7x06 Him

Här pratar vi mest om Säsong 7

Betyg på Him.

1
1
2%
2
1
2%
3
2
4%
4
5
10%
5
7
14%
6
12
24%
7
9
18%
8
7
14%
9
5
10%
10
2
4%
 
Antal röster : 51

7x06 Him

Inläggav dizzy » mån okt 27, 2003 13:29

Vet inte riktigt vad jag ska säga om det här. Här fanns ju en hel del roliga inslag och det är uppenbart att de försökt återskapa ett lättsamt stand-alone avsnitt från säsong ett eller början på säsong 2. Den här gången runt Dawns highschool liv.
Men jag tycker inte det passar in, i alla fall är det inte vad jag vill se just nu. Tycker de ska börja konfrontationen med säsongens stora Bad guy nu istället för en fjantig förtrollad highschool-jacka.

Och det blir lite för mycket Dawn här.
Bäst är nog Willow, både när hon håller med Xander när han tar tillbaka det han sagt efter att ovetandes ha kollat in Dawn på the Bronze, och när hon också blivit förälskad i grabben med jackan och ska använda magi för att ändra på detaljen att han är av fel kön.

Kanske är överdrivet kritisk nu men det här kändes som det sämsta hittills på säsong 7, så jag ger Him en 4:a.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » mån okt 27, 2003 21:34

Jag är faktiskt förtjust i det här avsnittet. Tycker att det är mycket roligt och underhållande och precis vad man behöver i en arctung säsong som S7. Lite väl mycket Dawn kanske, men det är det värt om man får ett sånt här typiskt Buffyavsnitt då man inte trodde att man skulle få det. Ett av få S7-avsnitt som jag sett om sen det visades på TV (i USA, alltså). Verkligeni nte ett mästerverk, men bättre än de flesta avsnitt som gjordes i mitten av S7.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » tis okt 28, 2003 0:32

nej ärligt talat, det här sög..

Det ryckte upp sig och blev lite roligt mot slutet, men annars var det mest löjligt standardhighschoollovegrejer..
Man fattade alltför tidigt att det var någon slags magi inblandad.
Man fattade alltför fort att Buffy skulle bli fast också.
Man hoppades ändå att de skulle twista till det nånstans, så att serien skulle följa sina ledord om att alltid göra det oväntade, men så blev det inte..
Iofs hade jag inte väntat mig att Buffy skulle välja Bazooka som vapen för att döda rektorn :D Som sagt, det ryckte upp sig mot slutet, men jag tycker ändå att det var dåligt.

Och det var bara nästan kul att det gick så enkelt att sno jackan och så var det klart... Lite kul att återse Buffys gamla cheerleading-uniform.

En fyra.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tor okt 30, 2003 0:16

Själva charmen med det här avsnittet är att man vet vad som kommer att hända, bara inte hur. Måhända återgick Dawn till den person hon var i S6, men i övrigt tycker jag att det här avsnittet var mycket bättre än sitt rykte.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav pfant » tis nov 18, 2003 11:20

Det här var ett rätt dåligt avsnitt med en hel del roliga scener:

Xander och Willow på The Bronze som kollar in Dawn (kom igen tjejen är ju så söt), Buffy "I'm like a high school girl, but with sexual experience" (satan vad sexig SMG kan vara), när Buffy och Spike slåss utanför rektorns fönster (hur kul som helst).

Påminde om hur de första säsongerna av Buffy var.

Jag undrar om det kommer att få några konsekvenser för Dawn att hon puttade ner killen för trappan. Men eftersom hon itne gjorde det helt av fri vilja kanske man släpper den tråden.
Snickeli snack, jag är världsbäst! Det här fixar jag med knakelibraksnablen!
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » mån jan 12, 2004 20:54

Tycker första delen av avsnittet är direkt jobbig att titta på men det är mest för att jag har så enormt svårt för pinsamheter när folk ska prata med folk och försöka platsa, ställa upp i nån tävling och göra bort sig etc. Men sen kommer avsnittet igång ganska bra. Själva storyn varför tjejerna gör som de gör känns mindre viktig för mig då det leverars otroligt många rolig repliker. Kan lätt se om det här avsnittet många gånger barar för att vissa scener är helt underbara. Ett exempel är den när de förklarar att det måste vara en love spell som påverkar Buffy och Dawn och Buffy förklarar för Dawn att jaaa så måste de vara, DU är påverkade av en love spell. :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » mån jan 12, 2004 20:57

En annan favoritdel är när Anya snabbar sig att stänga av radion när de börjar tala om ett rån. Lysande. Vad hände egentligen med alla pengarna?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån jan 12, 2004 21:05

Jag tror Anya investerade i förnuftiga obligationer :P
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån jan 12, 2004 21:06

noike (mini-mini-spoiler resten av S7):Till alla hennes frisyrer senare under året? ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån jan 12, 2004 21:11

Den tror jag tom. Zaxx hade klarat utan spoiler :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » mån jan 12, 2004 21:18

Obligationer? Hon? Hon är mer för aktier som kan öka markant i värde.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån jan 12, 2004 21:25

Valutahandel, kapitalismens grundpelare :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav anders_ » tis jan 27, 2004 22:36

ja, kul avsnitt. men inte mkt mer...det tog slut rätt snabbt. men skämtet med anya på slutet var lysande. väntar med spänning på the big bad alla pratar lite försiktigt om :D
anders_
Minion
 
Inlägg: 130
Blev medlem: 27 jan 2004

Inläggav Zaxx » ons apr 21, 2004 23:29

Off skrev:Den tror jag tom. Zaxx hade klarat utan spoiler :D


VA!.. nu läste jag där bara för du sa så!!.. nu vet jag ju att hon kommer vara med ett bra tag till!!!!!

avsnittet var ganska kul tycker jag.. inte alls DÅLIGT som många verkar tycka... ungefär 6 tycker jag.. helt ok / bra...

massor av små "roliga" saker ju !.. hände saker helatiden.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav kaos » fre apr 23, 2004 1:40

detta var ett medel avsnitt inte ûber dåligt inte ûber bra. det hade sina roliga scener som när Anya stänger av radio, när Dawn får se RJ första gången och när Spike och Xander snor jackan.
Kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos
Användarvisningsbild
kaos
Big Bad
 
Inlägg: 1304
Blev medlem: 25 jan 2004
Ort: Capital Sthlm

Inläggav Matt » fre apr 23, 2004 10:37

Buffy-bazooka-Spike scenen är helt hysteriskt rolig.
Men avsnittet tycker jag inte är bra.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav sus@n » fre apr 23, 2004 20:08

Tycker det var okej för att vara ett sådant avsnitt som jag har hört få mycket skit, gillade massa scener:

* Buffy & Spike utan för Woods rum
* Dawn när hon trillar då hon ser RJ och när hon gör bort sig på hejarklacksuttagningen.
* Buffy när hon pratar om "slampan" och Xanders min när han inser det är Dawn.
* Willow o Anya som bråkar... Och fler!

Men konceptet kanske inte var det bästa.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Son_of_Giles » mån maj 24, 2004 13:28

Ett av dom avsnitt där jag tycker riktigt ILLA om Buffy. OK, att hon blir betuttad i grabben men sättet hon behandlar Dawn på får mig att längta till nästa gång Buffy får spö! :x
Mitt problem är väl att jag alltsedan the body har sett Buffy som Dawns mamma eller åtminstone målsman(?), och få saker gör mig mer arg än när en förälder sviker sitt barn.
Son_of_Giles
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 03 maj 2004
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » mån maj 24, 2004 13:31

Son_of_Guyles: Nu kan väl inte Buffy lastas för det förälskelsen var väl knappast naturlig, jag tänker då närmast på raketkastaren och att Willow skulle byta kön på killen i fråga :) det är uppenbart att de är påverkade av besvärjelsen och gör sådant som de inte normalt skulle göra (inte ens när de var ny förälskade :) ).
Senast redigerad av VelocityBoy mån maj 24, 2004 14:39, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Son_of_Giles » mån maj 24, 2004 14:19

Hm, sant, men dom scenerna får mig ändå att se rött. Älskar allt Buffy ändå ;)
Son_of_Giles
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 03 maj 2004
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » mån maj 24, 2004 14:43

Sedan får man ju ge Buffy credit för att hon lyckas motstå besvärjelsen när Dawn skall ta självmord och ser till att rädda henne.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav JRT » tor maj 27, 2004 8:15

O ja, the return of the rocket launcher! Avsnittet har roliga detaljer, framförallt då Buffy och Spike utanför Woods fönster. Hela storyn är dock så löjlig att jag ändå ser det som ett dåligt avsnitt.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav sus@n » fre jul 23, 2004 22:02

Jag skrev:Tycker det var okej för att vara ett sådant avsnitt som jag har hört få mycket skit,

Men konceptet kanske inte var det bästa.


Efter att ha sett det en gång till tycker jag faktiskt att det är mycket bättre. Scenerna mellan Dawn och Buffy är mer humoristiska nu tycker jag och jag ser inte längre det som att Buffy sviker Dawn. Innan formlen sätter sig på Buffy så försöker hon faktiskt stöda Dawn , även om Dawn kanske inte tycker om det.

En ny pärla som jag hittat är Xanders och Spikes uttryck vid dörren då de får syn på RJs bror.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav brat » mån aug 02, 2004 18:21

Själva idén för det här avsnittet är på s1-nivå vilket inte direkt är någon komplimang. Dessutom är jag en sådan som tycker att det är extremt jobbigt att genomleva pinsamma stunder så det drar ned avsnittet ytterligare. :oops:

Det enda som höjer avsnittet är roliga ögonblick. De allra flesta är nämna tidigare; Spike hoppar på Buffy som är efter rektorn, alla uppskattar Dawns dans med RJ tills de inser att det är Dawn, Spike och Xander som utför den avancerade operationen: 'sno jackan' och allra bäst: då Buffy raggar upp RJ. :eek:

Men avsnittets känsla är omoget, inte Buffylikt. T.ex. en sådan sak som flashbacks till ett avsnitt de refererar till, tror inte det finns NÅGOT annat avsnitt som inte antar att ett äkta Buffyfan vet vad som åsyftas. Inte heller lyckas slutet få mig att bry mig, visst är det underbart att Buffy lyckas bry sig om Dawn trots magin och visst är det sorgligt att Dawn tänker ta livet av sig, men jag kan inte riktigt bry mig när resten av avsnittet är så fånigt.

En sak jag gillar är att Anya kommer "hem". Visserligen borde hon bo i den stora fina lägenheten med stora fönster tillsammans med Xander, men det här är det näst bästa. Nu när Spike bor hos Xander och resten finns hos Buffy känns det inte lika tragiskt som i andra avsnittet då 'gänget' är tre personer.

Bästa karaktär: Jag tror jag måste säga Dawn, förutom gnälligheten så har hon massor med härlig attityd i det här avnsittet.
Bästa scen: Då Buffy raggar upp RJ!
Bästa citat: Många småroliga men inget enda stod ut, får ta: "Now get off the boy, Buffy. We're going home."

-------------------------
Xander: You're gonna live in that small room over there. I know it looks like a closet, but it's a room now.

Spike: I don't need your mollycoddling.
Buffy: It's not coddling. Now go to your closet.

Buffy: Bye, Rant Girl.

Dawn: R.J.'s never gonna notice me now!
Buffy: From what you said, I-I?m sure he already noticed you. I mean, what with the falling and the—

Willow: Damn love spell. I have tried every anti-love spell spell I could find.
Anya: Even if you find the right one, the guy would probably just do an anti-anti-love spell spell... spell.

Willow: Buffy's not here. Go away!
R.J.: Are you sure?
Anya: No Buffy for you! Leave quickly now!

Buffy: Well, I wouldn't put it past her. She's recently evil, you know.
Willow: Well, so am I. Why should I miss out?

Buffy: Xander, be honest. You didn't, you know, think about slipping that jacket on just a little bit?
Xander: I refuse to answer that on the grounds that it didn't fit.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » mån aug 02, 2004 19:45

Bästa scen MÅSTE ju ändå vara när man ser hur Buffy och Spike bråkar om bazookan genom Woods fönster. :D

Bästa replik: Hmm... antingen "Anna Nicole Smith thinks you look tacky." eller "Yeah, right. What're you gonna do, use magic to make him into a girl? ... Damn!"


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sharatec » mån aug 02, 2004 20:57

brat skrev:Men avsnittets känsla är omoget, inte Buffylikt. T.ex. en sådan sak som flashbacks till ett avsnitt de refererar till, tror inte det finns NÅGOT annat avsnitt som inte antar att ett äkta Buffyfan vet vad som åsyftas.


Inte för att vara jobbig (skulle jag? :) ), men är inte flashbacken främst till för att göra en snygg övergång till Xanders lyckliga leende? Eller blandar jag ihop scenerna totalt?
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav brat » mån aug 02, 2004 21:13

Jag medger att jag lät lite hård, jag har faktiskt inget emot flashbacken - ville bara poängtera hur ovanlig den är.

WILLOW: Love spells. People forget how dangerous they can be.
XANDER: Hey, been there...
Xander flashes back to episode 2x16 "Bewitched, Bothered, and Bewildered," where lots of girls are coming after Xander in Buffy's basement. Cordelia's there, not under the spell, but every other woman he knows is under the spell, including Buffy, Willow, and even Joyce, Buffy's mom. They're all reaching for him, putting their hands on him, completely crazy for him. Xander's remembering all this fondly, with a satisfied grin on his face.
XANDER: Good times.

Men jag anser nog att om man velat hade man kunna göra denna referens och det faktum att Xander inte hatade upplevelsen tydlig för de som sett serien utan flashback. Flashbacken ger inte riktigt Buffykänsla.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav sharatec » mån aug 02, 2004 21:17

Instämmer gärna i att det inte hör till vanligheterna, men jag tycker nästan att det är lite småcharmigt att se en scen från säsong 2 igen... Det är lite nostalgi över den här säsongen. :)
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav caffeineaddict » mån aug 02, 2004 23:03

Håller med sharatec. Visst hade man förstått skämtet även utan flashen, men det är ju just övergången från alla de skrikande, mordiska, yxbärande kvinnorna till Xanders lyckliga leende som gör det riktigt roligt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » mån aug 02, 2004 23:31

I ett övrigt rätt så mediokert avsnitt så finns det pärlor! Till exempel -70 tals-deckar influerade sekvensen när tjejjerna sätter igång med sina 'uppdrag', komplett med 4in1 bilderna och den typiska musiken! Nu kan vi snacka flashbacks! Baretta, Charlies Angels, Shaft, MI.... 8)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron