Faith

Här pratar vi mest om Säsong 7

Vem är bäst som andra dråpare?

Kendra
6
10%
Faith
56
90%
 
Antal röster : 62

Inläggav eponinethen » fre maj 20, 2005 0:22

Håller verkligen med dig, A bear. Jag gillar btw nästan allting med Faith i Angel. Hon får komma till sin rätt där på något sätt. Hon blir mer accepterad och kan slappna av bättre när inte Buffy är där. Plus att Angel ju alltid varit nästan den enda som förstått (och brytt sig om) henne...
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » fre maj 20, 2005 5:43

Såg om Dirty Girls igår, och hamnade i samma funk som vanligt...

VILL HA EN FAITH-SPINOFF!!!

:cry: :cry: :cry: :cry:

Jag måste sluta se om det där avsnittet - speciellt med kommentatorspår - för jag lider varje gång när Faith/Spike scenen kommer och jag vet att hon tackade nej till spinoffen...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav A bear » fre maj 20, 2005 10:49

Ai skrev:Jag måste sluta se om det där avsnittet - speciellt med kommentatorspår - för jag lider varje gång när Faith/Spike scenen kommer och jag vet att hon tackade nej till spinoffen...


...för att kunna göra filmer som "Wrong Turn". :D
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav eponinethen » fre maj 20, 2005 11:39

Mmmhm, jag vet. Varje gång jag ser det avsnittet med någon måste jag pausa där och förklara varför de har med den scenen och att de borde ha gjort en Faith spin-off.

Men jag kan iofs förstå att Eliza ville göra Tru Calling. Fast, å andra sidan, borde ju hon vara en av de som var minst less på hela Buffyverse-grejen eftersom att hon faktiskt inte varit med i så många avsnitt, och faktiskt alltid har haft tid att göra andra grejer.

Gah, fatta att vi hade fått en Faith spin-off om hon bara velat, just då... Åh. (Damn, nu känns allt helt hopplöst igen, heh.)
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav mattek72 » fre maj 20, 2005 11:42

eponinethen skrev:Gah, fatta att vi hade fått en Faith spin-off om hon bara velat, just då...


Jag håller med dig.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav JRT » fre maj 20, 2005 14:13

mattek72 skrev:
eponinethen skrev:Gah, fatta att vi hade fått en Faith spin-off om hon bara velat, just då...


Jag håller med dig.


Klart man hittar dig i den här tråden. :rolleyes: Men jag håller med i alla fall. Hellre en Faithserie än två år av Tråk Calling.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav mattek72 » fre maj 20, 2005 14:43

JRT skrev:Klart man hittar dig i den här tråden. :rolleyes:


Är du överraskad på något sätt? :D
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav JRT » fre maj 20, 2005 15:45

mattek72 skrev:
JRT skrev:Klart man hittar dig i den här tråden. :rolleyes:


Är du överraskad på något sätt? :D


Nja. Would have pegged you more as a Riley fan. :twisted: :D
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav mattek72 » fre maj 20, 2005 15:56

JRT skrev:
mattek72 skrev:
JRT skrev:Klart man hittar dig i den här tråden. :rolleyes:


Är du överraskad på något sätt? :D


Nja. Would have pegged you more as a Riley fan. :twisted: :D


Det var stor sorg när han lämnade serien. :D
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav A bear » fre maj 20, 2005 16:01

mattek72 skrev:
JRT skrev:
mattek72 skrev:
JRT skrev:Klart man hittar dig i den här tråden. :rolleyes:


Är du överraskad på något sätt? :D


Nja. Would have pegged you more as a Riley fan. :twisted: :D


Det var stor sorg när han lämnade serien. :D


Att han gjorde det levande, menar du?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav mattek72 » fre maj 20, 2005 16:13

A bear skrev:
mattek72 skrev:
JRT skrev:
mattek72 skrev:
JRT skrev:Klart man hittar dig i den här tråden. :rolleyes:


Är du överraskad på något sätt? :D


Nja. Would have pegged you more as a Riley fan. :twisted: :D


Det var stor sorg när han lämnade serien. :D


Att han gjorde det levande, menar du?


Nåt åt de hållet ja :twisted:
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav noike » fre maj 20, 2005 16:38

Bild
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav JRT » fre maj 20, 2005 16:50

BYO shovel?
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav ladymorganlefay » ons maj 25, 2005 21:47

I frågan mellan Kendra och Faith, så knäcker ju Faith 100 gånger av 100. Inte en sportsmacka att lilla Kendra kan stå emot. Tänk er en battle mellan dem... Den bokstavstrogna lillkickan och den vansinniga Faith! vilken fight.
När det gäller Faith och Buffy så känns det som en evig kärleks/hat relation. De är "dömda" att vara ensamma, det ingår i jobbet, och plötsligt är de två. klart de inte kan umgås smärtfritt.
scenen när de möts i buffys sömn och i faiths koma är så fin, när de bäddar sängen tillsammans.
Varför kan de inte bara kramas ;)
Spider-Pig, Spider-Pig. Does whatever a Spider-Pig does. Can he swing from a web? No he *can’t*, cause he’s a *pig*. Look out! He is the *Spider-Pig*! ...
Användarvisningsbild
ladymorganlefay
Big Bad
 
Inlägg: 1627
Blev medlem: 25 maj 2005
Ort: visby---sthlm---sumpan

Inläggav Ai » ons maj 25, 2005 23:15

ladymorganlefay skrev:scenen när de möts i buffys sömn och i faiths koma är så fin, när de bäddar sängen tillsammans.
Varför kan de inte bara kramas ;)


:D

Välkommen ladymorganlefay!

Presentationslänkar!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav adolvsson » tor maj 26, 2005 4:45

Å ena sidan kanske man inte vill riskera skrämma bort en ny medlem det första man gör, å andra sidan finns här ett alldeles utmärkt tillfälle till referens som man inte gärna vill missa.

Ett dilemma.

Ni vet vad jag väljer.

ladymorganlefay skrev:scenen när de möts i buffys sömn och i faiths koma är så fin, när de bäddar sängen tillsammans.
Varför kan de inte bara kramas ;)


LESBIAN!

Så blev det. Denny Crane.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » fre maj 27, 2005 11:17

Man ska bevisligen inte stå och läsa medans man svarar i telefon, jag svarade just "välkommen till Faith" här på jobbet, som tur är så lyssnar inte folk som ringer på vad man svarar så hon märkte inget. Pinsamt dock.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav mattek72 » fre maj 27, 2005 11:22

Lipton skrev:Man ska bevisligen inte stå och läsa medans man svarar i telefon, jag svarade just "välkommen till Faith" här på jobbet, som tur är så lyssnar inte folk som ringer på vad man svarar så hon märkte inget. Pinsamt dock.


He he. Om inget annat så kan ju personen som ringer komma av sig helt, vilket alltid är lika kul att lyssna på.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Binchy » fre maj 27, 2005 12:48

Helt OT. Det där med att inte lyssna på vad den andre svarar är tydligen rätt vanligt. Om någon svarar "McDonald's, Avenyn 5", är det då smart att säga "Hej, jag behöver ett bilbatteri"? "Oj, då har jag ringt fel", vore bättre.

Appropå telefoner, råkade ut för någon som ville sälja prenumerationer på Bamse, varpå jag svarade att det är ingen idé att ringa hit, vi kan inte få några barn. Då blev hon lite platt...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Lipton » fre maj 27, 2005 13:51

Binchy skrev:Appropå telefoner, råkade ut för någon som ville sälja prenumerationer på Bamse, varpå jag svarade att det är ingen idé att ringa hit, vi kan inte få några barn. Då blev hon lite platt...


Även om telefonförsäljare är the scourge of humanity, så tycker man *nästan* lite synd om din bamseförsäljare. :) med betoning på nästan.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav A bear » fre maj 27, 2005 14:26

Väl beprövad teknik mot telefonförsäljare:

- Ja, det är a bear.
- Hej, jag heter Kent-Niklas och ringer från Vivillhadinapengar AB.
- Du, det låter jätteintressant, kan du bara vänta ett par sekunder så får jag lyfta grytan av spisen?
- Visst!

Sen lägger man ifrån sig luren och återgår till vad man nu höll på med - lyssna på musik, dammsuga, äta, läsa, surfa etc. Gärna så högljutt som möjligt. Efter en kvart lyfter man luren - är Kent-Niklas kvar har han bevisat att han är enträgen och vinner en chans att försöka sälja nånting till mig. Hittills är det ingen som hållit ut. Som jag ser det innebär det att man
a) ger Kent-Niklas en välbehövlig paus i ringandet så han får tänka över sitt yrkesval
b) förskonar någon annan stackare från att bli uppringd
c) kostar pengar för telemarketingbolaget utan att de får nåt för det
d) tillfredsställer sin inre sadist.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » fre maj 27, 2005 15:58

Lipton skrev:
Binchy skrev:Appropå telefoner, råkade ut för någon som ville sälja prenumerationer på Bamse, varpå jag svarade att det är ingen idé att ringa hit, vi kan inte få några barn. Då blev hon lite platt...


Även om telefonförsäljare är the scourge of humanity, så tycker man *nästan* lite synd om din bamseförsäljare. :) med betoning på nästan.


Jo, jag tycker nästan synd om henne också. Det är ju inte hennes fel att vi inte har lyckats producera några barn, och det var antagligen inte hon som gjorde fel vid urvalet av telefonnummer att ringa till.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Pazuzu » fre maj 27, 2005 16:03

A bear skrev:Väl beprövad teknik mot telefonförsäljare:

- Ja, det är a bear.
- Hej, jag heter Kent-Niklas och ringer från Vivillhadinapengar AB.
- Du, det låter jätteintressant, kan du bara vänta ett par sekunder så får jag lyfta grytan av spisen?
- Visst!

Sen lägger man ifrån sig luren och återgår till vad man nu höll på med - lyssna på musik, dammsuga, äta, läsa, surfa etc. Gärna så högljutt som möjligt. Efter en kvart lyfter man luren - är Kent-Niklas kvar har han bevisat att han är enträgen och vinner en chans att försöka sälja nånting till mig. Hittills är det ingen som hållit ut. Som jag ser det innebär det att man
a) ger Kent-Niklas en välbehövlig paus i ringandet så han får tänka över sitt yrkesval
b) förskonar någon annan stackare från att bli uppringd
c) kostar pengar för telemarketingbolaget utan att de får nåt för det
d) tillfredsställer sin inre sadist.


Om jag inte redan hade anmält mig hos Nix, hade det varit roligt att prova din metod. :D
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav mattek72 » fre maj 27, 2005 16:31

Binchy skrev:Jo, jag tycker nästan synd om henne också.


Synd om försäljare :eek:
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Binchy » fre maj 27, 2005 17:22

mattek72 skrev:
Binchy skrev:Jo, jag tycker nästan synd om henne också.


Synd om försäljare :eek:


Nästan, sa vi. Riktigt så vek är jag inte att jag tycker synd om henne, hon har valt jobbet, hon invaderar min privata svär, hon vill pressa mig på pengar för något jag inte har sökt efter. Men hennes avsikt var ju inte att sparka på någon som redan ligger, hon trodde ju att hon ringde någon som HADE barn.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tinwiel » fre maj 27, 2005 21:54

Jo, det är faktiskt lite synd om försäljare, med tanke på att dom flesta som jobbar med telefonförsäljning är ungdomar, som inte har lyckats hitta något annat jobb. Jag vet, för jag har själv jobbat med telemarketing. Jag ringde runt till folk och ställde überkorkade marknadsundersökningsfrågor, och hatade varje minut av det. Jag stannade bara i ca 2,5 månad, det var tillräckligt. Men om man inte har någon utbildning och inte lyckas få nåt annat jobb, och har rätt till a-kassa, och inte vill gå tilll socialen så finns det inte så många alternativ.

Sen så blev jag ännu mer övertygade om att alla chefer/utformare av frågemallar för marknadsundersökningar är dummare än tåget. HUR lyckas såna personer alltid ställa till med saker/frågor som är helt irrelevanta, onödiga och bara krånglar till det för fotfolket, personalen som ska jobba med det. :rolleyes: Sen får dom bra betalt för det också... Dubbel- :rolleyes: Annat exempel på samma sak. Willysbutiken där jag jobbar fick nya kassor för två månader sen, som nån chefsperson hade beställt. Vi skulle få fyra kassor så att vi inte hade så långa köer jämt. Jo minsann, vi fick fyra kassor. Fyra minikassor. ALLT är fel på kassorna ur ergonomisk och praktisk synpunkt och nu, två månader senare, har alla ont i ryggen/axlar osv. Byta ut kassorna? Ja, dom diskuterar det. Sätt er i kassorna själv säger jag....



Så jag tycker alltid synd om folk som ringer och försöker sälja saker, eller vill att man ska byta telefonbolag etc. Men jag tycker ändå att dom är skitjobbiga och tackar nej till i stort sett allt. :rolleyes:

Om vi ska klaga på några så är det evil företag som sätter anställda på att ringa runt och störa folk. Dumheter. Reklam är jobbigt. Vare sig det är i telefonen eller i brevlådan eller som pop-ups. Jobbigt om man är brevbärare och måste dela ut skiten också....

Nu har jag gnällt klart. GRRRRR! :evil:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav ladymorganlefay » ons jun 08, 2005 17:32

adolvsson skrev:Å ena sidan kanske man inte vill riskera skrämma bort en ny medlem det första man gör, å andra sidan finns här ett alldeles utmärkt tillfälle till referens som man inte gärna vill missa.

Ett dilemma.

Ni vet vad jag väljer.

ladymorganlefay skrev:scenen när de möts i buffys sömn och i faiths koma är så fin, när de bäddar sängen tillsammans.
Varför kan de inte bara kramas ;)


LESBIAN!

Så blev det. Denny Crane.


to good to be true :d

/Lady!
Spider-Pig, Spider-Pig. Does whatever a Spider-Pig does. Can he swing from a web? No he *can’t*, cause he’s a *pig*. Look out! He is the *Spider-Pig*! ...
Användarvisningsbild
ladymorganlefay
Big Bad
 
Inlägg: 1627
Blev medlem: 25 maj 2005
Ort: visby---sthlm---sumpan

Inläggav HeY » sön jun 12, 2005 12:25

Ai skrev:Såg om Dirty Girls igår, och hamnade i samma funk som vanligt...

VILL HA EN FAITH-SPINOFF!!!

:cry: :cry: :cry: :cry:

Jag måste sluta se om det där avsnittet - speciellt med kommentatorspår - för jag lider varje gång när Faith/Spike scenen kommer och jag vet att hon tackade nej till spinoffen...


Jag vet vad du menar. Otroligt att hon tackade nej. Visst, jag är inet helt ledsen att vi fick Tru Calling som jag tycker är en riktigt bra serie (även om många andra inte tycker det). Men en Faith spinn-off hade varit så mycket bättre!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron