7x06 Him

Här pratar vi mest om Säsong 7

Betyg på Him.

1
1
2%
2
1
2%
3
2
4%
4
5
10%
5
7
14%
6
12
24%
7
9
18%
8
7
14%
9
5
10%
10
2
4%
 
Antal röster : 51

Inläggav malavel » fre okt 29, 2004 1:02

Hej Nyx!

Ja, det var nog bara du som drog dig till minnes den scenen. Jag har ingen aning vad du pratar om. :) Håller annars med om att grundidén är lite pinsam och den är även full av logiska luckor. Men kul är det!
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » fre okt 29, 2004 1:14

Trevligt med fler nattugglor i storstaden. Jo, Full Monty innehåller en liknande scen där saker sker i bakgrunden ("polarna" snor en killes trädgårdstomtar och sabbar hans anställningsintervju genom att låta dem skalla varandra utanför fönstret). Roligaste scenen i hela filmen f ö.
Undrar om jag ska spela in nattversionen av det här avsnittet? Har svårt att tro att kanal 5 behövde klippa i någon scen i eftermiddags. Fast man vet aldrig med dem. Kanske demonen som Anya och Buffy slogs med ansågs läskig nog att klippas bort...hmm?
_______________________________________________________
Jag ska skaffa mig bild och signatur, men jag är väldigt ny! :oops:
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav malavel » fre okt 29, 2004 1:22

Det är iofs inte så mycket storstad här. Mer förortsgetto.

Har inte sett Full Monty.

De brukar oftast bara klippa när det är vapen inblandade samt nått enstaka sexskämt.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » fre okt 29, 2004 1:35

Det är iofs inte så mycket storstad här. Mer förortsgetto


I ärlighetens namn... här också.

Ska ställa in videon i alla fall så jag inte riskerar att missa något litet klipp. Det är bara att inse - jag har blivit buffoholic till sist långt efter alla andra (som om det inte var illa nog att vara xenit).

-and I don't have the midichlorians to stop it, either ;)
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre okt 29, 2004 1:44

malavel skrev:De brukar oftast bara klippa när det är vapen inblandade samt nått enstaka sexskämt.


Säg att de inte klippte bort när han med jackan got down with the Buff bara. Det om något borde väl räknas som sex-skämt, det är ju långt tydligare än Anyas fingergest i Hush.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav JRT » fre okt 29, 2004 1:47

noike skrev:Säg att de inte klippte bort när han med jackan got down with the Buff bara. Det om något borde väl räknas som sex-skämt, det är ju långt tydligare än Anyas fingergest i Hush.


Det var oklippt. Antar att det var lite för otydligt vad de faktiskt gjorde (mamma, varför sitter Baffi på pojken?) för att de skulle ta bort det...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav malavel » fre okt 29, 2004 1:48

Nyx, jag misstänker att du kommer att älska nästa avsnitt.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav malavel » fre okt 29, 2004 1:50

noike skrev:Säg att de inte klippte bort när han med jackan got down with the Buff bara. Det om något borde väl räknas som sex-skämt, det är ju långt tydligare än Anyas fingergest i Hush.

Den som lyckas förstå sig på 5:ans klippningar borde få nobelpriset i extrem smarthet, eller nått.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre okt 29, 2004 1:56

JRT skrev:Det var oklippt. Antar att det var lite för otydligt vad de faktiskt gjorde (mamma, varför sitter Baffi på pojken?) för att de skulle ta bort det...


"Jo förstår du, Båffi och pojken har magiinducerad råsex. Fast den lite mjukare sorted och inte den som mamma och pappa har när ni barn är borta."

malavel skrev:Den som lyckas förstå sig på 5:ans klippningar borde få nobelpriset i extrem smarthet, eller nått.


Nej! Inte en till kategori. Det här med att ta storslam i Nobelpris 2010 blir bara jobbigare och jobbigare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Nyx » fre okt 29, 2004 1:57

De brukar oftast bara klippa när det är vapen inblandade samt nått enstaka sexskämt


Nja, sexscenerna verkar de inte ha något emot att visa alla tider på dygnet. Splatter och döda kroppar däremot ryker direkt. Fast häromdan så glömde de att klippa i "previously on Buffy:" och råkade visa Warren utan hud mitt på blanka eftermiddagen...huva för de stackars små barnen. Det är nog svårt att vara konsekventa.

Nyx, jag misstänker att du kommer att älska nästa avsnitt.

Det ser vi fram emot!
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav malavel » fre okt 29, 2004 2:17

Nyx skrev:Nja, sexscenerna verkar de inte ha något emot att visa alla tider på dygnet.

Sexscener har du rätt i och jag kan iofs bara komma på ett sexskämt som klippts bort. Hush: Anya gör den internationella sexgesten med tre fingrar.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Nightcrawler » lör okt 30, 2004 10:58

Inget höjdaravsnitt...även om det påminde mycket om tidigare säsonger...Men jag gillade det inte...Även om det hade sina ljusa stunder :)
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Illyria » lör okt 30, 2004 12:38

Det här avsnittet blir faktiskt bättre/mer charmigt ju fler ggr jag ser det. Dawns cheerleading är hysteriskt underhållande :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Nyx » lör okt 30, 2004 12:42

Håller helt med! När man vet att de är förtrollade så försvinner pinsamhetsfaktorn och man kan njuta desto mer av avsnittet! :D
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Crystal » lör okt 30, 2004 17:27

Jag tycker avsnittet är ganska annurlunda om man jämför mot de andraoch med tanke på att det är sista säsongen...!Jag tyckte det var roligt när RJ dansade med Dawn och de(Buffy, willow, xander) sitter och pratar om henne och att de tycker hon ser "slutty" ut...och Xander kollar in henne men sen ångrar sig när Dawn vänder sig om och de ser att det är henne...!
Crystal
Demon Fodder
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 30 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav Lipton » mån nov 01, 2004 18:09

Tycker det är tråkigt när Spike hänger med i bakgrunden utan att få några repliker, har de ingen story att blanda in honom i så är det väl bättre att han inte är med alls.

Småkul avsnitt, men ingen direkt höjdare. Säkert ett sådant avsnitt som kanske växer när man ser om det.
Trodde ett tag att episoden där Buffy slåss med demonen hemma hos Anya var en tillbaka blick.
Gillar ingevidare dessa nya highschool avsnitt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Nightcrawler » ons nov 03, 2004 13:12

Nyx skrev:Håller helt med! När man vet att de är förtrollade så försvinner pinsamhetsfaktorn och man kan njuta desto mer av avsnittet! :D


Men man fattar ju att det är magic in the air från början, det är ju verkligen nåt som inte stämmer ;)
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav icyveil » tor nov 04, 2004 22:15

nejmen usch! ärligt talat, den här delen var INTE bra. inte i min åsikt iallafall:P tillsammans med as you were, så är det här den sämsta delen jag sett.. änsålänge (har ju inte sett så många, från mitten av säsong fem började jag titta regelbundet). mina starka känslor för just det här avsnittet kanske beror på att jag hade 39 graders feber medans jag såg det. men det är fortfarande inte bra:@ skämten är dåliga och dawn är säsong 6-ig. ähum, ja. och jag gillade inte heller att spike var med så lite och knappt sa nånting. inte alls hans stil liksom-_-' fast han kanske också var sjuk, vad vet jag:P
 
(ain't sweet like the cutest demon you've ever laid your eyes on?)
Användarvisningsbild
icyveil
Demon Fodder
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: öjebjo

Inläggav Matt » tor nov 04, 2004 22:17

Har Buffy och "Him" sex? Eller är de bara på väg att ha sex?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Nyx » tor nov 04, 2004 23:50

Nightcrawler skrev:Men man fattar ju att det är magic in the air från början, det är ju verkligen nåt som inte stämmer ;)


:oops: Jag har inte er långa erfarenhet av komediavsnitt i Buffy och måste erkänna att Dawns tonårsförälskelse lurade mig ett långt stycke in i berättelsen.
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » fre nov 05, 2004 17:40

Jag förväntade mig en twist på slutet - att Dawn skulle vara kär i honom på riktigt. Fram tills hon försökte begå självmord i alla fall.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav insane in the basement » mån nov 08, 2004 0:48

Jag tycker detta avsnitt är rätt undebart! ^_^
Det har varit allt för många avsnitt som man suttit och nästan börjat stor grina till.. Vissligen är det hemskt fånigt..
Och jag satt många gåner och höll för ögonen bara för att det blev så hemskt pinsamt för dawn.
Men ändå helt undebart på sitt sätt XD
Användarvisningsbild
insane in the basement
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 26 okt 2004

Inläggav Mr_Jack » sön nov 21, 2004 18:05

det är ju hur grymt som helst när buffy siktar på wood med bazookan, som man ser i fönstret så plötsligt kastar sig spike över henne och springer iväg med bazookan... :D
Mr_Jack
Minion
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 16 nov 2004

Inläggav virve » fre jan 14, 2005 21:02

Väldigt fånigt men skitunderhållande! Scenen med Wood, Spike och bazooka-buffy var bara jätterolig!
Hade hört väldigt mycket dåligt om det här avsnittet, så jag förväntade mig ett skitavsnitt, men jag tyckte faktiskt att det var ganska bra!
ANYA: Am I supposed to be changing my clothes a lot? Is that the helpful thing to do?
Användarvisningsbild
virve
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: Uppsala

Inläggav caffeineaddict » fre jan 14, 2005 21:24

Måste bara nämna att jag helt hade glömt att überunderbara Shins-låten "New Slang" dyker upp i det här avsnittet. Förknippar den vanligtvis mest med Scrubs.

När jag ser avsnittet nu har jag lite svårt för första halvan, men så fort Buffy slås av jackförbannelsen är det mest bara tokskojfånunderhållande.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav carre » fre jan 14, 2005 22:02

caffe: VA?! det har jag inte tänkt på (eller märkt)... Jag tror jag har lyssnat sönder den låten, så den spelas hela tiden i mitt huvud. underbar.
btw. tänker man inte mest på zach braff. den ska vara med i garden state om jag inte tar helt fel för mig. (har inte sett den än)
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav caffeineaddict » fre jan 14, 2005 22:08

ey: Jo, den ska nog vara med i Garden State, men jag har inte heller sett den än, så jag tänker på Scrubs.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav carre » fre jan 14, 2005 22:17

caffe: brukar bli så. zach braff är JD i min värld.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav A bear » sön jan 16, 2005 12:36

Som flera redan sagt: dumt, fånigt och oemotståndligt kul. Älskar när serien driver med sig själv på det här viset - jag menar, en love spell skulle nog fler tv-serier kunna göra, men bara i Buffy skulle det leda till att en tjej försöker mörda sin chef, en annan åkallar magiska makter för att förvandla honom till en kvinna, och en tredje rånar en bank (exakt hur det skulle få honom att välja henne fattar nog ingen, men Anyas motiv har alltid varit lite... underliga). Jag menar, jämfört med vad de där tre har gjort för kärlek tidigare (mord, demonåkallan etc) är det egentligen inte SÅ extremt att skjuta ihjäl någon med bazooka. Buffyverse blir väl bisarrt ibland, det är skönt att Whedon & co är de första att medge det.

Dessutom är Kim Deal med, en av få kvinnor jag skulle dumpa Alyson Hannigan för.

För inte handlingen framåt en millimeter. Love it. Good times.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » sön jan 16, 2005 12:54

Björn skrev:Dessutom är Kim Deal med, en av få kvinnor jag skulle dumpa Alyson Hannigan för.


Vänta nu! Är det Breeders som spelar på The Bronze!? Hur blind har jag varit under det här avsnittet, först Shins-missen och nu detta...

Förresten, "en av få kvinnor jag skulle dumpa Alyson Hannigan för" låter som att du har Alyson Hannigan nu. Och om det är sant måste jag lustmörda dig. Ledsen, men så är det bara. ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron