Säsong 7 på DVD

Här pratar vi mest om Säsong 7

Inläggav caffeineaddict » sön mar 28, 2004 14:35

ripper: Största skillnaden för mig är nog iaf att UK-boxarna är skitsnygga och SWE-boxarna groteskt fula. Men det är kanske bara jag.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav dizzy » ons mar 31, 2004 14:45

Första recensionen jag har sett:

http://www.r2-dvd.org/article.jsp?sectionId=4&articleId=6352

Faktiskt spoilerfri förutom ett par bilder som inte säger särskilt mycket.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons mar 31, 2004 21:42

Yay! Min S7 är på väg!! Tack för det sendit.co.uk (eller nåt sånt) f.d. BlackStar!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav dizzy » ons mar 31, 2004 22:13

Aaaaarghh, vad avundsjuk jag blir... höll jag på att skriva.

Men så fick jag för mig att gå in på Play och se ifall min också skickats.
Och visst hade den det!

YES!!! Härligt!
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav JRT » tor apr 01, 2004 8:20

Ja, igår skickades visst boxarna från Play. Härligt, då kommer den förhoppningsvis nästa vecka...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav JRT » tis apr 06, 2004 10:26

Thank you Play! Gissa vad som just landade i min brevlåda... :)
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav AKS » tis apr 06, 2004 10:29

Yay! Fick min box idag!! Och ful grön färg är det verkligen. Allt jag befarat då jag sett bilderna. Fy 17, alltså. men bättre ful grön färg än ytterligare en lila box (S3 och S6 är ju tråkigt lika varandra i bokhyllan).

Ska iväg på lunch nu så hinner inte säga mer, hoppas jag hinner se ett par avsnitt ikväll.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sus@n » tis apr 06, 2004 12:02

lyllos er! själv får jag vänta tills den 21:A men man överlever väl! Jag vill däremot ha min Angel s1 nu!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav the_dark_age » tis apr 06, 2004 12:58

:evil:


vilka puckon att släppa den på en låååååååång fredag så man inte kan hämta den i affären :evil:
the_dark_age
Minion
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 26 jan 2004

Inläggav sus@n » tis apr 06, 2004 13:00

släpper de den på fredag? hur kan då vissa ha den nu?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav the_dark_age » tis apr 06, 2004 13:04

hmm.....
the_dark_age
Minion
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 26 jan 2004

Inläggav Willowtree » tis apr 06, 2004 13:06

Åh jag blir så avis!!! Jag kommer inte att se säs7 förrän om en månad minst. Men ska man vara en schysst bästa vän så ska man. Får tvinga henne att se säs6 jättefort så att jag kan beställa 7:an.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dizzy » tis apr 06, 2004 13:25

the_dark_age:
Fredag??? Var kommer det ifrån, är det någon svensk butik som släpper dem då?
Officiella releasen för UK-utgåvan var ju igår, den 5:e.

Hoppas nu att jag fått min idag också..........

Edit:
Jajamensan, nu är Buffy-samlingen komplett.
Håller med AKS om att färgen inte är den snyggaste, men det är lätt att förlåta det idag.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sus@n » tis apr 06, 2004 17:33

Nu börjar man bli lite avis på er alla som har fått den i brevlådan redan.. 21 april kom snart!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav sharatec » tis apr 06, 2004 21:54

...Håller med sus@n...
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav AKS » tis apr 06, 2004 22:35

Har sett t.o.m. Selfless nu och tycker att det är enormt kul. Fast jag vet ju att jag gillar början på säsongen och slutet är -- förutom vissa STORA irritationsmoment -- också bra, men mitten... Aoch! Börjar närma mig nu också.

Ville bara kommentera hur mycket bättre musiken under S7 är än musiken under S6. Nästan i klass med Christophe Beck. Även om jag tycker att musiken inte alls passar i början av Help då Buffy snackar med de där eleverna. Det känns som musik som skulle passa i en typisk, tråkig amerikansk dramaserie. Way off. Men annars... Klar förbättring. Och musikstycket som spelas under discarnas huvudmenyer... genialt!! Fantastiskt. Väldigt The Last of the Mohicans-inspirerat vilket jag gillar eftersom det är ett av mina favoritfilmscores.

Nåväl, är mycket nöjd med min box hittills. Kanske mest för att jag bara sett om ca tre av avsnitten det senaste året så säsongen känns shiny and new igen. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav dizzy » tor apr 08, 2004 16:48

Får hålla med om att menyerna är snygga och musiken bra. Lite grynig bild på några mörka scener i Lessons men annars ser det väldigt bra ut.

Bryr mig själv inte om textning men eftersom jag vet att en del vill ha det kan det ju vara intressant att veta att det INTE finns på den här utgåvan (bara engelsk dövtext).
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » lör apr 10, 2004 19:07

Såg hela säsongen tisdag-onsdag, och skrev några kommentarer om själva DVD:erna på dvdforum. Kan ju kopiera:
Ett par kommentarer om DVD-kvalitéen på nya S7-boxen (jag har MYCKET mer att säga om själva säsongen, och planerar att säga det på buffyforum.se så fort jag får bredbandet fixat. It's safe to say I like it, dock).

Vi börjar med det viktiga: Bildkvalitéen är utmärkt och av samma goda kvalitet som S6 i början och slutet av säsongen. Tyvärr så verkar de dock ha klantat sig under antingen filmningen (förmodligen, eftersom dessa bitar ser lika illa ut under "Previously on"-segmenten i senare avsnitt) eller DVD-överföringen, då bildkvalitéen under avsnitt 12-17 är betydligt blekare i färgerna än övriga avsnitt, och dessutom har oroande mycket edge enhancement (mycket synd, eftersom EE varit närmast icke-existerande på alla andra Buffy-boxar). Det är fortfarande en högst duglig bild, men klart mycket sämre än på övriga avsnitt.

En konstig sak som inträffade på min kopia var också att under kapitel 13 på avsnitt 20 (Touched) så verkar skivan ha felprogrammerats på något konstigt sätt, vilket leder till att tidskoden (inte avsnittet, men tidskoden) först hoppar framåt en minut när kapitel 13 börjar, och sen tillbaka en minut när kapitlet är slut. Detta leder till att avsnittet fryser sig vid ett tillfälle och att när man väljer kapitlet så startar det på fel ställe. Det går heller inte att spola framåt eller bakåt under detta kapitel. Vad man får göra är helt enkelt att se fram tills att bilden låser sig, och då välja kapitel 13 så startar kapitlet sekunden efter att bilden låste sig. Det blir som ett extra knepigt lagerbyte, men man missar alltså ingenting. Det verkar inte handla om repor i skivan eller liknande, utan något slags konstigt authoring-fel. Jag skulle gärna vilja att någon annan med boxen rapporterar om de upplever samma fel, eller om det är min kopia.

Extramaterialet (featurettesen) är av samma halvdana variant som S4 och S5 (S6 hade ju ett par featurettes av avsevärt mycket högre kvalitet. Synd att de frångick detta). Säsongsgenomgången är fortfarande rätt så underhållande, ingående och intressant. Genomgången av Joss favoritavsnitt (om jag minns rätt gjorde han den listan någon gång halvvägs genom S7, vilket kanske förklarar varför Chosen inte är med) är en missad möjlighet. Jag hade älskat lite mer ingående diskussion om de avsnitten och varför han älskar just dem (särskilt nu i efterhand) istället för, som det är nu, högst en mening eller två om varje (t.ex. "I love Doppelgangland 'cause you can't have too much Willow", vilket iofs är sant men ändå lite tunt).

Det enda kommentarspår jag hunnit lyssna på är Lessons som tyvärr är ovanligt tyst och tråkigt för att vara Joss, men jag har högre förhoppningar om resten av spåren.

Och utan att gå in i mer detalj, måste jag bara avsluta posten med: S7 ÄGER! Den är helt suverän, grymt underskattad, och blev mångfaldigt bättre när man såg om den. Kritiska recensioner som den på dvdtimes.co.uk gör mig bara sur, och jag hoppas att S6 & S7 snart kommer få den respekt de förtjänar, som två av seriens starkaste säsonger!


Kan lägga till att jag har lyssnat på fler kommentarspår nu (alla de fyra som Ultimate Drew Goddard deltar på) och att de är roliga och intressanta, även om sällan riktigt lysande. Danny Strongs medverkan på CWDP är nog höjdpunkten hittills.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » lör apr 10, 2004 19:32

Måste säga att det låter lovande caffeine eftersom du har hyllat s7 och s6 tillsammans och jag som s6 älskare kommer förmodligen att älska s7 då med. Det är bara att vänta och se.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav noike » sön apr 11, 2004 2:54

Måste beställa S7 när jag kommer hem till Uppsala den 19:e. (Jag trodde jag sklle ha penga problem, 'kej? Så därför är jag lite slö. OCh dessutom duger SVCD-skivorna hyfsat under tiden.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sus@n » sön apr 11, 2004 8:16

Min s7 box har varit beställd sen evigheter men eftersom de är swe-versionerna så kommer de inte förrän den 21:A.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav AKS » sön apr 11, 2004 16:52

SPOILERS FÖR HELA BTVS S7

Jag har inte sett de tre sista avsnitten ännu, men har ändå ganska bra koll eftersom jag ju såg dem då Buffy sändes förra året.

Jag håller med caffeineaddict (även om jag inte är lika entusiastisk). S7 blir mycket bättre då man ser om den och får "flyt" i tittandet. Avsnitten känns bättre och det känns som att säsongen är ganska väl genomtänkt (det kändes inte som det då jag såg den då den visades). Tycker dock fortfarande att the potentials är en tråkig idé och att de tar upp för mycket tid, men, lo and behold!, jag älskar inte kennedy, men jag hatar henne inte heller!! Fantastiskt. :) Jag vet dock redan nu att jag inte alls kommer att tycka om alla potentials som blir slayers. Förstör mitt Buffyverse! Inte helt och hållet naturligtvis, men jag tycker inte om tanken på alla slayers som springer omkring där ute som vare sig de ville det eller inte fick superkrafter. Nåväl, S7 är bättre än jag kommer ihåg (men jag har alltid trott att den pga sin uppbyggnad skulle bli bättre vid en omtitt), men ändå långt ifrån S5 och S4. Antagligen sämre än S3 också.

SPOILER ANGEL S5
Som vi alla vet så lyckas det inte så bra med tjejen (som är slayer) i Damage. Och det finns nog fler Faith-tjejer där ute som inte kommer att göra så mycket gott. En "god" tanke, men inte riktigt genomtänkt av Buffy et al.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » mån apr 12, 2004 15:49

SPOILER HELA S7!

AKS: Hehe, det finns nog inget vi håller med varandra MINDRE om än hela idéen med att frigöra slayer-kraften. Tycker själv det är ett perfekt slut (eftersom det ändå är slutet på serien), som äntligen ger Buffy chansen att vara fri och som gör att the weight of the world lyfts från hennes axlar (utan att hon behöver dö. Igen.).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis apr 13, 2004 1:24

SPOILERS S7!!



Ja, fast iom att Faith är ute ur fängelset och antagligen inte kommer att krypa in i hålan igen så var Buffy redan fri. Har stort förtroende för Faiths slayer skills och ansvarstagande efter fängelsevistelsen. Men att Buffy förtjänar pensionering håller jag med om. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör apr 17, 2004 11:37

caffeineaddict: Jag hade inga problem alls med avsnitt 20 (Touched). Inget stopp, inga andra konstigheter.

Blekheten i avsnitt 12-17 har jag inte ens tänkt på, me det är ju jag det... Iom att det är likadant i previously on-delarna så finns det nog på alla utgåvor.

Nån som fått fram The Gift Montage som easter egg?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » lör apr 17, 2004 11:50

Caffeineaddict: jag kan inte spola heller på samma ställe som dig men bilden fryser inte vid uppspelning.

Jag tycker att idén med att göra alla potentials till Slayers var en briljant idé egentligen det enda sättet att lyfta (det allt tyngre) oket ifrån Buffys axlar...

S7 är enligt mig väldigt bra den sviktar en aning på mitten men då man ser allt i ett kör så fungerar det lite som lugnet före stormen på slutet... jag skulle inte våga mig på en rangordning av säsongoerna det enda jag är säker på är att s1 skulle vara sista och s4 näst sist... kanske kanske är s5 bäst....

eller jo jag skulle visst kunna skapa en liten lista man är väl ett High fidelity fan :D

1 s5
2 s2
3 s6
4 s7
5 s3
6 s4
7 s1

Tveksamt om s7 är bättre än s3 egentligen... det är nog den svåraste biten.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sus@n » mån apr 19, 2004 21:14

2 dagar kvar och sen kommer min box :) :) :D
Längtar så! Hoppas bara Angel boxen kommer snart med.. annars blir jag cranky! :cry:
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav dizzy » ons apr 21, 2004 1:08

AKS:
Påskägget med The Gift montage finns på skiva 6. Gå in på Special Features och Featurettes, där går man till vänster så dyker ett stort B upp, tryck Enter. Voila!

Lite tråkigt med det här på R2 eftersom den fanns med i S5-boxen.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Sparvid » ons apr 21, 2004 10:30

*kollar igenom tråden och hoppar över alla eventuella spoilers*

Yay, idag ska det dimpa ner två boxar från discshop i brevlådan :)
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav Willowtree » ons apr 21, 2004 12:09

Jag får nog hålla mig ifrån det här forumet tills jag har sett mina egna boxar om ca 1,5 vecka. Jag blir så avis.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron