Vem är bäst i trion?

Här pratar vi mest om Säsong 7

Ja, som sagt...

Jonathan
8
15%
Andrew
39
71%
Warren
8
15%
 
Antal röster : 55

Inläggav Illyria » ons jun 01, 2005 15:57

Binchy skrev:Eller yngre. Scoobies-arna är väl jämngamla med hans bror Tucker, och han verkar vara storebror. Fast de kan ju vara tvillingbröder...

Mest troligt är väl att Andrew är ett (eller tom två) år yngre än scoobies-arna, fast Tucker kan ju ha fått gå om ett år i skolan också, tvillingar tror jag inte riktigt på.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav A bear » ons jun 01, 2005 16:12

Som sagt, jag älskar Andrews scener, och hette programmet "Andrew, chronicler of Buffy the slayer of Vampyres" hade jag varit nöjd med hur jävla mycket Andrew som helst.

Men nu är det 22x42 minuter som gäller, begränsat med tid att berätta en viss historia, och hur bra Andrews bitar än är tycker jag det blir lite för mycket av det jämfört med allt annat. S7 är så full av brister och slarvfel, och jag får intrycket av att författarna tyckte det var roligare att hitta på kul Andrewscener än att få arcen att hänga ihop. I en värld där man inte kan få allt samtidigt hade jag föredragit lite mer av det senare, även om det hade inneburit lite mindre av det förra.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » ons jun 01, 2005 16:23

Jag tycker inte bristerna i s7 går att skylla på Andrew, tvärtom är det mycket han som räddar det för mig (när andra saker fungerar mindre bra). Visst borde arcen vara prio ett men saker runt om går inte att försumma heller och Andrews del, i slutändan, blir en fin liten berättelse som passar bra in med resten av (karaktärerna i) Buffyverse.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav The Buffster » ons jun 01, 2005 17:29

Illyria skrev:Jag tycker inte bristerna i s7 går att skylla på Andrew, tvärtom är det mycket han som räddar det för mig (när andra saker fungerar mindre bra). Visst borde arcen vara prio ett men saker runt om går inte att försumma heller och Andrews del, i slutändan, blir en fin liten berättelse som passar bra in med resten av (karaktärerna i) Buffyverse.


Jag kan inte mer än hålla med till 100%.
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav A bear » ons jun 01, 2005 17:43

Återigen: jag skyller inte bristerna på Andrew. Han är ett symtom, inte en orsak. Bristerna är författarnas och producenternas fel.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Sara » tor jun 16, 2005 21:49

Spoiler S.6 å S.7..spoiler märker för säkerhets skull ;)

The Trio e somsagt 3 pojkar,2 av dom som bara vill hitta på nåt typ å ha kul,å sen 1 som e lite sjuk ;p...D visar stort hur omogna odm e när Andrew inte will hålla hand,Elr När Jonathan inte kan låta dom andra röra benet "Stop touching my magic bone!" ;)...Jag älskar Andrew i säsong 7,å hur han tror att han var "ond" och värsta Superskurken ur en serietidning ;p..Han e så härlig när han ska hålla tal i Chosen också
Stop Touching My Magic Bone
Sara
Minion
 
Inlägg: 123
Blev medlem: 10 dec 2004

Inläggav Isabella » mån mar 20, 2006 11:07

Jag valde som många andra, Andrew :D
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Forever Chosen » mån mar 20, 2006 13:04

Andrew får givetvis min röst :D
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron