7x21 End of Days

Här pratar vi mest om Säsong 7

Bara ett betyg kvar efter det här!

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
5%
7
1
3%
8
10
27%
9
17
46%
10
7
19%
 
Antal röster : 37

Inläggav VelocityBoy » ons aug 18, 2004 20:45

Sus@n: jag tror inte det... han verkar verkligen vara genomsympatisk och väldigt god vän med Joss som uttryckte tacksamhet för att han ställde upp.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sus@n » ons aug 18, 2004 20:47

VelocityBoy skrev:Sus@n: jag tror inte det... han verkar verkligen vara genomsympatisk och väldigt god vän med Joss som uttryckte tacksamhet för att han ställde upp.


Okej. Kanske de inte får göra så längre då? Någon ny amerikansk bestämelse? Ingen aning.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav VelocityBoy » ons aug 18, 2004 20:48

Jag har ingen aning jag spekulerar bara men jag har fått det intrycket av DB... du kan mycket väl ha rätt.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Ai » ons aug 18, 2004 21:15

När End of Days visades så hade sista avsnittet av säsong 4 av Angel -'Home' - precis visats och i den händer detta:

Spoiler för AtS 4x22 - 'Home':

LILAH [...] (hands Angel a file)

ANGEL (opens the file, reads) Sunnydale. (takes out an amulet from the file)

LILAH That nifty, little bauble comes with the file. Apparently, it's crucial for some kind of final battle. Guess they're in short supply up Sunnydale way. A bit gauche for my taste, but, hey, not a slayer.


Lite senare i slutet tar Angel amuletten och sätter sig i en limousine som först tar honom förbi Connors nya hem och sen fortsätter på en kustväg...


Så för dom som såg serierna från början när dom sändes så tycker iallafall jag att det var ganska tydligt att Angel skulle komma till Sunnydale.

Annars brukar väl Joss och Co vara ganska noga med att inte sätta ut namn i förtexterna om det ska bli ett överraskningsmoment. Hur det är med betalningen det har jag ingen aning om - men jag har svårt att tänka mig att Joss skulle betala David mindre bara för att han skulle vilja överraska tittarna.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav brat » ons aug 18, 2004 23:06

Ai skrev:Hur det är med betalningen det har jag ingen aning om - men jag har svårt att tänka mig att Joss skulle betala David mindre bara för att han skulle vilja överraska tittarna.


Det är väl troligare att det är så att det betalar mer att ha en sådan roll som nämns i förtexterna. Men ingen säger att man inte FÅR betala mer till någon som istället finns i eftertexterna. Ibland passar det ju bara bättre. Men det är en större merit att vara i förtexterna.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Illyria » fre sep 17, 2004 0:41

För alla som har danska TV2, på söndag visas de två sista Buffy-avsnitten på rad:
End of days + Chosen, följt av Angel 5x02 Just rewards :)

Kalaset börjar 13.10
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Koala » ons nov 17, 2004 19:50

Vankapraktrashnikov.



Känns som avsnittet inte har så mycket själv utan mest binder ihop 20-22.
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Ai » ons nov 17, 2004 20:59

brat skrev:
Ai skrev:Hur det är med betalningen det har jag ingen aning om - men jag har svårt att tänka mig att Joss skulle betala David mindre bara för att han skulle vilja överraska tittarna.


Det är väl troligare att det är så att det betalar mer att ha en sådan roll som nämns i förtexterna. Men ingen säger att man inte FÅR betala mer till någon som istället finns i eftertexterna. Ibland passar det ju bara bättre. Men det är en större merit att vara i förtexterna.


Absolut ger normalt 'förtextroller' mer betalt - helt enkelt för att det är större roller i avsnittet än 'eftertextroller' och dessutom naturligtvis en bättre merit att föra in i CV't. Det jag menar är de specifika gånger nån skådis inte stått förrän i eftertexterna för att inte förta överraskningen för tittarna.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav noike » ons nov 17, 2004 21:42

Ai skrev:Annars brukar väl Joss och Co vara ganska noga med att inte sätta ut namn i förtexterna om det ska bli ett överraskningsmoment.


Det stämmer men oftast enbart på första sändningen. På repriserna har de satt till namnet bland guest stars i bröjan, det är någon kompromiss. DVD-verisonerna är de senare utom i ett av fallen: när Giles kommer tillbaka i slutet av säsong 6.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » ons nov 17, 2004 22:07

noike skrev:Det stämmer men oftast enbart på första sändningen. På repriserna har de satt till namnet bland guest stars i bröjan, det är någon kompromiss. DVD-verisonerna är de senare utom i ett av fallen: när Giles kommer tillbaka i slutet av säsong 6.


Nej? Var har du hittat den infon? Jag såg End of Days på originalsändningen och Boreanaz namn var i början då med. Garanterat, för jag irriterade mig på det. Med undantagen Lie to Me och Bargaining (som ju var i två delar från början) har jag inte hört talas om att något avsnitt skulle ha ändrats mellan TV-sändningen och DVD:erna?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons nov 17, 2004 22:10

caffeineaddict skrev:Nej? Var har du hittat den infon? Jag såg End of Days på originalsändningen och Boreanaz namn var i början då med. Garanterat, för jag irriterade mig på det. Med undantagen Lie to Me och Bargaining (som ju var i två delar från början) har jag inte hört talas om att något avsnitt skulle ha ändrats mellan TV-sändningen och DVD:erna?


Har för mig att de nämnde detta på ett kommentarspår. Men jag kan mycket väl ha fel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav malavel » tor nov 18, 2004 18:20

De har börjat med skakiga kameror. Förstår inte hur jag kunnat missa det tidigare. Usch och fy! Hatar sånt. Joss sa vid nått tillfälle att han förbjudit sånt trams. Gav han in för trycket i sjunde säsongen?
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Sparvid » tor nov 18, 2004 18:43

Måste bara fråga en sak jag såg nyss som jag glömde att fråga om första gången jag såg avsnittet: Giles säger att The Scythe kan döda på tre sätt. Okej, man kan hugga huvudet av en vampyr, man kan använda träpålen på änden, ooooch...? Är det något jättetydligt tredje sätt som jag missat? Reflektera solljus med bladet? :?
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav Ai » tor nov 18, 2004 18:43

malavel skrev:De har börjat med skakiga kameror. Förstår inte hur jag kunnat missa det tidigare. Usch och fy! Hatar sånt. Joss sa vid nått tillfälle att han förbjudit sånt trams. Gav han in för trycket i sjunde säsongen?


I Firefly var det nästan uteslutande handkameror och steadycam, extremt lite dolly, det kan ju bero på det - han saknade Firefly!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Mr_Jack » tor nov 18, 2004 19:00

avsnittet var nyss på kanal 5 och herregud va bra det var... så otroligt otroligt skönt när caleb börjar typ "if you think you can pull it out of massiv rock..." och buffy bara drar vapnet i fråga, caleb; "darn" och ansiktsutrycket och jösses, det var underbart

kul att angel kom tillbaka, undrar bara vad som händer med spike... jag hade anat att angel skulle komma tillbaka i detta avnittet med en liten ledtråd från kanal 5 "heard you maybe needed a hand", jag var nästan säker på att det var han som skulle säga det.
Mr_Jack
Minion
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 16 nov 2004

Inläggav CheeseGuy » tor nov 18, 2004 19:29

Visst är det här egentligen en transportsträcka, men avsnittet innehåller så många underbara scener att det är omöjligt att inte älska det:


-Calebs "darn" och hans ansiktsuttryck när Buffy hämtar yxan.
-Diskussionen mellan Buffy och Xander i köket.
-Anya och Andew, både när de tar hand om de skadade och på sjukhuset.
-Wheelchair fight!
-Härlig fight i slutet mellan Caleb och Buffy.
-Angel! (och jag tycker faktiskt inte att han är "out of character").
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Shetani » tor nov 18, 2004 19:35

Jag tyckte inte Angel skulle vara där till att börja med. ¬_¬
Kändes lite: "Hoho, här kommer stora killen och räddar dagen!". Visst så fixade Buffy Caleb själv sen, men jag tyckte bara Angel var lite off. I övrigt ett bra avsnitt. :)
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Re: 7x21 End of Days

Inläggav Tinwiel » tor nov 18, 2004 20:33

gaspode skrev:Det är lustigt hur Sunnydale varit totalt avfjärmade från det som hände i L.A. under tiden. :) Vad skulle hänt om Jasmine och The First vann på båda ställena? The First borde ju åtminstone vara medveten om vad som pågår i resten av världen. Dessa är kanske orsaker till att det inte funkar så bra att ha två serier i samma universum på olika kanaler..


Håller med, det här har jag också funderat på, efter att jag såg Angel s4, jag har skrivit lite om det i Ats s4-tråden.

Spoiler Angel s4
Det kanske hade funkat om the Beast hade jobbat för the First, men det som hände med Jasmine gjorde mig bara förvirrad och frustrerad för att det inte gick ihop. Det hade varit att föredra om författarna i dom både serierna hade försökt tänka efter liitegrann, eftersom serierna ändå ska existera i samma värld, förutom detaljer som att Faith blir attackerad av en tjej med Bringer-kniv och Faith följer med Willow till Sunnydale. Hela världen blir ju förhäxad av Jasmine i s4, och jag kan förstå att dom i Sunnydale inte har tid att titta på tv, men NÅT borde dom ha snappat upp. Nä, skäms.

(Moderator-edit: spoilerblock.)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » tor nov 18, 2004 20:47

Bör inte gaspode's citat där vara spoilermärkt?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » tor nov 18, 2004 20:52

Jo... det var inte det i ursprungsformen men jag ska försöka greja, jag är inte så bra på sånt bara, så om jag misslyckas, kanske nån moderator kan?
Edit:äh, jag vet inte hur man gör...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » tor nov 18, 2004 20:54

Tinwiel: 'ändra' -> markera det som ska spoilermärkas och tryck 'Spoiler' knappen. ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav VelocityBoy » tor nov 18, 2004 21:10

Ai: där lärde jag mig något nytt jag har alltid skrivit ut mina tags själv (när jag editerar alltså då de hamnar sist i stycket när man trycker på knapparna)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Re: 7x21 End of Days

Inläggav Off » tor nov 18, 2004 21:13

Tinwiel skrev:
gaspode skrev:Det är lustigt hur Sunnydale varit totalt avfjärmade från det som hände i L.A. under tiden. :) Vad skulle hänt om Jasmine och The First vann på båda ställena? The First borde ju åtminstone vara medveten om vad som pågår i resten av världen. Dessa är kanske orsaker till att det inte funkar så bra att ha två serier i samma universum på olika kanaler..


Håller med, det här har jag också funderat på, efter att jag såg Angel s4, jag har skrivit lite om det i Ats s4-tråden.

Spoiler Angel s4
Det kanske hade funkat om the Beast hade jobbat för the First, men det som hände med Jasmine gjorde mig bara förvirrad och frustrerad för att det inte gick ihop. Det hade varit att föredra om författarna i dom både serierna hade försökt tänka efter liitegrann, eftersom serierna ändå ska existera i samma värld, förutom detaljer som att Faith blir attackerad av en tjej med Bringer-kniv och Faith följer med Willow till Sunnydale. Hela världen blir ju förhäxad av Jasmine i s4, och jag kan förstå att dom i Sunnydale inte har tid att titta på tv, men NÅT borde dom ha snappat upp. Nä, skäms.

(Moderator-edit: spoilerblock.)



Nu ska vi se det var ett tag sen jag såg angel s04 men...

Det var väl ändå så att bara LA hade drabbats av själva Jasmineeffekten. Hon skulle ju börja "sprida sig själv" till världen men det hann ju gänget stoppa
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinwiel » tor nov 18, 2004 21:22

Spoiler Angel s4, och slutet Buffy s7.
Aha, jag fattade det som att det bara var den där grejen med solen som gällde LA men att Jasmine spreds till andra delar av USA, alternativt världen, eftersom hon var på tv osv, men jag kan ju komma ihåg fel. Dom sista avsnitten av Angel s4 har jag bara sett en gång, jag tycker inte att dom är så bra, till skillnad från "soulless" och "orpheus" som jag kan se hur många gånger som helst.. Det skulle ju förklara varför dom i Sunnydale inte har hört talas om henne. Undra dock om The First hade kickat ut Jasmine om det hade vunnit, för vi vet ju inte om hon räknas som god eller ond egentligen?

Tack för tipset Ai, och tack den moderator som fixade spoilerblocket, ähum, man är verkligen borta på sånt här ibland... :oops:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Re: 7x21 End of Days

Inläggav CheeseGuy » tor nov 18, 2004 21:22

Off skrev:
Tinwiel skrev:
gaspode skrev:Det är lustigt hur Sunnydale varit totalt avfjärmade från det som hände i L.A. under tiden. :) Vad skulle hänt om Jasmine och The First vann på båda ställena? The First borde ju åtminstone vara medveten om vad som pågår i resten av världen. Dessa är kanske orsaker till att det inte funkar så bra att ha två serier i samma universum på olika kanaler..


Håller med, det här har jag också funderat på, efter att jag såg Angel s4, jag har skrivit lite om det i Ats s4-tråden.

Spoiler Angel s4
Det kanske hade funkat om the Beast hade jobbat för the First, men det som hände med Jasmine gjorde mig bara förvirrad och frustrerad för att det inte gick ihop. Det hade varit att föredra om författarna i dom både serierna hade försökt tänka efter liitegrann, eftersom serierna ändå ska existera i samma värld, förutom detaljer som att Faith blir attackerad av en tjej med Bringer-kniv och Faith följer med Willow till Sunnydale. Hela världen blir ju förhäxad av Jasmine i s4, och jag kan förstå att dom i Sunnydale inte har tid att titta på tv, men NÅT borde dom ha snappat upp. Nä, skäms.

(Moderator-edit: spoilerblock.)



Nu ska vi se det var ett tag sen jag såg angel s04 men...

Det var väl ändå så att bara LA hade drabbats av själva Jasmineeffekten. Hon skulle ju börja "sprida sig själv" till världen men det hann ju gänget stoppa


Men hon var ju med i något TV-program, och även om det var lokal-TV så borde den kanalen gå att få in i Sunnydale (som inte ligger så långt från LA, eller?). Däremot undrar jag om det kan ha hänt efter att strömmen försvann i Sunnydale.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Re: 7x21 End of Days

Inläggav VelocityBoy » tor nov 18, 2004 21:23

Nu ska vi se det var ett tag sen jag såg angel s04 men...

Det var väl ändå så att bara LA hade drabbats av själva Jasmineeffekten. Hon skulle ju börja "sprida sig själv" till världen men det hann ju gänget stoppa

Jag tror att du har rätt... men det är lustigt att det inte uppmärksammades att det solen inte lysta på LA.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Tinwiel » tor nov 18, 2004 21:28

Spoiler
Cheeseguy: Strömmen! Strömmen tänkte jag inte på, men that makes sense! Det där med solen hände dock tidigare, förmodligen innan strömmen gick, men det kan tänkas att dom hade så fullt upp i Sunnydale att dom inte orkade "bry sig" om att solen inte sken på LA (även om dom säkert undrade och blev oroliga).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Joamna » tor nov 18, 2004 21:30

Det börjar dra ihop sig, och det är riktigt bra.

Gillar Faith och Buffy samförstånd över slayer/ledarskapet.. syntes tydligt på Faith i förra avsnittet att förstog att Buffy inte haft det lätt..

Xander och Buffy i köket var bra. Känns bra att känna lite av deras gamla vänskap igen, även om det känns lite konstigt att de inte pratar ut om vad de gjort med Buffy, iofs finns det nog inte tid för det nu. Dawns elchock på Xander var också bra. Visst förstår jag att Buffy vill försvara henne men Dawn vill inte åka iväg och lämna Buffy och co bakom sig.. hon kan inte.

Tycker det är hemskt hur många som hela tiden försäger sig och säger att "this is the end". Visst att de tror det, men lite happy-spirit people!
I’ve been here keeping morale up. ’Cause that’s important.


Också Angel, var spoilad redan innan förtexterna så jag blev inte överraskad för fem öre vilket är synd. Det är sånt här man vill bli överraskad med. Vet inte riktigt vad jag tycker om hans återkomst ännu, tror jag tycker att det funkade bra, men jag måste nog se lite mera, får återkomma efter nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CiX » fre nov 19, 2004 4:32

ooo, det närmar sig! 8)

Började mycket bra med Calebs "Darn" och slutade bättre med "That Bitch". Härligt med Angel tillbaka.
Men återigen så hade dom tryckt in den där Matrixmusiken :|
Andrew blir visst bara bättre o bättre, "matbordet", whiskey'n, sjukhuset, rullstolarna osv. ("You are the perfect woman")

Höjdpunkten var nog scenen Buffy vs Spike, angående "Best night of my life", då ville man bara kunna spola tillbaka o se igen o igen o igen. Guld.

Tyvärr drog samtliga scener med potentials ner betyget för mig, kändes lite amerikanskt/hollywood med händelserna efter explosionen.

Först Xander och sen Dawn, jag skrek nästan rakt ut här i mitt lilla rum. "Vad håller dom på med!!!". Men efter lite efter-episod tänkande så blev det lite mer förståeligt.

Sedan översättningen från "Scythe" till "skära", när det i mina vapen freak ögon inte såg det minsta ut som en "scythe" (lie), utan mer som någon typ av mini hillebard. (fin o blank, fluff material :? )

EDIT: bara jag som hänger upp mig på den mesta av vapenrekvisitan dom har? och valet av vapen?
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Ai » fre nov 19, 2004 4:42

CiX skrev:Sedan översättningen från "Scythe" till "skära", när det i mina vapen freak ögon inte såg det minsta ut som en "scythe" (lie), utan mer som någon typ av mini hillebard.


TACK! Jag har irriterat mig hur länge som helst på att jag själv inte kan komma på en bra översättning/svenskt ord för the scythe. Lie funkar inte. Skära som femmans översättare ville ha det till låter ju hur dumt som helst. Hillebard! Naturligtvis!

Visserligen passar det ju mindre bra in med beskrivningen:

Giles: Go back. See what else we can find out about this temple. The scythe is a symbol of death. Let’s see where these pagans buried their dead.

...fast å andra sidan då passar inte 'skära' in heller - då ska det ju vara 'lie'

Edit: Jag irriterar mig inte så mycket på vapnena, men jag ÄLSKAR designen på den där hillebarden!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron