7x07 Conversations with Dead People

Här pratar vi mest om Säsong 7

Vilket betyg får Conversations with Dead People?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
3%
6
3
4%
7
8
11%
8
17
24%
9
22
31%
10
18
26%
 
Antal röster : 70

Inläggav noike » tis mar 15, 2005 13:26

Bättre föklaring (kanske): när Willow besöker Taras grav lägger hon stenar på den, vilket är verkar vara en gammal judisk sed för att hindra de döda från att komma tillbaka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tis mar 15, 2005 13:42

noike skrev:Bättre föklaring (kanske): när Willow besöker Taras grav lägger hon stenar på den, vilket är verkar vara en gammal judisk sed för att hindra de döda från att komma tillbaka.


Jo, jag har sett det nämnas några gånger. Vilket väcker frågan varför Buffy inte helt enkelt lägger ett par stenar på varje ny grav och går hem och glor på TV i stället för att jaga vampyrer... :)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sharatec » tis mar 15, 2005 13:50

A bear skrev:
noike skrev:Bättre föklaring (kanske): när Willow besöker Taras grav lägger hon stenar på den, vilket är verkar vara en gammal judisk sed för att hindra de döda från att komma tillbaka.


Jo, jag har sett det nämnas några gånger. Vilket väcker frågan varför Buffy inte helt enkelt lägger ett par stenar på varje ny grav och går hem och glor på TV i stället för att jaga vampyrer... :)


Den som gör det kanske måste vara jude, eftersom det är en judisk sed? (Och jo, nu såg jag framför mig hur hon tvingar Willow att ränna runt som en idiot på varenda kyrkogård i Sunnydale...)


EDIT: What the...? Blev jag just scooby?
Senast redigerad av sharatec tis mar 15, 2005 13:51, redigerad totalt 1 gång.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav noike » tis mar 15, 2005 13:51

A bear skrev:Jo, jag har sett det nämnas några gånger. Vilket väcker frågan varför Buffy inte helt enkelt lägger ett par stenar på varje ny grav och går hem och glor på TV i stället för att jaga vampyrer... :)

Eftersom hon inte är jude? Och det kanske egentligen bara fungerar i vissa fall som med spöken eller Big Bads som i s7. Vampyrer är ju lite fastare.

Tillägg: Dessutom är den gamla betydelsen av seden rätt daterad och något som ingen tänker på. Numera används den mest för att visa att någon har varit där.

[Edit: råkade få med en spoiler tidigare.]
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » tis mar 15, 2005 14:15

sharatec skrev:
A bear skrev:
noike skrev:Bättre föklaring (kanske): när Willow besöker Taras grav lägger hon stenar på den, vilket är verkar vara en gammal judisk sed för att hindra de döda från att komma tillbaka.


Jo, jag har sett det nämnas några gånger. Vilket väcker frågan varför Buffy inte helt enkelt lägger ett par stenar på varje ny grav och går hem och glor på TV i stället för att jaga vampyrer... :)


Den som gör det kanske måste vara jude, eftersom det är en judisk sed? (Och jo, nu såg jag framför mig hur hon tvingar Willow att ränna runt som en idiot på varenda kyrkogård i Sunnydale...)


EDIT: What the...? Blev jag just scooby?


Den som ligger under gravstenen bör nog vara jude också. Det är ju den fd personen som man hindrar från att gå igen.

Grattis till Scoobytiteln!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » tis mar 15, 2005 14:16

Tara är ju inte heller jude, och det har tydligen ändå verkan på henne. Men OK, skicka ut Willow med en påse stenar varje eftermiddag.

(Nu vet jag inte hur "medveten" betydelsen i att lägga stenar på en grav är - om de som utför den vet vad det innebär, eller om det bara är en sed. Seden att sätta kors på gravar går väl också tillbaka till något sådant - att vederbörande inte ska gå igen - och det verkar inte hjälpa stort i Sunnydale.) Sen vore det ju faktiskt inte Tara som går igen - det är ju bara någon som imiterar henne.

Men men, hur som helst är det ju som sagt efterkonstruktioner. De ville ha Tara där.

EDIT: Alla hinner före mig. :? Grattis Sharatec!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tis mar 15, 2005 14:25

Binchy skrev:Den som ligger under gravstenen bör nog vara jude också. Det är ju den fd personen som man hindrar från att gå igen.

Inte nödvändigtvis. Ritualen hänger snarare mer på övertygelsen av den som utför den -- ungefär som magi.

a bear: sant. Men ritualen kan haft sitt ursprung i att hindra Immitatören från att ta skepnad från de de tycker om eftersom de inte vill se de döda komma tillbaka som "onda andrar". Immitatören är ju rätt bra på sitt jobb att lura folk. Som en icke-kroppslig con-man.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sharatec » tis mar 15, 2005 16:57

Tack för gratulationerna!

Som noike redan nämnt så handlar det ju också om att visa att någon varit där. Den betydelsen är väl den absolut vanligaste.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav sus@n » tis mar 15, 2005 21:16

Måste verkligen se CWDP snart. (LÄS: måste se ett buffyavsnitt snart!!!)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tinwiel » tis mar 15, 2005 23:23

sharatec skrev:EDIT: What the...? Blev jag just scooby?


Grattis sharatec! :D

Jag tror inte att ritualen att lägga stenar på graven har någon faktiskt inverkan, förutom på den sörjande. Det fungerar som ett slags closure, personen kommer inte tillbaka, på NÅGOT sätt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav A bear » fre aug 26, 2005 9:12

A bear skrev:Det finns - ur Buffyversevinkel - inget skäl till att big bad skulle välja Cassie; om vi nu köper att det inte kunde bli Tara, varför inte Jenny Calendar, till exempel? Eller Jesse? Angel? Vem som helst som Willow åtminstone någon gång faktiskt sett i verkligheten?


Efter omtitt slår mig en sak: jag hade kanske fel ovan. Problemet är inte att det är Cassie i stället för någon annan - hon är utmärkt i det här avsnittet. Att använda Tara hade inte bara varit sadistiskt, det hade nog i slutändan gett en lite underlig bismak; hela mötet hade kommit att handla om Tara, inte om Willows tro på sig själv, som det gör nu - och sen hade det inte varit hon. På samma sätt är jag inte säker på att det hade funkat med någon Willow känner; det hade liksom blivit en emotionell trekant - Ms Calendar hade bara distraherat. Som det är nu får Willow/Alyson mer eller mindre projicera all sin egen sorg och brist på självförtroende mot Cassie, som (tror vi först) är neutral. Det gör scenen starkare, och faktiskt mer trovärdig.

Det som möjligen gör att Cassie känns fel är samma sak som i "Help": hon känns inte tillräckligt etablerad som rollfigur. Hon dyker upp som gubben ur lådan, inte bara för Willow utan för tittaren också. Tänk om hon hade haft bara ett par repliker i "Lessons" eller så, så att hon fått en liten miniarc för sig själv... då hade det blivit perfekt.

I övrigt blir avsnittet bara bättre varje gång jag ser det. Och "Blue" maler i huvudet. Fin låt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav xAMNESIAx » ons sep 07, 2005 16:00

CWDP lever upp till hypen, helt klart. Buffy/Holden scenen tillhör säsongens absolut bästa, och är en av mina personliga favorit scener i hela serien. Willow/Cassie kändes kanske lite konstig, men jag är inte säker på att Tara hade varit bättre...
Dawns scen med Jocye och demonen var däremot inte alls speciellt bra. Den öppnade på helt OK, och var faktiskt ganska spännande. Med det känns som att det spårade ur mot slutet. Och Michelles insats kanske inte heller var den bästa. Och hela avsnittet väves ihop med att Spike biter folk igen. Det är bara så bra, och välskrivet.

8/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Eisa » lör nov 05, 2005 15:28

jag tycker michelle gjorde en fin insats, det känns trovärdigt.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Nyx » tor nov 17, 2005 1:35

malavel skrev:Gillade kommentatorspåret. Tom Lenk och Danny Strong. Hur kul som helst!


Det här är nog det bästa kommentatorspåret som inte innehåller Joss. Helt sjukt att jag har missat att se det förut. Min affektion för Jane Espenson bara fortsätter att tillta. En av de raraste människor som finns möjligen.

Jag var lite tveksam till det här avsnittet för ett år sen när jag först såg det. Eller rättare sagt - jag blev helt chockad av det. Nu kan jag instämma i hyllningskörerna och medge att det är helt lysande. Särskilt Joss buffyscener.

En undring bara: när nu avsnittet blev nio minuter för långt, varför klippte de då ner det till 40 och en halv minut? Varför inte 42 som de flesta andra? Grämer mig över att inte få se Andrew/Jonathans Indiana Jones-referenser mm.

Nu ska jag ut i cyberrymden och leta rätt på originalmanuset!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor nov 17, 2005 1:40

Nyx skrev:En undring bara: när nu avsnittet blev nio minuter för långt, varför klippte de då ner det till 40 och en halv minut? Varför inte 42 som de flesta andra? Grämer mig över att inte få se Andrew/Jonathans Indiana Jones-referenser mm.


Har över huvud taget för mig att de flesta S7-avsnitt är kortare än tidigare, de flesta är bara strax över 40 min på PAL-DVD. Jag vet inte om UPN helt enkelt sålde mer reklamtid än andra kanaler eller vad det beror på, men jag minns att jag noterade det under senaste omtitten.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön nov 27, 2005 17:02

Holden/Buffy-scenerna är *tokigt* bra. Joss i absolut toppform. Sarah och Woodward äger materialet och det är så roligt samtidigt som det är så rörande samtidigt som det är sååå komplext. Alldeles mästerligt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön nov 27, 2005 18:19

Jag gillar avsnittet, men jag kan inte hålla med att det är så tokbra. Holden/Buffy-delen drar ner på det eftersom det inte passar in i säsongen. En Buffy som går runt och känner självömkan hör hemma i säsong 6, inte mitt i säsong 7 där hon annars mått rätt bra -- det finns ingen egentlig grund för avsnittet att bygga detta på annat än att Joss kläst lite poppsykologi under sommarlovet. Joss-bitarna är helt klart avsnittets svagaste del.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 29, 2005 10:22

Jag tycker det här är det bästa Buffy-avsnittet någonsin. Det slår inte värstingarna i säsong 2 i ren dramatik och känslomässig nivå, men det är lätt det snyggaste och coolast regisserade avsnittet. Låten som spelas i början och slutet är grymt bra, och passar väldigt bra in på när Jonathan dör...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Kickan » tis nov 29, 2005 14:50

Har just kollat på det här avsnittet för vad jag tror är tredje gången, den här gången med kommentatorspår. Är inte säker på om det var kommentatorspår senast, jag tenderar att glömma att lyssna när det blir för spännande. :)

Jag gav det här avsnittet en tia, jag gör det med aldeles för många avsnitt inser jag, men det här är bara så bra. Läskigt, roligt, intressant, handlingen och karaktärerna förs framåt, framförallt Buffy och Spike. Avsnittet skiljer ju sig från allt annat redan i vinjetten. Det här är inte ett vanligt avsnitt.

Buffydelen var väl inte den mest actionfyllda och upp-tempo, men gav mycket i alla fall. En del issues som vår hjältinna dras med ventileras ordentligt och det är väl egentligen här som vi får se början på en resa som fortsätter i resten av säsongen, som slutar med att hon delar sin slayer-kraft med de andra. Holden är ju en trevlig karaktär, och fightscenerna är riktigt bra.

Dawn-delen är otroligt läskig, riktig skräckfilmsstämning, och jag som inte kan se skräckisar i vanliga fall... 'mothers milk is red today' tog inte mig så hårt som en del andra, men klart att det var läskigt. Det värsta tyckte jag var när Joyce dyker upp på soffan i Dawns ögonvrå, och sedan försvinner. Brr. När det väl brakar lös är man ju liksom redan inne i fullt 'skräck-mode', det är det smygande innan man riktigt fattat att något är fel som är läskigast. under efterföljande avsnitt tycker jag att det är lite tråkigt att se hur Dawn aldrig ifrågasätter. Hon vet att Big Bad kan se ut som döda människor, men väljer ändå att lite mer på 'Joyce' än på Buffy. Hade det verkligen varit Joyce så hade hon uttryckt sig mer klart, här formulerar sig the First med flit för att så split i lägret.

Willows storyline är mest långdragen i min åsikt. The first retas verkligen med henne, men det känns lite oraffinerat, med tanke på hur skickligt the first spelar på Dawn. När det uppenbarligen inte går att övertyga Willow om att släppa magin, försöker the first övertyga henne att ta livet av sig, något varken Tara eller Cassie någonsin skulle göra. Jag håller med om att det skulle bli mer effektfullt om det var Tara som kom, men jag tror nästan Cassie blev läskigare.

Andrew och Jonathan, alltid lika underhållande. En av de i min åsikt roligaste kommentarerna 'It eats you starting with your bottom' kommer här, helt klart betygshöjande! Jonathan har precis börjat växa ordentligt som person, och så tjopp, en kniv i magen. Aj. Andrew känns verkligen helt utan egen moralisk kompass och tyvärr lite menlös. Som vi får veta senare, han vet ju, och tycker själv, att det han gör är fel, men han gör det i alla fall.

Jag kommer ihåg hur chockande det var att se Spike bita tjejen första gången, speciellt att han ser så nöjd ut efteråt. Det känns helt klart som säsong 2 Spike vi får träffa igen. Precis som Xander pekar ut för Buffy i säsong 6 har även jag invaggats i chippade puppy-Spike-trygghet. Ett härligt uppvaknande.

Helt klart ett av de bästa avsnitten och det känns som om säsongen vaknat på riktigt.
-It's staking time, really. Don't you think?
Användarvisningsbild
Kickan
Minion
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 13 sep 2005
Ort: göteborg

Inläggav Tinwiel » tis nov 29, 2005 16:03

noike skrev:Jag gillar avsnittet, men jag kan inte hålla med att det är så tokbra. Holden/Buffy-delen drar ner på det eftersom det inte passar in i säsongen. En Buffy som går runt och känner självömkan hör hemma i säsong 6, inte mitt i säsong 7 där hon annars mått rätt bra -- det finns ingen egentlig grund för avsnittet att bygga detta på annat än att Joss kläst lite poppsykologi under sommarlovet. Joss-bitarna är helt klart avsnittets svagaste del.


Fast jag tror att personer som mått dåligt men som sedan mår bättre ibland faller tillbaks i gamla mönster, så en självömkande Buffy behöver inte vara "out of character". Hon har ju inte blivit en ny, fullkomligt själsligt stark människa bara för att hon har tagit sig ur den värsta svackan. Så tror jag. Eller så kanske jag ska se om avsnittet innan jag uttalar mig om saken... ;) (det var nämligen evigheter sen jag såg det).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Garim » fre mar 31, 2006 18:35

Ok...nu har jag sett det här... Lite besviken faktiskt. Jag hade förväntat mig mer. Jane Espenson som skrivit + att det figurerat på olika ställen som ett riktigt vasst avsnitt. Visst, det var underhållande, men inget att skriva brev hem till mamma om :P

En del höjdpunkter dock. Dawn var bra i det här avsnittet. Jag tror jag får sluta att tycka illa om henne :)

Sen att vampyren spelades av den som spelade Mal's & Zoe's browncoat kompis i Filrefly ger ju pluspoäng. Och jag tycker han var riktigt bra dessutom.

Willow: Jag gillar henne skarpt som vanligt. Var lite orolig där ett tag att hon skulle lova att sluta använda magi. Som tur var gjorde hon inte det...

Ett medelmåttigt avsnitt i helhet... Förde det storyn framåt? not so much...

6/10.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Glorificus » fre mar 31, 2006 19:04

Garim skrev:Förde det storyn framåt? not so much...

Qué? Spike sirade Holden... och i slutet bet han en kvinna (i halsen, med sina vampyrtänder...). Andrew och Jonathan är tillbaka i Sunnydale och gräver fram en stor symbol i skolans källare... Warren instruerar Andrew, som dödar Jonathan. Joyce (?) säger till Dawn att Buffy inte kommer att finnas där för henne. Det onda som såg ut som Cassie talade direkt till Willow...
"Cassie": You don't know hurt. This last year's gonna seem like cake after what I put you and your friends through, and I am not a fan of easy death. Fact is, the whole good-versus-evil, balancing the scales thing?I'm over it. I'm done with the mortal coil. But believe me, I'm going for a big finish.

Willow: From beneath you, it devours.

"Cassie": Oh, not it. Me.

Ganska stora arc-grejer händer alltså i det här avsnittet. ;)

Och hela diskussionen mellan Buffy och Holden säger väldigt mycket om var hon är nu. Mindervärdeskomplex p.g.a sin hybris... trevlig slutsats. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Garim » fre mar 31, 2006 19:07

Antar att jag kanske kommer inse mer när jag ser fler avsnitt hur viktigt detta avsnitt var... Jo, jag märkte att Spike åt kvinnan, men tyckte inte det var en så big deal :P Bad me! :D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Ai » fre mar 31, 2006 19:20

Garim skrev:Antar att jag kanske kommer inse mer när jag ser fler avsnitt hur viktigt detta avsnitt var... Jo, jag märkte att Spike åt kvinnan, men tyckte inte det var en så big deal :P Bad me! :D


Nej, nej...Bad Spike.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Garim » fre mar 31, 2006 19:21

Ai skrev:
Garim skrev:Antar att jag kanske kommer inse mer när jag ser fler avsnitt hur viktigt detta avsnitt var... Jo, jag märkte att Spike åt kvinnan, men tyckte inte det var en så big deal :P Bad me! :D


Nej, nej...Bad Spike.


*s* Och det var ju ingen spoiler för mig... nej nej :D Ingen fara... Jag är redan spoilad...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Isabella » mån apr 03, 2006 20:03

Detta avsnittet var bra. Lite "läskigt" men bra. Avsnittet där Willow får kontakt med "Tara" var rörande, det var det. Synd att man inte fick se Tara. Blev lite paff när Spike bet en människa också.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Tea » mån apr 03, 2006 20:13

ÅÅÅååååå Bästa avsnittet någonsin. Det är såååå djupt.

Och Dawn gör sitt livs insats i serien :D

Applåder för detta avsnittet.
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Therealbuffy » tor apr 13, 2006 18:58

Han som spelar vampyren Webs..spelar han Knox i Angel serien med?
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav Binchy » tor apr 13, 2006 19:36

Det stämmer bra det.

Spoiler Firefly
Han är även med i Firefly. Hat trick!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Ai » tor apr 13, 2006 19:43

Spoiler Whedonverse

Han dör i alla tre serierna också! I Buffy får man väl säga att han dessutom gör det två gånger.... vid närmare eftertanke så gör han det i Firefly också....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron