You're apologizing to me. What fight are you watching? Or is this like one of your little pop-culture references I don't get, 'cause I'm a vengeance URGH
Langtry skrev:Tänkte skriva det men har redan skrivigt det lite överallt på forumet så det kändes lite overkill för mig =)
brat skrev:Det sämsta med avsnittet, med risk för att starta en våldsam diskussion (men det är väl ingen som klagar?), är det fåniga s.k. 'valet' Buffy gör att döda Anya.
brat skrev:Anyas död skulle inte hjälpa Buffy på något sätt, den skulle inte ha någon betydelse i större sammanhang. När det finns ett annat sätt tycker jag det är fruktansvärt att inte ta det.
brat skrev:Än om de inte kan få Anya att återkalla önskningen, vilket tydligt har stora konsekvenser när önskningen är så omfattande - så borde de kunna ta ifrån henne demonkrafterna på samma sätt som Giles gjorde i "The Wish".
brat skrev:Inte heller kan jag kalla det mycket till diskussion när Xander först kommer inrusandes och säger till Anya att Buffy är på väg dit för att döda henne och Buffy sedan stegar in med svärdet i högsta hugg. Vad sägs om att prata med henne lugnt och stilla först? Hon är ju inget omedelbart hot och hennes död skulle inte medföra någon omedelbar lösning.
VelocityBoy skrev:brat skrev:Anyas död skulle inte hjälpa Buffy på något sätt, den skulle inte ha någon betydelse i större sammanhang. När det finns ett annat sätt tycker jag det är fruktansvärt att inte ta det.
Det skulle ju hindra att det skedde igen... och det var väl hennes mening.
brat skrev:Men om det är allt de vill kan de låsa henne i garderoben. Att döda henne är extremt och känns mycket konstruerat.. eller ologiskt.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare