Vad tycker du om sista säsongen?

Här pratar vi mest om Säsong 7

Inläggav malavel » tor nov 18, 2004 22:02

Son_of_Giles: Håller med i allt förutom Kennedy. Den här gången störde jag mig inte alls på henne. Så hon är ok.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tor nov 18, 2004 22:04

Son_of_Giles skrev:Kan någon förklara Varför the First Evil vill utrota alla slayers?


Egentligen borde väl inte The First kunna utrota alla slayers, det kommer ju nya potentials hela tiden som kan ta över, dvs andra tjejer än dom som kom till Sunnydale. Eller är det så att om Buffy/Faith dör och inga andra potentials finns kvar just för tillfället, så dör slayerlinjen ut helt? När blir man eg en potential? Från födseln eller? I så fall så borde väl The Bringers ha tagit ihjäl yngre flickor också? Fast jag förstår om inte detta kan visas då det är för otäckt. Men alla flickor i Sunnydale är ju minst i tonåren. Ja, om nån förstod vad jag menade med det här svamlet och har en bra teori, så kom gärna med den! :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » tor nov 18, 2004 22:07

Tinwiel: Damn, jag vet att jag och (tror jag?) gaspode har haft den diskussionen någonstans men jag kommer inte ihåg var!

Serien ger ju inga lösningar på just det, men av det man ser får man väl tro att man inte heller aktiveras som potential förrän i tonåren.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor nov 18, 2004 22:11

caffeineaddict: men samtidigt belv Kendra tränad sedan hon var lite större än fosterstorlek ungefär. The First och utrotningen av slayers går inte att få ihop ordentligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » tor nov 18, 2004 22:17

Eller är det så att The First räknar med att vinna mot Buffy och gänget och när det väl har vunnit så är the First så mäktig, att det är en barnlek att eliminera eventuella potentiella slayers redan innan dom blivit aktiverade? Och om en slayer skulle råka bli aktiverad så är den så oerfaren och otränad att den inte har en chans?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Off » tor nov 18, 2004 22:17

Utrotar man alla över 12 så lär man ju inte ha några större problem med slayers de första åren man försöker ta över/förstöra världen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav VelocityBoy » tor nov 18, 2004 22:31

Jag gillar s7 pga av dessa saker

-Jag gillar märkta Buffy jag hade absolut inte velat se några s1-2 äventyr i skolan det hade varit helt inkonsekvent ur karaktärsutvecklingssynpunkt.

Det sagt så gillar jag att de går tillbaka till skolan, det känns fräscht och som en bra kontrast till mörkret för övrigt i säsongen.

-Jag älskar Dawn den här säsongen, hon är rolig, varm och vuxen.

-Buffy/Spike bitarna faller mig naturligtvis i smaken och jag tyckte faktiskt inte att Spike dominerade säsongen under början av den så var han ganska marginaliserad.

-Anya hade en riktigt bra utveckling under säsongen.

-Xander var sympatisk igen efter hans pod!person säsong.

-Andrew var lysande som en slags mini-Xander.

-Faith gjorde ett bra inhopp.

-Avslutningen på säsongen var helt lysande som jag ser det, perfekt alltifrån Godess!Willow, till christ!Spike och Buffys leende på slutet.


Vad som var en aning synd

-Willow fick inte riktigt den plats jag skulle ha velat.

-Giles var till största delen ganska osympatisk

-De skulle ha skrivit SITna som lite mindre irriterande Amanda var bra dock.

-Själva huvudstoryn var en aning ologisk här och var men det var inget jag hängde upp mig på.
Senast redigerad av VelocityBoy tor nov 18, 2004 23:02, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Allycat » tor nov 18, 2004 22:45

Vet inte riktigt var jag ska ställa denna fråga, men...
Hur gammal är egentligen Kennedy?
Amanda är ju lika gammal som Dawn, men hur stor ålderskillnad
är det mellan Willow och Kennedy?

Nån som vet?
"You know; Buffy: sweet girl, not that bright"
Användarvisningsbild
Allycat
Minion
 
Inlägg: 93
Blev medlem: 14 sep 2004
Ort: Jönköping

Inläggav noike » tor nov 18, 2004 22:48

Tror inte man fått veta Kennedys ålder, men hon verkar vara en av de äldre potentials. Skulle gissa på runt 18-19.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Son_of_Giles » tor nov 18, 2004 22:55

Faith! Hur kunde jag missa att beröma henne? :oops:

Hm, jag får väl lära mig att ta med mitt ros och inte bara mitt ris. Det jag inte klagar över tycker jag ju är ok eller väldigt bra! ;)
Son_of_Giles
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 03 maj 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Nea » tor nov 18, 2004 23:16

eponinethen skrev:Jag orkar inte ens gå in på the potentials, för många nya karaktärer så nära slutet.. De tog helt enkelt för mycket tid och uppmärksamhet från de relevanta karaktärerna och relationerna, som jag hade velat ta ett ordentligt förväl av.. vilket jag inte tycker att jag fick, tex Willow, Xander.. Willow och Xander och Giles, dessa karaktärer, hur sorgligt jag tycker att det är med dem i säsong 7, hur lite plats och tid och story de fick..

Håller med något alldeles otroligt vad gäller detta. Jag kan förstå att the Potentials har en del i storyn och att de också behöver få sin plats i rutan, men det känns så fel att dessa gnälliga, icke-personligheter får så pass mycket tid tillägnade sig i praktiskt taget varje avsnitt sedan de introduceras.

Jag hade inte haft så stora problem med dem om de hade haft något, vad som helst egentligen, som gör att de känns som "slayers-to-be". Exempel: Jag gillade Cassie enormt mycket; varför kunde inte hon fått vara med som Potential? T.o.m Shannon - som i stort sett bara får sitta och se förskräckt ut när Caleb predikar för henne, i Dirty Girls - hade mer närvaro i sina korta scener än the Potentials hade genom hela säsongen. Jag tycker det är synd och skam att de inte valde tjejer med lite mer karisma.

Så detta då att mycket av säsongens fokus ligger på dessa nykomlingar och inte på de karaktärer som i mitt tycke har förtjänat det och som jag verkligen är intresserad av att se, som t.ex Giles och Xander. De har sina stunder, men de känns trots det alldeles för få, så här den sista säsongen. Xander hade två helt underbart vackra tal, som jag får tårar i ögonen bara av att tänka på, men utöver det fick han inte göra så mycket mer än snickra igen trasiga fönsterrutor, för fyrahundrafemte gången älta sitt förhållande med Anya och få sitt öga utpetat. Scenen när Giles överfalls av gänget ute i öknen är så hysteriskt rolig att det nästan är värt falskspåret i att han skulle vara The First. Tycker bara det är så synd att han ska hamna så totalt på kant med Buffy angående Spike. Jag kan inte hjälpa att det känns som en något forcerad storyline, vars enda syfte är att skapa konflikt mellan dessa karaktärer för konfliktens skull. But that's me.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav Lipton » fre nov 26, 2004 10:11

Jag kommer inte i håg i vilken tråd vi talade om James förmåga att skapa kemi med vad som helst, men jag hittade citatet som jag pratade om .

If they told James Marsters that his new love interest was a cement block, he would have chemistry with the cement block. We would all be Spike/Cement Block shippers, and there would be a S/CB fic list, and whenever JM looked at the block just so, we would all post things like, "Whoa, Cement Block looked hot tonight." -- Amy/Bloody awful poet society.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Nyx » fre nov 26, 2004 13:38

Lipton: :D Jag hittade också cementklumps-citatet häromdan och fnissade förtjust!

Ang. säsong 7 så tror jag att jag i 7.22-tråden var lite för hård mot Kennedy. Har sett om början på säsongen och måste medge att hon är den som gnäller minst i början. Och som sätter gnällspikarna på plats...

RONA:(comes to Buffy, takes the sword) Like this'll do any good. I mean, what's the point?

KENNEDY: It's this end right here. Just stick that in the bad guys. Any more questions? (goes to the weapons chest and takes out a crossbow) This'll do me.

BUFFY: Are you sure you know how to use it?

KENNEDY: Since I was eight. (Buffy hands her a quiver of arrows)

Det är först i 7:15 "Get it done" när Buffy skäller ut SIT:arna efter att hon begravt Chloe som Kennedy börjar protestera och säga att Buffy är "Out of line". Efter det börjar hon bli lika irriterande som resten. Fast hon har sina ljusglimtar. Gillar t ex hennes "You are a goddess" till Willow i Chosen. :P

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » tis dec 07, 2004 10:31

Nu när jag ser om s.1 så lägger jag märke till hur mycket alla karaktärer har utvecklats utom Xander, han har nästan gått bakåt i stället. Efter allt som han varit med om så borde han bli mer hård eller tuffare, men han är nästan mesigare mot slutet än vad han var i början.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Eisa » tis dec 07, 2004 13:44

nej, jag tycker inte att han går bakåt i utvecklingen, möjligtvis står han och stampar på samma ställe. tycker dock att han hanterade anyas bortgång bra, kanske lite för vuxet...hade gärna sett fler tårar från hans sida. den reaktionen han får gör att man kan tro att han nästan hade anat sig till att det skulle bli så.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tis dec 07, 2004 13:52

Eisa: Det handlar väl också lite om att det var fem minuter kvar av serien och ingen ville att det skulle sluta med en ihopbruten och sörjande Xander. Det hade varit svårare att sluta på en så hoppfull ton då. Min gissning är att chocken över allt som hade hänt knappast hade hunnit slå till för någon av de närvarande.

Dessutom gråter aldrig Xander. Han fäller inte en tår under hela seriens gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Lipton » tis dec 07, 2004 14:07

Iofs så kan han ju gråta i regnet efter att han sticker från bröllopet, det skulle man ju inte kunna se.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav caffeineaddict » tis dec 07, 2004 21:13

Lipton: Naturligtvis kan det vara så, men jag tänker bara på de många svåra känslomässiga ögonblick som vi har sett Xander gått igenom, och att han aldrig har fällt en tår. Inte ens på slutet av The Gift när t.o.m. Giles gråter ögonen ur sig.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sprite » fre dec 10, 2004 16:43

Tycker inte om slutet. Det blir alldeles för opersonligt när de helt plötsligt blir så många. the Potentials är i mina ögon helt ointressanta, de är enbart i vägen.

Sedan tycker jag inte att det hade behövt vara ett så "storslaget" slut. Hela grejen med the first och monstrerna på slutet känns lite snott ur sagan om ringen.

Jag tycker att de hade kunnat gjort det mycket bättre och enklare.
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav Nadja » fre dec 10, 2004 22:59

Säsong 7 å säsong 6 var dom absolut bästa säsongerna enligt mig,karaktärerna har utvecklats och växt så mycket å dom e ennu underbarare än vad dom va i dom andra säsongerna,jag tycker att slutet var perfekt,förutom att spike dog,det borde ha slutat med att han å buffy blev ihop defenitivt!!!!
SPIKE:And I understand with perfect clarity exactly what you are. You're a hell of a woman. You're the one, Buffy.


BUFFY
(quietly) I don't wanna be the one.
Nadja
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 10 dec 2004

Inläggav Yog-Sothoth » sön dec 12, 2004 2:44

Jag älskade S7. Jag tror att mina tre favoritsäsonger är följande, utan inbördes ordning: 3, 2 och 7.

Resten är ungefär lika bra.

Det var två faktum som jag tycker drog ner säsong 7:

1. Seg början. I och med/efter Conversations with Dead People började det ta ordentlig fart dock, sen utöver vissa missar i mitten tycker jag allt var jättebra.

2. Spoiler AtS Awakening: Buffys ständiga tal och predikningar! Vad jobbigt det blev efter ett tag! I Awakening blir ju allting fånigare och fånigare, och i slutet håller Angel ett moraltal i äkta amerikansk Independance Day-anda, och man undrar vad fan som pågår. Sen visar det sig att det bara var en illusion, varpå man blir otroligt lättad.
Efter Buffys första tal till the Potentials hoppades jag på någon liknande upplösning, för talet var faktiskt lika töntigt. Detta gäller för samtliga kommande pep-talks. Författarna hade dock tillräckligt med insikt för att skriva in ett skämt där Andrew driver med hennes tal, men jag tycker de lika gärna hade kunnat radera dem.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav VelocityBoy » sön dec 12, 2004 2:57

Mönsterstudenten Thomas skrev:Seg början. I och med/efter Conversations with Dead People började det ta ordentlig fart dock, sen utöver vissa missar i mitten tycker jag allt var jättebra.


Jag tycker att de första nio avsnitten håller extremt hög klass och sedan blir det en svacka på mitten men början är för mig den stora behållningen tillsammans med avslutningen.

Mönsterstudenten Thomas skrev:Buffys ständiga tal och predikningar! Vad jobbigt det blev efter ett tag!


Det var nog med mening för att visa att general Buffy inte riktigt var så bra på att leda eller inspirera... jag tycker att de fungerar bra på det sätt och några av av talen är bra speciellt det då den där SIT tar livet av sig.

En sådan här sak kan nog också bli lite mer tjatig när man ser serien så snabbt som du har men visar man den en gång i veckan så kan man inte ha ett tal i avsnitt åtta och räkna med att det visar tittarna var Buffy står i sex månader till utan det måste upprepas några gånger (lite som att Buffy måste fightas i varje avsnitt för att det liksom är grejen men ser man flera avsnitt i rad så kan det kännas ganska tjatigt)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav noike » sön dec 12, 2004 3:09

VelocityBoy skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Seg början. I och med/efter Conversations with Dead People började det ta ordentlig fart dock, sen utöver vissa missar i mitten tycker jag allt var jättebra.

Jag tycker att de första nio avsnitten håller extremt hög klass och sedan blir det en svacka på mitten men början är för mig den stora behållningen tillsammans med avslutningen.


Damnit! Jag håller med VB. Mittenpartiet har rätt stora problem i och med att de blir en stor massa som man inte vet var den börjar eller slutar. De fungerar inte längre som enskillda avsnitt, och hastigheten är rätt seg så det fungerar inte perfekt som arc heller. Men början och slutet är wohooo!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » sön dec 12, 2004 3:18

Jag håller med noike och VB, även om svackan i S7 är relativt liten (både tidsmässigt och kvalitetsmässigt) i jämförelse med svackorna i t.ex. S4 eller S6. Men visst, det segar ner sig och blir sämre under perioden 7.10-7.13. Starten på säsongen är bra och ibland (Selfless!) fantastisk och sedan tycker jag ju att alla avsnitt fr.o.m. 7.14 är väldigt bra eller ännu bättre än så.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Yog-Sothoth » sön dec 12, 2004 3:27

VelocityBoy skrev:Det var nog med mening för att visa att general Buffy inte riktigt var så bra på att leda eller inspirera... jag tycker att de fungerar bra på det sätt och några av av talen är bra speciellt det då den där SIT tar livet av sig.

En sådan här sak kan nog också bli lite mer tjatig när man ser serien så snabbt som du har men visar man den en gång i veckan så kan man inte ha ett tal i avsnitt åtta och räkna med att det visar tittarna var Buffy står i sex månader till utan det måste upprepas några gånger (lite som att Buffy måste fightas i varje avsnitt för att det liksom är grejen men ser man flera avsnitt i rad så kan det kännas ganska tjatigt)

Så har jag faktiskt inte tänkt på saken. När man streckkollar på en säsong har liknande avsnitt i följd en tendens att smälta samman till ett enda avsnitt - såsom kring 7.10 där det bara kändes som massa jobbiga tonårsbrudar som satt och skrek.

EDIT: Jag tycker att Caleb var en av de läskigaste "monstren" om man nu kan kalla honom för det. Någonting med hans prästutseende måste det ha varit... jag fann honom mycket mer skrämmande än alla vampyrer i serien.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav VelocityBoy » sön dec 12, 2004 12:06

Mönsterstudenten Thomas skrev:EDIT: Jag tycker att Caleb var en av de läskigaste "monstren" om man nu kan kalla honom för det. Någonting med hans prästutseende måste det ha varit... jag fann honom mycket mer skrämmande än alla vampyrer i serien.


Jo han var ganska otäck och tillsammans med Warren (på slutet) kanske det värsta Buffy har mött... jag tror att de spelar in att de två karaktärerna är så "vanliga" deras ondska känns därmed mer påtaglig och trovärdig om man jämför med en karaktär i en gummimask eller en lite halvtokig-bimbo-hellgod.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Yog-Sothoth » sön dec 12, 2004 12:20

VelocityBoy skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:EDIT: Jag tycker att Caleb var en av de läskigaste "monstren" om man nu kan kalla honom för det. Någonting med hans prästutseende måste det ha varit... jag fann honom mycket mer skrämmande än alla vampyrer i serien.


Jo han var ganska otäck och tillsammans med Warren (på slutet) kanske det värsta Buffy har mött... jag tror att de spelar in att de två karaktärerna är så "vanliga" deras ondska känns därmed mer påtaglig och trovärdig om man jämför med en karaktär i en gummimask eller en lite halvtokig-bimbo-hellgod.

Något sådant. På samma sätt tyckte jag den läskigaste orchen i LoTR-trilogin var den i TTT som försökte äta upp Merry och Pippin. Också väldigt mänskligt utseende... brrr...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav VelocityBoy » sön dec 12, 2004 12:28

Mönsterstudenten Thomas skrev:Något sådant. På samma sätt tyckte jag den läskigaste orchen i LoTR-trilogin var den i TTT som försökte äta upp Merry och Pippin. Också väldigt mänskligt utseende... brrr...


Har tyvärr inte något minne av den...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Eisa » tis dec 14, 2004 11:33

åh...merry och pippin...börjar alltid gråta när jag tänker på dem :(
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav noike » tis dec 14, 2004 13:03

VelocityBoy skrev:Jo han var ganska otäck och tillsammans med Warren (på slutet) kanske det värsta Buffy har mött... jag tror att de spelar in att de två karaktärerna är så "vanliga" deras ondska känns därmed mer påtaglig och trovärdig om man jämför med en karaktär i en gummimask eller en lite halvtokig-bimbo-hellgod.


Om man bortser från komiken så platsar Mayor Richard Wilkins III definitivt mer på den listan än de där två. De gjorde de eftersom de var "onda". Borgmästaren såg sig aldrig som riktigt ond, utan mer att han gjorde vad han gjorde eftersom han var tvungen för "allas bästa" ur sin egen synvinkel. Att äta en massa studenter var mer ett nödvändigt offer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron