7x07 Conversations with Dead People

Här pratar vi mest om Säsong 7

Vilket betyg får Conversations with Dead People?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
3%
6
3
4%
7
8
11%
8
17
24%
9
22
31%
10
18
26%
 
Antal röster : 70

Inläggav A bear » tor apr 13, 2006 19:45

Ai skrev:Spoiler Whedonverse

Han dör i alla tre serierna också! I Buffy får man väl säga att han dessutom gör det två gånger.... vid närmare eftertanke så gör han det i Firefly också....

Och vi luras ju tro att Gunn slår ihjäl honom i "A Hole In The World" också, så han gör ju nästan en dubbel där med.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Therealbuffy » tor apr 13, 2006 19:55

Binchy skrev:Det stämmer bra det.



Ahh tyckte ja kände igen den filuren
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav eriked » ons jun 14, 2006 23:35

Mycket bra avsnitt! Med mycket bra musik. Musiken känns väldigt viktig här. Det händer mycket också och gott om dialoger, aldrig fel. Den Joss-skrivna delen (Buffy-delen) uppskattar jag nog mest men alla delar är viktiga och bra. Trots att de aldrig korsas så känns avsnittet väldigt ihophängande. Bra tempo också. Hmm betyg då.. en nia.. eller möjligtvis en tia nja det kanske är att ta i. En 9:a blir det

Kan avsluta med att jag gillade avsnitt mer efter lite omtittar än första gången. Det är bra!
Senast redigerad av eriked ons jun 14, 2006 23:40, redigerad totalt 1 gång.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » ons jun 14, 2006 23:35

*edit* opsi

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » lör jul 08, 2006 6:49

Nu när Warren är nån sorts spöke är trion väldigt nära att vara Kasper, Jesper och Jonathan. Ta-ram-tam-tam-tam...
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tooticki » mån jul 02, 2007 0:49

Jag tycker så synd om Jonathan.

JONATHAN: I miss my friends. I miss my enemies. I miss the people I talked to every day. I miss the people who never knew I existed. I miss 'em all. I want to talk to them, you know. I want to find out how they're doing. I want to know what's going on in their lives.

ANDREW: You know what? They don't wanna talk to you - all those people you just mentioned. Not one of them is sitting around going, "I wonder what Jonathan's up to right now." Not one of them cares about you.

JONATHAN: Well, I still care about them. That's why I'm here.

Det skär i hjärtat varje gång jag ser den här scenen :cry:
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

Inläggav AKS » mån jul 02, 2007 0:54

Tooticki: Wow! Vi har fått ett äkta Tom Lenk-fan till forumet (ser jag av din blogg). Och det finns tyvärr bara dyra frisörer i Sundsvall. (It's a thing... in her blog.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tooticki » mån jul 02, 2007 0:59

AKS skrev:Tooticki: Wow! Vi har fått ett äkta Tom Lenk-fan till forumet (ser jag av din blogg). Och det finns tyvärr bara dyra frisörer i Sundsvall. (It's a thing... in her blog.)


Ha Ha :P

Är du nån från sundsvall eller? Hur hittade du till min blogg?
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

Inläggav AKS » mån jul 02, 2007 1:04

Jag är från området ja. :) Och du länkar till din blogg i din profil. Jag? Stalker much? ;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tooticki » mån jul 02, 2007 1:05

AKS skrev:Tooticki: Wow! Vi har fått ett äkta Tom Lenk-fan till forumet (ser jag av din blogg). Och det finns tyvärr bara dyra frisörer i Sundsvall. (It's a thing... in her blog.)


Dum fråga jag ställde. Glömde bort att jag bloggen i profilen
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

Inläggav noike » mån jul 02, 2007 1:05

Tooticki skrev:Hur hittade du till min blogg?

Din www-knapp skulle jag tro.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån jul 02, 2007 1:05

Tooticki skrev:Dum fråga jag ställde. Glömde bort att jag bloggen i profilen


Det finns inga dumma frågor på Buffy-forum. Förutom de frågor jag ställer i Hjälp-tråden. Really, you should go there.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån jul 02, 2007 1:08

Aks, det här är en dummare fråga än de du brukar ställa: viewtopic.php?p=241960#241960
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån jul 02, 2007 1:10

:D <-- Seriöst, skrattar högt här. Sorry, caffeine.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tooticki » mån jul 02, 2007 1:11

noike skrev:Aks, det här är en dummare fråga än de du brukar ställa: viewtopic.php?p=241960#241960


De jag brukar ställa? Vilka fler dumma frågor har jag ställt?
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

Inläggav AKS » mån jul 02, 2007 1:12

Nej, än de *jag* brukar ställa. Du är för ny för att vi ska börja vara elaka mot dig redan nu. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tooticki » mån jul 02, 2007 1:15

AKS skrev:Nej, än de *jag* brukar ställa. Du är för ny för att vi ska börja vara elaka mot dig redan nu. :)


Jaså du? :P

Då väntar jag med spänning på att elaka kommentarer börjar dyka upp.
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

Inläggav AKS » mån jul 02, 2007 1:19

Rätt inställning för framgångsrikt medlemskap på bf!

(Och ja, jag skämtar. Lite.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis jul 03, 2007 11:37

Jag önskar att jag kunde tycka om detta avsnitt lika mycket som vissa andra, men det gör jag inte. Jag tycker att det är bra, helt klart, men det är inte mycket bättre än något avsnitt som visats hittills i säsongen. Det känns konstigt att jag känner så här för jag tror att jag gillade avsnittet väldigt mycket första gången jag såg det... Hm. Och tydligen kommenterade jag inte tidiga S7 på dvdforum.nu heller så jag kunde inte leta fram en gammal recension från då avsnittet sändes.

Jag tycker i alla fall att den bästa delen är den med Dawn. Den är nästan lite spooky faktiskt. Sedan gillar jag the Trio också. Efter det följer Buffys delar och sist Willows. Om Tara hade varit med är det i alla fall möjligt att det hade blivit favoritdelen, men nu gillade jag den inte så mycket trots att jag verkligen gillar Azura Skye.

Jag har faktiskt inte så mycket att säga om detta avsnitt. Känns som symptomatiskt för S7, som ju faktiskt är den säsong, förutom S1, som jag gillar minst.

6 el 7 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Bite Me » tis jan 15, 2008 15:55

Detta kanske bör ligga i en egen tråd då det är en ganska allmän fråga gällande hela säsongen, men då repliken ändå är i detta avsnitt lägger jag det här...

"In the end, Buffy won't choose you" säger en uppenbarelse av Joyce. (Är det the First som försöker skapa osämja mellan Buffy och Dawn eller vad? Vad menas egentligen? Jag tycker aldrig riktigt att det förklaras i hela säsongen eller slutavsnittet *grubblar*
"Xander, don't speak latin in front of the books"
Användarvisningsbild
Bite Me
Minion
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 28 dec 2007
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis jan 15, 2008 16:04

Bite Me skrev:"In the end, Buffy won't choose you" säger en uppenbarelse av Joyce. (Är det the First som försöker skapa osämja mellan Buffy och Dawn eller vad? Vad menas egentligen? Jag tycker aldrig riktigt att det förklaras i hela säsongen eller slutavsnittet *grubblar*


För att vara pillig är det väl "When it's bad, Buffy won't choose you. She'll be against you." och jag har alltid tänkt att det refererar till (spoiler S7) dialogen mellan Buffy och Giles i LMPTM: "Giles, we had this conversation when I told you that I wouldn't sacrifice Dawn to stop Glory from destroying the world." "Ah, yes, but things are different, aren't they? After what you've been through, faced with the same choice now, you'd let her die." "If I had to...to save the world. Yes."


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Bite Me » tis jan 15, 2008 16:08

Okej, jag kan leva med den hänvisningen. Men frågan är fortfarande om det är Joyce eller the First som säger det? Och det blir ju ändå inget av det...?
"Xander, don't speak latin in front of the books"
Användarvisningsbild
Bite Me
Minion
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 28 dec 2007
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis jan 15, 2008 16:11

(spoiler 7.21) Enligt kommentarsspåret är det The First.

Och en av de bästa förklaringar jag har stött på är den här: Buffy väljer mycket riktigt bort Dawn - närmare bestämt beordrar hon Xander att kidnappa Dawn och föra bort henne från Sunnydale. Eftersom Dawn är förvarnad och är en rationell tjej har hon dock en elpistol i fickan ifall hon behöver tampas med någon som är starkare än hon...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Bite Me » tis jan 15, 2008 16:15

A bear skrev: (spoiler 7.21) Enligt kommentarsspåret är det The First.

Och en av de bästa förklaringar jag har stött på är den här: Buffy väljer mycket riktigt bort Dawn - närmare bestämt beordrar hon Xander att kidnappa Dawn och föra bort henne från Sunnydale. Eftersom Dawn är förvarnad och är en rationell tjej har hon dock en elpistol i fickan ifall hon behöver tampas med någon som är starkare än hon...

Excellent! Så klart! :!: *måste börja kolla kommentatorspåren*
"Xander, don't speak latin in front of the books"
Användarvisningsbild
Bite Me
Minion
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 28 dec 2007
Ort: Stockholm

Inläggav ilovebtvs » mån aug 18, 2008 21:45

Finns låten som e i början på avsnittet: I fell into the moon med på något soundtrack? den låten är ju helt sjukt bra och sorglig!
That's great But I don't wanna play Cause being with you touches me More than I can say
And since I’m only dead to you I’m saying stay away and Let me rest in peace
Användarvisningsbild
ilovebtvs
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 16 aug 2008

Inläggav A bear » mån aug 18, 2008 23:23

ilovebtvs skrev:Finns låten som e i början på avsnittet: I fell into the moon med på något soundtrack? den låten är ju helt sjukt bra och sorglig!

Japp, den heter "Blue" och ligger med på soundtracket Radio Sunnydale. Jävla bra låt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav ilovebtvs » tis aug 19, 2008 21:18

A bear skrev:
ilovebtvs skrev:Finns låten som e i början på avsnittet: I fell into the moon med på något soundtrack? den låten är ju helt sjukt bra och sorglig!

Japp, den heter "Blue" och ligger med på soundtracket Radio Sunnydale. Jävla bra låt.


okej va bra tack ;)
That's great But I don't wanna play Cause being with you touches me More than I can say
And since I’m only dead to you I’m saying stay away and Let me rest in peace
Användarvisningsbild
ilovebtvs
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 16 aug 2008

Inläggav JillValentine » mån okt 27, 2008 14:44

I dag satt jag och kollade på min favvo episod av Säsong 7, och lyssnade hårdt och djupt på terapisamtalet mellan Buffy och sin gamla "klasskompis". Och i samtalet säger han:

Holden Webster (Webs): "Just answer me this. Whos fault was your parents divorce?"
Buffy: "Okay, this is beyond evil. This is INSAIN TROLL LOGIC."

Oki, ngn som kommer ihåg att Xander säger ungefär samma sak när han blir tvungen att välja mellan Anja och Willow i Triangle säsong 5?
Bara ngt jag registrerad. Kul och samtidigt inte med genbruk av lines. Undrar om detta var ngt de gjorde medveten eller inte. :eek: Eller det kanske har ngt djup amerikans mening jag inte har fattad.

Kärlek. :twisted:
"Let me answer that question with a head butt".
Användarvisningsbild
JillValentine
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 06 mar 2007
Ort: Bærum, Norge. Bor i Stockholm nu.

Inläggav AKS » mån okt 27, 2008 19:34

Jag kommer inte ihåg om jag tänkt på det eller inte, men jag tycker nog mest det är positivt. Man får ju en viss jargong med sina kompisar och man säger saker som funkar inom gruppen. "Insane troll logic" kan ju vara en sån sak som just det kompisgänget säger till varandra då och då. (Jag är glad att jag och M kom ifrån vår period då vi av nån anledning fann tillfälle att säga "Say hello to my little friend!" flera gånger per dag...)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » mån okt 27, 2008 21:04

AKS skrev:Jag kommer inte ihåg om jag tänkt på det eller inte, men jag tycker nog mest det är positivt. Man får ju en viss jargong med sina kompisar och man säger saker som funkar inom gruppen. "Insane troll logic" kan ju vara en sån sak som just det kompisgänget säger till varandra då och då. (Jag är glad att jag och M kom ifrån vår period då vi av nån anledning fann tillfälle att säga "Say hello to my little friend!" flera gånger per dag...)

Men nu när du har Kalle med dig ibland har det gjort en comeback eller?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron