Vem är bäst i trion?

Här pratar vi mest om Säsong 7

Ja, som sagt...

Jonathan
8
15%
Andrew
39
71%
Warren
8
15%
 
Antal röster : 55

Inläggav CheeseGuy » ons jan 05, 2005 21:49

Spoiler Angel säsong 5:
Sen får man ju inte glömma Andrew i Damage (och TGIQ, men där är han inte lika rolig). Scenen där han möter Spike och sedan berättar hela historien om dråparna för Team Angel är bara briljant, lysande och allmänt underbar. Lätt en av de roligaste Buffyverse-scenerna.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tam » tor jan 06, 2005 0:38

latarmig: Jonathan är inte med säsong 1 heller. And the fun just keeps on leaving.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Illyria » tor jan 06, 2005 0:42

Man kan säga att Jonathan är med i s1, ivarjefall lite, han är nämligen med i originalpilot-avsnittet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinkerbelle » tor jan 06, 2005 1:04

Jag röstade på Andrew,jag älskar honom!
Han är en av mina favorit karaktärer annars också så..
Men jag gillar Jonathan och Warren mycket också!
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav latarmig » tor jan 06, 2005 1:13

Tam skrev:latarmig: Jonathan är inte med säsong 1 heller. And the fun just keeps on leaving.


Haha, jag ger upp. There's no way I will ever win. :-))
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav monkeyboy » tor jan 06, 2005 2:54

Kan inte riktigt bestämma mig, gör som latarmig...

Och btw Andrew har rätt i att Timothy Dalton är den bästa Bond....Tid för hämnd!!!
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav monkeyboy » tor jan 06, 2005 2:56

Illyria har rätt, han står där i bronzekön och är heelt meningslös =) Känns lite som dom hade tänkt göra nåt mer av honom...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav latarmig » tor jan 06, 2005 3:03

monkeyboy skrev:Kan inte riktigt bestämma mig, gör som latarmig...


Måste bara påpeka att jag bestämde mig tidigt i tråden. Jag har både röstat och motiverat varför Jonathan är bäst.

Mina försök att krångla till allt kom efteråt. :-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Teo » tor jan 06, 2005 15:14

JAg får nog säga Andrew för han är bara helt underbar.
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Glorificus » lör jan 15, 2005 9:08

CheeseGuy skrev:Spoiler Angel säsong 5:
Sen får man ju inte glömma Andrew i Damage (och TGIQ, men där är han inte lika rolig).


Huh! :?
Spoiler Angel s5
Andrew: "Spike! O mio dio!" /.../ "So, um, I had plans later this evening, but I can change them if you guys wanna hang. Uh, I could show you Rome at night, a city of contrasts." /.../ "Oh. Hey. Nice jacket."
;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Mr_Jack » lör jan 15, 2005 16:02

det roliga med jonathan är ju att han varit med sen länge men jag la aldrig märke till honom innan säsong 6, och tänkte inte på att han varit med tidigt innan jag började om med serien.

Så det får bli Andrew...säger bara Storyteller!!

Buffy.. A Slayer of The Vampíres (lägg märke till betoningen på i:et)
Mr_Jack
Minion
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 16 nov 2004

Inläggav The Buffster » tis maj 31, 2005 10:11

Hur lätt som helst:

1. Andrew. Har sagt det förut och säger det igen,
om jag inte var kär i Spike så skulle jag vara kär
i Andrew. Så rolig och så söt.

2. Jonathan.

3. Warren.
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Binchy » tis maj 31, 2005 12:39

The Buffster skrev:Hur lätt som helst:

1. Andrew. Har sagt det förut och säger det igen,
om jag inte var kär i Spike så skulle jag vara kär
i Andrew. Så rolig och så söt.


Jag känner snarare moderskänslor gentemot Andrew. Han är ju så tafatt och försöker så energiskt att vara supervillain.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav mattek72 » tis maj 31, 2005 12:47

Jag gillar ju inte trion alls, men eftersom de ska föreställa onda. Så får det bli Warren, det är bara han som funkar som ond.
Den som jag tycker minst illa om är ju däremot Andrew.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Illyria » tis maj 31, 2005 17:53

mattek72 skrev:Jag gillar ju inte trion alls, men eftersom de ska föreställa onda. Så får det bli Warren, det är bara han som funkar som ond.

Visst ska trion föreställa onda på ett sätt, men egentligen är det mest Warren, de andra två är mest små pojkar som leker och inte inser allvaret.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Sara » tis maj 31, 2005 18:06

Andrew :lovebunny: Älskar honom ;p!!!
Stop Touching My Magic Bone
Sara
Minion
 
Inlägg: 123
Blev medlem: 10 dec 2004

Inläggav mattek72 » tis maj 31, 2005 19:10

Illyria skrev:
mattek72 skrev:Jag gillar ju inte trion alls, men eftersom de ska föreställa onda. Så får det bli Warren, det är bara han som funkar som ond.

Visst ska trion föreställa onda på ett sätt, men egentligen är det mest Warren, de andra två är mest små pojkar som leker och inte inser allvaret.


Precis. Sen tycker jag att det bara är Warren, som kan se ond ut.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav The Buffster » tis maj 31, 2005 19:14

Binchy skrev:Jag känner snarare moderskänslor gentemot Andrew. Han är ju så tafatt
och försöker så energiskt att vara supervillain.


Jag kan i och för sig förstå dig men eftersom jag är yngre än honom så
är det inte alls sådana känslor som jag känner för honom. Sen kan man
nog se det så att Spike är min drömkille men om jag mer realistiskt
skulle tänka någon som jag passade ihop med så är det definitivt Andrew.
Han är så fruktansvärt söt.
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tinwiel » tis maj 31, 2005 20:25

Illyria skrev:
mattek72 skrev:Jag gillar ju inte trion alls, men eftersom de ska föreställa onda. Så får det bli Warren, det är bara han som funkar som ond.

Visst ska trion föreställa onda på ett sätt, men egentligen är det mest Warren, de andra två är mest små pojkar som leker och inte inser allvaret.


Jo, för meningen var väl ändå inte att dom skulle vara "onda", på det sättet som Big och Little bads brukar vara? Dom skulle bara vara, som Illyria säger, små pojkar som leker och inte fattar vad dom sysslar med. Sen går allt överstyr.. Ondskan kommer i många skepnader. Trion är en annan sorts ondska, aningslösheten, brist på eftertänksamhet, empati och insikt, nåt slags behov av att hävda sig, omogenhet, oförmåga att ta egna beslut som inte stämmer överens med gruppens. Sen att Warren visade sig vara en fullfjädrad psykopat, ja det är inte så konstigt. Har man redan psykopatiska tendenser och börjar leka med liv och död på det sättet, så lär det spåra ur.. Hatar Warren. Hatar. Men, som sagt, han är en underbar skurk. Människorna är ju oftast dom "creepigaste" (svengelska :rolleyes: ) skurkarna.
Spoiler Angel s3
Tänk bara på Holtz.

Jag röstade på Andrew. Warren är intressantast i s 6 men Andrew har sina höjdpunkter redan där. Efter s 7 så är man ju helt såld på Andrew. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » tis maj 31, 2005 20:39

Tinwiel skrev:Efter s 7 så är man ju helt såld på Andrew. :D

Det går inte att vara annat, för att upprepa vad The Buffster sa: han är så fruktansvärt söt :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinwiel » tis maj 31, 2005 20:49

Illyria skrev:
Tinwiel skrev:Efter s 7 så är man ju helt såld på Andrew. :D

Det går inte att vara annat, för att upprepa vad The Buffster sa: han är så fruktansvärt söt :D


Söt är bara förnamnet. Han är så nördigt söt och charmig, och med repliker som är så underbara! Och faktiskt, rätt så ofta, ganska insiktsfulla. Nån skrev i en avsnittstråd att dom började lessna på Andrews nördiga kommentarer till allt. Det gjorde inte jag. Jag skrattade åt nästan allt. Skrattfest! :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Buffster » tis maj 31, 2005 20:57

Tinwiel skrev:Nån skrev i en avsnittstråd att dom började lessna på Andrews nördiga kommentarer till allt.


Hur kan någon säga något sånt om underbara Andrew!?! Less, det är ju
löjligt, man blir aldrig less!
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Binchy » tis maj 31, 2005 21:43

Tinwiel skrev:Dom skulle bara vara, som Illyria säger, små pojkar som leker och inte fattar vad dom sysslar med. Sen går allt överstyr.. Ondskan kommer i många skepnader. Trion är en annan sorts ondska, aningslösheten, brist på eftertänksamhet, empati och insikt, nåt slags behov av att hävda sig, omogenhet, oförmåga att ta egna beslut som inte stämmer överens med gruppens. Sen att Warren visade sig vara en fullfjädrad psykopat, ja det är inte så konstigt. Har man redan psykopatiska tendenser och börjar leka med liv och död på det sättet, så lär det spåra ur.. Hatar Warren. Hatar. Men, som sagt, han är en underbar skurk. Människorna är ju oftast dom "creepigaste" (svengelska :rolleyes: ) skurkarna.


Håller med!

The Buffster skrev:Jag kan i och för sig förstå dig men eftersom jag är yngre än honom så
är det inte alls sådana känslor som jag känner för honom. Sen kan man
nog se det så att Spike är min drömkille men om jag mer realistiskt
skulle tänka någon som jag passade ihop med så är det definitivt Andrew.
Han är så fruktansvärt söt.


Eh, jag är 7 år äldre än Andrew/Tom Lenk, så jag skulle ha varit en EXTREMT ung moder. :D Moderskänslor är ändå vad jag känner. Jag tycker också han är jättesöt, och så rörande patetisk ibland. Andrew är väl inte direkt lagd åt att falla för tjejer, tyvärr. Men Tom Lenk kanske är mer intresserad av tjejer, vem vet?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Rombat » tis maj 31, 2005 22:37

Röstade på Andrew mest av den anledning jag är en nörd, och han är lätt den nördigaste av The Nerds :)
Var väääldigt nära att rösta Jonathan, mycket på grund av hans extrema mognad i säsong 7.
Precis innan han dör vill man ju bara krama killen. Blir lite sur på Andrew för det där :x

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Illyria » ons jun 01, 2005 0:10

Binchy skrev:Eh, jag är 7 år äldre än Andrew/Tom Lenk

Karaktären Andrew är yngre, borde ju vara mer jämnårig med scoobies.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sjostrand » ons jun 01, 2005 8:14

Andrew är definitivt sötast! Jag vill ha en sån!
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav A bear » ons jun 01, 2005 9:17

Rombat skrev:Röstade på Andrew mest av den anledning jag är en nörd, och han är lätt den nördigaste av The Nerds :)
Var väääldigt nära att rösta Jonathan, mycket på grund av hans extrema mognad i säsong 7.
Precis innan han dör vill man ju bara krama killen. Blir lite sur på Andrew för det där :x


Håller med helt.Andrews dödsscen är en av de finaste (om det ordet kan användas om en dödsscen) i hela serien... att han får komma fram till de där slutsatserna, alltså. Det är ju långtifrån alla som dör i serien som får en chans att ha någon sådan uppgörelse med sig själv innan, knyta ihop sin historia. Det är ingen slump att han ligger i Jesuspose på sigillet. Inte blir den sämre när man sett "Storyteller" heller.

Annars är nog favoriten faktiskt Warren. Inte bara för att han är den ende av dem som faktiskt vill vara verkligt ond, utan också för att han är den som verkligen är den pådrivande och också får ta konsekvenserna av det... de andra två är kul, men Warren är seriens näst bästa skurk. Just för att han är en liten förvirrad wannabe som aldrig riktigt inser vad han gett sin in i. De andra två är viktiga för storyn, men det är Warren som får saker att hända.

Och jo, Tinwiel, jag tycker att Andrew används lite för mycket i s7.Han är en lysande rollfigur, erbjuder många gapskratt fram till "Storyteller" och får några av de bästa scenerna i de två sista avsnitten... men lite för ofta känns det som om de använder tid de borde använt till att bättra på arcen till att dra Star Wars-skämt. Andrew är FÖR användbar, så fort de behöver fylla två minuter låter de Andrew säga något roligt hellre än att försöka... tja... få in Giles och Xander i storyn, eller förklara exakt hur The First funkar, eller avliva några potentials på nåt intressant sätt...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » ons jun 01, 2005 10:30

Illyria skrev:
Binchy skrev:Eh, jag är 7 år äldre än Andrew/Tom Lenk

Karaktären Andrew är yngre, borde ju vara mer jämnårig med scoobies.


Eller yngre. Scoobies-arna är väl jämngamla med hans bror Tucker, och han verkar vara storebror. Fast de kan ju vara tvillingbröder...

Men visst spelar Tom yngre som Andrew.

Warren är ju den av de tre som verkligen vill andra illa. De andra två har ju ingen alls lust att döda eller verkligen skada någon, de vill bara ha kul och inser inte att deras handlingar kan skada andra.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav The Buffster » ons jun 01, 2005 14:19

Binchy skrev:Andrew är väl inte direkt lagd åt att falla för tjejer, tyvärr. Men Tom Lenk
kanske är mer intresserad av tjejer, vem vet?


Jo det är nog Tom jag får hoppas på för Andrew verkar ju gilla Spike
nästan lika mycket som jag gör :)
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » ons jun 01, 2005 14:31

A bear skrev:Och jo, Tinwiel, jag tycker att Andrew används lite för mycket i s7
Han är en lysande rollfigur, erbjuder många gapskratt fram till "Storyteller" och får några av de bästa scenerna i de två sista avsnitten... men lite för ofta känns det som om de använder tid de borde använt till att bättra på arcen till att dra Star Wars-skämt. Andrew är FÖR användbar, så fort de behöver fylla två minuter låter de Andrew säga något roligt hellre än att försöka... tja... få in Giles och Xander i storyn, eller förklara exakt hur The First funkar, eller avliva några potentials på nåt intressant sätt...


Kan inte alls hålla med dig om att Andrew används för mycket och man
kan aldrig dra för många Star Wars-skämt :D. Men jag håller i och för sig
med dig om att dom saker du nämner borde ha fått större utrymme. Men
det hade nog kunnat göras vid sida om Star Wars-skämten tror jag. För
det är ju allmänt känt att alla potentials förtjänar att dö!
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron