7x21 End of Days

Här pratar vi mest om Säsong 7

Bara ett betyg kvar efter det här!

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
5%
7
1
3%
8
10
27%
9
17
46%
10
7
19%
 
Antal röster : 37

Inläggav CiX » sön nov 21, 2004 0:56

Shetani skrev:
noike skrev:
JRT skrev:Excalibur rostade inte. Tror inte att tidens tand har någon inverkan på mystiska vapen.


Bah, aluminium-svärd...


Quiet, boy, respect the shiny scythe.


and dont keep calling it a scythe!!
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Shetani » sön nov 21, 2004 1:06

CiX skrev:
Shetani skrev:
noike skrev:
JRT skrev:Excalibur rostade inte. Tror inte att tidens tand har någon inverkan på mystiska vapen.


Bah, aluminium-svärd...


Quiet, boy, respect the shiny scythe.


and dont keep calling it a scythe!!


Ah, men om man inte kallar den scythe så hade Willow aldrig fått säga "Scythe does matter.", eller hur? ;)
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav Lipton » mån nov 22, 2004 16:42

Langtry skrev:
Lipton skrev:Ja det känns verkligen tråkigt att man snart har sett sista avsnittet. Tur att vi i alla fall har Angel kvar.


Vi har ju inte ens det kvar :(
Dumma, dumma WB :evil:


Har ju bara sett 4:ans sändningar så jag har mycket Angel kvar :D
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Nyx » tis nov 23, 2004 2:15

Lipton skrev:Har ju bara sett 4:ans sändningar så jag har mycket Angel kvar :D


Är i samma sits - massa Angel kvar att gotta mig åt :D . Men stämmer det att 4:an bara tänker visa färdigt s1 och sen inget mer? :(

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis nov 23, 2004 2:18

Nyx skrev:Är i samma sits - massa Angel kvar att gotta mig åt :D . Men stämmer det att 4:an bara tänker visa färdigt s1 och sen inget mer? :(


Det är tv4 så det scenariot borde man räkna med från början.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: 7x21 End of Days

Inläggav Yog-Sothoth » fre dec 10, 2004 19:01

Nu har jag i princip streckkollat på hela S7. Jag har bara Chosen kvar. Men jag tänker hålla mig lite... inget har nånsin känts så svårt kan jag säga er. :)

Jag har hur många frågor i huvudet som helst som jag hoppas få svar på, men för att göra upplevelsen lite bättre skall jag smälta resten av säsongen lite först.

För övrigt tycker jag att Angels entré var hur bra som helst. Jag förstår inte riktigt vad som menas med att han inte är sig själv där; har man kollat på Angel har man sett att han har utvecklats och blivit en mer avslappnad, utåtriktad person, även om han jämfört med de flesta människor är rätt träig. Dömer man Angel efter hans tidigare inhopp i Buffy så kan detta inhopp nog verka konstigt, dock.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Re: 7x21 End of Days

Inläggav VelocityBoy » fre dec 10, 2004 19:08

Mönsterstudenten Thomas skrev:Jag förstår inte riktigt vad som menas med att han inte är sig själv där


Spoiler Angel s4

Det vi opponerar oss mot är att han var helt knäckt i slutet av s4 pga att han hade blivit av med kvinnan han älskade och sonen han älskade ännu mer... att han dyker upp och spotter ur sig skämt känns lite märkligt med tanke på att det bara är någon timmes bilfärd städerna emellan.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Re: 7x21 End of Days

Inläggav CheeseGuy » fre dec 10, 2004 19:26

VelocityBoy skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Jag förstår inte riktigt vad som menas med att han inte är sig själv där


Spoiler Angel s4

Det vi opponerar oss mot är att han var helt knäckt i slutet av s4 pga att han hade blivit av med kvinnan han älskade och sonen han älskade ännu mer... att han dyker upp och spotter ur sig skämt känns lite märkligt med tanke på att det bara är någon timmes bilfärd städerna emellan.


[Angel S4]
Han var väl inte knäckt i slutet av säsongen? Cordy var i koma, visst, men det hade hon varit ett tag, och före det hade hon inte varit sig själv på en hel säsong. Och Connor borde han vara glad för (och han ler faktiskt när han står utanför fönstret i slutet av Home, och det ser inte ut som att han är på väg att bryta ihop). Så situationen är väl trots allt den bästa på länge för honom. Dessutom tycker jag att han beter sig likadant i början av säsong 5 (tveksamt som argument, men värt att ha i åtanke).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Re: 7x21 End of Days

Inläggav Yog-Sothoth » fre dec 10, 2004 19:29

CheeseGuy skrev:
VelocityBoy skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Jag förstår inte riktigt vad som menas med att han inte är sig själv där


Spoiler Angel s4

Det vi opponerar oss mot är att han var helt knäckt i slutet av s4 pga att han hade blivit av med kvinnan han älskade och sonen han älskade ännu mer... att han dyker upp och spotter ur sig skämt känns lite märkligt med tanke på att det bara är någon timmes bilfärd städerna emellan.


[Angel S4]
Han var väl inte knäckt i slutet av säsongen? Cordy var i koma, visst, men det hade hon varit ett tag, och före det hade hon inte varit sig själv på en hel säsong. Och Connor borde han vara glad för (och han ler faktiskt när han står utanför fönstret i slutet av Home, och det ser inte ut som att han är på väg att bryta ihop). Så situationen är väl trots allt den bästa på länge för honom. Dessutom tycker jag att han beter sig likadant i början av säsong 5 (tveksamt som argument, men värt att ha i åtanke).

Det var en till sak med Angel jag tänkte kommentera, som säkert redan har nämnts tidigare här; hur i tidslinjen ser detta ut? Hinner han verkligen till Sunnydale med tanke på allt som händer i LA? Detta tänkte jag dock ta efter Chosen, då jag hoppas på en förklaring till detta där. Så ni behöver inte svara. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Re: 7x21 End of Days

Inläggav VelocityBoy » fre dec 10, 2004 19:44

CheeseGuy skrev:[Angel S4]
Han var väl inte knäckt i slutet av säsongen? Cordy var i koma, visst, men det hade hon varit ett tag, och före det hade hon inte varit sig själv på en hel säsong. Och Connor borde han vara glad för (och han ler faktiskt när han står utanför fönstret i slutet av Home, och det ser inte ut som att han är på väg att bryta ihop). Så situationen är väl trots allt den bästa på länge för honom. Dessutom tycker jag att han beter sig likadant i början av säsong 5 (tveksamt som argument, men värt att ha i åtanke).


Spoiler Angel s4 och 5

Ja okej då helt knäckt var väl att ta i men att han skulle ha kommit över Cordy för att hon hade legat i koma i någon månad är ju barockt och dessutom så är det först nu han har kunnat ta in det fullt ut, innan fanns det ingen tid att reflektera.

Angående Connor så visst han är glad för att Connor är lycklig men det måste ju kännas jätteskönt att veta att för att hans älskade son skall vara glad så får han inte minnas sin far eller någonsin umgås med honom

Jag tycker fö att Angel är mopey i hela s5, vilket jag ser som en direkt effekt av vad som hände med Connor och Cordy det och att de är mitt i 'the belly of the beast'
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Re: 7x21 End of Days

Inläggav CheeseGuy » fre dec 10, 2004 19:56

VelocityBoy skrev:
CheeseGuy skrev:[Angel S4]
Han var väl inte knäckt i slutet av säsongen? Cordy var i koma, visst, men det hade hon varit ett tag, och före det hade hon inte varit sig själv på en hel säsong. Och Connor borde han vara glad för (och han ler faktiskt när han står utanför fönstret i slutet av Home, och det ser inte ut som att han är på väg att bryta ihop). Så situationen är väl trots allt den bästa på länge för honom. Dessutom tycker jag att han beter sig likadant i början av säsong 5 (tveksamt som argument, men värt att ha i åtanke).


Spoiler Angel s4 och 5

Ja okej då helt knäckt var väl att ta i men att han skulle ha kommit över Cordy för att hon hade legat i koma i någon månad är ju barockt och dessutom så är det först nu han har kunnat ta in det fullt ut, innan fanns det ingen tid att reflektera.

Angående Connor så visst han är glad för att Connor är lycklig men det måste ju kännas jätteskönt att veta att för att hans älskade son skall vara glad så får han inte minnas sin far eller någonsin umgås med honom

Jag tycker fö att Angel är mopey i hela s5, vilket jag ser som en direkt effekt av vad som hände med Connor och Cordy det och att de är mitt i 'the belly of the beast'


[Angel S4]
Han har förstås inte kommit över henne, men som sagt ser väl situationen ändå bättre ut än innan. Sen kommer han dessutom iväg från LA, och träffar Buffy, så det är ju inte heller konstigt att han beter sig lite annorlunda.

[Angel S5]
Han är väl tjurig för att han arbetar för en ond advokatfirma där hans anställda motarbetar honom, och att Spike jävlas med honom. Men du kan mycket väl ha rätt. Jag ska tänka på det nästa gång jag de avsnitten. Jag har alltid upplevt hans beteende i Conviction som lättsamt tjurig.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Binchy » ons feb 02, 2005 17:35

Tinder skrev:Tolkade det första gången jag hörde det att han menade yxhuvudet, spetsen vid hantaget och de klubbliknande bladen just efter handtagen. Fast var så länge sedan jag såg just den scenen nu så...
...säger han att den kan döda vampyrer på tre sätt eller bara att den kan döda på tre sätt?


Det var så jag tolkade det också. ÄLSKAR ljudet som blir när Buffy svingar den.

Väldigt bra avsnitt. Det jag mest tänkte på när Angel dök upp (eftersom jag bara sett första säsongen av Angel, (massa Angel kvar att se för mig :D :twisted: )) var att han har åldrats en hel del för att vara en odödlig vampyr (men det är väl svårt för DB att låta bli att åldras).

Weelchair-fighten var läcker.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » fre mar 18, 2005 12:57

Fyra sidor kommentarer och ingen nämner Anyas kanske finaste ögonblick sen "The Body"?
ANYA: Well, I guess I was kinda new to being around humans before. But now I’ve seen a lot more, gotten to know people, seen what they’re capable of and… I guess I just realized how amazingly screwed up they all are. I mean, REALLY REALLY screwed up in a monumental fashion. And they have no purpose that unites them so they just drift around blundering through life until they die… which they know is coming yet every single one of them is surprised when it happens to them. They’re incapable of thinking about what they want beyond the moment. They kill each other, which is clearly insane!
And yet here’s the thing. When it’s something that really matters, they fight. I mean, they’re lame morons for fighting, but they do. They never… they never quit. So I guess I will keep fighting, too.
ANDREW: That was kind of beautiful. You love humans.
ANYA: I do not!
ANDREW: Yes, you do. [sjunger] You love them…
ANYA: Stop it! I don’t love them and I’ll kill you if you tell anybody.

Emma Caulfield, shalalalala. Lägg märke till att exdemonen, som aldrig riktigt begripit sig på det där med känslor fullt ut, nästan citerar Glory i "Weight Of The World" - och ändå kommer fram till rätt slutsats. ("Chosen")
Och en väldigt fin slutnot för Anya också. Det passar att de får strida sida vid sida; båda har - av helt olika skäl - kommit fram till att de nog inte går levande ur det här. Andrew för att han har ett brott att sona, Anya för att hon till slut har något att strida för.

Sen jo, hela twisten på slayermyten känns lite konstlad. (Var var guardians när Glory eller Angelus hotade att förstöra hela världen?) Men det sätter ju upp den där smygarcen med slayerns ursprung - och begränsningar - som gått ända sedan "Restless", så OK.

Angel är alltid fånig i Buffy, så jag har inga problem med att han är det här. De var ju tvungna att sy ihop den tråden.

Och så ÄLSKAR jag scenen med Caleb och Buffy i början. Hela idén med serien nerkokad till en enda liten scen; big bad som inte ens kan föreställa sig att den där lilla blondinen kan vara starkare än han.
CALEB: So… you found it. Not impressed. ’Cause the question now, girly-girl, is can you pry it from solid rock before I come over there and... Darn.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Djehuti » tor apr 28, 2005 20:33

Bild

;)
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav Lipton » ons dec 14, 2005 16:30

Dawn när hon "letar" efter armborsten i bilen.
- I don´t leave crossbows around all willy-nilly. Not since that Miss Kitty Fantastico incident.

Det här la jag inte märke till första gången jag såg avsnittet.
:D Så betyder det alltså att katten dödades av en armborst. Det var därför den försvann.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav latarmig » ons dec 14, 2005 18:32

Att hon bara nämner det i förbigående är så snyggt. Jag lade inte heller märke till det första gången.

Att låta oss komma på det själva visar för övrigt på omsorg om fansen.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Binchy » lör feb 25, 2006 15:23

GUARDIAN We forged it in secrecy and kept it hidden from the Shadow Men who—
BUFFY Yeah, met those guys. Didn’t really care too much for ’em.
GUARDIAN Ah, yes. Then you know. And they became the Watchers and the Watchers watched the Slayers… but we were watching them.


Betyder det att Quentin Travers är närmare watcher-originalet, än godhjärtade Giles?


Måste erkänna att jag gillar Kennedy mycket bättre den här gången. Hon är tuff, tar tag i saker, get things done, och viker sig inte för något. Hon står för det hon säger, tycker och gör.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Lipton » sön mar 26, 2006 14:24

Skulle Quentin Travers vara en guardian då menar du?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav latarmig » sön mar 26, 2006 16:04

Som jag fattat det står guardians och watchers emot varandra. Så Travers är snarare en mer typisk watcher än Giles (precis som Binchy sa). Quentin ligger närmare the shadow men i sättet att se på vad som ska göras och hur.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Binchy » mån mar 27, 2006 8:14

Lipton skrev:Skulle Quentin Travers vara en guardian då menar du?


Nej, en Shadow Man. Guardians verkar ju bara ha funnits till, liksom, inte agerat på något sätt.

Giles är snarare lite av en Guardian.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Garim » tor apr 13, 2006 20:21

Ett riktigt bra avsnitt. Jag gillar skarpt vapnet Buffy hittat, med tanke på orsaken att det användes...
Det var för att det fanns i Fray (the comic book), som skapades innan slutet av Buffy...

Jag visste innan att Angel skulle komma tillbaka, och jag tyckte att han gjorde det på ett bra sätt. Undrar nu hur Spike reagerar i nästa avsnitt när han såg dem kyssas... Spike, var med lite i det här avsnittet, men de scener han hade var bra. Det kändes som om han och Buffy kom närmare varandra.

Andrew + Anya är kul förståss.

Det var också känslosamt när Buffy och Faoth pratade med varandra i sovrummet där Faith låg.


Ok... Ett enda avsnitt kvar... Och det startar snart :P
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Glorificus » tor apr 13, 2006 21:23

Garim skrev:Ok... Ett enda avsnitt kvar... Och det startar snart :P

Iiih, läskigt... man får en sån konstig känsla när det nästan är slut... man vill verkligen, verkligen se hur det kommer att sluta, men man vill verkligen, verkligen inte att det ska ta slut! ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav eriked » ons nov 01, 2006 10:27

Härligt avsnitt. Steget ner från förra dock men still...
Till mycket ett uppladdningsavsnitt med mångahärliga scener. Anya/Andrew scenerna t.ex.
ANYA: Yeah, they're going to look like mortally wounded Easter baskets.
POTENTIAL: What?
hihi

Gillar den härliga buffystämmningen när fr.allt Willow och Giles letar efter info kring vapnet. Hängde inte med på "indian-hus-grejen" hur kom de fram till det och att den låg så där lägligt till. Alla verkade veta iofs (Caleb, Angel, Spike). Får kanske se om avsnittet då.

Dawn delen känns lite fånig däremot. Antar att den finns för att visa att Buffy hittat sig själv igen efter hennes reckless körning tidigare. Alltså att hon nu inte längre håller med om att hon skulle offra sin syster som hon sa tidigare. Men ändå...

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör jul 07, 2007 18:20

Nej, detta avsnitt är inte så överdrivet bra. Lite tråkigt. Höll på att spejsa ut en gång då jag tror det var Spike som snackade, men jag kommer sorgligt nog inte ens ihåg.

Anyas tal på sjukhuset hade kunnat vara bra om det inte var för smörmusiken som lades på i bakgrunden. *suck*

Händer det ens nåt i detta avsnitt? Jag kommer inte ihåg fast att jag slutade se det för tio minuter sen. Caleb dör, verkar det som, och Angel kommer och är helt out of character (se tidigare inlägg i denna tråd) och det är enbart deprimerande.

Fanns några bra scener, antagligen med Faith, men som sagt... kommer inte ihåg.

5 av 10 (Hm, jag måste dock ha röstat 6 eller nåt eftersom 0 personer i skrivande stund satt 5. Oh well...)

Originalkommentar från 2003 skrev:Hmm, detta avsnitt gjorde mig enormt irriterad! För det första så överlever Kennedy!! Nu hade de ju chansen att ta livet av henne. Damn! Faith användes inte alls utan i stället får vi höra Anya snacka i timtal. Ni har dissat henne hela säsongen, så fortsätt med det och låt oss se mer Faith! Avsnittet var dessutom för långsamt och i slutändan ointressant. Tanten i kryptan = slöseri med tid! Hallå, detta är näst sista avsnittet av Buffy någonsin!!!!!

Samtalet mellan Spike och Buffy kändes krystat, jag vet inte varför. Tror inte att det var SMG:s och JM:s fel dock, de är ju alltid bra.

Men det som gjorde mig rent ut sagt förbannad var Angel!! (spoiler Angel S4) Håll er borta från honom, BtVS-författare! Han har nyss get upp sin son och hans kärlek ligger i en koma och kanske kommer att dö och han har varit deprimerad ett helt år. Men i Buffy skrivs han som världens flirt som ler fånigt hela tiden och säger saker som inte är in character. Han var riktigt j-vla dåligt skriven. Angel kommer alltid att älska Buffy, men han har precis förlorat sin son! Som att han kommer att stå och flina och bara vänta på att få hångla på Buffy?!

Som sagt, detta avsnitt gjorde mig oerhört irriterad! och inte var det särskilt bra heller. Okej, inte mer.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav mattek72 » lör jul 07, 2007 20:00

AKS skrev:Fanns några bra scener, antagligen med Faith,


Alla scener med Faith är bra scener. :D

Angel kommer och är helt out of character


Det störde mig väldigt när jag såg detta avsnitt första gången.

Spoiler Angel S4 Han beter sig som om allt vore som det ska. Om han nu nödvändigtvis skulle vara med, så kunde han åtminstone fått uppföra sig efter vad som hänt med Connor och Cordelia.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav AKS » lör jul 07, 2007 20:12

Hear, hear, mattek72!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » lör jul 07, 2007 20:46

mattek72 skrev:Spoiler Angel S4 Han beter sig som om allt vore som det ska. Om han nu nödvändigtvis skulle vara med, så kunde han åtminstone fått uppföra sig efter vad som hänt med Connor och Cordelia.

(spoiler Angel S4) Jag tycker snarare att det är rimligt att han spelar glad inför Buffy. Hon behöver inte mer att tänka på. (Hur långt den förklaringen räcker vet jag inte, jag minns inte det här jättebra.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Echolls » sön jan 24, 2010 21:44

Ett helt okej avsnitt. Inte så bra som man kanske borde förvänta sig av det näst sista avsnittet av serien, men rätt så nöjd är jag ändå.

Buffy och Spikes scen är det bästa med avsnittet. Mycket mer rörande än Spikes tal i Touched.

Hur Angel beter sig när han kommer tillbaka har jag inte så mycket problem med längre. (spoiler Angel s4) Visst känns det konstigt med tanke på allt som hänt i LA med Connor och Cordy, men jag skulle inte vilja att han är helt deppig när han kommer till Sunnydale heller. Han vill nog inte tynga Buffy med sina problem när det är så mycket som pågår där samtidigt och så tror jag inte att han någon lust att prata om det som hänt heller. Jag väljer att se det som att han medvetet spelar över lite för att Buffy inte ska märka att han mår dåligt och känna sig tvungen att fråga honom om det. Dock så avskyr jag deras kyss. Jag förstår att de vill göra fansen nöjda, men det känns bara så fel efter Buffys natt med Spike. Och inte bara därför, jag tycker inte att det skulle ha känts passande ändå, hur mycket jag än gillade dem som par tidigare. Hur som helst så tycker jag i alla fall att det är bra att Angel dyker upp. Han var en sådan stor del av serien tidigare att det inte känns mer än rätt att han är med i slutet också.

Favoritcitat:
Buffy: I don't know how you felt about last night, but I will not—
Spike: Terrified.
Buffy: Of what?
Spike: Last night was... God, I'm such a jerk. I can't do this.
Buffy: Spike...
Spike: It was the best night of my life. If you poke fun at me, you bloody well better use that, 'cause I couldn't bear it. It may not mean that much to you, but—
Buffy: I just told you it did.
Spike: Yeah...I hear you say it, but... I've lived for soddin' ever, Buffy. I've done everything. Done things with you I can't spell, but... I've never been close to anyone. Least of all, you. 'Til last night. All I did was... hold you, watch you sleep. And it was the best night of my life. So, yeah... I'm terrified.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Averno » lör mar 27, 2010 23:55

Jag håller med dig. Den kyssen var vidrig.
Förstörde hela avsnittet trots att "mitt halsband" dyker upp där..
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 06 okt 2006
Ort: Nödinge

Inläggav WillowGirl » tis dec 07, 2010 17:45

Coolt när Angel dök upp FAST jag gillade inte heller kyssen, den var onödig!
Och så jädra rätt åt Caleb även om han kommer med rätt pricksäkra oneliners ibland. Jag föredrar Caleb död!

Gillade rullsolskriget med Anya och Andrew :) Blev ju sugen på det själv!

Få se vad Dawn hittar på nu också, gissar på att hon kör raka vägen tillbaka. Attans.

Så, ett avsnitt kvar nu att se då... :O
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron