7x11 - Showtime

Här pratar vi mest om Säsong 7

Thunderdome?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
5%
6
2
5%
7
12
32%
8
13
35%
9
7
19%
10
1
3%
 
Antal röster : 37

Inläggav Garim » lör apr 08, 2006 22:35

Riktigt bra. Buffy saves the day! Och på ett bra sätt... Gillar verkligen S7 nu :)

Kul med alla Slayer-wannabes... Spännande att se var det här tar vägen.

Och Andrew är kul! Referens till Mad Max och Episode I. Den första positiv, den andra... inte så mycket :D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » ons jul 04, 2007 19:30

Oh my. Vilken sörja av likadana avsnitt de tre senaste har varit. Jag blir så... besviken för det finns hittills *inget* avsnitt av S7 som sticker ut och det värsta är att jag antagligen måste vänta till Dirty Girls för det. Kanske Storyteller. Iofs CWDP sticker ut, men är för mycket yada-yada för mig = jag tycker inte om avsnittet så mycket. Hittills i säsongen inte en enda 8: a (eller bättre)! Och kanske bara två eller tre 7: or varav Him är en av dem. Vad är det som pågår?

Problemet är att arcen känns så stark på nåt vis, men inte är det. Det som förstör är the Potentials. I detta avsnitt tar de lätt upp minst 25% av tiden med gnäll. Gnäll, gnäll, gnäll. Okej, att de är rädda, men snälla, hade det kunna få ta upp 15% av tiden på sin höjd? Då hade vi kanske haft ett riktigt bra avsnitt här. Som det är nu så är detta avsnitt ytterligare ett i massan.

Fighten på slutet diggar jag dock även om jag fick nån konstig allergisk reaktion då Buffy sa "Here endeth the lesson".

Jag gillar också Spikes ansiktsuttryck då han inser att det är riktiga Buffy (scenen speglar en klassiker i Intervention). Nice! Men innan dess var det verkligen oroande för då man i 2-3 avsnitt tyckt att Spikes scener varit tråkiga så börjar det bli riktigt underligt.

Läste på dvdforum.nu att jag tyckte att S7 höll en jämn nivå, precis som S3. Och på det sättet är de lika varandra. Jämna. Men 2002/2003 tyckte jag uppenbarligen att S7 var jämn på en högre nivå. :eek: Det har jag i så fall inte tyckt sen jag såg avsnitten för första gången (och det är lätt hänt att man är mer positiv då, kan fortfarande inte förstå de positiva kommentarer jag lyckades få fram under Veronica Mars S2...). Sen slutet av S7 och framåt har jag alltid tyckt att S7 är den näst "sämsta" säsongen.

Nåväl, Showtime får 5 av 10. Lite jazz hands nu då det är showtime hade kanske hjälpt? Var är Tara då man behöver henne? :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » ons jul 04, 2007 19:50

Jag tycker att många avsnitt sticker ut i säsong 7 och jag tycker att det är en väldigt stark säsong. Visst, the potentials är jobbiga ibland, men annars tycker jag om säsongen riktigt mycket. Det enda problem jag egentligen har är att the scoobies int känns lika tighta längre, det är tråkigt för jag tycker att det är vänskapen mellan the cour four och deras relationern till de andra regularna (Anya, Spike och Dawn) som är det allra bästa i serien. Joss sade ju att säsong 6 handlade om att vännerna skulle glida mer och mer ifrån varandra för att sedan hitta varandra igen i slutet, ändå tycker jag att de är längre ifrån varandra här i S7 än vad de nästan någonsin var i S6. Kanske bara är jag men ändå?

Men avsnitt som sticker ut var det, hmm: Selfless (vilket jag såg du inte gillade jättemycket men för mig så får avsnittet en 8 för jag gillar det skarpt), Him, CWDP, Potential (jag gillar Dawn här och jag älskar slutet), Storyteller, LMPTM (som jag såg irriterade dig, jag gillar det iaf :) ), Dirty Girls, Touched och Chosen (dock så är i princip alla de sista avsnitten fr.o.m DG väldigt bra arcavsnitt!).

Säsong 7 är inte men favoritsäsong, men jag gillar den iaf mer än 1, 4 och kanske till och med 3.
Men jag hoppas det blir ljusare för dig i ditt tittande snart :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jul 04, 2007 19:59

Ja, jag hoppas det själv jag också. Att få sätta en 9:a på ett S7-avsnitt känns dock mer och mer avlägset. Tror till och med jag har en eller två nior i S1...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » ons jul 04, 2007 20:01

Chosen? Det måste väl ändå vara minst en nia, tio för mig!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jul 04, 2007 20:03

Det är långt ifrån en fullpoängare för mig. Jag har alla gånger jag sett säsongen gillat Dirty Girls mer.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » mån jan 18, 2010 16:59

Det här avsnittet känns lika tråkigt som Bring On the Night. Jag klarar inte av the Potentials. Det kan aldrig någonsin ha funnits några karaktärer som gnäller så mycket som de gör. Kan de sluta få det att låta som om allt som händer är Buffys fel också? Herregud. Den enda som inte gnäller är Kennedy, men henne irriterar jag mig på av andra anledningar. Och vad har de gjort med Giles? Han är jättetråkig.

Andrew gillar jag i alla fall, men jag tycker att han blir aningen för mycket i det här avsnittet.

Det bästa här är slutscenen med Buffy och Spike. Jag älskar deras ansiktsuttryck och när Spike tar tag i Buffys axel.

Favoritcitat:
Andrew: Keep the chatter down! Or, speak up so I can hear you. I'm bored. Episode I bored.

Betyg: 4
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav WillowGirl » ons dec 01, 2010 0:45

"Im the thing that monsters have nightmares about". Buffy är FÖR cool.
Tyckte om scenen när Buffy, Xander och Willow pratar med varandra via tankar :)
Den sista scenen var fin.
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare