Tycker att de slösat för mycket tid tidigare i säsongen på ovesäntligheter, så nu när det verkligen gäller blir allting lite genomstressat.
Det är MYCKET kvar som jag vill se hända i sista avsnittet, hur ska de ha tid med att bekämpa the First samtidigt?
Sen är jag ju lite spoilad också, men det får man ta.
Det här avsnittet då? Det kommer bli lite allmänt om de senaste avsnitten också eftersom jag inte skrivit något om dem än.
Buffy har ju inte varit särskilt trevlig tidigare i säsongen. (Nästan till den grad att jag undrat om Joss vill att tittarna skall tycka att det vore ok att starta på en ny kula utan Buffy/SMG i en eventuell Spin Off)
Nu kommer hon ju till sist på det (i förra avsnittet), och det var väl bra..
Faith medvetslös, igen.

Kan inte påstå att jag gillade Angels entré..
"God, I've missed watching this" och "You are SO gonna lose"
fjantigt. Får hoppas han blir lite coolare och har nån poäng i sista avsnittet då.
Det är lustigt hur Sunnydale varit totalt avfjärmade från det som hände i L.A. under tiden.

Jag måste nämna Dawn/Xander-grejen som jag tyckte var ganska kass..
Hur många ggr har Buffy nu gjort misstaget att föröska överbeskydda Dawn? Och varför har de en Taser liggande i bilen? Och hur cool är Dawn som Tase-ar Xander i full fart?

Anya/Andrew-delen var lite gullig, men kanske inte vad jag skulle vilja se krutet lagt på i det här skedet av serien... Andrew är bra ihop med vem som helst numera.
Jag tycker att Angel S4 har varit ganska överlägsen Buffy S7, och jag kan inte tänka mig att Chosen kommer förändra saken, även om det garanterat kommer vara bra.

Det tog ett tag, men jag börjar svälja Mal som Caleb iaf

Och sen dog han. Förmodligen kommer han väl tillbaka i en form eller annan i sista avsnittet... Kändes väldigt löjligt annars när the First tog över hans kropp, han var ju hur farlig som helst redan innan, och verkade inte farligare just då iaf. Å andra sidan vet jag ju inte vad som hände när Spike var på den där vingården där han skulle uppehålla Caleb..
Den där Guardian-personen var väl lite konstig, och varför exakt hade de gömt det där vapnet?
Jaja, jag är såklart spänd inför sista avsnittet, men det var ändå inte "Måste se vidare"-känslan man har haft för många tidigare säsongsavslutningar.