7x06 Him

Här pratar vi mest om Säsong 7

Betyg på Him.

1
1
2%
2
1
2%
3
2
4%
4
5
10%
5
7
14%
6
12
24%
7
9
18%
8
7
14%
9
5
10%
10
2
4%
 
Antal röster : 51

Inläggav A bear » sön jan 16, 2005 13:02

caffeineaddict skrev:Vänta nu! Är det Breeders som spelar på The Bronze!? Hur blind har jag varit under det här avsnittet, först Shins-missen och nu detta...


Jäpp, det är det. De kör t o m två låtar.

caffeineaddict skrev:Förresten, "en av få kvinnor jag skulle dumpa Alyson Hannigan för" låter som att du har Alyson Hannigan nu. Och om det är sant måste jag lustmörda dig. Ledsen, men så är det bara. ;)


Du VET vad Willow gör med folk som mördar hennes älskade... :D
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav VelocityBoy » sön jan 16, 2005 13:07

Björn skrev:
caffeineaddict skrev:Vänta nu! Är det Breeders som spelar på The Bronze!? Hur blind har jag varit under det här avsnittet, först Shins-missen och nu detta...


Jäpp, det är det. De kör t o m två låtar.


Ni har väl hört Breeders version av Buffy temat (b-sida på "Son of three" singeln)?
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav A bear » sön jan 16, 2005 13:29

VelocityBoy skrev:Ni har väl hört Breeders version av Buffy temat (b-sida på "Son of three" singeln)?


Givetvis, lysande som alla covers de gör. Lite mer surfstuk än Nerf Herders version. De brukar visst öppna sina konserter med den också. Vore kul med en hel coverplatta av Breeders... så kanske man slipper vänta 9 år till på nästa skiva.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav VelocityBoy » sön jan 16, 2005 13:41

Björn skrev:Vore kul med en hel coverplatta av Breeders... så kanske man slipper vänta 9 år till på nästa skiva.


Till skillnad ifrån pensionssparandet Kim håller på med nu...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav caffeineaddict » sön jan 16, 2005 14:45

VelocityBoy skrev:Ni har väl hört Breeders version av Buffy temat (b-sida på "Son of three" singeln)?


Jadå, den öppnar Radio Sunnydale-soundtracket också.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Binchy » ons jan 19, 2005 16:56

Väldigt mycket pinsamheter i början som sagt. Men slutet är bättre. Kul när både Xander och Willow tycker att tjejen som dansar med RJ är sexig...tills de ser vem det är och försöker ta tillbaka sina känslor.

Ai, sjuttitalsreferensen med den fyrdelade scenen är helhärlig. Mmm, it takes me back *nostalgiskt fånleende*.

Dawn: I feel so stupid
Buffy: Be ready to feel even more stupid when it is for real.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav xAMNESIAx » tor sep 01, 2005 20:54

Är lite stressad så jag skummade bara igenom föregående sidor men jag är något förvånad över det ljumma motagandet av "Him". Personligen så tycker jag att det är ett utmärkt komedi avsnitt. Det finns en handfull scener som är hysteriskt roliga. Spike/Buffy scenen utanför Woods kontor är bland de bästa i hela serien. Samma gäller Spike och Xanders utomordentligt avancerade "jack ryckar plan". Överlag så är "Him" inte lika bra som "Tabula Rasa" (sett från ett komiskt perspektiv), men ändå ett underskattat avsnitt.

8/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Garim » ons mar 29, 2006 23:29

Tyckte om. Tyckte inte om. Tyckte om,

Ok, början kanon. Dawn var ju bra i det här avsnittet - ovanligt. Men, så blev Buffy kär i killen också... Yuck...

Aha, lovespell... Så efter en 10 minuter av WTF, så blev avsnittet ganska bra igen. Spike kom igen lite också, nu gör han ju nytta igen! Go Spike!

Och Anya är med i scoobies igen. Me like :)

Så, ett skapligt avsnitt ändå. 7/10. Dawn var mkt bättre än vanligt. Xanders tillbakablick var kanon! Been there hehe...

Förde dock inte storyn framåt speciellt, så ett typiskt filler-avsnitt, men ett bra sådant...


Edit: Och Breeders spelade på the Bronze!! klart pluspoäng :)
Inget man behöver se om dock.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Ai » ons mar 29, 2006 23:46

Garim skrev:Inget man behöver se om dock.


Pfft... här ses alla avsnitt om förr eller senare... you just wait.... 8)

Hmmm börjar känna mig lite stalkerish.... :eek:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Isabella » mån apr 03, 2006 19:57

Jag tycker detta avsnitt är ganska så roligt. Tänk vad en gammal jacka kan göra :P
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Ai » mån apr 03, 2006 20:42

Isabella!! :D

Normalt gillar jag inte animerade gif:ar som avatarer - men din apa är ju bara underbar!! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tea » mån apr 03, 2006 20:49

ÄLSKAR DETTA AVSNITTET

speciellt gayskämten.


Buffy: Willow, you're a gay woman! And he isn't!
Willow: This isn't about his physical presence. It's about his heart.
Anya: His physical presence has a penis!
Willow: I can work around it!

Xander: What the hell are you doing?
Willow: Proving I love RJ the most.
Xander: Will, honey... RJ's a guy.
Willow: I did notice that, yeah. That's why I was doing my spell. 'Cause, you know, he doesn't have to be.
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav wyndham » lör jun 03, 2006 14:43

Jaså, här tänkte jag skriva ett Buffyrelaterat inlägg för första gången på år och dar, och givetvis har det redan diskuterats. Nåja, idag var iallafall första gången jag la märke till The Shins "New Slang" i avsnittet. Dessutom har man stoppat in Coldplay för att göra Zach Braff-känslan total, även om Him gjordes två år tidigare än Garden State. Men först hann nog Scrubs trots allt. I Him kändes popmusiken rätt malplacerad, men det återkommande förälskelseintrot sätter tonen bra.

Ansnittets roligaste replik.
One time, I found all this poetry under his bed. Turns out, he wrote it.

Storebrodern är faktiskt hur kul som helst. Roligare än Willows könsbytarhumor iallafall...

Selfless är visserligen en smula överskattat, men jag tycker ändå att dom lyckas sälja D'Hoffryns underliga agerande på slutet. Att då inleda det här avsnittet med en demon utsänd att ta kål på Anya är ju riktigt bissart. Dom är faktiskt inte tvungna att pressa in demoner i alla avsnitt. Det fungerade väl som ett sätt att få med Anya i gänget, men slarvigt skrivet är det.

Xanders flashback är så absurd att jag måste älska den.

Dawns karaktär behandlas som vanligt rätt respektlöst vilket är lite synd. Premissen för avsnittet förutsätter en viss förnedring, men hon är trots allt lika gammal som gänget var i säsong ett.

Trots scenen utanför rektorns fönster så har jag svårt att säga om det här avsnittet verkligen är så underskattat som jag ibland vill tycka.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav eriked » ons jun 07, 2006 0:12

först: Brorsan är ju klockren :D
One time, I found all this poetry under his bed. Turns out, he wrote it. Then he, uh—what do you call it? Blossomed. That's what it was like


Sedan finns det massa härliga Willow/Anya dialoger i detta avsnitt. Man måste bara älska dem
RJ: I was looking for Buffy. Miss Summers.
WILLOW: Buffy's not here. Go away!
RJ:Are you sure?
ANYA:No Buffy for you. Leave quickly now
:lovebunny:

Första halvan av avsnittet är ju dock nästan för pinsam (alltså inte kvalitetsmässigt utan pinsamma scener) men andra halvan är riktigt rolig! Känns ganska mycket som ett s1-s2 avsnitt vilket är lite kul. Fast mest nostalgi-kul då jag föredrar buffy när det inte är highschool

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Re: 7x06 Him

Inläggav Buffy_4ever » tor feb 01, 2007 19:18

Vad heter låten och artisten när Dawn går runt och är ivrig för att prata med R.J? En tjej sjunger.
Buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 02 sep 2005
Ort: Stockholm

Re: 7x06 Him

Inläggav Garim » fre feb 02, 2007 11:36

Buffy_4ever skrev:Vad heter låten och artisten när Dawn går runt och är ivrig för att prata med R.J? En tjej sjunger.


Kolla den här länken, där borde det finnas: http://www.buffyguide.com/episodes/him.shtml#music
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Re: 7x06 Him

Inläggav Buffy_4ever » fre feb 02, 2007 21:18

Garim skrev:
Buffy_4ever skrev:Vad heter låten och artisten när Dawn går runt och är ivrig för att prata med R.J? En tjej sjunger.


Kolla den här länken, där borde det finnas: http://www.buffyguide.com/episodes/him.shtml#music
Tack för länken :D
Buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 02 sep 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Capt. Peroxide » sön apr 29, 2007 22:14

Ett alldeles bedårande standalone-avsnitt! Många av de komiska höjdpunkterna har folk redan nämnt (min favorit är Buffy med RPG utanför rektorns fönster). Men en liten detalj jag gillade mycket är när Spike lite diskret ska kolla runt hemma hos RJ:s brorsa, och vänder på de små porslinsänglarna så att de har ansiktet mot väggen. Har antagligen att göra med hans hangup och svartsjuka på Angel.

Fast hur fan ser Buffy ut större delen av avsnittet? Frisyren är ju som en skabbig engelsk bruds. Tur att resten av SMG håller högre klass. Michelle å andra sidan, yum.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Dåligt avsnitt

Inläggav buffy_angel » fre maj 25, 2007 13:54

Jag tycker nog att detta var sesongens sämsta avsnitt..de var bara pinsamt och segt det enda bra var de Anya gjorde i slutet....nej inget direkt bra när jag ser hela sesongen i ett strek brukar jag hoppa detta avsnitt ör de förstör stämningen !! Nej sen e jag ingen Dawn-fan häller så de gör inte saken direkt bättre !!!!
hej ! alla buffy älskare där ute ! skulle vilja chatta med någon som förstår sig på min kärlek till denna geniala serie .....
buffy_angel
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 27 jan 2006

Inläggav AKS » tis jul 03, 2007 0:11

Jag håller fortfarande fast vid att detta är ett härligt avsnitt. Ni vet vad jag tycker om Gone i S6? Well, motsvarigheten i S7 funkar enligt mig betydligt bättre för detta tycker jag faktiskt är roligt och t.o.m. riktigt roligt emellanåt. Det börjar ganska långsamt och mindre bra, men fr.o.m. att Xander får ångra sitt "Daddy like" på the Bronze så är jag riktigt underhållen.

Jag älskar till exempel 70-talsmusiken och splitscreen då Buffy ska mörda Wood. Verkligen mörda. Anya drar på sig svart huva. Willow förbereder ofrivilligt könsbyte och Dawn lägger sig på järnvägsspåret. Funny shit.

Lite favoritcitat:

XANDER: Now get off the boy, Buffy. We're going home.


WILLOW: But you don't even know him!
ANYA: Yes, I do. I looked into him and saw his soul.
WILLOW: He was walking away, so unless his soul was in his ass...


BUFFY: You realize Anya is probably seducing R.J. even as we speak.
WILLOW: My god, you think so?
BUFFY: Well I wouldn't put it past her, she's recently evil you know.
WILLOW: Well so am I, why should I miss out?


:D :D Och det finns en del som hatar detta avsnitt. Stackare... ;)

7 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Binchy » tor jan 10, 2008 9:06

Jag tyckte väl att jag kände igen "infatuation"-låten, den de spelar när förtrollningen slår till (Max Steiner's Theme from a Summer Place). I Stephen King's Rose Red så spelar de den när Rose Red är tillfreds, så att säga.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » tor jan 10, 2008 11:59

Binchy skrev:Jag tyckte väl att jag kände igen "infatuation"-låten, den de spelar när förtrollningen slår till (Max Steiner's Theme from a Summer Place). I Stephen King's Rose Red så spelar de den när Rose Red är tillfreds, så att säga.

Just det, den är med där också. "Theme From A Summer Place" dyker ju iofs upp i hundratals filmer. Simpsons använder den stup i kvarten också. (Och tydligen innehåller Oz' sexuella fantasier i s2 den låten och en fjäderboa. Det var en Willow/Oz-scen vi aldrig fick se...) Jag antar att det är just därför den är med här; den är liksom så klichémässig vid det här laget att det passar "Him"s overthetopighet.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Echolls » fre jan 15, 2010 17:16

Ett småroligt och charmigt avsnitt men storyn är så dålig att betyget inte blir särskilt högt ändå. Jag har väldigt svårt för pinsamma scener också, som många av Dawns är.

Buffys crush är nog den roligaste, som när hon ska döda Wood. Jag älskar scenen med henne och Spike utanför Woods fönster. :D

Favoritcitat:
Willow: I have skills. I can prove my love with magic.
Anya: Yeah, right. What're you gonna do, use magic to make him into a girl? (Willow's eyes widen) Damn.

Betyg: Stark 4:a
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare