The First

Här pratar vi mest om Säsong 7

The First

Inläggav Tooticki » tis jul 24, 2007 22:05

Skulle inte förvåna mig om någon redan har tagit upp det här tidigare.

Om The First inte kan röra vid saker utan att dom går igenom honom, hur kommer det sig då att han kan stå på golvet/marken utan att sjunka igenom?
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

Inläggav noike » tis jul 24, 2007 22:06

Helium.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tomas » tis jul 24, 2007 22:11

Men inte för mycket för då skulle rösten bli pipig. Lagom är bäst.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav noike » tis jul 24, 2007 22:14

Man kan ta det som lavemang. Påverkar inte stämbanden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tis jul 24, 2007 22:25

Funny farts!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: The First

Inläggav A bear » tis jul 24, 2007 22:50

Tooticki skrev:Skulle inte förvåna mig om någon redan har tagit upp det här tidigare.

Om The First inte kan röra vid saker utan att dom går igenom honom, hur kommer det sig då att han kan stå på golvet/marken utan att sjunka igenom?


Om fysikens lagar inte gäller så gäller ju inte tyngdlagen heller. Alltså skulle The First lika gärna kunna stå midjedjupt i golvet eller 156 meter upp i luften, men jag misstänker att det vore lite mindre imponerande.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav eriked » tis jul 24, 2007 23:10

svaret kanske står i "The Physics of the Buffyverse". Borde åtminstone kan man tycka.

http://www.amazon.com/Physics-Buffyvers ... 0143038621

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Re: The First

Inläggav HeY » tor jul 26, 2007 20:45

A bear skrev:
Tooticki skrev:Skulle inte förvåna mig om någon redan har tagit upp det här tidigare.

Om The First inte kan röra vid saker utan att dom går igenom honom, hur kommer det sig då att han kan stå på golvet/marken utan att sjunka igenom?


Om fysikens lagar inte gäller så gäller ju inte tyngdlagen heller. Alltså skulle The First lika gärna kunna stå midjedjupt i golvet eller 156 meter upp i luften, men jag misstänker att det vore lite mindre imponerande.


Jag tror också på detta. Om han inte har någon fysisk skepnad så kan han ju inte påverkas av tynglagen.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tomas » tor jul 26, 2007 21:22

För spöken som beter sig på liknande sätt skulle man kunna gissa att det ligger något undermedvetet psykologiskt bakom det hela. Man förväntar sig inte att falla genom golv och därför gör man det inte. När det gäller väggar är det mycket lättare att föreställa sig hur det skulle gå till att gå genom dem. Bara att fortsätta rakt fram utan att stanna men jag kan inte tänka mig hur jag skulle göra för att försöka sjunka genom ett golv (förutom att hoppa från hög höjd). Detta kräver naturligtvis att man vant sig vid naturlagarna i ett tidigare liv.

Som A bear skrev så väljer nog The First att gå på golvet för att inte väcka en massa oönskad uppmärksamhet
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Hajskaft » ons okt 22, 2008 13:40

Jag kan förstå att The First kan stå på golv o sådär, men i Conversations With Dead Poeple, när The First är i form av Cassie i bibioteket, om jag inte minns fel så sitter hon ner på en stol. Hur kan det The First göra det...?
Hajskaft
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 21 okt 2008

Inläggav Rombat » ons okt 22, 2008 18:27

The First har helt enkelt väldigt starka knän. :)

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaspode » ons okt 22, 2008 19:20

Eftersom the first inte lär ha nån massa heller så behövs ju ingen ansträngning för att sitta så. Jag tycker inte att det här är ett problem. :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg


Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron