7x16 Storyteller

Här pratar vi mest om Säsong 7

Vad ger ni för betyg då?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
2%
5
1
2%
6
2
4%
7
5
9%
8
18
32%
9
18
32%
10
12
21%
 
Antal röster : 57

Inläggav Eisa » ons sep 15, 2004 14:22

kanonavsnitt, men det kan också bero på att jag älskar andrew så mycket. Tom Lenk är verkligen en fantastisk skådespelare.

tyckte om humorn, men även allvaret som kommer in senare i avsnittet. blev lite förvånad över andrews förmåga att "manipulera" anya genom att få henne att tro att hon var mycket viktigt för hans film när hon ville sätta stopp för det. men jag antar att han omedvetet har lärt sig en hel del av warren. förstod någonsin andrew att warren faktiskt manipulerade honom??

angående hans sexualitet, jag håller med de som skrev här ovanför om att han snarare attraheras av folks attribut, till exempel spikes coolhet snarare än deras kön. som jag hävdat i en annan tråd:
andrew är asexuell. jag tror knappt han tänker på sex=)
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Zzzarka » tor sep 16, 2004 22:12

det var värsta vad jag vart dålig åp att skriva i avsnitts trådarna .. har ju sett detta för längesen ju! :) .. jaja

gilalr detta avsnitt skarpt .. tror det var i och med detta avsnitt som jag började gilla andrew mer och mer :) ...
+Zzzarka
Användarvisningsbild
Zzzarka
Minion
 
Inlägg: 248
Blev medlem: 04 mar 2004
Ort: Karlstad

Inläggav CheeseGuy » tor nov 11, 2004 19:01

Underbart avsnitt, ett av de roligaste i serien (rent spontant känns det som att bara Earshot är roligare). Andrew är fruktansvärt bra, och det är obeskrivligt bra när de driver med Buffys tal. Det enda som är mindre bra är att porten behövde tårar. Det kändes lite väl passande.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Ai » tor nov 11, 2004 19:08

Mycket skratt i det här avsnittet. Kul att lägga märke till att Andrews kamera inte är fokuserad i X/A intervjun, och sen att han endast mimar till Anyas repliker! :D :D

Hans sexualitet är ju något som debatterats till och från på allehanda forum, men jag håller nog med:
Simon skrev:Sedan tror jag rent sexuellt att Andrew har dålig koll själv på var han står. Han får nog inte mängder av sex...

Han uttryckt gillande åt båda hållen, men asexuell tror jag inte - lägg märke till hur han liksom 'zonar' ut och ler fånigt när Anya kommenterar:

Anya: Why can't you just masturbate like the rest of us?

:D

Sen slutet. Så bra.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » tor nov 11, 2004 19:16

caffeineaddict skrev:(Spoiler Angel S5):Andrews sexuella läggning måste (om han inte är i en oerhört kämpande denial) vara bisexuell om vi ska få in både alla referenser till hans gay-sidor i S6 och S7 och det faktum att han lever livet med två gorgeous blondes i The Girl In Question.


Spoiler Angel s5
Men det var ju inte säkert att han var tillsammans eller hade sex med nån av dom blonda tjejerna. Dom kanske var hans sk "faghags". :)

Jag ääälskar det här avsnittet, det är så roligt och Tom Lenk har ett minspel som är... ja, jag saknar ord. Jag skrattade massor åt Andrew i s6 (hallå, raketryggsäcken upp i taket säger jag bara!) och han är nästan ännu roligare i s7, när han inte hamnar i skuggan av Warren och Jonathan, som folk känner till bättre.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Xanahti » tor nov 11, 2004 19:24

i början när the trio dök upp gillade jag inte Andrew så mycket, jag tyckte skådespelaren var rätt dålig och han var bara ännu en typisk filmnörd. Men han har utvecklats så mycket med tiden likaså har skådespeleriet! Han är verkligen fantastisk, så söt och rolig. ;) Slutet var verkligen känsloladdat och spännande, SMG gjorde en underbar insats som vanligt. Gillar detta avsnitt skarpt, det är en 10:a defintivt.
-there's a heart beat pulse
That keeps on pumping some sunshine ray
Through a crack in the shutter
Or a sight of a light at the end of a tunnel
Still there's a feeling this world is using me
-Action this day, Queen
Användarvisningsbild
Xanahti
Minion
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 23 sep 2004

Inläggav Imica » tor nov 11, 2004 19:34

Jag tyckte inte att det här avsnittet var så bra... Buffy är tjurig hela tiden och dom "vanliga" huvudkaraktärerna (Xander, Willow, Giles, Dawn) är ruskigt undanpetade.
Det var Andrew som räddade asvnittet idag, han blir bara bättre och bättre :)

Men jag stör mig något fruktansvärt på Kennedy och rektorn, speciellt rektorn i det här avsnittet. Jag tycker han försöker vara den som kan allting och vet allting bäst hela tiden fastän han egentligen är nyast.
- I love you
- You don't know what true feelings are!
- Yes I do! I lie awake all night thinking of you
- You sleep during the day!
- Yeah, but..., you're missing the point
Användarvisningsbild
Imica
Minion
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 30 sep 2004
Ort: Eskilstuna

Inläggav VelocityBoy » tor nov 11, 2004 19:46

Tinwiel skrev:Spoiler Angel s5
Dom kanske var hans sk "faghags". :)


:P Det är ett för roligt uttryck!
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nyx » tor nov 11, 2004 23:07

Imica skrev:Men jag stör mig något fruktansvärt på Kennedy och rektorn, speciellt rektorn i det här avsnittet.


Håller med dig angående rektorn i det här avsnittet.

Tänkte han verkligen döda Spike genom att hugga honom med träpålen I RYGGEN? Det förvånade mig och tog bort hans tidigare pluspoäng. Inte särskilt nobelt sätt att få sin hämnd i så fall. Hade snarare föreställt mig honom som duell-typen.
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor nov 11, 2004 23:08

Vad har nobelt beteende med hämnd att göra? Allra minst i Buffy där allt är smutsigt och emotionellt.

Jag hade snarast blivit besviken om Wood hade haft en påle i handen, gett Spike ett vapen och sagt "My name is Robin Wood. You killed my mother, prepare to die." Wood vet att han inte kan vinna i en ärlig strid.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Nyx » tor nov 11, 2004 23:25

Hade gillat om han faktiskt gjort så, Princess Bride-anspelningar=bra. Och gärna en "I am not left-handed either"-twist, om jag får be! ;)

Skämt åsido så är väl inte blodshämnd något jag uppmuntrar, rent allmänt, men Wood verkar ha en mkt republikansk öga-för-öga-inställning. Me not like.

Däremot Andrew...wow! Hur gammal var Tom Lenk när han spelade Andrew? Han är hur bra som helst och ser ut att vara typ 16. Amazing. :D
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » tor nov 11, 2004 23:31

Nyx skrev:Hade gillat om han faktiskt gjort så, Princess Bride-anspelningar=bra. Och gärna en "I am not left-handed either"-twist, om jag får be! ;)


*Får en mental bild av svärdsduellerande Spike och Wood i tights på nån klippkant och hur Spike säger: "I AM left-handed!"*

Det var en störande bild. Vi skippar den va?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » tor nov 11, 2004 23:36

Enligt Tvtome så är Tom Lenk född 1976, så han är ca 28 nu... och Buffy s7 spelades drygt två år sen kanske, eller har jag fel nu? Han ser ung ut men men, så kan det va ibland... Det kommer från en som får visa leg ibland på uteställen som har 18-årsgräns fastän jag är 26.. jaja, no biggie. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Nyx » tor nov 11, 2004 23:45

Ai: Muahaha! Fast hellre skinnrocken än tights :D :D Ack ja, en fantasy-crossover. Det vore något. Spike skulle passa som alv med spetsiga öron. Sagan om Buffys brödraskap!

Tinwiel skrev:Enligt Tvtome så är Tom Lenk född 1976


Makes sense. Bra skådespelare som är lyckligt lottad med sitt ungdomliga utseende. Både han och Danny Strong borde få spela hober om de någonsin får tillståndet att filma Bilbo. Särskilt Tom skulle passa med sitt lockiga hår som jag såg på bild i en annan tråd.
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tor nov 11, 2004 23:48

Ah... jag får inte spoilra, får inte, får inte... Nyx, har du sett Angel s5?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Nyx » tor nov 11, 2004 23:53

Tinwiel: Nej. Har precis börjat kolla på Angel på 4:an. Säsong 1.... Långt kvar dit alltså :rolleyes:

Ai skrev:*Får en mental bild av svärdsduellerande Spike och Wood i tights på nån klippkant och hur Spike säger: "I AM left-handed!"*


Är han det? Men varför spelar JM gitarr som högerhänta?
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinkerbelle » tor nov 11, 2004 23:59

Jag gillar verkligen detta avsnitt!
Jag blir bara mer och mer förtjust i Andrew!
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav Tinwiel » tor nov 11, 2004 23:59

Aha, då ska jag va tyst.... :) Det där med vilken hand JM spelar gitarr har jag ingen aning om, om det inte kanha nåt att göra med att han skadade handen för några år sen, jag läste om det i JM/DB-Halloween-tråden. Men jag vet inte hur det där med gitarrspelande funkar egentligen, hur pass svårt det är att byta från en sida till en annan. Min musiklärare försökte lära mig spela gitarr i gymnasiet och jag undrar om han någonsin har varit så nära ett nervöst sammanbrott....
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » fre nov 12, 2004 0:01

Nyx skrev:Är han det? Men varför spelar JM gitarr som högerhänta?


Vänta så ska jag ringa å fråga...

Skämt å sido (även om det var ett uselt skämt!) - jag har några vänsterhänta kompisar som också är musiker. Den ena lärde sig spela på sin brors gitarr - sin högerhänte bror - och följdaktligen VÄNDE på gitarren helt, utan att stränga om. Han spelar idag alla ackord upp och ned, och det funkar för honom. En annan kompis lärde sig själv genom att kolla på hur hans idoler gjorde. Högerhänta idoler. Det föll honom aldrig in att stränga om gitarren. Han spelar alltså som en högerhänt. Sen finns ju klassiska vänsterhänta gitarrister med vänstersträngade gitarrer också - så det finna alla varianter.

Och James - han är vänsterhänt (kolla tex flashbacken med Cecily i FFL), och spelar gitarr som en högerhänt.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav VelocityBoy » fre nov 12, 2004 0:05

Ai skrev:Och James - han är vänsterhänt (kolla tex flashbacken med Cecily i FFL), och spelar gitarr som en högerhänt.


Det är lätt hänt... jag är vänsterhänt och använder högerfattning till många saker bara för att saker och ting är anpassade för högerhänta (t ex så använder jag höger hand till musen)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Ai » fre nov 12, 2004 0:10

VelocityBoy skrev:
Ai skrev:Och James - han är vänsterhänt (kolla tex flashbacken med Cecily i FFL), och spelar gitarr som en högerhänt.


Det är lätt hänt... jag är vänsterhänt och använder högerfattning till många saker bara för att saker och ting är anpassade för högerhänta (t ex så använder jag höger hand till musen)


Ja, vänsterhänta(förresten: jag gillar ordet south-paw!... ska försöka klämma in det nånstans...) blir tidigt tvugna att träna upp sin dextri...dextre...tvåhänthet!

Minns när jag jobbade i klädbutik - till och med kläderna hängdes på galgar anpassat för högerhänta. Tänk på det nästa gång! Dom ska hängas med framsidan av plagget riktat åt vänster så om du tar galgen med höger hand och håller upp det så skall fronten vändas emot dig!

Attans fick inte in south-paw....


Tror jag drabbats av OT-sjukan idag... skärper mig nu...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Nyx » fre nov 12, 2004 0:23

Ai skrev:
VelocityBoy skrev:
Ai skrev:Och James - han är vänsterhänt (kolla tex flashbacken med Cecily i FFL), och spelar gitarr som en högerhänt.


Det är lätt hänt... jag är vänsterhänt och använder högerfattning till många saker bara för att saker och ting är anpassade för högerhänta (t ex så använder jag höger hand till musen)


Ja, vänsterhänta(förresten: jag gillar ordet south-paw!... ska försöka klämma in det nånstans...) blir tidigt tvugna att träna upp sin dextri...dextre...tvåhänthet!


*Tihi - kul med alla citatrutorna :) Jo, jag misstänkte nog det - vet att vänsterhänta vänner brukar göra vissa saker med höger. Avstår från att kommentera det där med musen.

Ai: Min stora sorg just nu är att jag inte har sett särskilt många avsnitt från s5, frf allt att jag inte har sett FFL. Men jag kommer att köpa boxen. Any day now. Så fort jag har råd. Snart, hoppas jag!! (*dreglar)
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » fre nov 12, 2004 0:29

Nyx! Inte sett FFL!! Köp boxen nu! Eller utforska buffyhubben.

Fast som vanligt blir jag lite avis när nån erkänner att dom inte sett allt redan - då har du så mycket att se fram emot!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Nyx » fre nov 12, 2004 0:33

Ai:I know :D Har hela s1-5 att se fram emot! Tur att det inte gör mig något att se saker i fel ordning. Gillar att utforska förhistorierna.
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » fre nov 12, 2004 4:03

GRYMT avsnitt!! :D
älskar Andrews uttal på Vampires.. verkligen klockrent!

Favoritscener:
* Introt med Andrew
* Presentationen av Buffy i köket
* Andrews förklaring av Sunnydale
* Willow + kennedy -scenen
* När Andrew ändrar sin story om sigillet

en solklar 10'a, helt klart ett av de roligaste avsnitten i serien!
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav CiX » fre nov 12, 2004 4:27

ett svårslaget avsnitt, gillar skarpt Andrews beskrivning av Xanders fönsterarbete, den handlingen kan bara ha två förklaringar...

Ai: ambidexteritet sökes?
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav malavel » fre nov 12, 2004 4:36

Even Willow looks bored.


ANDREW
It's not in my stuff. It's in the kitchen, in the cutlery drawer. You didn't have any steak knives.

WILLOW
You put your old murder weapon in with our utensils?

ANDREW
I washed it.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » fre nov 12, 2004 12:14

CiX: Ja naturligtvis! Kan jag skylla på trötthet? Hade jag bara tänkt lite till så är ju ordet i sig ganska självklart.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Nyx » fre nov 12, 2004 14:37

CyberAL skrev:GRYMT avsnitt!! :D
älskar Andrews uttal på Vampires.. verkligen klockrent!

Favoritscener:
* Introt med Andrew
* Presentationen av Buffy i köket
* Andrews förklaring av Sunnydale
* Willow + kennedy -scenen
* När Andrew ändrar sin story om sigillet

en solklar 10'a, helt klart ett av de roligaste avsnitten i serien!


Under hela "Storyteller"-introt garvade jag så högt att jag fick spola tillbaka för att verkligen höra vad han sade :D :D :D

Rätt skönt dessutom att de driver lite med hela doku-vurmen :rolleyes: . Men allra roligast är ju just Andrews fantasier - vinjetterna och hans strålande framtidsvision! (Brukar ME monstret sjunga "we are as gods" i eftertexterna - I don't think so :o ;) ).
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Nightcrawler » fre nov 12, 2004 15:30

Det här är ett riktigt bra avsnitt! Jag tycker Andrew är en riktigt rolig karaktär, och jag tycker det bara är bra att de ger honon mer utrymme :) Han har sköna kommentarer till allt, sett ur en nörds perspektiv ;)

Jag tycker hans video-dokumenterande fungerar grymt, vilket gör det här avsnittet till en klockren 9:a...

Jag tycker verkligen synd om Andrew på slutet när Buffy får honom att gråta...
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron