Buffy säsong 8 ??

Här pratar vi mest om Säsong 7

Buffy säsong 8 ??

Inläggav Mallan_92 » ons jun 21, 2006 20:53

Vad jag har hört skulle det ju inte komma nån buffysäsong 8, men kolla in länken:

http://www.youtube.com/watch?v=v8nvOoAc ... arch=buffy

Där är det som om det skulle komma en till..
Är det nån som vet eller ?
Tidigare har jag bara hört att det inte ska komma nån säsong 8, men när man ser det där blir man ju förvirrad.
Mallan_92
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 16 dec 2005

Inläggav AKS » ons jun 21, 2006 20:58

Det där är bara önsketänkande. Och det faktum att de stoppat in Kennedy gör mig... kallsvettig. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Buffy säsong 8 ??

Inläggav adolvsson » ons jun 21, 2006 20:59

Mallan_92 skrev:Vad jag har hört skulle det ju inte komma nån buffysäsong 8, men kolla in länken:

http://www.youtube.com/watch?v=v8nvOoAc ... arch=buffy

Där är det som om det skulle komma en till..
Är det nån som vet eller ?
Tidigare har jag bara hört att det inte ska komma nån säsong 8, men när man ser det där blir man ju förvirrad.

Det är en inledning gjord av fans, till en tänkt S8, och det står också i kommentarerna på youtube.

Nej, ingen säsong 8, annat än i serietidningsformat.

Fast jag gillade den förtextsekvensen. Kinda chilling in all the right places.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Mallan_92 » ons jun 21, 2006 20:59

Okej, fast det hade varit lite kul om en 8:a hade kommit ju ;)
Men men.. okej!
Mallan_92
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 16 dec 2005

Inläggav Mallan_92 » ons jun 21, 2006 21:01

Okej förlåt, men jag läste inte kommentarerna.. :|
Förlåt alla som jag tydligen störde... :cry:
Mallan_92
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 16 dec 2005

Inläggav adolvsson » ons jun 21, 2006 21:02

AKS skrev:Det där är bara önsketänkande. Och det faktum att de stoppat in Kennedy gör mig... kallsvettig. :)

Är jag den ende på denna gudsförgätna jord som gillar Kennedy? Va? Kan det verkligen vara så? Är ingen med mig? Ingen alls? Något? Hallååå!

Jag känner mig så ensam...

8)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons jun 21, 2006 21:04

Mallan_92 skrev:Okej förlåt, men jag läste inte kommentarerna.. :|
Förlåt alla som jag tydligen störde... :cry:

Störde, schmörde... det är lugnt. För att vara första inlägg hade du kunnat göra mycket värre ifrån dig. Se bara på Zaxxen, han var hur tokig som helst i början, men nu tycker vi nog att han är rätt okej ändå.

För han är en Gay Cowboy. Hur kan man inte gilla än Gay Cowboy?!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Mallan_92 » ons jun 21, 2006 21:05

Ahaa.. okeej..
Det var ju bra då :D
Mallan_92
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 16 dec 2005

Inläggav AKS » ons jun 21, 2006 21:07

Mallan_92: Jag menade absolut inget illa med mitt inlägg. Jag konstaterade bara att det där var önsketänkade (från den som gjort videons sida). Hoppas att jag och adolvsson inte skrämt bort dig från forumet!

EDIT: Nu ser jag att vi inte skrämt bort dig. Phew! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Mallan_92 » ons jun 21, 2006 21:09

Nejdå, det är lugnt ;)
Ni har inte skrämt bort mig..
Mallan_92
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 16 dec 2005

Inläggav madskellig » ons jun 21, 2006 21:16

adolvsson skrev:Är jag den ende på denna gudsförgätna jord som gillar Kennedy? Va? Kan det verkligen vara så? Är ingen med mig? Ingen alls? Något? Hallååå!

Jag känner mig så ensam...

8)


Jag är med dig! Nu är vi... två ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » ons jun 21, 2006 21:29

madskellig skrev:
adolvsson skrev:Är jag den ende på denna gudsförgätna jord som gillar Kennedy? Va? Kan det verkligen vara så? Är ingen med mig? Ingen alls? Något? Hallååå!

Jag känner mig så ensam...

8)


Jag är med dig! Nu är vi... två ;)

Bild
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: Buffy säsong 8 ??

Inläggav noike » ons jun 21, 2006 21:59

adolvsson skrev:Nej, ingen säsong 8, annat än i serietidningsformat.

Och inte ens där. Det där med "säsong 8" är ett Dark Horse-marknadsföringspåhitt. Det är en 6-delars miniserie, inget längre verk.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Buffy säsong 8 ??

Inläggav adolvsson » ons jun 21, 2006 23:27

noike skrev:
adolvsson skrev:Nej, ingen säsong 8, annat än i serietidningsformat.

Och inte ens där. Det där med "säsong 8" är ett Dark Horse-marknadsföringspåhitt. Det är en 6-delars miniserie, inget längre verk.

Joss har redan från början beskrivit projektet som S8 (sedan han först började prata om det och det fortfarande var en pågående serie), 'ven om den naturligtivs inte tar vid där S7 slutade eller kommer vara upplagd som en TV-serie. Och projektet är inte bundet till en miniserie, utan tanken är att det ska bli miniserie på miniserie och alla ska vara canon (åtminstone, antar jag, tills motsatsen är bevisad i en eventuell ny TV-serie eller film).

Nu är ju starten försenad till 2007, tyvärr och inte helt oväntat så saker kan ändras, men för vad det är värt är Dark Horses kommande Buffyprojekt det närmaste en officiell säsong 8 vi lär få. Det säger Joss. Fast Joss låter nog mer definitiv över det hela än jag.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons jun 21, 2006 23:30

adolvsson skrev:Är jag den ende på denna gudsförgätna jord som gillar Kennedy?

Jag tycker inte Kennedy är speciellt hemsk på något sätt, men hon borde hålla sig borta från Willow!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » ons jun 21, 2006 23:36

Illyria skrev:
adolvsson skrev:Är jag den ende på denna gudsförgätna jord som gillar Kennedy?

Jag tycker inte Kennedy är speciellt hemsk på något sätt, men hon borde hålla sig borta från Willow!

Jag tyckte dom var söta tillsammans...

Willow och Tara är tillhör mina favoritpar i hela buffyverse, och Kennedy är ingen Tara, men det varken behöver eller skulle hon vara. Möjligtivs var karaktären lite underutveckad, eller underanvänd, men det är nog mer relaterat till ett av S7:s allra största problem än något annat. Men jag glider från ämnet - Willow och Kennedy, not the stuff legends are made of, but I liked it!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons jun 21, 2006 23:55

Jag tyckte Kennedy var bra som någon att börja komma över Tara med, men sen blev det lite mycket. Från Angel s5 Och sen när vi får höra att de är i Brazilien ihop så låter det ju som de fortfarande är ihop. Också too much, för så bra passade de inte ihop.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Re: Buffy säsong 8 ??

Inläggav noike » tor jun 22, 2006 0:03

adolvsson skrev:Joss har redan från början beskrivit projektet som S8 (sedan han först började prata om det och det fortfarande var en pågående serie), 'ven om den naturligtivs inte tar vid där S7 slutade eller kommer vara upplagd som en TV-serie. Och projektet är inte bundet till en miniserie, utan tanken är att det ska bli miniserie på miniserie och alla ska vara canon (åtminstone, antar jag, tills motsatsen är bevisad i en eventuell ny TV-serie eller film).

Då hade jag missförstått. Bra så. (Även om jag har för mig att han gjorde bra ifrån sig på förra Buffytiteln så är jag färgad av X-men-upplevelserna och vill ha Scott Lobdell långt borta.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Buffy säsong 8 ??

Inläggav adolvsson » tor jun 22, 2006 0:58

noike skrev:
adolvsson skrev:Joss har redan från början beskrivit projektet som S8 (sedan han först började prata om det och det fortfarande var en pågående serie), 'ven om den naturligtivs inte tar vid där S7 slutade eller kommer vara upplagd som en TV-serie. Och projektet är inte bundet till en miniserie, utan tanken är att det ska bli miniserie på miniserie och alla ska vara canon (åtminstone, antar jag, tills motsatsen är bevisad i en eventuell ny TV-serie eller film).

Då hade jag missförstått. Bra så. (Även om jag har för mig att han gjorde bra ifrån sig på förra Buffytiteln så är jag färgad av X-men-upplevelserna och vill ha Scott Lobdell långt borta.)

Jag gillade Lobdells X-Men... Fast jag kanske inte ha läst dom skräckhistorier du är uppe i nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: Buffy säsong 8 ??

Inläggav noike » tor jun 22, 2006 1:09

adolvsson skrev:Jag gillade Lobdells X-Men... Fast jag kanske inte ha läst dom skräckhistorier du är uppe i nu.


Han verkar rätt ojämn för en del av det har jag gillat en hel del. Det han har gjort med Legacy-viruset till exempel har ibland varit mer känsla i än delar av Claremont/Byrne-erean. Så det är ett bra betyg. Men när det är crossovers eller X-factor-saker med så sjunker det rejält.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » lör jun 24, 2006 22:02

adolvsson skrev:
AKS skrev:Det där är bara önsketänkande. Och det faktum att de stoppat in Kennedy gör mig... kallsvettig. :)

Är jag den ende på denna gudsförgätna jord som gillar Kennedy? Va? Kan det verkligen vara så? Är ingen med mig? Ingen alls? Något? Hallååå!

Jag känner mig så ensam...

8)

Jag älskar henne. Hon är fantastisk.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Säsong 8

Inläggav _selma_ » tis jun 27, 2006 22:29

Heej!!

Jag har också hört att det inte kommer bli någon säsong 8 men kolla in denna länk: http://www.buffyworld.com/

Där finns ju manus men är de riktiga eller bara "påhittade" och ska itne bli serie?
MVH Selma
_selma_
Demon Fodder
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 jun 2006

Inläggav Forever Chosen » tor jun 29, 2006 23:07

Det är fans som skrivit de manusen tyvärr
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Re: Buffy säsong 8 ??

Inläggav sp1keout » fre jun 30, 2006 0:08

Bah, Spike var död dessutom :|
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Re: Buffy säsong 8 ??

Inläggav adolvsson » fre jun 30, 2006 0:17

sp1keout skrev:Bah, Spike var död dessutom :|

Så, dom är med andra ord inte helt usla?

8)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: Buffy säsong 8 ??

Inläggav lilith » fre jun 30, 2006 0:27

adolvsson skrev:
sp1keout skrev:Bah, Spike var död dessutom :|

Så, dom är med andra ord inte helt usla?

8)

Buffyverse utan Spike?? Helt galet. :eek:

*räcker ut tungan till adolvsson* ;)
På ett helt assexuellt vis!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Re: Buffy säsong 8 ??

Inläggav adolvsson » fre jun 30, 2006 0:46

lilith skrev:
adolvsson skrev:
sp1keout skrev:Bah, Spike var död dessutom :|

Så, dom är med andra ord inte helt usla?

8)

Buffyverse utan Spike?? Helt galet. :eek:

*räcker ut tungan till adolvsson* ;)
På ett helt assexuellt vis!

I don't believe the lies of the dangerous dark fields!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: Buffy säsong 8 ??

Inläggav lilith » fre jun 30, 2006 0:55

adolvsson skrev:
lilith skrev:
adolvsson skrev:
sp1keout skrev:Bah, Spike var död dessutom :|

Så, dom är med andra ord inte helt usla?

8)

Buffyverse utan Spike?? Helt galet. :eek:

*räcker ut tungan till adolvsson* ;)
På ett helt assexuellt vis!

I don't believe the lies of the dangerous dark fields!!

Mmm jordgubbssmak!
Filthy lies! You lööööv ma dark fields!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Re: Buffy säsong 8 ??

Inläggav adolvsson » fre jun 30, 2006 1:07

lilith skrev:Filthy lies! You lööööv ma dark fields!

Inte så länge dom är asexuella. Vad gör dom då för nytta? 8)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: Buffy säsong 8 ??

Inläggav lilith » fre jun 30, 2006 1:10

adolvsson skrev:
lilith skrev:Filthy lies! You lööööv ma dark fields!

Inte så länge dom är asexuella. Vad gör dom då för nytta? 8)

På ett helt ass-sexuellt vis! K?!!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron