7x11 - Showtime

Här pratar vi mest om Säsong 7

Thunderdome?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
5%
6
2
5%
7
12
32%
8
13
35%
9
7
19%
10
1
3%
 
Antal röster : 37

7x11 - Showtime

Inläggav Off » lör jan 31, 2004 17:26

Ingen tråd om det här avsnittet där Buffy ännu en gång får rejält med stryk men till slut lyckas hon döda übervampen. Ett helt ok avsnitt där vi får en del info om varför saker är som det är. Vi får veta att The First har "anfallit" nu pga att Buffy är tillbaka i livet igen efter att gänget väckte henne till liv i s06. Detta var tydligen ajabaja och därav en massa ondingar.

Annars handlar avsnittet mest om hur gänget + SITarna börjar bli rädda och hur Buffy till slut visar att det finns alltid ett sätt att besegra de monster som skickas mot en.

Inget jättespeciellt men inte dåligt heller. Avsnittet höjs enormt pga sista scenen med Spike och Buffy. Scenerna mellan James och SMG är överlag de bästa i hela s07.

Bäst i test:
Andrew: I'm bored. Episode one bored.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav gaspode » lör jan 31, 2004 17:42

För min del känns det konstigt det här med att the First går till attack för att de återupplivade Buffy i S6.
Hon dog ju redan i S1, och det var då slayer-linen påverkades...
Jag har ju inte sett Chosen, så där kanske förklaras en hel del?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » lör jan 31, 2004 17:48

Vet inte om det kan ha något med tiden att göra. Det var ju inte många minuter hon var död i s01. Nu hade hon ju begett sig till himmelen och allt var som det skulle. Sedan ändrades plöstligt "världen" pga att Willow använde väldigt kraftig magi. Kanske kan ha med saken att göra, fast vem vet.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » lör jan 31, 2004 17:58

Jag tror det bekräftade för the First att Buffy var en anormalitet och att det därigenom var möjligt att påverka slayer-linjen. Tidigare trodde de att det var en universell sanning att det alltid fanns en slayer, plötsligt fanns två, det blev inte tre och därför skulle det mycket väl kunna vara ingen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » lör jan 31, 2004 18:00

Hmm jo det kan nog stämma. Bra förklaring det där noike. Fast nu undrar man ju varför det inte kom en till Slayer när Buffy dog. Var det för att det redan kommit en innan? Kan en Slayer bara frambringa en Slayer till? Då hade fan allt funkat i mitt huvud. Jo så måste det vara. SPIKAT!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinder » lör jan 31, 2004 19:04

Jo ser det lite som om de har en staffetpinne som de skickar vidare, Buffy skickade den till Kendra som skicka den till Faith så när Faith dör så skulle en ny komma, Buffy var på ett sätt redan ute ur leken.
Sedan tittade ju The first fram redan första gången i säsong 3 tror jag det var, alltså kanske Buffys första död hjälpte den litegrann på nått sätt.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav caffeineaddict » lör jan 31, 2004 19:26

Jag hade en teori som brast när ögat sa att det var bristen i slayer-linjen som gjorde att The First fick kraft.

Före det här avsnittet trodde jag nämligen att det var så att The First kunde få kraft när något, mot naturens lagar, åkte tillbaka från himlen eller helvetet till "vår" dimension. Isf så hade The First fått sin kraft i Amends från att Angel precis återvänt (mot naturens lagar) från helvetet i Faith, Hope And Trick och sin kraft i S7 för att Buffy återvände från himmelen i Bargaining.

Men så var det ju visst inte, så det var ett rätt onödigt inlägg.

Stafettpinneteorin stämmer dock alldeles utmärkt, det är jag säker på!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Sparvid » fre apr 23, 2004 23:30

Okej, var det bara jag som under den första sekunden av flashbacken till telepati-dialogen reagerade ungefär: "Åh nej, det är nåt fel på skivan! Den hoppade tillbaka flera kapitel!" :o För det vore lite pinsamt...

Men hur många gånger ska det stackars huset attackeras egentligen? Jag blir förvånad om det fortfarande står kvar om 5-6 avsnitt om det ska fortsätta på det här viset (och klagar aldrig grannarna på oväsendet? :D )
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Re: 7x11 - Showtime

Inläggav brat » mån aug 09, 2004 12:47

Off skrev:Bäst i test:
Andrew: I'm bored. Episode one bored.


Jag är säker på att du har rätt, men eftersom jag satt upp denna replik som "jag fattar inte" på mitt papper tänkte jag passa på att be om en förklaring :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Off » mån aug 09, 2004 12:49

För vidare referens genomlid Star Wars Episode 1
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån aug 09, 2004 12:59

Showtime är rätt tveklöst S7:s svagaste avsnitt kan jag säga nu efter att ha fallit för Him:s charm. Det bättrar sig på slutet, fr.o.m. att huset attackeras, men fram tills dess är det halvljummet och oengagerande och det känns som att allt går på autopilot.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav brat » mån aug 09, 2004 13:57

Nu när jag kommit förbi "Never Leave Me" på min reprisrunda har jag hamnat på ett av mina favoritavsnitt för säsongen. Inte minst eftersom allt löser sig så fint och jag blir så glad!

+ Därmed har jag i princip sagt mina största plus. Jag gillar att Buffy äntligen får självförtroende nog att klara av att både stoppa Übervampen och att rädda Spike. Jag gillar verkligen telepatisamtalet och hela Showtime-grejen. Känslan är på topp igen efter förra avsnittets deprimernade svacka. (som jag för evigt tänker skylla på Giles) Att dessutom alla gnälliga potentials får svar på tal är en extra bonus!

- Jag kan förstå att någon potential skulle vara en pessimist eller att någon är bortskämd och ouppfostrad, men alla är ju det! Det finns inte en normal tjej där! Jag förstår inte varför Buffy bara tar deras skit (och låter Giles bygga på den) istället för att säga: "Det gick inte att döda den med en liten påle, jag provade. Nästa gång provar vi något annat tills vi kommit på vad som dödar den." Och ännu värre, HUR kan de klaga på att hon såg ut som ett stort blåmärke dagen efter en av de största fighterna någonsin. Det är ju inte som om de har bra läkkött bara av att vara potentials? De borde vara imponerade över hur snabbt Buffy återhämtar sig. Jaja, jag vet - det är meningen att jag inte ska gilla dem. Sedan är det ju klart att Eve/The First påverkar stämningen också. Min favorit: Vy! Värt att påpeka att Kennedy faktiskt inte är så fruktansvärt irriterande i det här avnsittet.

+ Andrew är på topp igen, hela scenen med Dawn och Andrew visar så mycket av hans karaktär! Härligt!
DAWN: Buffy said if you talked enough, I'm allowed to kill you.
ANDREW: Not even.
DAWN: Even.

- Beljoxa's Eye, kan du säga: onödigt? Det enda vi får ut av detta öga är att Buffys återkomst från de döa orsakade störningen. Något jag absolut köper. Men ögat känns onödigt och konstruerat. Hade mycket hellre sett att de använde någon annan, tidigare nämnd, metod för att få veta detta. Ännu värre är dock Anyas bisarra reaktion på ögat i fråga. Vad är hon rädd för? Jag förstår att de måste göra ögat märkvärdigt för att förklara varför de aldrig besökt det tidigare, eftersom det är konstruerat för avsnittet i fråga. Men vi får aldrig förstå VARFÖR. Anya är bara en fegis.
Spoiler resten av S7
Är det för övrigt ingen som tänkt på vad sista avsnittet hade kunnat orsaka för störning, vilka möjligheter det hade kunnat ge the First? Snacka om att störa Slayer-linjen.

Bästa karaktär: 1. Buffy 2. Andrew 3. Dawn (värst var Dawn är med på mina topplistor i S7!)
Bästa scen: Då Buffy räddar Spike. Som Spuffer finns det ingen annan scen värd att nämnas!
Bästa replik: ANDREW: He's a worse killer than me by... a way lot. :D

och så klart
SPIKE: She will come for me.

ANYA: You're rejecting my offer of sexual bribery? What am I, a leper in this town? I can't even give it away! (Gillar det mest eftersom det hänvisar till en av mina favortiscener med Anya och Spike!)

BELJOXA'S EYE: The eye sees not the future, only the truth of the now and before.
ANYA: Yes, we've all got that—it's called memory.

WILLOW: Last time I tried using magic, The First—it turned it around on me. Got inside. I felt it just surging through me, every fiber of my being. Pure, undiluted evil. I could taste it.
KENNEDY: How's evil taste?
WILLOW: A little chalky.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » mån aug 09, 2004 13:59

caffeineaddict skrev:Showtime är rätt tveklöst S7:s svagaste avsnitt kan jag säga nu efter att ha fallit för Him:s charm. Det bättrar sig på slutet, fr.o.m. att huset attackeras, men fram tills dess är det halvljummet och oengagerande och det känns som att allt går på autopilot.


Vad skoj att få tycka annorlunda en gång, HELT annorlunda. Än om jag vet att jag inte är helt ensam i min åsikt att Showtime är en av säsongens höjdpunkter! Måste dock fråga, tycker du "Bring on the Night" är bättre?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » mån aug 09, 2004 14:16

brat: Det tycker jag, även om BotN inte är någon jättehöjdare det heller. Men det har Juliet Landau, Kristine Sutherland, Buffy som får stryk, roligare Andrew-scener och som sagt det där talet på slutet som jag faktiskt tycker om.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » mån aug 09, 2004 18:26

Urrk jag gillar inte det här avsnittet...

Jag vet att man inte skall hänga upp sig på teknikaliteter i Buffy, det är känslan och budskapet som spelar roll, men varför är den oövervinnerliga übervampen helt plötsligt i allra högsta grad övervinnerlig och jag sitter och stör mig på att inte Buffy skaffar sig ett svärd när hon skall möta den igen... jaja det är väl bara jag.

Tortyrscenen där Spike doppas under vattnet är verkligen ett jättemisstag också... någon borde ha fått sparken efter den missen.

Spoiler Buffy s7

Beljoxas eye är ju också vansinnigt irriterande iom att det aldrig förklaras....

Allt som allt så känns det som att avsnittet karaktäriseras av missar den ena större än den andra och dessutom är de utspridda över hela avsnittet så att just när man har kommit över den ena så blir man påhoppad av nästa.

På plussidan så ligger som vanligt Dawn och Andrew de är verkligen livsviktiga för säsongen i den här delen.

Slutligen kan jag ju inte låta sista scenen med Spike och Buffy passera okommenterad efter att ha mumlat sitt hjärtskärande mantra, "-she will come for me", för att klara tortyren så räddas han tillslut, såklart! av Buffy och hennes tårfyllda blick när hon skär ned honom gör att jag förlåter resten av avsnittet... :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav brat » mån aug 09, 2004 23:52

VelocityBoy skrev: varför är den oövervinnerliga übervampen helt plötsligt i allra högsta grad övervinnerlig och jag sitter och stör mig på att inte Buffy skaffar sig ett svärd när hon skall möta den igen...


Här är jag inte med. Visst finns det många saker att klaga på i S7 och jag kommer inte försvara alla men än så länge har jag inga större problem. Hitills har hon mött en Übervamp i två avsnitt. I förra avsnittet fick hon totalstryk och i det här avsnittet klarar hon av den utan allt för stora svårigheter.

- Först och främst är det en STOR skillnad på de två mötena, inte hennes vapen eller Übervampens styrka utan Buffys självförtroende. I nästan varenda fight när något saknats för henne i hela serien, har det varit självförtroende. När hon tror/vet att hon kan klara av det ser hon andra kreativa möjligheter i fighterna och tål dessutom mer och ger därmed inte upp så lätt.
- För det andra anser inte jag att det är märkvärdigt stor skillnad på Übervampens styrka. Även den blir ju säkert påverkad om motståndet är annorlunda, mer självsäkert. Vi konstarerar att den tål små pinnar i hjärtat. Vi konstaterar att man kan hallshugga den om man tar i nog mycket.
Spoiler resten av S7
Det är ju inte som att de helt plötsligt går att döda med varenda liten påle eller som att hon börjar göra Matrix-manövrar. Ännu.
Här hade hon bara en dålig fight och en bra fight. En dålig dag och en bra dag. Det märkvärdiga är att hon inte på en gång insåg att vampyren inte var så tuff (fortfarande tuffare än en vanlig vampyr dock)... men jag antar att Giles drog ned hennes självkänsla. Men jag menar, Kakistos - STOR påle. Hon prövar en liten påle och sedan är det dags för krismöten där de redogör för hur inget kan döda den och hur Buffy var deras sista hopp - vad ska de göra nu, hon kanske dör? Är de dumma i huvudet eller, sedan när ger man upp efter ett försök!? Men hon kanske verkligen är så korkad att hon behöver att vampyren svarar: "Hehe, slayer, jag tror du tog en för liten påle" som KissingToast gjorde. Oj, det var inte mening at bli så upprörd. :P


VelocityBoy skrev: Slutligen kan jag ju inte låta sista scenen med Spike och Buffy passera okommenterad efter att ha mumlat sitt hjärtskärande mantra, "-she will come for me", för att klara tortyren så räddas han tillslut, såklart! av Buffy och hennes tårfyllda blick när hon skär ned honom gör att jag förlåter resten av avsnittet... :)


Undrar om det är det som händer mig också :D Nejdå, jag är rätt säker att jag gillar resten av avsnittet också.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav latarmig » tis aug 10, 2004 1:30

brat skrev:Hitills har hon mött en Übervamp i två avsnitt. I förra avsnittet fick hon totalstryk och i det här avsnittet klarar hon av den utan allt för stora svårigheter.


Själva poängen med en Übervamp är väl att den ska vara i det närmaste oövervinnelig. I annat fall är den ju inte mycket mer än en vampyr som Buffy dödar utan att ens avbryta konversationen under en patrullering. Det finns ju demoner som är bra mycket tuffare motståndare än de flesta vampyrer, men just här ska man framställa någonting så svårslaget att Buffy själv börjar misströsta. Den känslan tycker jag de lyckas alldeles utmärkt med att frammana. Inte tycker jag heller att Buffy klarade av Übervampen för lätt. Han kastade omkring henne som en vante precis som när de möttes sist, och det var väl mest tur (vilken Buffy i och för sig räknat med) att hon till sist lyckades hyvla honom ovan axlarna.

VB's anmärkning om vapen tycker jag däremot är riktig. Alltför ofta gör de noll förberedelser när de står inför kommande hot. Det ser jag som en miss genom hela BtVS.


brat skrev:- För det andra anser inte jag att det är märkvärdigt stor skillnad på Übervampens styrka. Även den blir ju säkert påverkad om motståndet är annorlunda, mer självsäkert. Vi konstarerar att den tål små pinnar i hjärtat. Vi konstaterar att man kan hallshugga den om man tar i nog mycket.


Tyvärr måste jag ge dig rätt här, vilket är mycket irriterande eftersom det innebär att mina protester ovan är fullständigt uppåt väggarna. :-)

Spoiler 7x22
Från att Buffy mötte Übervampen första gången till och med "Showtime" framställs den som en oerhörd motståndare som en slayer kanske oftare förlorar än vinner mot. Det är enligt min mening precis så det ska vara. :-) Sedan kommer finalen och varenda nybliven slayer (utan erfarenhet) dödar Übervampyrer i parti och minut. Det blir på några sekunder mer dammigt än det är under min säng! Tydligen var de inte så farliga. Nä, det gillar jag inte.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » tis aug 10, 2004 9:11

latarmig skrev:Han kastade omkring henne som en vante precis som när de möttes sist, och det var väl mest tur (vilken Buffy i och för sig räknat med) att hon till sist lyckades hyvla honom ovan axlarna.


Här slår du huvudet på spiken... det är helt okej att Buffy besegrar übervampen bara några dagar efter första mötet men det känns som att hon inte ser till att ändra på förutsättningarna utan hon möter den på samma sätt fighten ser ungefär likadan ut (han tar ingen skada av hennes attacker och hon blir omkringkastad som en trasdocka) och sedan helt plötsligt besegrar hon honom. Jaja det är väl som brat säger att hennes inställning (efter sin egen krigsförklaring) har förändrats men jag hade velat se honom halshuggen med samma snygga svärd som Buffy stöter i hjärtat på Anya.

Spoiler Buffy s7 ep22

Jag stör mig faktiskt inte lika mycket på übisarnas svaghet här framförallt pga att avsnittet är så bra i övrigt... :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav latarmig » tis aug 10, 2004 10:56

Jag fortsätter på 7x22-temat i rätt tråd. Det blir så svart annars.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » fre aug 13, 2004 2:20

Halvägs i S7 och Buffy borde använda mer svärd och vapen i allmänhet helt enkelt.

Jag har varit ganska förtjust i avsnitten från och med Conservation with dead people. Mycket tack vare att de är så beroende av varandra. Det blir ett annat slags behov av att se mera. Säsongs arcen är ju ruggigt intressant, kan mycket väl utveckla sig till den bästa säsongs arcen under samtliga säsonger. Stör mig dock en del på att man inte fick se hur det egentligen gick för Giles, men samtidigt är det ett läckert knep för att hålla intresset upp hos publiken. Det börjar dessutom klarna lite kring varför det inte dök upp någon ny Slayer efter det att Buffy hade dött. Något som nästan irriterade mig under hela säsong 6.

Andrew börjar bli vass.

I`am Bored, Episode one bored
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Koala » tor nov 04, 2004 18:58

Ett bra avsnitt. Enda som drog ned var Buffys lilla tal på slutet.. Jag ger det en åtta!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav CheeseGuy » tor nov 04, 2004 19:09

Koala - vad var det för fel på Buffys "tal"? Hon sade som det var och samtidigt vad de behövde höra, vilket jag tycker fungerar då det inte heller var överdrivet dramatiskt.

-De potentiella dråparna är väldigt irriterande i det här avsnittet. Fast man måste tänka på att det till stor del var The Firsts (i form av Eve) fel.

-Jag har inte sett, läst eller ens hörtalas om "Misery", men Andrews referens var verkligen hysterisk. "Episode 1 bored" och hans diskussion om Timothy Dalton är andra favoriter.

-Scenen där Buffy dödar vampyren var faktiskt bättre i censurerad version. I orginalversion ser det ju fruktansvärt ut då ljud och bild inte stämmer överens.

-Slutscenen är fin.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » tor nov 04, 2004 19:25

Tob skrev:Det börjar dessutom klarna lite kring varför det inte dök upp någon ny Slayer efter det att Buffy hade dött. Något som nästan irriterade mig under hela säsong 6.


Men det var väl ändå självklart? Buffy -> Kendra -> Faith. Buffy har redan för vidare facklan. Hon har redan aktiverat sin efterföljare så det kan hon inte göra igen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » tor nov 04, 2004 19:32

Skulle "Him" vara bättre? hmm.... håller inte med, förutom scenen då Spike hindrar Buffy från att spränga upp principal Wood..

Nja, det här är inte nåt av mina favvo-avsnitt, och mini-slayersarna bara gnäller hela tiden, men åk hem då om det inte passar... se hur länge ni överlever då...

MEN! Slutscenen mellan Buffy och Spike gör att det ändå får en 7a av mig, den var jättefin, när Spike tar i henne för att se om hon är "corporeal", och hon tittar på honom med tårar i ögonen...

Dessutom gillade jag telepati-grejen, varför har dom inte använt sig av det förut, eller är det Willows utökade magiska krafter som gör att dom klarar av det nu? Funderade jag på.... Om dom har gjort det förut och jag har glömt det så får ni gärna påminna mig. :)

Andrew. Behöver man säga mer. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav CheeseGuy » tor nov 04, 2004 19:36

Tinwiel skrev:Dessutom gillade jag telepati-grejen, varför har dom inte använt sig av det förut, eller är det Willows utökade magiska krafter som gör att dom klarar av det nu? Funderade jag på.... Om dom har gjort det förut och jag har glömt det så får ni gärna påminna mig. :)


Öppningscenen i Bargaining och i Grave (fast då var hon visserligen ond).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Koala » tor nov 04, 2004 19:41

CheeseGuy Låter på tok för klyschigt
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav CheeseGuy » tor nov 04, 2004 19:43

Koala skrev:CheeseGuy Låter på tok för klyschigt

Sen när bryr sig Buffy om att det hon säger låter klyschigt? :D
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Koala » tor nov 04, 2004 19:45

Hon har aldrig gjort det, men jag har alltid gjort det.
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Tinwiel » tor nov 04, 2004 19:49

ah, just ja, nu kom jag ihåg, iaf den från "Grave" men inte "Bargaining", jag måste nog se om avsnitten. Verkar ju väldigt praktiskt, och jag kan förstå att Willow kan det, men att Buffy och Xander kan, det blev jag imponerad av... Det kanske bara funkar när Willow är med? Eller kanske är det sånt man lär sig när man varit en scooby tillräckligt länge och står varann nära...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Shetani » tor nov 04, 2004 20:11

Eller så kunde Buffys hjärnvågor flyta bättre genom allt gnäll från wannabe-slayersen :D
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron