7x08 Sleeper

Här pratar vi mest om Säsong 7

Ditt betyg på Sleeper

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
3%
6
3
9%
7
5
15%
8
11
32%
9
11
32%
10
3
9%
 
Antal röster : 34

Inläggav noike » mån nov 01, 2004 22:44

Nejdå, han vill få tittarna engagerade. En bra cliffhanger är inget dåligt i sig. Att plåga tittare gör man genom att förvandla serien till reality-tv.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån nov 01, 2004 22:48

CheeseGuy skrev:-Giles. Woaaho!

Indeed.

CheeseGuy skrev:-Riktigt bra musik på The Bronze.

Indeed igen. Se undertecknads psykotiska anekdot ovan.

CheeseGuy skrev:-"one bite stand" - en av de mest kontroversiella replikerna någonsin?

Här får du inget "Indeed" dock. Kontroversiell? Kontrar med att jag tycker det är en av de sämsta replikerna och lamaste punsen i serien. Jag ryser av helt fel orsaker när jag hör den.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav JRT » mån nov 01, 2004 22:56

Jag gillar Sleeper av flera anledningar. För det första - Giles! Förtvivlade Spike i källaren är mycket bra, sovrumsscenen är rolig och musiken genom hela avsnittet är utmärkt - menar inte bara Mann på the Bronze utan den återkommande Sleeper Suite - Spike's predatory theme av Rob Duncan som spelas flera gånger.

Funderar på om rookiesarna som ser säsongen för första gången ännu har någon hum om vad/vem det är som pågår.

SPOILER för detta
Efter det här avsnittet borde man börja få grepp om det tycker jag genom att dra paralleller till Angel/Amends. Fast det kanske bara är jag som tänker så.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav caffeineaddict » mån nov 01, 2004 22:59

JRT (spoiler kommande avsnitt):Nej, mina tankar gick i de banorna redan här om inte tidigare. Tror jag fick en flashback både av tauntingen och bringersen som hugger flickor i början av säsongen. Det är långt ifrån omöjligt (även om lite halvsvårt) att gissa.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » mån nov 01, 2004 23:06

JRT: Det är alltid intressant att höra spekulationer och tankar om hur man tror det ligger till. Skall jag tala för mig själv så började jag få en del hum om hur det låg till i CWDP.

Spoiler nästa avsnitt

Men det är ju framförallt dem närmsta avsnitten framöver som saker och ting kommer att klaras upp
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav JRT » mån nov 01, 2004 23:10

Det var en sak jag glömde nämna. Det som är absolut sämst med Sleeper är den billiga B-skräckfilmseffekten - alla vampyrer i källaren kommer upp samtidigt. Visserligen vet vi att det kan variera lite hur lång tid det tar innan en biten person vaknar igen, men att alla skulle ta sig upp precis samtidigt är bara löjligt. Ett simpelt sätt att ge Buffy många att slåss mot samtidigt.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav noike » mån nov 01, 2004 23:14

(spoiler kommande avsnitt):Jag var som caffeinaddict, listade ut det snabbt. Folk i huvor och ett spöke som ändrar form för att plåga den som ser det? Hallå? Men så kommer jag ihåg en massa skräp från tv-serier sjukt länge.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav JRT » mån nov 01, 2004 23:14

caffeineaddict skrev:JRT (spoiler kommande avsnitt):Nej, mina tankar gick i de banorna redan här om inte tidigare. Tror jag fick en flashback både av tauntingen och bringersen som hugger flickor i början av säsongen. Det är långt ifrån omöjligt (även om lite halvsvårt) att gissa.


Själv anade jag något redan i Lessons, vem annars känner vi till som gillar att ta formen av döingar och reta/manipulera sina utvalda offer? Sen blev det mer och mer tydligt med de rockbeklädda mördarna för att inte tala om förra avsnittet.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Nyx » tis nov 02, 2004 0:56

Oj vad svart det blev i alla inläggen plötsligt! Som varande tidigare omnämnd rookie så läser jag förstås inte spoilers och sitter därför och tittar på de svarta blupparna. :( Nåja, vad är väl en bal på slottet...
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » tis nov 02, 2004 0:59

All in good time. Det dröjer inte så många avsnitt innan du vet vad det handlar om...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Nyx » tis nov 02, 2004 1:02

JRT skrev:Funderar på om rookiesarna som ser säsongen för första gången ännu har någon hum om vad/vem det är som pågår.


Jag läste något på en annan site som spekulerade kring en onding från "Amends" och Angel som kallades The First Evil, eller bara The First men jag ville inte ta reda på mer innan jag sett avsnitten. Tihi, titta jag lyckades också använda en spoilermarkering :) (Det var min allra första, I feel so proud!)
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Nightcrawler » tis nov 02, 2004 10:22

Bra avsnitt...Schysst insats av Spike :) Påminner lite om Back to normal då det ställer verkligheten på fråga. Man vet inte riktigt vad som händer, och det gillar jag...Är Spike galen eller finns det någon som påverkar honom? Ett riktigt bra avsnitt, ser fram emot nästa!
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Nyx » tis nov 02, 2004 13:59

Riktigt läskigt att den morfande ondingen alltid tycks veta exakt vad Buffy har för kläder och frisyr den dagen. Hu! Har han en direktlänk till alla scoobies? :?
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » tis nov 02, 2004 15:24

JRT: Jodå man förstår vad/vem det är, jag sitter också och väntar på att Byffy ska börja tänka tillbaka på vad som hände Angel, hon har ju mött detta förr.

Ett bra avsnitt, man är tvungen att vara med hela tiden för att förstå vad som händer, man kan inte bara titta med ett öga. :eek:
Själv så tror jag inte att Spike har dödat, utan att han fått minnena av den andre. Det är vad jag tror och bara spekulation.
Mycket som hänt i tidigare avsnitt i denna säsong får också sin förklaring.
Slutet gjorde mig inte så orolig, jag menar det är ju Giles.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Binchy » lör jan 29, 2005 19:15

Jag håller med vad Tinder sa 040105, och vad brat sa 040804. Inte mycket mer att tillägga.

Spoiler senare i säsongen
Tyckte mig känna igen Bringers i Lessons, första gången jag såg säs 7. Fast jag undrade nog antingen "vad gör de här" eller "var har jag sett dem?". Tror inte att jag kopplade ihop dem med The First direkt.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Spikelover » sön jan 30, 2005 22:26

Jag ÄLSKAR detta avsnitt!!! det är det bästa någonsin tycker jag. men det beror nog på att Spikey är huvudpersonen. ;) hehe
När han dustar vampen som säger "....one bite stand" så är hans blick bara för underbar.
Jag vet inte varför men jag älskar när spike gråter... mm... han är underbar då, och speciellt i detta avsnitt. han ser så hjälplös ut. varje gång jag ser det så gråter jag oxå.

en stark tia

men jag måste hålla med om att det var lite knäppt att alla vampyrer kom upp samtidigt.
I'm drowning in footwears!
*sits* weard dream
_______________________________________
bästa avsnittet i BtVS är helt klart Sleeper. Det handlade ju om Spikey. hehe
Användarvisningsbild
Spikelover
Demon Fodder
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 19 jan 2005
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » ons mar 16, 2005 11:44

Det tog mig några tittar att gilla "Sleeper". Tror faktiskt det skulle vinna på att ses helt fristående, jag har en tendens att alltid blåsa igenom en 3-4 avsnitt i stöten. Ett av skälen till att jag inte gillar s7 så mycket som jag skulle vilja göra, är ju att det här (småååspoilerish 7x11) inleder den lilla mini-arcen i 7x08-7x11, som är nödvändig för att sätta upp säsongen och innehåller många väldigt fina ögonblick men överlag känns lite för slö och pratig, avsnitten är svåra att hålla isär, eller hur Spike?
SPIKE: It's boring. It all bleeds together.


Lite grann tycker jag avsnittet förlorar på att vi redan i förra avsnittet fick veta att ja, Spike biter folk igen. Det blir liksom aldrig någon fråga om det; där försvinner en del möjlig spänning, och det som återstår är bara karaktärsstudie - vilket görs bra, men som Anya konstaterar ÄR soulhaving Spike inte lika kul som som gamle Spike.

Men precis som CWDP har avsnittet ett anslag jag verkligen gillar, får jag säga "poetiskt" igen? Scenen där Spike står och gräver gravar medan han nonchalant nynnar för sig själv är verkligen kuslig; det är lite av en seriemördarkliché, men det gör ju att man inser att med själ kan Spike bli det han aldrig kunde bli utan, nämligen sant OND. Samma i scenen i folkmassan (jävligt snyggt filmat, och jo, jag blev grundlurad av EvilBuffy både första och andra gången jag såg avsnittet). Hela stämningen i avsnittet spelar verkligen på det där; vi vet ATT Spike är en mördare, men inte varför - och han själv vet det inte heller. Som antyds redan i "Beneath You" verkar han faktiskt tro att den andre Spike är han själv - han är ju medveten om att han är "bug-shagging crazy".
SPIKE: Me. It was me. I saw it. I was here the whole time, talking and singing.

Bra dessutom - för resten av säsongen - att det tydligt fastslås att även om det de fick höra i CWDP sades av big bad så innebär det inte att det är lögner, tvärtom. Sen tycker jag att den här repliken är helt underbar. Vintage Xander.
XANDER: I don't know... creature of the night, Buff. He's probably out creaturing.

Och så, förstås, värsta cliffhangern sedan "Tough Love".
Senast redigerad av A bear mån apr 03, 2006 11:21, redigerad totalt 1 gång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav xAMNESIAx » ons sep 07, 2005 17:35

Det enda som drar ner Sleepers är just vad Mr.Bear sa, att vi redan i förra avsnittet fick veta att Spike biter folk igen. Hela processen som Buffy måste gå igenom för att få reda på sanning känns inte alls så spännande som den kunda ha varit.

8/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Holier than thou » sön okt 30, 2005 14:25

Jag tycker att det här avsnittet är riktigt bra. Jag tycker att scenen mellan Spike och Anya är så pinsam så det inte går att titta på den XP Men Bronze scenen är sådär lagom förvirrande och obehaglig :)
Min skola är så sträng så att vi inte får andas på vissa lektioner!
Holier than thou
Demon Fodder
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 okt 2005
Ort: Väsby

Inläggav Garim » lör apr 01, 2006 17:49

Bra avsnitt! Klar 8:a.

Och vilken jäkla cliffhanger :D Joss och co älskar att reats med våra känslor!

Det var lurigt där ett tag att veta hur Spike funkade. Först trodde jag han ljög, sen trodde jag att han inte visste vad han gjort. Sen trodde jag att det var Big Bad som gjort det... Förvirrande... Bra bra Big Bad.

Jag gillar Anya nu också, och att Giles kommer tillbaka in i handlingen. Han är kanon!

Skrattade gott när Spike nynnade när han grävde ner sitt offer i inledningen.

Det tar sig :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Isabella » mån apr 03, 2006 19:23

Tyävrr satt jag och matade ett sjukt marsvinsunge när jag kollade på avsnittet så jag kommer inte ihåg slutet :/ Men, Jag tycker inte detta avsnitt var så där jätte bra. Scenen med Spike och Anya i Spikes sovrum var kul men resten.. nja..
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav A bear » mån apr 03, 2006 20:02

Isabella skrev:Tyävrr satt jag och matade ett sjukt marsvinsunge när jag kollade på avsnittet så jag kommer inte ihåg slutet :/ Men, Jag tycker inte detta avsnitt var så där jätte bra. Scenen med Spike och Anya i Spikes sovrum var kul men resten.. nja..

Då föreslår jag att du ser om de sista 10 minuterna, de får rätt stor betydelse framöver.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav love_buffy_4ever » tor maj 25, 2006 10:46

Gillar mest scenen när två vampyrer (tror det var 2 iaf) håller fast buffy och spike kommer fram, påverkad av: the first (kanske borde spoilermärka det, med tanke på att inte så många vet om det än, riktigt.. Han luktar lite på henne och förbereder sig på att bita henne, typ. Buffy är nästan helt stilla. Vet inte riktigt varför jag gillar scenen, menmen.. hela avsnittet är bra! Särskilt de rörande scenerna med buffy och spike, o så självklart anya-spike-scenen! 8)
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 27 jan 2006
Ort: Jönköping

Inläggav wyndham » lör jun 03, 2006 16:12

Två av tidernas sämsta repliker i ett och samma avsnitt. Utöver den uppenbara (one-bite-stand) så är Aimee Manns replik så pinsamt dålig att jag vrider på mig av obehag. Men innan Pavlov's Bell börjar är det här avsnittet riktigt riktigt bra. Sen följer inte bara pinsamma repliker utan också en oinspirerad fajt med alldeles för många klipp på Aimee Mann. Den första sången passar utmärkt till Spikes vilsna sökande, men sen är det den sämsta Bronze-scenen någonsin.

Sen blir det bättre igen, men källarscenen borde väl kunnat gjorts bättre. Spike x2, Buffy, Flashbacks, early one morning... Förutsättningarna fanns för nåt rätt intensivt.

Visst är Anya rolig, men scenen där Buffy först konfronterar Spike är avsnittets allra största höjdpunkt.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » tis jul 03, 2007 19:13

One-bite-stand fick mig att bli generad framför tv:n så medhåll från mig, wyndham. Aimee Mann-repliken kan jag acceptera även om den inte är bra. Den hade varit bättre om den levererats bättre.

Så, första gången jag såg Sleeper gillade jag det rejält, andra och tredje gången not so much. Nu då, den fjärde gången? Jodå, jag är närmare att tycka att det är riktigt bra än tråkigt i alla fall (se mitt inlägg på första sidan). Spikes historia här engagerar och jag gillar verkligen hur Marsters spelar honom med själ. Fortfarande Spike, men oj, så olik Spike från S6. Jag gillar att Spike själv också ger sig ut för att ta reda på om Buffy kan ha rätt då hon säger att han är "on the prowl" igen.

Scenen med Anya och Spike är jäkligt bra och det har jag tyckt alla gånger tidigare också även om jag tyckt avsnittet som sådant varit så-så.

7 av 10

Bara sexor och sjuor hittills denna säsong. När ska det komma ett avsnitt som sticker ut? Finns risk att jag får vänta till Dirty Girls.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » tis jul 03, 2007 20:48

Jag vet inte om någon annan har nämnt det förr (har det säkert) men är det bara jag som irriterar mig på källarscenen och hur *typiskt* alla vampyrerna vaknar upp när just Buffy och Spike är där. Sedan så vaknar man väl också upp redan kvällen efter man blivigt biten och inte kan Spike ha dödat så många kvällen innan, det var väl bara den där tjejen vi fick se?

(Jag måste säg att din omtitt gynnar oss AKS, man får chans att ta upp saker utan att behöva känna att man är alldeles för långt efter :D )

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis jul 03, 2007 21:17

HeY skrev:Jag vet inte om någon annan har nämnt det förr (har det säkert) men är det bara jag som irriterar mig på källarscenen och hur *typiskt* alla vampyrerna vaknar upp när just Buffy och Spike är där. Sedan så vaknar man väl också upp redan kvällen efter man blivigt biten och inte kan Spike ha dödat så många kvällen innan, det var väl bara den där tjejen vi fick se?


Tänkte lite på det jag också då jag såg avsnitten, men den där synkningen kanske betyder att det är personen som snackar med Spike som ser till att de vaknar. För ja, annars är det ju sorgligt typiskt att de vaknar precis samtidigt då Spike och Buffy är där...

(Jag måste säg att din omtitt gynnar oss AKS, man får chans att ta upp saker utan att behöva känna att man är alldeles för långt efter :D )


Yay, me good. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis jul 03, 2007 21:20

AKS skrev:För ja, annars är det ju sorgligt typiskt att de vaknar precis samtidigt då Spike och Buffy är där...

Det är bland annat allt sådant -- att de inte bryr sig om att skruva loss och sätta ihop clichéer fel-- som gör att säsong sju känns aningens trött.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Echolls » lör jan 16, 2010 15:20

Bra avsnitt! Bättre än Conversations With Dead People tycker jag. Det har inte varit tillräckligt med Spike den här säsongen, i alla fall inte då han inte mest yrat en massa. Jag tycker så synd om honom. I det här avsnittet förstår jag ju varför, men tidigare har det känts som att Buffy har varit lite väl hård mot honom med tanke på att skaffade sig en själ på egen hand och allt. Det är förståeligt att det är svårt för henne att umgås med honom med tanke på vad som hände förra säsongen, men när det gällde Angel så hade hon inga problem med att glömma allt som han gjorde som Angelus i s2. Fast det kanske snarare är det som är konstigt.

Så kul med Anya och Spike i sängen. :D

Favoritcitat:
Spike: As daft a notion as "Soulful Spike the Killer" is, it is nothing compared to the idea that another girl could mean anything to me. This chip - they did to me. I couldn't help it. But the soul, I got on my own - for you.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron