7x04 Help

Här pratar vi mest om Säsong 7

Betyg:

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
3%
4
1
3%
5
0
Inga röster
6
12
35%
7
14
41%
8
4
12%
9
2
6%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 34

Inläggav VelocityBoy » mån aug 02, 2004 15:38

brat skrev:Usch så off topic detta blivit!


Jo jag håller med och stannar därmed här.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Tob » lör aug 07, 2004 2:57

Förmodligen det svagaste avsnittet av de 4 första avsnitten av S7 som för övrigt har börjat starkt. Fortsätter det i denna stilen kan det mycket väl bli en riktigt vass säsong.

Willow är tillbaka på allvar och riktigt härligt att se henne jobba framför datorn ihop med framförallt Buffy och Xander. Cassie hade mycket väl kunnat bli en återkommande karaktär då hon verkade ganska intressant. (Många har visserligen nämnt det) Scenen på kyrkogården var fin.

En sjua, sneglandes uppmot en åtta.

EDIT: Tjoho, 500 inlägg och jag är en scooby nu! :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Koala » tis okt 26, 2004 17:58

En synsk reptile boy.. en 7a får det...
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav CheeseGuy » tis okt 26, 2004 18:07

Ett småtrevligt avsnitt (men det bleknar förstås i jämförelse med morgondagens). Cassie är en av de bästa karaktärerna som bara har varit med i ett avsnitt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Princess Buffy » tis okt 26, 2004 18:09

jag gillade google missförståndet :) annars.. en 7:a
Användarvisningsbild
Princess Buffy
Minion
 
Inlägg: 87
Blev medlem: 06 mar 2004
Ort: Gotland

Inläggav JRT » tis okt 26, 2004 18:46

Gillar fortfarande inte det här avsnittet särskilt mycket. Willow som besöker Taras grav, Buffy som träffar elever och några av stunderna mellan Scoobygänget är höjdpunkterna - Cassie fastnade jag aldrig för och demonstoryn är Reptile Boy all over again.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav CheeseGuy » tis okt 26, 2004 18:57

Hela Reptile Boy handlade ju om demonen. I det här avsnittet tar det upp typ fem minuter... Inte så farligt tycker jag, men visst kunde det ha hanterats bättre.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Joamna » tis okt 26, 2004 19:00

Ett bra avsnitt även om grejjen med killarna och demonen som ska göra dem rika inte funkar så bra.

Cassie var en riktigt bra karaktär, men "kill your darlings" verkar vara ett uttryck som Joss å co inte är rädda för att använda.

Andra bra saker:

Dawn hos council-Buffy
Spike i källaren: "Don't - don't leave me. Stay here, and help me be quiet.", " I am paying because I hurt the girl."
och självklart; Willow vid Taras grav, så fint, värdigt..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis okt 26, 2004 19:18

JRT skrev:Cassie fastnade jag aldrig för och demonstoryn är Reptile Boy all over again.

Du menar high school all over again, för det hela känns väldigt HS, vilket för mig inte är negativt men så jag tillhör heller inte dem som inte hatar Reptile boy. Cassie ska först också verka väldigt HS med vanliga ungdomsproblem men det är mer och MOTW är egentligen ingen större del av avsnittet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav JRT » tis okt 26, 2004 19:26

Illyria skrev:Du menar high school all over again, för det hela känns väldigt HS, vilket för mig inte är negativt men så jag tillhör heller inte dem som inte hatar Reptile boy. Cassie ska först också verka väldigt HS med vanliga ungdomsproblem men det är mer och MOTW är egentligen ingen större del av avsnittet.


Jag hatar faktiskt inte Reptile Boy även om just MOTW där är rätt sunkig. Hur som helst, eftersom jag inte känner något för Cassie så tycker jag hennes story tar upp för mycket plats.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Lipton » ons okt 27, 2004 6:48

Får en svag 8:a.
Kändes som att man sett detta förr, hoppas inte att alla avsnitt kommer att cirkulera runt skolan och eleverna resten av säsongen.

Uppfattade inte vad Buffy sa till Spike när hon tog facklan, det var dåligt ljud just då, de översatte det med "släpp henne" tror jag men det var inte det hon sa, utan mer "ge mig facklan".

"Someday she'll tell you" det behöver ju inte betyda att det är Buffy som kommer att säga honom något, man tar förgivet att det är så men, men. Man får se.

Ja och Spike, man får väl hoppas att stackarn blir bättre snart, fast galna Spike är ju intressant också, men han är inte med så mycket som man kan hoppas.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav JRT » ons okt 27, 2004 7:57

Lipton skrev:Uppfattade inte vad Buffy sa till Spike när hon tog facklan, det var dåligt ljud just då, de översatte det med "släpp henne" tror jag men det var inte det hon sa, utan mer "ge mig facklan".


Hon sa "Untie her. I'll take care of this."
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Joamna » ons okt 27, 2004 8:37

Är kul med ett avsnitt där man får lite hintar om vad som komma skall, i form av Cassies luddiga förutsåelser alltså. Lite som restless, alltså inte att man vet exakt vad som kommer att hända men man får lite att fundera över när man inte kan sova på kvällen, eller så är det det som gör att jag inte kan sova på kvällen ;)
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » ons okt 27, 2004 12:29

När man läser titlarna till varje avsnitt så tror man att man har en aning om vad det kommer att handla om, men sen visar det sig att man gissade helt fel.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav caffeineaddict » ons okt 27, 2004 14:21

Lipton: Vad trodde du det skulle handla om? *nyfiken*


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons okt 27, 2004 14:49

Att Buffy skulle inse att Sunnydale inte klarar sig utan hennes hjälp och att hon tillsammans med sina supervänner skaffar ett telefonnummer så att folk i nöd kan ringa och få superhjälp.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav JRT » ons okt 27, 2004 15:00

"This is Scooby Investigations, we... hope you're helpless."
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Nightcrawler » ons okt 27, 2004 22:21

Jag gillade det här avsnittet...även fast det var sorgligt och tragiskt...Som sagt gillar jag att high school prylen är tillbaks i Buffy...
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Lipton » tor okt 28, 2004 8:06

caffeineaddict skrev:Lipton: Vad trodde du det skulle handla om? *nyfiken*


Jag tänkte på titlarna överlag, som Beneath You tex trodde jag skulle bli ett Spike avsnitt där han blir nertryckt av Buffy igen. Help skulle handla om, eller en del av handlingen skulle vara något om att Spike får hjälp med sin galenskap. Man blir inte spoilad av titlarna i allafall.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Lipton » tor okt 28, 2004 8:08

JRT skrev:"This is Scooby Investigations, we... hope you're helpless."


:D Kul, reeeeehhaaaaaally.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav JRT » tor okt 28, 2004 18:00

Lipton skrev:Jag tänkte på titlarna överlag, som Beneath You tex trodde jag skulle bli ett Spike avsnitt där han blir nertryckt av Buffy igen. Help skulle handla om, eller en del av handlingen skulle vara något om att Spike får hjälp med sin galenskap. Man blir inte spoilad av titlarna i allafall.


Face it, det finns en anledning till att serien inte heter Spike the Madman in the Basement. :D :rolleyes:
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Nyx » fre okt 29, 2004 1:04

Jag tittar för första gången på serien nu och har insett att kanal 5 klipper i våldsscenerna när Buffy visas kl 17.05 (så det är smartast att titta på/spela in nattversionen för att få med allt om man är nyfiken som jag). Jag fattar dock inte varför de klippte bort biten när Spike slår Pete-hette-han-väl (med nävarna, inget läskigt vapen) och man ser hur hans chip (det finns kvar!!) zappar honom men att han fortsätter slå killen trots det? Scenen blir ju ganska konstig och korthuggen utan den inte särskilt våldsamma biten, eller hur?


_________________________________________________
Förlåt att jag inte har signatur och bild än, jag är ny :oops:
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav malavel » fre okt 29, 2004 1:06

Håller med. Fattar inte varför de klippte bort den. Kanske 'I'm a bad man' är för läskigt.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre okt 29, 2004 6:53

Ja, usch, vi kan ju inte låta barnen som tittar på eftermiddagen få för sig att Spike är elak på något sätt. Spike är ju, som alla vet, den blonde riddaren i skinande, öhm, läder. Ingenting som indikerar att han är dum, nej nej nej... ;)

Klippningarna tar ingen som helst hänsyn till handlingen utan slaktar bara allt som av någon anledning bedöms för våldsamt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Eisa » fre okt 29, 2004 11:47

jag hade så gärna velat se mer av Cassie.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav malavel » fre okt 29, 2004 12:21

caffeineaddict skrev:Ja, usch, vi kan ju inte låta barnen som tittar på eftermiddagen få för sig att Spike är elak på något sätt. Spike är ju, som alla vet, den blonde riddaren i skinande, öhm, läder. Ingenting som indikerar att han är dum, nej nej nej... ;)

Men att visa när Spike våldtar Buffy är ok. Och Buffy som mosar Spikes nylle. Hmmm. Nä, jag fattar noll. De använder nog en slumpgenerator som får ta besluten.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Eisa » fre okt 29, 2004 17:59

no, but wouldn´t be cool if they did...
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Matt » fre okt 29, 2004 19:22

[quote="malavel
Men att visa när Spike våldtar Buffy är ok. Och Buffy som mosar Spikes nylle. Hmmm. Nä, jag fattar noll. De använder nog en slumpgenerator som får ta besluten.
[/quote]

Har Spike våldtagit Buffy? :twisted:
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav malavel » fre okt 29, 2004 20:01

Matt: Vem vet? Han kanske lyckades vid nått annat tillfälle.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » fre okt 29, 2004 20:03

Mal: ville bara retas med dig.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron