7x16 Storyteller

Här pratar vi mest om Säsong 7

Vad ger ni för betyg då?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
2%
5
1
2%
6
2
4%
7
5
9%
8
18
32%
9
18
32%
10
12
21%
 
Antal röster : 57

Inläggav Lipton » lör nov 13, 2004 8:27

Det här var både bra och dåligt, de bra bitarna överväger dock, det blev tråkigt emellanåt när det handlar om the potential, rektorn, och Kennedy som är med och lägger sig i hela tiden, de är så irriterande.

I början så var det mycket roligt med Andrew som berättare, och gripande i slutet när Buffy fick honom att gråta. Kommentaren om Buffys tal och att han lämnar köket undertiden är ju mitt i prick.

Rektorn som försöker psyka Spike men misslyckas big time, man ska inte ge sig på någon som är minst hundra år äldre, och att han tänker hugga honom i ryggen!!!!! :evil: Han gillas inte.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Eisa » mån nov 15, 2004 13:38

wood lider lite av storhetsvansinne. vad är det alla tycker är så fantastiskt med honom?
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Lipton » mån nov 15, 2004 15:32

Eisa skrev:wood lider lite av storhetsvansinne. vad är det alla tycker är så fantastiskt med honom?


Absolut ingenting :evil:
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Illyria » mån nov 15, 2004 16:28

Eisa skrev:wood lider lite av storhetsvansinne. vad är det alla tycker är så fantastiskt med honom?

Vet inte om jag skulle kalla honom fantastiskt, men han bidrar ändå med något, ivarjefall delvis.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AngelsGirl » mån nov 15, 2004 17:19

Gav avsnittet en femma. Jag har aldrig förstått mig på det riktigt men jag tror inte jag kommer göra det heller ;)
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion
 
Inlägg: 192
Blev medlem: 22 okt 2004
Ort: Sverige

Inläggav Eisa » tis nov 16, 2004 11:16

Illyria: vad bidrar han med?
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Illyria » tis nov 16, 2004 14:32

Slayerväskan? :)

Nej, kanske bäst att sätta spoilertaggar, Wood hela s7:
Han är ännu en bricka i spelet, både med sin egen agenda men också något the first tar nytta av. Tycker inte han är fantastisk, men han är inte onödig för det. Bidrar med att "undersöka" Buffy genom att ge henne ett jobb på skolan, bidrar med ett litet mysterium om vem han är, luras och visar sig vara ute efter Spike men tillslut när allt kommer till den stora fighten är han faktiskt där och slåss, plus att han gav Buffy slayerväskan ju. Så han bidrar med en del ändå.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tis nov 16, 2004 14:35

Håller med Illyria. Wood var underhållande i första halvan av säsongen, och ett spänningsmoment i andra halvan.

Dessutom behövde ju serien en "token black guy". ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Eisa » tis nov 16, 2004 14:36

okej, du har rätt. men jag tycker ändå inte om karaktären, han och amy måste vara två av de som jag tycker sämst om. inte bara för att karaktärerna är tråkiga som sådana, utan även på grund av deras del i handlingen. jag anser inte att de tillför något...förutom lite små roliga bihandlingar som egentligen inte behövs som någon drivkraft.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tis nov 16, 2004 14:37

Eisa: Kan hålla med dig om Amy, men tycker du inte att Woods bihandling tillförde något till säsongen? Måste nog kolla vad du har skrivit i 7.17-tråden...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Eisa » tis nov 16, 2004 14:52

jag har inte skrivit nåt speciellt om honom.

men okej, EGENTLIGEN tillför han ju lite, det är mest jag som inte vill erkänna att han är tråkig. tycker inte om skådespelaren heller, personkemin ni vet :)
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav VelocityBoy » tis nov 16, 2004 14:57

Bara för att jag inte tycker att han har rätt i sin plan så tycker jag inte att Wood är dålig som karaktär. Jag tycker att han är rolig ("the boot, the bat, and the bastinada" :D ) och charmig i början av säsongen och helt klart intressant under den senare delen. Dessutom så verkar skådisen ha tagit Buffy på yttersta allvar och jag tycker att han gör ett bra jobb.

Sedan skall han ju naturligtvis hålla tassarna borta ifrån Buffy... no feeding of the Buffy :P
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Illyria » tis nov 16, 2004 15:00

Jag tycker Wood/skådespelaren fungerar bra som bad guy och när han är mer mystisk men (resten av säsongen): har svårare för honom som kämpte/fighter/hjälte/good guy/pojkvän...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Eisa » tis nov 16, 2004 15:05

han blir lite FÖR mycket för mig. och det han gör mot spike i

spoiler:

LMPTM är fruktansvärt fegt och inte alls genomtänkt. jag förstår att buffy reagerar som hon gör.

jag tycker inte att han är det minsta rolig, snarare torr och seg. dessutom verkar han tro att han är mycket bättre än vad han är och verkar ha föga sympati eller förståelse för andra.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav virve » sön jan 16, 2005 18:31

Skitbra!! Jag älskar Andrew! Skulle kunna ingå partnerskap med honom!! :)

Snyggt klippt och fantastiskt roligt! Hela videokameragrejen är en jättekul idé!

En nia!
ANYA: Am I supposed to be changing my clothes a lot? Is that the helpful thing to do?
Användarvisningsbild
virve
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Binchy » sön jan 30, 2005 23:56

Andrew är ju helt lysande i det här avsnittet. "Gentle viewers", "we are as Gods". Han verkar ju helt klart dragen till män, men det verkar inte som om han har fått testa huruvida han verkligen är sexuellt attraherad av en man, in the flesh så att säga. :oops:

Tinwiel skrev:Enligt Tvtome så är Tom Lenk född 1976, så han är ca 28 nu... och Buffy s7 spelades drygt två år sen kanske, eller har jag fel nu? Han ser ung ut men men, så kan det va ibland... Det kommer från en som får visa leg ibland på uteställen som har 18-årsgräns fastän jag är 26.. jaja, no biggie. :D


Eh, det där känner jag igen, jag fick visa leg i en mataffär en gång när jag köpt folköl. Då var jag 26-27. Jag fick nog visa leg på systemet efter jag fyllt trettio (fick dock tillbaka det VÄLDIGT fort). Nu verkar utseendet ha kommit ikapp och kanske till och med gått om min faktiska ålder. Det är väl den begynnande gradvisa hårfärgsförändringens fel. :cry:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » tor mar 17, 2005 12:49

Ahh, the magic that is Buffyverse. Efter den rejält darriga mittenarcen lyfter serien igen... typ i slutscenen av "The Killer In Me" och här har den kommit upp i gammal god högform igen. Generellt tycker jag Andrew får lite FÖR mycket plats i s7 - jag gillar honom skarpt, men ofta har han en tendens att ta över scener som borde utmynna i mer än bara Star Wars-skämt. Som om författarna tycker det är mycket roligare att skriva åt Andrew än att försöka täppa till hålen i The First-ploten.

Men när han får ett eget avsnitt glänser han fullständigt. Sån jävla typisk grej för Buffy; i 35 minuter är detta ren humor, och sen ställer det alltihop på huvudet - utan att det känns som om man bytt regissör eller ändrat sig mitt i, utan helt enkelt som en naturlig fortsättning.

Mycket i det här avsnittet som kan ses som teman för hela säsongen.
BUFFY: STOP! Stop telling STORIES! Life isn’t a story.
ANDREW: Sorry, sorry.
BUFFY: Shut up! You always do this. You make everything into a story so no one’s responsible for anything because they’re just following a script.

Någonstans däri finns det en botten som säger "vi på Mutant Enemy gillar att leka med metaforer och roliga historier, men det finns alltid allvar i det." Det är Andrews synvinkel. Ironin är ju att Buffy själv följer manuset för en slayer mer än någonsin i den här säsongen, mer och mer förvandlar sig till Kendra och i - vad som blir mer och mer uppenbart - näst intill blind panik kommer längre och längre bort från det som gjort henne till det hon är; hennes mänsklighet, hennes vänner, hennes vägran att acceptera ödet. Det finns en lektion för Buffy att lära sig av Andrew; hon missar den än så länge.

Som sagt, hysteriskt kul. Definitivt det roligaste avsnittet i hela säsongen (även om det inte riktigt når upp till de sista tio minuterna av "Him" :twisted: ). Tom Lenk är en lysande komiker, och här finns mängder av scener som får mig att gapskratta varje gång...

...och sen kan de, utan att tappa något i trovärdighet, avsluta med en av de kallaste scenerna i hela serien.
ANDREW: Here’s the thing. I killed my best friend. There’s a big fight coming and I don’t know what’s going to happen. I don’t even think I’m going to live through it...

That’s probably the way it should be.

I guess I…

Slut.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tinwiel » tor mar 17, 2005 13:16

Ah.. A bear, jag håller med dig om allt (förutom att jag inte tyckte att Andrew fick för mycket plats i s7, jag äääälskade alla scener med Andrew, han var en av höjdpunkterna med säsongen). Ikväll när jag kommer hem från jobbet ska jag se om Storyteller. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav BePatient » mån jun 06, 2005 15:17

Gillar. Klart mest oväntade teaserrepliken, "Why don't you just masturbate like the rest of us?" Underbart. Inget klockrent avsnitt, vissa delar som känns överflödiga, vissa delar som borde understrukits. Det här med tårarna har jag inga problem med, tyckte det var riktigt bra. Öppnaren behöver ångra att han öppnade portalen. Tårar är ånger? Vilket ju knyts ihop snyggt i och med hur Buffy får fram de där tårarna...

Men en grej... Måste Willow och Kennedy hångla så mycket? Vet inte om jag fixar det länge till...

En åtta
BePatient
Minion
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 01 jun 2004
Ort: Skåne

Inläggav latarmig » mån jun 06, 2005 16:43

BePatient skrev:vissa delar som känns överflödiga, vissa delar som borde understrukits.


Vad menar du med "understrukits"? Menar du att de borde ha framhävts (poängterats) mer, att de inte blir tillräckligt tydliga? Jag antar att det är det du menar, men det stämmer inte riktigt med att du talar om vissa delar som överflödiga. Kanske menar du istället att de delarna borde ha tagits bort (strukits)?
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav BePatient » mån jun 06, 2005 20:57

latarmig, jag menar poängterats. Förstår inte varför det inte skulle stämma. Men jag minns inte hela avsnittet i huvudet, så jag kanske inte borde säga för mycket.
BePatient
Minion
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 01 jun 2004
Ort: Skåne

Inläggav latarmig » tis jun 07, 2005 4:04

Det är bara jag som är lite trögfattad. :-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sjostrand » ons jun 15, 2005 8:20

Jag såg om avsnittet igår för att jag ville se något avsnitt som var komiskt. Jag kom dock inte ihåg att det var så otroligt välspelat också.
Det är inte ovanligt att de komiska avsnitten "knuffar" handlingen ett snäpp framåt, för där kommer det fram saker som inte skulle komma fram i mer lågmälda, seriösa avsnitt.
Men varför kan de inte bara prata med varandra på riktigt (Anya & Xander). Dom vill ju bli ihop båda två ju... Och i sådana här apokalypstider så är det inte någon som har tid att tala om för dom vad dom ska göra. Även om jag har hakat upp mig på Anya/Xanders beteende så är det ju Andrew som är bäst! Även om Buffy spelar otroligt bra även i det här avsnittet.
Och Anya är ett klockrent komiskt geni! Frågan är om det är rollen som är roligt skriven eller om det är Emma som gör rollen bra.
Det är bra att rektorn är med för då får man sitta och klaga över att han är dum mot Spike! Utan honom så skulle man ju vara lite mindre känslomässigt engagerad... och så är det ju trevligt med vackra människor...
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav Tob » ons jun 15, 2005 11:35

sjostrand skrev:Och Anya är ett klockrent komiskt geni! Frågan är om det är rollen som är roligt skriven eller om det är Emma som gör rollen bra.


Så sant, så sant....Anya är bäst. Roligare än både Xander och Spike. Tror (om jag inte minns helt fel) att Joss har sagt att det är verkligen Emma som får Anya rollen att bli så rolig som den är. Emma C är jätteduktig och spelar sin roll perfekt.

Sen tycker jag Anya som karaktär är oerhört undeskattad...hon faller bort till förmån för Willow/Tara, Spike, Buffy och Giles. Det man minns är ett antal komiska ögonblick, men jag tycker det finns så mycket mera, från demon till människa resan är ju fantastisk. Anya är min favorit :-)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav A bear » ons jun 15, 2005 11:50

Emma Caulfield är nog den bästa komediennen i hela serien. Hon har timing, hon har minspelet, hon kan både dra raka one-liners och reagera på andra

ANYA: Okay, that's denial. That usually comes before anger.
BUFFY: I am NOT having sex with Spike!
ANYA: Anger.


hon kan både vara fånig och lägga till den där lilla allvarliga tonen i botten som gör att humorn låter meningsfull... Samtidigt får hon också två av de bästa "tunga" monologerna i hela serien (i "The Body" och "End Of Days") och gör dem så lysande att jag knappt ens kan läsa dem utan att få tårar i ögonen.

But I don't understand! I don't understand how this all happens. How we go through this. I mean, I knew her, and then she's, there's just a body, and I don't understand why she just can't get back in it and not be dead anymore. It's stupid. It's mortal and stupid. And, and Xander's crying and not talking, and, and I was having fruit punch, and I thought, well, Joyce will never have any more fruit punch ever, and she'll never have eggs, or yawn or brush her hair, not ever, and no one will explain to me why...


Well, I guess I was kinda new to being around humans before. But now I’ve seen a lot more, gotten to know people, seen what they’re capable of and… I guess I just realized how amazingly screwed up they all are. I mean, really, really screwed up in a monumental fashion. And they have no purpose that unites them so they just drift around blundering through life until they die… which they know is coming yet every single one of them is surprised when it happens to them. They’re incapable of thinking about what they want beyond the moment. They kill each other, which is clearly insane… and yet here’s the thing. When it’s something that really matters, they fight. I mean, they’re lame morons for fighting but they do. They never… they never quit. So I guess I will keep fighting, too.


Anya rockar.
Here to help. Wanna live.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav The Ankh » mån feb 20, 2006 14:52

jag o Karroluttan kollade på detta avsnitt igår, blev så sugna efter listan på träffen. Vilke avsnitt det är! Så underbart! Jonathan o Andrew i Mehico :)

Anya & Xanders riktiga avslut, Spike.. halvnaken... Ah.. bara fantastiskt!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Isabella » fre apr 07, 2006 23:57

Såg det alldelles nyss för första gången och jag garvade väldigt mycket :D Slutscenen var också bra. Ett av de bästa avsnitten hittills.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Garim » sön apr 09, 2006 20:34

Jag gillar verkligen när de gör annorlunda avsnitt. Det här var riktigt kul. Buffy var bra tuff i slutet mot Andrew, som förresten gjorde en stark insats i det här avsnittet.

Och Anyras kommentar när hon ska få ut honom från toaletten; "Why can't you just masturbate like the rest of us?" :D

Fan, det blir ju att man stäcktittar nu, när säsongerna går emot sitt slut. Både Angel S4 och Buffy S7 är riktigt spännande och bra nu.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav eriked » fre sep 22, 2006 22:13

Tom Lenk är grym i detta avsnitt (inte bara här förstås). Storyn är jag inte jätteförtjust i men scenerna runtom är riktigt bra. Gillar att han också kommenterar (än en gång) att s5 handling inte är helt självklar (what's up with that?). Älskar att han tolkar spänningen mellan Spike och Robin som sexuel. Skulle vara lite kul att se det gå den vägen.

Lenk är riktigt bra i slutscenen också. Även om jag tycker att tårlösningen är lite....sliskig kanske?. Sen finns det hjordvis av riktigt bra komediscener också.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tooticki » tis jul 03, 2007 19:37

Diggar Andrews sätt att säga vampire ;)
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron