känslor man har lockas fram i denna säsong. Först när jag sett sista avsnittet förstod jag att det verkligen var slut. En konstig känsla må jag säga. Spike är den som gör det bästa intrycket på mig tillsammans med Buffy är dom oslagbara känns det som.

Finns ingen serie som gjort så stort intryck på mig
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav caffeineaddict » ons feb 22, 2006 20:18

Välkommen hit, Forever Chosen. Stark första dag, många inlägg och alla On Topic (vilket närmast är Off Topic för det här forumet vid det här laget ;) ). Fortsätt så!

Någon brukar jämt dyka upp och länka till den där tråden med Presentationslänkar vid det här laget. Alltid kul att veta vilka det här som hittar hit. :) Själv kommer jag aldrig ihåg var den gömmer sig...

Håller naturligtvis fullkomligt med om att ingen annan serie har gjort lika stort intryck. Damn, it's good!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » ons feb 22, 2006 20:34

caffeineaddict skrev:Stark första dag, många inlägg och alla On Topic (vilket närmast är Off Topic för det här forumet vid det här laget ;) ).


:D :D Det stämmer bara alldeles för väl.

Du är välkommen trots att du envisas med att vara on topic, FC! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Forever Chosen » ons feb 22, 2006 22:36

Tack för välkomnandet! Trevligt att vara här. Har smygläst här i nästan ett år och tyckte det var dags att regga mig igår, Bättre sent än aldrig ;)
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Zaxx » ons feb 22, 2006 23:05

Forever Chosen skrev:Tack för välkomnandet! Trevligt att vara här. Har smygläst här i nästan ett år och tyckte det var dags att regga mig igår, Bättre sent än aldrig ;)


Känns som om det är många som är här o lurkar... :D


VÄLKOMMEN!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tea » mån apr 03, 2006 11:39

Det här är helt klart den bästa säsongen.

Man känner frustrationen i alla. Efter conversations... börjar buffy suget sättas in, tycker ni inte det. Det här är en Buffy säsong med strategi och svek av en helt annan grad än de andra säsongerna. Du vill inte sluta titta på den, emn samtidigt vill du inte heller se klart, för du vill egentligen inte veta vad som kommer hända

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav eriked » mån apr 03, 2006 17:14

Jag var inte så förtjust i s.6 första gången jag såg den.. men nu när jag håller på och se om den tycker jag nästan att det är den bästa...hur som helst

S.7: har bara sett den 1 gång... så återkommer senare men jag tycker ändå att det är en väldigt passande sista säsong, den kändes väldigt planerad och hur ska jag säga... jag gillade den iaf, ska se om den sen kommer en uppdatering

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Isabella » sön apr 09, 2006 23:38

Jag tycker faktiskt denna säsong tillhör de bästa. Andrew är bara för rolig :D Caleb var lite läskig och det han gjorde mot Xander.. Tja.. Tur att han dog.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav buffy_angel » fre jul 07, 2006 18:23

hej ! jag tyckte sesången var lite seg och avsnitten med de blivande slayerserna var lite sega. Men det jag har väntat på hände. Buffy å spike "blev ett par " om så för en väldig kort tid i slutet så jag var jätteledsen när buffy sprän upp och spike dog ! Äntligen har Buffy fått känslor för spike. Deras kärlek är så kortvarig men ändå stark.Den har gjort att spike var beredd att döda drusilla och buffy sa nej till Angel. Men själva slutet i övrigt var det inget fel på lite väl öppet där vad som hellst kan hända jag blir så jävla nyfiken ! Men utan spike vet i sjutton ifall de blir lika bra ! Men jag kan ju inte säga att jag hade blivit annat än överlycklig om det hade blivit en sesång till ! Men vilket monster ska vara värre än den förste ? :?:
hej ! alla buffy älskare där ute ! skulle vilja chatta med någon som förstår sig på min kärlek till denna geniala serie .....
buffy_angel
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 27 jan 2006

Inläggav Ruccola » mån aug 07, 2006 14:41

Efter ett sommaruppehåll från forumet är jag nu tillbaka, och nu har jag dessutom sett hela serien! Jisses, att tv kan vara såhär bra!? Jag gillar både säsong sex och sju väldigt mycket, även om sexan nog är den bättre av dom.

Skön avslutning på serien, och jag hajade till ordentligt när Anya fick sätta livet till!Lite väl många potentials, som så många har påpekat, men jag älskar att de trollade så att vi fick asmånga slayers :)

Nu kommer mitt liv bli tomt och innehållslöst (förutom all Buffy-literatur jag nu kan läsa utan att bli rädd för spoilers), men jag har ju ändå en säsong med Angel kvar!
Senast redigerad av Ruccola mån aug 07, 2006 18:56, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav The Ankh » mån aug 07, 2006 14:53

Ruccola skrev:Efter ett sommaruppehåll från forumet är jag nu tillbaka, och nu har jag dessutom sett hela serien! Jisses, att tv kan vara såhär bra!? Jag gillar både säsong sex och sju väldigt mycket, även om sexan nog är den bättre av dom. Skön avslutning på serien, och jag hajade till ordentligt när Anya fick sätta livet till! Lite väl många potentials, som så många har påpekat, men jag älskar att de trollade så att vi fick asmånga slayers :)

Nu kommer mitt liv bli tomt och innehållslöst (förutom all Buffy-literatur jag nu kan läsa utan att bli rädd för spoilers), men jag har ju ändå en säsong med Angel kvar!


oooooo! Spoilermarkera! :?

Ja.. jag minns att jag oxåp blev vansinnigt förvånad! Både äöver Spikes och Anyas död. Sorglioga som faam :(
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Tob » mån aug 07, 2006 15:10

The Ankh skrev:
Ruccola skrev:Efter ett sommaruppehåll från forumet är jag nu tillbaka, och nu har jag dessutom sett hela serien! Jisses, att tv kan vara såhär bra!? Jag gillar både säsong sex och sju väldigt mycket, även om sexan nog är den bättre av dom. Skön avslutning på serien, och jag hajade till ordentligt när Anya fick sätta livet till! Lite väl många potentials, som så många har påpekat, men jag älskar att de trollade så att vi fick asmånga slayers :)

Nu kommer mitt liv bli tomt och innehållslöst (förutom all Buffy-literatur jag nu kan läsa utan att bli rädd för spoilers), men jag har ju ändå en säsong med Angel kvar!


oooooo! Spoilermarkera! :?

Ja.. jag minns att jag oxåp blev vansinnigt förvånad! Både äöver Spikes och Anyas död. Sorglioga som faam :(


Varför då?

Går man in i en tråd som handlar om vad man tycker om sista säsongen så får man väl vara beredd på att det står saker som händer i sista säsongen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav The Ankh » mån aug 07, 2006 15:29

ja kanske det. Var inte meningen att vara så vansinnigt anal. jag ska återgå till mitt ordinarie jag.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Ruccola » mån aug 07, 2006 17:56

Jag markerade nu, men citaten är ju fortfarande spoilade. Men som sagt, vågar man sig in i den här tråden borde man väl vara förberedd på det värsta :)
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav noike » mån aug 07, 2006 18:01

NEJ! Ank har fel. Börja inte med dumheter. Hade det varit spoilers för Angel, då skulle det varit markerat.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron