7x16 Storyteller

Här pratar vi mest om Säsong 7

Vad ger ni för betyg då?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
2%
5
1
2%
6
2
4%
7
5
9%
8
18
32%
9
18
32%
10
12
21%
 
Antal röster : 57

Inläggav AKS » fre jul 06, 2007 22:25

Jag äääälskar scenen då Buffy börjar sitt blabbedi-blabb och Andrew inte ens vill ha med det på film och t.o.m. Willow spejsar ut. :D Jag älskar att nån (kanske alla) skribenter inser att Buffys pompösa tal börjar tära. (Iofs hade de ju insett det hela tidigare iom att jag antar att Angel fick spoofa Buffy i avsnitt 4.09.) Så man kan ju hoppas att det inte blir så många tal framöver...

Jag gillar dessutom de överdrivna scenerna som den i köket, "We are as gods!" och Andrews versioner av hur han dödade Jonathan med överdrivna "NOOO" och "Aaaargh!" :D

Jag tycker också att scenen då Buffy får Andrew att gråta är verkligt bra. Det där behövde Andrew verkligen erkänna både för sig själv och andra. Slutet då han stänger av kameran mitt i sin monolog. Nice.

Det finns bitar jag inte riktigt gillar i detta avsnitt också, men jag kommer inte riktigt ihåg vilka det var nu...

Nåväl, ett underhållande avsnitt med tydlig identitet som ändå för arcen vidare.

7 av 10

Nu går jag med tveksamma steg vidare mot LMPTM...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tooticki » fre jul 06, 2007 23:10

Jag tycker att Andrew är riktigt snygg i scenen där han kollar på klippet med Xander och Anya. I närbilden ser han nästan mörhårig ut..

Bild

Min Andrew :) :lovebunnier:
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

Inläggav AKS » fre jul 06, 2007 23:25

Han är i alla fall söt, pojken. The looker of the Trio. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » lör jan 23, 2010 0:29

Det här avsnittet är väldigt roligt! Helt klart bäst hittills den här säsongen. Jag har tidigare ansett det vara ett av de absolut bästa i serien, men riktigt så mycket tycker jag inte om det nu.

Det finns väldigt många underbara ögonblick i alla fall. Mina favoriter är "reklamfilmen" med Buffy, Spike och Anya, när Andrew inte orkar filma Buffys tal, Spikes "I thought I told you to piss off with this bloody camera, yet here you are again with that thing in my face.", när Andrew tittar på inspelningen med Anya och Xander och så den falska tillbakablicken när Andrew dödar Jonathan och skriker "NOOOO!" :D

Favoritcitat:
Anya: For God's sakes, Andrew. You've been in here for 30 minutes. What are you doing?
Andrew: Entertaining and educating.
Anya: Why can't you just masturbate like the rest of us?

Betyg. Svag 8:a
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » tor okt 04, 2012 17:30

Och nu uppfattade jag för första gången att vapenhandlaren som Andrew träffade tillhandahöll "a collapsable sword", det som Wesley svingar i s 4 av Angel. Är det bara jag som behöver tio år för att snappa upp sådant?
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav noike » tor okt 04, 2012 17:42

Ja. :D
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav MissKittyFantastico » tor okt 04, 2012 20:18

:oops:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tinwiel » sön okt 07, 2012 20:28

Va? Eftersom jag inte har någon aning om vad du pratar om så har det tagit ännu längre tid för mig att uppfatta det. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav wyndham » mån okt 08, 2012 23:21

Tinwiel skrev:Va? Eftersom jag inte har någon aning om vad du pratar om så har det tagit ännu längre tid för mig att uppfatta det. :D

Andrew berättar om hur han fick tag på dolken som han dödade Jonathan med, och nämner då i förbifarten svärdet som svingas i bland annat Spin the Bottle.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron